View Full Version : De preservatie van de verschillende rassen op aarde
Turkse Nederlander
18 november 2007, 13:12
Ik hou van alle rassen in de wereld. Alle rassen zijn mooi en hebben kenmerken die hen onderscheiden van andere rassen. Deze verscheidenheid zou naar mijn mening bewaard moeten worden. Als het op deze manier doorgaat zullen er over een tijdje geen rassen meer overblijven. De verschillende rassen en volkeren bestaan al vele duizenden jaren op deze wereld. Het zou zonde zijn als deze rassen ophouden te bestaan. Ik heb een oplossing bedacht voor dit probleem.
Ieder persoon in een bepaald land wordt toegewezen aan een bepaalde categorie gebaseerd op afkomst. Wanneer een persoon trouwt met iemand uit dezelfde categorie, krijgt deze persoon belastingvoordelen. Wanneer deze persoon trouwt (of samen gaat wonen) met iemand uit een andere categorie moet deze persoon juist extra belasting betalen. Ook zullen paren waarbij beide leden uit dezelfde categorie komen meer kinderbijslag krijgen dan paren waarbij beide individuen uit verschillende categorien komen. Voor de rest blijven alle rechten en plichten voor mensen uit alle categorien gelijk. Iedereen mag gebruik maken van dezelfde voorzieningen. Iedereen kan wonen en werken waar hij of zij wil. De verschillende volkeren en rassen zullen echter blijven bestaan. Ook zal naar mijn mening de haat en wantrouwen tussen de verschillende volkeren en rassen verminderd worden.
De wetten zullen alleen gelden voor de paren die vanaf de invoering van de wet gevormd worden. Voor paren die daarvoor gevormd werden zal dit implicaties opleveren en oneerlijk zijn.
evilbu
18 november 2007, 13:13
:shocked!: Koetjes en Kalfjes?
Burkide
18 november 2007, 13:23
Is dit onderdeel van een wedstrijd "Verzin een openingspost die op zo'n kort mogelijke tijdspanne moet zorgen voor het inroepen van de Wet van Godwin"? 8-)
Brandaan
18 november 2007, 22:19
:shocked!: Koetjes en Kalfjes?
Pfff, het idee is behoorlijk onorthodox, maar dat hoeft niet te betekenen dat we het niet serieus moeten nemen. Ik moet zeggen dat ik het een interresante gedachtesprong vind en het kan er misschien voor zorgen dat de wereldwijde diversiteit blijft bestaan, iets waar niemand toch iets op tegen kan hebben? Het is echter de vraag of liefde en partnerkeuze zich wel laat sturen door zoiets banaals als een kleine financieele bijdrage.
Ik verkies iig geval de zachte sturing uit dit voorstel boven de harde oplegging die vanuit apartheid kwam en waarmee men ook poogde om de rassen te behouden.
Hashiwokakero
18 november 2007, 23:14
Communistische bullshit, weg ermee!
Turkse Nederlander
19 november 2007, 00:00
Pfff, het idee is behoorlijk onorthodox, maar dat hoeft niet te betekenen dat we het niet serieus moeten nemen. Ik moet zeggen dat ik het een interresante gedachtesprong vind en het kan er misschien voor zorgen dat de wereldwijde diversiteit blijft bestaan, iets waar niemand toch iets op tegen kan hebben? Het is echter de vraag of liefde en partnerkeuze zich wel laat sturen door zoiets banaals als een kleine financieele bijdrage.
Ik verkies iig geval de zachte sturing uit dit voorstel boven de harde oplegging die vanuit apartheid kwam en waarmee men ook poogde om de rassen te behouden.
Ik begrijp niet waarom jij de enige bent die op een normale manier wil reageren. Bedankt voor deze reactie. Als de financiele prikkel sterk genoeg is zal dat toch een behoorlijk effect hebben.
filosoof
19 november 2007, 00:02
racisme?
Turkse Nederlander
19 november 2007, 00:06
racisme?
Ik geloof niet dat je dit rassendiscriminatie kunt noemen. Op deze manier is het mogelijk de diversiteit op aarde te bewaren. Het blanke, gele, rode en zwarte ras zijn prachtige rassen. Waarom zou je willen dat deze rassen zouden verdwijnen? Zou het niet mooi zijn deze rassen voor de toekomst te behouden?
C2C
19 november 2007, 00:50
Ik hou van alle rassen in de wereld. Alle rassen zijn mooi en hebben kenmerken die hen onderscheiden van andere rassen. Deze verscheidenheid zou naar mijn mening bewaard moeten worden. Als het op deze manier doorgaat zullen er over een tijdje geen rassen meer overblijven. De verschillende rassen en volkeren bestaan al vele duizenden jaren op deze wereld. Het zou zonde zijn als deze rassen ophouden te bestaan. Ik heb een oplossing bedacht voor dit probleem.
Ieder persoon in een bepaald land wordt toegewezen aan een bepaalde categorie gebaseerd op afkomst. Wanneer een persoon trouwt met iemand uit dezelfde categorie, krijgt deze persoon belastingvoordelen. Wanneer deze persoon trouwt (of samen gaat wonen) met iemand uit een andere categorie moet deze persoon juist extra belasting betalen. Ook zullen paren waarbij beide leden uit dezelfde categorie komen meer kinderbijslag krijgen dan paren waarbij beide individuen uit verschillende categorien komen. Voor de rest blijven alle rechten en plichten voor mensen uit alle categorien gelijk. Iedereen mag gebruik maken van dezelfde voorzieningen. Iedereen kan wonen en werken waar hij of zij wil. De verschillende volkeren en rassen zullen echter blijven bestaan. Ook zal naar mijn mening de haat en wantrouwen tussen de verschillende volkeren en rassen verminderd worden.
