PDA

View Full Version : Ziek worden en sterven of sterven van honger!!!!


Jantje
17 november 2007, 15:12
Friet en brood zijn kankerverwekkers

http://www.hln.be/static/FOTO/art/9/16/11/large_603601.jpg
Frieten, peperkoek en zelfs brood, geven kanker. Het eten van acrylamide, een courant bestanddeel van friet, chips, peperkoek, speculaas en brood, verhoogt de kans op baarmoeder- en eierstokkanker. Dat blijkt uit Nederlands onderzoek. Het is voor het eerst dat bij mensen een verhoogd risico op kanker door acrylamide wordt aangetoond.

Acrylamide zit in chips, frieten, ontbijtkoek ('peperkoek'), speculaas, crackers en brood. Zweedse onderzoekers ontdekten dat vijf jaar geleden bij toeval. De kankerverwekkende stof ontstaat bij het bakken uit een combinatie van meel, diverse suikers en het bakpoeder ammoniumbicarbonaat. (lb)
Na alles wat de medische wereld al als ziektenverwekend heeft opgesomd, word ons nu ook onze dagelijkse boterham door de medische wereld of genomen.

Vlees is ongezond, groenten zijn vervuild en nu is brood blijkbaar ook nog eens kankerverwekkend.

Blijkbaar moeten we van de medische wereld verhongeren om gezond te blijven.

Nick_
17 november 2007, 15:16
Kanker aan mijn eierstokken! 8O

Ik mag er niet aan denken.

duveltje382
17 november 2007, 15:18
Kanker aan mijn eierstokken! 8O

Ik mag er niet aan denken.

Das teminste als je een vrouw bent hé :?

Ovidius
17 november 2007, 15:24
Overdaad schaadt is een makkelijke slogan om te onthouden wat je kan eten.

Om de zoveel maanden komt men met een nieuw onderzoek dat aan moet tonen dat zus en zo giftig is. Men moet alert blijven daar niet van maar moet dat telkens zo gehyped worden door de media?

Ondertussen worden we toch maar ouder en ouder.

Groentje-18
17 november 2007, 15:49
Stokoud nieuws in een nieuwe verpakking. Dat acrylamide gevormd wordt bij het bakken van voedsel op hoge temperaturen en dat dit kankerverwekkend is is al jaren geleden aangetoond. Het valt sterk te verminderen door niet te bakken boven 120 graden. Het zit ook al jaren in onze voeding en is niet plots toegenomen ofzo. Je hebt de hoeveelheid die je binnenkrijgt dus min of meer zelf in de hand door de dosering van die acrylamide bevattende voedingsmiddelen.

Den Ardennees
17 november 2007, 16:45
men zegt: eet veel groenten en fruit, dat zijn kankerremmers, maar die zijn allemaal gesproeid met middelen tegen insecten, ziekten enz... Dat is ook allesbehalve gezond!

Savatage
17 november 2007, 16:47
men zegt: eet veel groenten en fruit, dat zijn kankerremmers, maar die zijn allemaal gesproeid met middelen tegen insecten, ziekten enz... Dat is ook allesbehalve gezond!

Je kan moeilijk niets eten he :-)

Jantje
17 november 2007, 16:52
Je kan moeilijk niets eten he :-)
Vandaar dus te totel van deze draad.
Wat mogen we eigenlijk nog wel eten, want zelfs het gras in de wei is volgens de medische wereld niet gezond?

Jaani_Dushman
17 november 2007, 16:52
Je kan moeilijk niets eten he :-)Zelfs peterselie bevat teveel oxaalzuur waardoor je nierstenen kan krijgen.

Den Ardennees
17 november 2007, 16:57
Zelfs peterselie bevat teveel oxaalzuur waardoor je nierstenen kan krijgen.

zouden we zo niet van die voedingspillen kunnen eten, die astronauten eten in de ruimte? http://www.politicsinfo.net/forum/images/smiles/eusa_think.gif

Jaani_Dushman
17 november 2007, 17:00
zouden we zo niet van die voedingspillen kunnen eten, die astronauten eten in de ruimte? http://www.politicsinfo.net/forum/images/smiles/eusa_think.gifVolgens een recent wetenschappelijk onderzoek... bla... blabla... :-(

Den Ardennees
17 november 2007, 17:07
Volgens een recent wetenschappelijk onderzoek... bla... blabla... :-(

allez, de enige keuze die we dus hebben is in de Australische outback gaan wonen en daar leven van wat de natuur ons aanbiedt.:?

Savatage
17 november 2007, 17:09
Vandaar dus te totel van deze draad.
Wat mogen we eigenlijk nog wel eten, want zelfs het gras in de wei is volgens de medische wereld niet gezond?

We zouden ons kunnen richten op uitsluitend voedingsproducten waarvan bekend is dat ze een kankerremmende werking hebben. Noten bijvoorbeeld.

Jantje
17 november 2007, 17:11
We zouden ons kunnen richten op uitsluitend voedingsproducten waarvan bekend is dat ze een kankerremmende werking hebben. Noten bijvoorbeeld.
Noten bevatten oliën die hart en bloedvatten ziektes veroorzaken, ze zijn dus ook niet gezond.

StevenNr1
17 november 2007, 17:13
ik vind dat zo'n foto's niet in een krantenartikel mogen staan als ik honger heb

Den Ardennees
17 november 2007, 17:13
Noten bevatten oliën die hart en bloedvatten ziektes veroorzaken, ze zijn dus ook niet gezond.