De wetten zullen alleen gelden voor de paren die vanaf de invoering van de wet gevormd worden. Voor paren die daarvoor gevormd werden zal dit implicaties opleveren en oneerlijk zijn.
Da's een heel oude racistische gedachte en dus niet erg origineel. Het probleem met uw idee is dat het leidt tot debiliteit en tot biologisch zwakke rassen. Om sterke mensen te krijgen moet ge aan permanente genetische uitwisseling doen. De evolutie vereist dat, en creëert daardoor robuste mensen.
Rassensegregatie leidt tot debielen en zwakkelingen, en dat kan een racist nu net niet verdragen. Hij zit dus klemvast. Genetici hebben berekend dat mocht het raszuiverheidsexperiment van de nazis tot zijn uiterste consequenties worden doorgevoerd en aangehouden, het superras al na vier generaties zou beginnen degenereren tot een zwak ras van genetisch inferieure debielen.
Geen goed idee dus. De beste methode om sterke rassen te bewaren is aan permanente interraciale uitwisseling te doen.
circe
19 november 2007, 07:56
Geen goed idee dus. De beste methode om sterke rassen te bewaren is aan permanente interraciale uitwisseling te doen.
Dit is natuurlijk BS. Ten eerste wil jij toch beweren dat er a) geen rassen zijn, en tweede wil je beweren dat er b) interraciale uitwisseling moet gebeuren omdat men anders zou degenereren. Wat ga je dan doen als iedereen in een amalgaam ras is ondergebracht en er niks meer interraciaal uit te wisselen is?
Terwijl men tegelijk blijft ijveren voor de diversiteit in de dierenwereld en mensen zich terecht zorgen maken over het uitsterven van ofwel de Siberische, de Bengaalse dan wel nog een paar andere tijgersoorten, pleit jij hier voor een totaal gebrek aan diversiteit binnen de mensensoort?
Behoort bij: iedereen moét en zal gelijk zijn, zeker?
Nu natuurlijk is het voorstel van T.N. niet wenselijk.
Waarom zouden we turken nu nog eens extra kindergeld gaan geven omdat ze een rasechte analfebete turkse geimporteerd hebben?
ZERO
19 november 2007, 10:35
Diegenen die inzitten met de "menselijke diversiteit" moeten er maar voor zorgen dat ze niet verliefd worden op iemand van een ander ras.
Er is immers geen enkele om op basis van de raciale partnerkeuze mensen financieel te belonen/bestraffen. Ik moet al genoeg belastingen betalen.
Brandaan
19 november 2007, 17:31
Da's een heel oude racistische gedachte en dus niet erg origineel. Het probleem met uw idee is dat het leidt tot debiliteit en tot biologisch zwakke rassen. Om sterke mensen te krijgen moet ge aan permanente genetische uitwisseling doen. De evolutie vereist dat, en creëert daardoor robuste mensen. Dit gaat enkel op als men te maken heeft met een kleine populatie, bij een populatie van honderden miljoenen zal inteelt geen probleem zijn. Daarnaast zal dit voorstel de genetische uitwisseling niet stopzetten, het zal deze enkel temperen.
Rassensegregatie leidt tot debielen en zwakkelingen, en dat kan een racist nu net niet verdragen. Hij zit dus klemvast. Genetici hebben berekend dat mocht het raszuiverheidsexperiment van de nazis tot zijn uiterste consequenties worden doorgevoerd en aangehouden, het superras al na vier generaties zou beginnen degenereren tot een zwak ras van genetisch inferieure debielen.
4 Generaties kan nooit genoeg zijn om tot degeneratie te leiden, laat staan dat dit het geval kan zijn bij zo'n grote populatie als men toendertijd in Nazi-Duitsland had. Ik zou dus graag de compleet fictieve berekeningen van die "wetenschappers" willen zien en die kunt u mij vast wel tonen als u niet uit uw nek loopt te zwammen.
1handclapping
19 november 2007, 17:41
Het problee is mensen van "een zuiver ras" te vinden. Ik wil nog zo ver gaan om de "blote perceptie" tot "ras" te verheffen, maar dan moet men toch nog afdalen tot biowetenschappelijk gefundeerd DNA onderzoek om "een" definitie van bepaalde rassen te geven.. Huidskleur op zichzelf is niet voldoende..
ik ontmoette zelfs ooit een Kroaat die met stelligheid vertelde dat er 3 verschillende rassen Kroaten bestaan..
De geschiedenis van het vlaamse volk kennende, geloof ik nooit dat er een duiidelijk gedefinieerd "Vlaams Volk" te vinden is of men moet aan "reconstructie" gaan doen zoals bij Mechelse Koekoeken
in naam van de menselijke waardigheid zou ik zeggen : neen dank U !
Hertog van Gelre
19 november 2007, 17:48
Ik hou van alle rassen in de wereld. Alle rassen zijn mooi en [....] oneerlijk zijn.
Hmm, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat uw redenering voortkomt uit het gevoelsleven van een tweede-generatie-allochtoon die bang is dat er niets van zijn 'erfenis' overblijft. Vermenging is nu eenmaal wél de consequentie van emigratie.
Er zijn veel bezwaren tegenin te brengen maar de belangrijkste is toch wel dat u wilt dat de overheid ingrijpt in het persoonlijk leven van individuen voor úw ideaal. Ik ben daar altijd op tegen maar zeer zeker als u iemands liefdesleven wilt bepalen.
Als u uw ideaal wilt bedrijven mag u zich rustig beperken tot mensen waarvan u vindt dat ze tot uw eigen genetische 'soort' behoren, daar bent u helemaal vrij in. Maar bepaal niet voor mij met wie ik m�*jn leven moet delen.
Bovenbuur
19 november 2007, 18:02
Cultuur is iets levends, dat veranderd. Cultuur willen beschermen door middel van een fokprogramma op ras is één van de belachelijkere voorstellen die ik recent gehoord heb. Het staat u natuurlijk helemaal vrij om met een slim iemand van uw eigen ras een heleboel kindertjes te krijgen en zo bij te dragen aan de overbevolking, maar rassenpolitiek invoeren? Nee, dank u.
Metternich
19 november 2007, 18:44
Poging tot C2C-imitatie, maar dan véél minder geslaagd.
Turkse Nederlander
19 november 2007, 18:49
Poging tot C2C-imitatie, maar dan véél minder geslaagd.
Wat is een poging tot C2C imitatie maar minder geslaagd? Mijn openingsbericht? Of het bericht dat aan jouw bericht voorging?
Bhairav
19 november 2007, 19:17
Volgens mij WILT moeder natuur dat we ons mengen.
circe
19 november 2007, 19:29
ja daarom dat ze er eerst voor gezorgd heeft dat we uit verschillende "specimen" bestaan zeker. Hoe kan je mengen als er niks te mengen valt?
Bovenbuur
19 november 2007, 20:18
Wat is een poging tot C2C imitatie maar minder geslaagd? Mijn openingsbericht? Of het bericht dat aan jouw bericht voorging?
Hint: C2C opent nogal wat rare topics waarin hij Stalin verheerlijkt en voorstellen doet die een hoge mate van overheidsinmenging inhouden, al is dat Stalin verheerlijken optioneel.
Elio di Supo
19 november 2007, 21:21
Hetgeen natuurlijk inhoudt dat we na verloop van tijd moeten paren met de marsmannetjes.
Turkse Nederlander
19 november 2007, 23:39
Hint: C2C opent nogal wat rare topics waarin hij Stalin verheerlijkt en voorstellen doet die een hoge mate van overheidsinmenging inhouden, al is dat Stalin verheerlijken optioneel.
Ok ik heb de hint begrepen:lol:
C2C
19 november 2007, 23:52
Nee, Moeder Natuur EIST dat. En wie niet aan die EIS voldoet, wordt WEGGEZUIVERD.
Inteelt is de killer-applicatie van de evolutie: wie daaraan meedoet heeft het zitten en gaat als debiel ten onder, zonder dat er nog iemand naar omkijkt.
De natuur is zeer wreed in zijn EIS tot multiracialiteit en multiculturaliteit.
Turkse Nederlander
19 november 2007, 23:56
Op dit moment is de wereld multiraciaal. Als het zo doorgaat blijft er uiteindelijk echter maar één ras over.
C2C
19 november 2007, 23:57
Trouwens, voor de antropologen onder ons: remember Lévi-Strauss? Uitwisseling en incestverbod als dé basis van de cultuur...
Les structures élémentaires de la parenté.
Onze hele cultuur, sociale structuur, en economie is fundamenteel en structureel gericht op uitwisseling tussen groepen.
En dat is de enige echte universalia die men ooit heeft ontdekt: terug te vinden in álle culturen.
Hertog van Gelre
20 november 2007, 00:09
Op dit moment is de wereld multiraciaal. Als het zo doorgaat blijft er uiteindelijk echter maar één ras over.
Tsja:
http://www.dvdactive.com/images/news/screenshot/2006/8/highlander2d.jpg
Wolf
20 november 2007, 03:04
Ik geloof niet dat je dit rassendiscriminatie kunt noemen. Op deze manier is het mogelijk de diversiteit op aarde te bewaren. Het blanke, gele, rode en zwarte ras zijn prachtige rassen. Waarom zou je willen dat deze rassen zouden verdwijnen? Zou het niet mooi zijn deze rassen voor de toekomst te behouden?
Enkel het vermengen van rassen is rassendiscriminatie. Aangezien dit leidt tot vernietiging van de zuiverste (lees: lichtst gekleurde) soort.
Het getuigt overigens van weinig zelfrespect. Wie wil nu zijn eigen raciale kenmerken vernietigen om een soort van bruine eenheids mix te bekomen?
Geloof het of niet, maar zelfs het blanke (Arische) Volk heeft BESTAANSRECHT! Of de linkse fascisten dit nu leuk vinden of niet.
Wolf
20 november 2007, 03:18
Nee, Moeder Natuur EIST dat. En wie niet aan die EIS voldoet, wordt WEGGEZUIVERD.
Inteelt is de killer-applicatie van de evolutie: wie daaraan meedoet heeft het zitten en gaat als debiel ten onder, zonder dat er nog iemand naar omkijkt.
Dáárom dat Afrika floreert en de Scandinavische ( + Ijsland) gebieden (zuiverste Volk op aarde) zulke afschuwelijke plaatsen om wonen zijn. :roll:
Multiraciaal = 'VERNIETIGING'!
Wolf
20 november 2007, 03:32
De staat is 'multiraciaal'. De Volkeren leven gescheiden (zelf opgelegde apartheid) aangezien zij enkel zo hun cultuur en kenmerken kunnen behouden.