De enige conclusie die wij kunnen trekken is dus dat we zo gevarieerd mogelijk moeten eten.

Bovenbuur
17 november 2007, 17:14
Van kankeren krijg je kanker, net als van o.a. eten, bewegen en niets doen. Dat is ondertussen geen nieuws meer.

Jazeker
17 november 2007, 17:15
Onderzoek op laboratten heeft bewezen dat onderzoek op laboratten kanker veroorzaakt bij die ratten.

Jazeker
17 november 2007, 17:16
ik vind dat zo'n foto's niet in een krantenartikel mogen staan als ik honger heb

Hehe... was hetzelfde aan het denken :)

Jazeker
17 november 2007, 17:17
Zelfs peterselie bevat teveel oxaalzuur waardoor je nierstenen kan krijgen.

Ik meen ooit gelezen te hebben dat peterselie ronduit giftig is (maar dat dat geen probleem is gezien de geringe dosis waarin we dat gebruiken).

PollyCorrect
17 november 2007, 17:22
ik ben net frietjes aan het bakken - zo'n 2x per jaar, daar ga ik absoluut géén probleem van maken. Te veel koolhydraten is toch slecht, 1x per dag is wel ok. Rijst is goed!

Groentje-18
17 november 2007, 17:26
ik ben net frietjes aan het bakken - zo'n 2x per jaar, daar ga ik absoluut géén probleem van maken. Te veel koolhydraten is toch slecht, 1x per dag is wel ok. Rijst is goed!

Eerst tien minuten in zout water leggen met een scheutje azijn en dan afdrogen met zout water. En zo weinig mogelijk bruin bakken, volgens een Gents onderzoek. :p

StevenNr1
17 november 2007, 17:29
zo'n 2x per jaar8O

PollyCorrect
17 november 2007, 17:30
Eerst tien minuten in zout water leggen met een scheutje azijn en dan afdrogen met zout water. En zo weinig mogelijk bruin bakken, volgens een Gents onderzoek. :p

méén je dat of is dat voor het lachen?

Derk de Tweede
17 november 2007, 17:30
Ik heb vanmiddag een lekkere warme worst van de HEMA gegeten en daarna nog een bamiblok uit de automaat getrokken.
Vanavond eet ik voornamelijk taart, want er is iets te vieren.

Jaani_Dushman
17 november 2007, 17:31
Ik meen ooit gelezen te hebben dat peterselie ronduit giftig is (maar dat dat geen probleem is gezien de geringe dosis waarin we dat gebruiken).Dus dan schiet plankton nog als enige mogelijkheid over? :?

Groentje-18
17 november 2007, 17:32
méén je dat of is dat voor het lachen?

't Is gemeend. :)

Hier is een bron:
http://www.evmi.nl/nieuws/product-ontwikkeling/3651/'friet-in-zout-water-tegen-acrylamide'.html

Edit: ook niet boven de 175° bakken. Dat zou een omslagpunt zijn. (Dit is ook serieus. :))

Jazeker
17 november 2007, 17:35
Dus dan schiet plankton nog als enige mogelijkheid over? :?

http://www.youtube.com/watch?v=uNcjPK6rjGg

Ga naar 0:45

Jantje
17 november 2007, 17:35
Dus dan schiet plankton nog als enige mogelijkheid over? :?
Nee, want die leeft en groeit in een vervuilde zee en zeevruchten bevatten nu net de meeste kankerverwekers door deze vervuiling.

Duvelke
17 november 2007, 17:35
Vandaar dus te totel van deze draad.
Wat mogen we eigenlijk nog wel eten, want zelfs het gras in de wei is volgens de medische wereld niet gezond?
Meen je nu dat je die raad opvolgt?? 8O

Groentje-18
17 november 2007, 17:36
Noten bevatten oliën die hart en bloedvatten ziektes veroorzaken, ze zijn dus ook niet gezond.

Dit is omgekeerd. :)

PollyCorrect
17 november 2007, 17:37
Ik heb vanmiddag een lekkere warme worst van de HEMA gegeten en daarna nog een bamiblok uit de automaat getrokken.
Vanavond eet ik voornamelijk taart, want er is iets te vieren.

wie is er jarig?

Derk de Tweede
17 november 2007, 17:45
wie is er jarig?
Vanavond vieren we de verjaardag van mijn dochter, hoewel ze maandag echt jarig was.
Ze is volgens mij ook de jongste forummer hier.

Jazeker
17 november 2007, 17:50
Dit is omgekeerd. :)

We moeten vooral veel groentjes-18 eten. :twisted:

Jazeker
17 november 2007, 17:51
Vanavond vieren we de verjaardag van mijn dochter, hoewel ze maandag echt jarig was.
Ze is volgens mij ook de jongste forummer hier.

Buiten haar pony voorstellen heb ik niet echt veel van 'r mogen horen.

Jaani_Dushman
17 november 2007, 17:55
http://www.youtube.com/watch?v=uNcjPK6rjGg

Ga naar 0:45Is zalig. :-D

Groentje-18
17 november 2007, 20:14
We moeten vooral veel groentjes-18 eten. :twisted:

8O

:|

:-(

Dronkoers
17 november 2007, 20:29
8O

:|

:-(

Hopelijk ben je niet allergisch aan een dressingsausje ;-)