Maar deze multiraciale staat leidt reeds jaren onder het verlies van de eenheid. Hoe meer verschillende groepen, hoe meer verschillende meningen, wat op zijn beurt leidt tot meningsverschillen. En we hoeven maar naar de problemen in de wereld (Balkan, Afrika,......) te kijken waartoe zoiets kan leiden.....
.....:agrue:.....
Elio di Supo
20 november 2007, 04:59
Trouwens, voor de antropologen onder ons: remember Lévi-Strauss? Uitwisseling en incestverbod als dé basis van de cultuur...
Les structures élémentaires de la parenté.
Onze hele cultuur, sociale structuur, en economie is fundamenteel en structureel gericht op uitwisseling tussen groepen.
En dat is de enige echte universalia die men ooit heeft ontdekt: terug te vinden in álle culturen.
Toch wel merkwaardig dat zulke relatief kleine bevolkingsgroepen als de Sami en de Inuit zich al zo lang weten te handhaven. Om nog maar te zwijgen van pygmeeën en hun typische uiterlijke kenmerken. Incest leidt natuurlijk tot degeneratie maar van de noodzaak tot een schaalvergroting zoals jij dat ziet ben ik niet overtuigd. Wat overigens niet betekent dat ik iets zou hebben tegen interraciale relaties.
Pieke
20 november 2007, 08:08
Toch wel merkwaardig dat zulke relatief kleine bevolkingsgroepen als de Sami en de Inuit zich al zo lang weten te handhaven. Om nog maar te zwijgen van pygmeeën en hun typische uiterlijke kenmerken. Incest leidt natuurlijk tot degeneratie maar van de noodzaak tot een schaalvergroting zoals jij dat ziet ben ik niet overtuigd. Wat overigens niet betekent dat ik iets zou hebben tegen interraciale relaties.
alles hangt af van de grootte van de populatie en de genetische diversiteit binnen die populatie. 5 individuen is te weinig om er een gezonde bevolking op na te houden, gelukkig zijn we met veel meer.
Pieke
20 november 2007, 08:11
de tijd dat de natuur nog echt wegzuiverend werkte (en dan heb ik het wel over het Westen), ligt achter ons, dankzij de vooruitgang in de geneeskunde. Je kan dus stellen dat die vooruitgang eigenlijk leidt tot degeneratie van onze genen.
Bovenbuur
20 november 2007, 08:17
Als je goed onderling mengt zit een populatie ter grootte van alle blanken op de wereld ruim boven de gevarenzone hoor, inteelt speelt wat dat betreft geen rol, dat wordt pas een probleem als je binnen een kleine populatie zoals een dorp of streek (of een beroep zoals koning) teveel met elkaar kruist.
Bhairav
20 november 2007, 08:24
ja daarom dat ze er eerst voor gezorgd heeft dat we uit verschillende "specimen" bestaan zeker. Hoe kan je mengen als er niks te mengen valt?
Ja inderdaad: eerst aparte rassen die elk hun kwaliteiten ontwikkelen en dan mengen. Stap voor stap. Moeder natuur heeft tijd, gij blijkbaar niet.
circe
20 november 2007, 08:42
En op welke manier heeft moeder natuur dan de verschillende rassen gemaakt Bhairav? Nu je toch bezig zijt.
Metternich
20 november 2007, 11:49
Ja inderdaad: eerst aparte rassen die elk hun kwaliteiten ontwikkelen en dan mengen.Dus er bestaan wel degelijk rassen die niet gelijk zijn aan elkaar.
Bovenbuur
20 november 2007, 12:41
Dus er bestaan wel degelijk rassen die niet gelijk zijn aan elkaar.
Als iedereen gelijk zou zijn zou het er behoorlijk vreemd uitzien hoor. Iedereen is wel gelijkwaardig, onafhankelijk van je "ras". Maar als je alle individuen in een ras optelt en hun gemiddelde eigenschappen bekijkt dan zijn die anders dan bij de andere rassen, statistisch zijn rassen niet gelijk, zo is de gemiddelde neger bijvoorbeeld een stuk zwarter dan de gemiddelde blanke.
forumspook
20 november 2007, 21:40
Wat gebeurt er met degenen die absoluut willen trouwen met leden van een ander ras?
forumspook
20 november 2007, 21:41
Is dit onderdeel van een wedstrijd "Verzin een openingspost die op zo'n kort mogelijke tijdspanne moet zorgen voor het inroepen van de Wet van Godwin"? 8-)
Mensen zonder enige verbeeldingskracht & zeveraars moeten niet meedoen aan de discussie:-) = Opgelost.
forumspook
20 november 2007, 21:44
racisme?
de gehele "hersen"-activiteit van filosoof in één woord bevat:-) Als hij een vraag niet begrijpt, één uitleg, één stopwoord: racisme. Kort, bondig, voor elke kar te spannen, praktisch.
forumspook
20 november 2007, 21:47
Da's een heel oude racistische gedachte en dus niet erg origineel. Het probleem met uw idee is dat het leidt tot debiliteit en tot biologisch zwakke rassen. Om sterke mensen te krijgen moet ge aan permanente genetische uitwisseling doen. De evolutie vereist dat, en creëert daardoor robuste mensen.
Ik heb hier al een paar keren horen beweren dat er meer genetische verschillen bestaan tussen een Vlaming en zijn Vlaamse buur, altr tussen een Vlaming en Moboetoe:-) Door dus zich te mengen met volk uit eigen ras, wisselt men meer genen uit, als met zich te mengen met een negerke.:-) Juist, of niet juist?:lol:
forumspook
20 november 2007, 21:55
Belachelijke uitleg natuurlijk: inteelt is enkel tussen mensen uit dezelfde familie die generatie na generatie met elkaar trouwen. Dan krijg je een hoger percentage abnormalen, zwakkelingen enz. In een volk dat miljoenen mensen kent is meer dan genoeg variatie en genetisch materiaal voorhanden om prachtige, goed funktionerende exemplaren mee te verkrijgen.En dat telt voor �*lle rassen.C2C weet dat natuurlijk zelf ook, anders is het écht een onwetende zageman, maar hij stuurt graag zo een verhaaltjes de wereld in. Wie weet stuit hij wel eens op zo een gedegeneerde, zo een inteelt-product, dat al die flauwe zever slikt...
forumspook
20 november 2007, 21:58
Dit is natuurlijk BS. Ten eerste wil jij toch beweren dat er a) geen rassen zijn, en tweede wil je beweren dat er b) interraciale uitwisseling moet gebeuren omdat men anders zou degenereren. Wat ga je dan doen als iedereen in een amalgaam ras is ondergebracht en er niks meer interraciaal uit te wisselen is?
Terwijl men tegelijk blijft ijveren voor de diversiteit in de dierenwereld en mensen zich terecht zorgen maken over het uitsterven van ofwel de Siberische, de Bengaalse dan wel nog een paar andere tijgersoorten, pleit jij hier voor een totaal gebrek aan diversiteit binnen de mensensoort?
Behoort bij: iedereen moét en zal gelijk zijn, zeker?
Nu natuurlijk is het voorstel van T.N. niet wenselijk.
Waarom zouden we turken nu nog eens extra kindergeld gaan geven omdat ze een rasechte analfebete turkse geimporteerd hebben?
Men zou ook alle Turken kunnen terugsturen naar Turkije, om er zeker van te zijn, dat hun ras niet zal uitsterven.t'Is dat ik daar mee inzit.
forumspook
20 november 2007, 22:00
Dit gaat enkel op als men te maken heeft met een kleine populatie, bij een populatie van honderden miljoenen zal inteelt geen probleem zijn. Daarnaast zal dit voorstel de genetische uitwisseling niet stopzetten, het zal deze enkel temperen.
4 Generaties kan nooit genoeg zijn om tot degeneratie te leiden, laat staan dat dit het geval kan zijn bij zo'n grote populatie als men toendertijd in Nazi-Duitsland had. Ik zou dus graag de compleet fictieve berekeningen van die "wetenschappers" willen zien en die kunt u mij vast wel tonen als u niet uit uw nek loopt te zwammen.
u gaat daar lang op kunnenwachten, vrees ik. Want die wetenschappers bestaan niet. Of ze zouden C2C moeten heten.
Turkse Nederlander
20 november 2007, 23:53
Wat gebeurt er met degenen die absoluut willen trouwen met leden van een ander ras?
Die persoon gaat dan een hoger deel van zijn inkomen afstaan aan de belastingdienst.
Sante
21 november 2007, 00:19
Sorry, maar politiek die me komt "bestraffen" omdat ik met iemand van een ander "ras" trouwt, zie ik niet zitten. Ze zouden trouwens dan eerst eens een vaste indeling moeten maken van alle mogelijke rassen en dan gaan uitvissen wie tot welk ras behoort. Veel geluk.
Nu, er is al een flink pak "wij" tegen "zij", en uw voorstel gaat het dan maar institutionaliseren ? Raszuiverheid is al eerder gebruikt, effe opzoeken door wie en vooral : waarom.
Ik deel uw spijt in het verloren gaan van de eigenheid en een stuk cultuur van het verleden, maar hoop dat de belanngrijkste ideeën en verworvenheden een rol zullen spelen in het uitbouwen van de toekomst. Je kan niet in het verleden blijven leven.
Turkse Nederlander
21 november 2007, 00:22
Sorry, maar politiek die me komt "bestraffen" omdat ik met iemand van een ander "ras" trouwt, zie ik niet zitten. Ze zouden trouwens dan eerst eens een vaste indeling moeten maken van alle mogelijke rassen en dan gaan uitvissen wie tot welk ras behoort. Veel geluk.
Nu, er is al een flink pak "wij" tegen "zij", en uw voorstel gaat het dan maar institutionaliseren ? Raszuiverheid is al eerder gebruikt, effe opzoeken door wie en vooral : waarom.
Ik deel uw spijt in het verloren gaan van de eigenheid en een stuk cultuur van het verleden, maar hoop dat de belanngrijkste ideeën en verworvenheden een rol zullen spelen in het uitbouwen van de toekomst. Je kan niet in het verleden blijven leven.
Je blijft vrij in de keuze van je partner. Je moet alleen meer belasting betalen als je met iemand uit een andere categorie trouwt.
Sante
21 november 2007, 00:28
Je blijft vrij in de keuze van je partner. Je moet alleen meer belasting betalen als je met iemand uit een andere categorie trouwt.
Om het cru te stellen, iemand met een revolver tegen zijn slaap heeft ook de vrije keuze, doen wat gezegd word of niet.
Bovendien denk ik dat discriminatie op basis van ras echt geen goed idee is, het is de oorzaak van een pak miserie.
Turkse Nederlander
21 november 2007, 00:35
Om het cru te stellen, iemand met een revolver tegen zijn slaap heeft ook de vrije keuze, doen wat gezegd word of niet.
Bovendien denk ik dat discriminatie op basis van ras echt geen goed idee is, het is de oorzaak van een pak miserie.
Er is totaal geen sprake van discrumunatie. Iedereen heeft gelijke rechten en plichten.
Jo Creten
21 november 2007, 02:10
Zeg Turkse Nederlander, gij gaat toch alles oplossen met belastingen he.
Hebt ge dan ook een systeem bedacht tegen fraudeurs (zoals ik)?
the outlaw torn
21 november 2007, 02:12
groot gelijk. al zou ik er eerder aan toevoegen dat elk volk zijn eigen land moet hebben ( tenzij deze die over verschillende verspreid zijn, zoals de koerden )
mr vr de rest ... invoeren !!
blabylonia
21 november 2007, 03:09
Genetische diversiteit (raciale vermenging) is toch niet slecht?
Wie heeft ooit het tegendeel wetenschappelijk aangetoond?
Raciale zuiverheid?
Is dit niet een (post-)modernistisch (opgedrongen) oogklep(industrie), een sociale ge-engineerde ingreep om het (sociaal-cultureel) globale mensenrijk onderling verdeeld te houden?
Ik heb het niet begrepen op geografisch determinisme: dat lijkt mij iets te claustrofobisch, mentaal iets te beklemmend..
Alsof twee geliefden van diverse genetische oorsprongen, geen wonderlijk stukje leven kunnen (of zouden mogen) creeëren..
En als moeder Natuur het zo niet gewild zou hebben,
waarom zien we dan nooit genetische defecten ontstaan uit dergelijke raciale vermenging?
Raciale zuiverheid lijkt mij een intellectuele bubblegum: een macaber toneelstuk van schimmige antropologen/en-wat-nog-meer, met waarschijnlijk onderliggende en onzichtbare streefdoelen om het menselijke (diverse) ras eerder te verdelen dan samen te brengen.
Het is vandaag in deze immer globaliserende wereld een intellectuele uitdaging om dergelijke verbintenissen te accepteren als een uiting van sociaal-culturele evolutie.
Van deze kans heeft de mensheid al meer dan millenia niet echt kunnen genieten.
Menselijke identiteit is niet louter beperkt tot genetische en geografische afkomst.
De echte evolutie, en als die plaats kan vinden, vindt misschien wel zijn oorsprong in een biologische meltingpot.
Nochtans ligt die evolutie eerder in een evolutie in het denken, in het bevatten en laten evolueren van het menselijke bewustzijn,
in het vergroten van begrip en naastenliefde dat economische grenzen overstijgt, in het collectief begrijpen van een universele eenheid in de diversiteit,
en niet in een bekrompen aanpak van een zogenaamde zuiverheidsindustrie.
Daarom:
Alle Mensen-'rassen' zijn wel _Gelijk-waardig_ maar niet _Gelijk-aardig_ .
:Fade-col:
Elio di Supo
21 november 2007, 05:06
waarom zien we dan nooit genetische defecten ontstaan uit dergelijke raciale vermenging?
Raciale zuiverheid lijkt mij een intellectuele bubblegum: een macaber toneelstuk van schimmige antropologen/en-wat-nog-meer, met waarschijnlijk onderliggende en onzichtbare streefdoelen om het menselijke (diverse) ras eerder te verdelen dan samen te brengen.
Het is vandaag in deze immer globaliserende wereld een intellectuele uitdaging om dergelijke verbintenissen te accepteren als een uiting van sociaal-culturele evolutie.
Van deze kans heeft de mensheid al meer dan millenia niet echt kunnen genieten.:Fade-col:
Ontwaak verworpenen der aarde! ;-)
Wolf
21 november 2007, 06:29
Genetische diversiteit (raciale vermenging) is toch niet slecht?
Wie heeft ooit het tegendeel wetenschappelijk aangetoond?
Raciale zuiverheid?
Is dit niet een (post-)modernistisch (opgedrongen) oogklep(industrie), een sociale ge-engineerde ingreep om het (sociaal-cultureel) globale mensenrijk onderling verdeeld te houden?
Ik heb het niet begrepen op geografisch determinisme: dat lijkt mij iets te claustrofobisch, mentaal iets te beklemmend..
Alsof twee geliefden van diverse genetische oorsprongen, geen wonderlijk stukje leven kunnen (of zouden mogen) creeëren..
Van deze kans heeft de mensheid al meer dan millenia niet echt kunnen genieten.
Menselijke identiteit is niet louter beperkt tot genetische en geografische afkomst.
De echte evolutie, en als die plaats kan vinden, vindt misschien wel zijn oorsprong in een biologische meltingpot.
Nochtans ligt die evolutie eerder in een evolutie in het denken, in het bevatten en laten evolueren van het menselijke bewustzijn,
in het vergroten van begrip en naastenliefde dat economische grenzen overstijgt, in het collectief begrijpen van een universele eenheid in de diversiteit,
en niet in een bekrompen aanpak van een zogenaamde zuiverheidsindustrie.
:Fade-col:
Hier gaan we weer. :roll:
Ik noem dit zelfhaat.
Persoonlijk ben ik zeer trots op mijn (raciale) afkomst en de gedachte om mijn genen te vernietigen maakt mij misselijk!
Ik vind blonde types (licht en donker), bruin- en roodharige mensen mooi. Net zoals ik mensen met blauwe, groene en grijze ogen mooi vind. Dat is diversiteit op zich, blanke diversiteit.
Maar vanaf het moment dat je hierover spreekt ben je één of ander monster. Zeker als je deze (raciale) kenmerken wilt verdedigen.
Staat u er eigelijk wel bij stil dat als iedereen zo zou denken als u en zo zou leven, onze Europese kenmerken zullen verdwijnen? De planeet wordt reeds hoofdzakelijk bewoont door 'donkere' types (en zij doen het niet echt schitterend). Waarom dan de weinige blanken die er zijn 'uitroeien' door middel van vermenging? Want dat is het enige resultaat van massale vermenging.
C2C
21 november 2007, 11:26
Ik noem dit zelfhaat.
Persoonlijk ben ik zeer trots op mijn (raciale) afkomst en de gedachte om mijn genen te vernietigen maakt mij misselijk!
Ik vind blonde types (licht en donker), bruin- en roodharige mensen mooi. Net zoals ik mensen met blauwe, groene en grijze ogen mooi vind. Dat is diversiteit op zich, blanke diversiteit.
Maar vanaf het moment dat je hierover spreekt ben je één of ander monster. Zeker als je deze (raciale) kenmerken wilt verdedigen.
Staat u er eigelijk wel bij stil dat als iedereen zo zou denken als u en zo zou leven, onze Europese kenmerken zullen verdwijnen? De planeet wordt reeds hoofdzakelijk bewoont door 'donkere' types (en zij doen het niet echt schitterend). Waarom dan de weinige blanken die er zijn 'uitroeien' door middel van vermenging? Want dat is het enige resultaat van massale vermenging.
Dude, niemand houdt u tegen om te trouwen met blank Marieke met de stevige Vlaamse billen die haar voetjes zo rotsvast in de Vlaamse klei steekt, ergens in een schoon parochiekerkske in een of andere dorpsstraat onder het goedkeurende oog van een of ander fossiel wezen in een zwarte pij, ook wel een tseef ofte meneerke pastoor genaamd.
Maar laat ons alstublieft met rust. Wij hebben gewoon graag veel en overvloedig seks met Aziatische chicks, zwoele negerinnekes, Braziliaanse halfbloeden, en donkere Indiase divas. Dus laat ons met rust.
Wij hebben zelfs niks tegen uw blank Vlaams Marieke met de dikke billen. Wanneer ze er vijf jaar huwelijk met u heeft opzitten, smeekt ze wellicht om iets anders. Ik zal ze dan wel uit medelijden ne keer binnendraaien. En niet wild worden dan hé. Het is dan helemaal uw eigen fout.
Maar laat ons nu gewoon merust.
Wolf
21 november 2007, 13:27
Maar laat ons nu gewoon merust.[/quote]
Nope.
Ik denk dat ik hier nog hééééééél vééééééééééél tijd ga door brengen. :cheer:
Speciaal voor al die linkse fascisten, zoals uwzelf, zal ik mijn 'krieg' tegen jullie afschuwelijke stink beleid (en bijhorende ziekelijke denkbeelden) blijven voort zetten.
Dank uw, voor de geweldige motivatie. :fist: (can't stop me!!)
Bovenbuur
21 november 2007, 13:36
Er is totaal geen sprake van discrumunatie. Iedereen heeft gelijke rechten en plichten.
Alle individuen hebben in zekere zin gelijke rechten, ze mogen allemaal wel trouwen met iemand met hetzelfde kleurtje en niet met iemand met een ander kleurtje, maar je stopt ze dus wel in een hokje, ik mag met andere mensen trouwen dan een vent met een ander kleurtje. Daarnaast hebben op deze manier koppels sowieso geen gelijke rechten meer. Als twee mensen roepen dat ze van elkaar houden mogen ze in dit land samenwonen, samenlevingscontracten tekenen, trouwen etc. Zelfs het geslacht van je partner mag je vrij kiezen. Met jouw plan discrimineer je dus wel degelijk koppels die van elkaar houden maar een ander kleurtje hebben.
Maar vanwaar trouwens dit voorstel, waarom heb jij de drang om anderen te verbieden (nou ja, oké, te ontmoedigen) om met iemand met een ander kleurtje te trouwen? Waar slaat dat echt op? Waarom zouden we zo graag "zuivere rassen" moeten willen hebben? Ben je bang dat er te weinig wij-zij denken overblijft als er teveel "gemengd" wordt? In je openingspost beweer je dat je van verscheidenheid houdt en deze op deze manier wil beschermen, maar dat is gewoon bullshit. Dus waarom doe je het wel?
Bovenbuur
21 november 2007, 13:40
Nope.
Ik denk dat ik hier nog hééééééél vééééééééééél tijd ga door brengen. :cheer:
Speciaal voor al die linkse fascisten, zoals uwzelf, zal ik mijn 'krieg' tegen jullie afschuwelijke stink beleid (en bijhorende ziekelijke denkbeelden) blijven voort zetten.
Dank uw, voor de geweldige motivatie. :fist: (can't stop me!!)
Iemand uitmaken voor facist en vervolgens zeggen dat je een 'krieg' tegen hem voert komt niet erg professioneel over moet ik zeggen. En beweren dat C2C's ideeën worden uitgevoerd (dat afschuwelijk ziekelijk stinkbeleid) vindt ik ook wel raar. Wat het punt in de post is begrijp ik verder niet, maar gezien u hier nog hééééééél vééééééééééél tijd door gaat brengen: welkom.
backfire
21 november 2007, 13:43
Ik geloof dat wél. Staatsracisme, zelfs. Welk ras is op dit moment aan het verdwijnen dat we zulke wetten nodig zouden hebben? Het waken over het behoud van eigen cultuur lijkt me al een uitdaging genoeg.
Bovenbuur
21 november 2007, 13:43
Ik noem dit zelfhaat.
Maar wat is daar het probleem aan? Heeft de wereld blanken nodig ofzo? Stort het universum in als er minder mensen hoogblond zijn? Trouw gerust met een blanke, dat staat u helemaal vrij, maar waarom zou je iets tegen mensen hebben die dat niet doen?
Trouwens, ware schoonheid zit toch van binnen?
Wolf
21 november 2007, 14:00
Maar wat is daar het probleem aan? Heeft de wereld blanken nodig ofzo? Stort het universum in als er minder mensen hoogblond zijn? Trouw gerust met een blanke, dat staat u helemaal vrij, maar waarom zou je iets tegen mensen hebben die dat niet doen?
Trouwens, ware schoonheid zit toch van binnen?
Het probleem is dat niet iedereen zijn raciale kenmerken wil vernietigen. Maar bepaalde 'creaturen' willen onze Europese Volkeren stilaan kapotmaken Met hun opgedrongen multiKUL.
Waarom moet Europa een gebied worden van gemixte mensen. Elk Volk heeft recht op een eigen land, behalve het blanke blijkbaar.
De populariteit van rechts in Europa (en elders) toont aan dat de meeste het niet eens zijn met de mix-cultuur. Toch blijven die 'creaturen' hun BULLSHIT in onze strotten rammen.
Wil jij zwarte nakomelingen?
Prima, ga naar Afrika en blijf ginder.
Europa voor de blanken. Afrika voor de zwarten. Aziatische mensen in hun stukje land, enz. Iedereen in zijn landje, met zijn eigen gekke cultuur.
Dat heeft weinig met haat te maken, maar met liefde voor eigen Volk (om de Duitse NPD te citeren)
Wolf
21 november 2007, 14:15
Iemand uitmaken voor facist en vervolgens zeggen dat je een 'krieg' tegen hem voert komt niet erg professioneel over moet ik zeggen. En beweren dat C2C's ideeën worden uitgevoerd (dat afschuwelijk ziekelijk stinkbeleid) vindt ik ook wel raar. Wat het punt in de post is begrijp ik verder niet, maar gezien u hier nog hééééééél vééééééééééél tijd door gaat brengen: welkom.
Het is een manier van spreken. :roll: Ik strijd (tegen de multikul) momenteel met woorden. Snappie?
Trouwens mensen als ik mogen amper hun mond openen of de gedachtenpolitie staat er (fascisten). Van echte vrije meningsuiting is al jaren geen sprake meer. Links is dus ondemocratisch. En hun stink beleid faalt al jaren, kijk maar naar de immigratie problemen. En aangzien dat C2 dit beleid verheerlijkt, val ik hem en al die dit steunen daarop aan.
Elio di Supo
21 november 2007, 16:50
Maar laat ons alstublieft met rust. Wij hebben gewoon graag veel en overvloedig seks met Aziatische chicks, zwoele negerinnekes, Braziliaanse halfbloeden, en donkere Indiase divas. Dus laat ons met rust.
Mij zul je het economisch belang van al die handel in postorderbruidjes en sextoerisme naar Thailand niet horen afkraken. Elk diertje zijn pleziertje, zolang de politiek (van welke strekking dan ook) hier maar met zijn poten afblijft. Laat de natuur maar bepalen of sommige rassen verdwijnen of zich handhaven.
Bovenbuur
21 november 2007, 16:59
Het probleem is dat niet iedereen zijn raciale kenmerken wil vernietigen. Maar bepaalde 'creaturen' willen onze Europese Volkeren stilaan kapotmaken Met hun opgedrongen multiKUL.
Waarom moet Europa een gebied worden van gemixte mensen. Elk Volk heeft recht op een eigen land, behalve het blanke blijkbaar.
De populariteit van rechts in Europa (en elders) toont aan dat de meeste het niet eens zijn met de mix-cultuur. Toch blijven die 'creaturen' hun BULLSHIT in onze strotten rammen.
Wil jij zwarte nakomelingen?
Prima, ga naar Afrika en blijf ginder.
Europa voor de blanken. Afrika voor de zwarten. Aziatische mensen in hun stukje land, enz. Iedereen in zijn landje, met zijn eigen gekke cultuur.
Dat heeft weinig met haat te maken, maar met liefde voor eigen Volk (om de Duitse NPD te citeren)
Weet je, als je een ras echt goed wilt behouden moet je iedere hond keuren of hij geen foutjes heeft. Ook moet je ervoor zorgen dat eigenschappen niet verschuiven, door evenveel lange als korte honden te gebruiken voorkom je dat de volgende generatie langer of korter is dan de huidige, en daarmee de raciale kenmerken vernietigd. Ook moet er gecontroleerd worden of het percentage mensen met een beugel en de gemiddelde herseninhoud hetzelfde blijven. En het gaat niet alleen om gemiddeldes, nee, de standaardafwijking moet je ook bijhouden. Hoeveel variatie wil je op bepaalde punten in je ras. Ja, da's nog niet makkelijk, honden fokken die je raszuiver mag noemen. Maar nou de hamvraag: waarom is het zo belangrijk dat er over een paar miljoen jaar nog precies dezelfde dalmatiërs rondlopen als nu?
O, en als ik zwarte kinderen wil, moet ik naar Afrika vertrekken. Maar zeggen ze in Afrika dan niet tegen mijn bruid dat als ze blanke kinderen wil ze maar naar Europa op moet rotten?
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.