PDA

View Full Version : Zaventem nachtelijke vluchten boven de noordrand van Brussel


Fonz
30 november 2002, 08:32
Uit de GVA:
29/11 Akkoord over de nachtvluchten
Het overlegcomité tussen de federale regering en de gewestregeringen heeft vrijdag een akkoord bereikt over het dossier van de nachtvluchten.

Het kader van de eerder bereikte akkoorden over de nachtvluchten vanop de luchthaven van Zaventem blijft behouden, maar de verdere concentratie van de nachtvluchten boven de Noordrand van Brussel wordt uitgesteld tot de lawaaierige B727-toestellen uit de lucht zijn verdwenen. Dat moet tegen 15 maart van volgend jaar gebeurd zijn.

Daarnaast gaat een onderzoekscommissie van experten onmiddellijk onderzoeken hoe de geluidshinder boven de Noordrand kan worden verminderd. Ze zal zich buigen over de uitwaaiering van de bestaande routes en eventuele nieuwe routes.

MAW Ze dronken een glas, ze p*sten een plas en alles bleef zoals het was.
VLAMING! Ze hebben u WEER (en al 172jaar) bij uw kl*ten! Gedenk de Vlaamse regering, en bedank hen in juni 2003.

Tjolder
30 november 2002, 09:01
Kom kom een beetje solidariteit met onze Waalse broeders. :twisted:

Het is ook goed voor de verkoop van isolatiemateriaal.

Eerst de zuidkant hun huizen laten isoleren en wanneer dat klaar is de nachtvluchten gewoon verhuizen naar de noordkant . :roll:

Supe®Staaf
30 november 2002, 10:42
De schraperige vlaming die voor een prikje de allergoedkoopste bouwgrond inpalmde (rondom de luchthaven, die er NB al een 'eeuwigheid' ligt), verschiet plots wanneer er een vliegtuig boven zijn stulp gevlogen komt.
Bedenk dat Isabelle Durant de nachtvluchen wou AFSCHAFFEN, maar daar zal een andere vlaamse geldzak beginnen piepen zijn (DHL en werknemers, nietwaar?) Niet komen zeiken dat er nu al eens een vliegtuig passeert.
Wanneer je aan een vijver gaat wonen, dan mag je niet komen memmen dat muggenoverlast je deel wordt.

et
30 november 2002, 10:59
De schraperige vlaming die voor een prikje de allergoedkoopste bouwgrond inpalmde (rondom de luchthaven, die er NB al een 'eeuwigheid' ligt), verschiet plots wanneer er een vliegtuig boven zijn stulp gevlogen komt.
Bedenk dat Isabelle Durant de nachtvluchen wou AFSCHAFFEN, maar daar zal een andere vlaamse geldzak beginnen piepen zijn (DHL en werknemers, nietwaar?) Niet komen zeiken dat er nu al eens een vliegtuig passeert.
Wanneer je aan een vijver gaat wonen, dan mag je niet komen memmen dat muggenoverlast je deel wordt.

Je hebt meer dan gelijk, uiteindelijk eens iemand die dit durft te zeggen.

Fonz
30 november 2002, 11:19
Wel SupersLaaf, ge hebt groot gelijk. Ik ben zelf een luchtvaartfanaat en zou zelf wel in Steenokkerzeel willen wonen. Deze topic gaat erover dat de Brusselaars en de Francofonen die ook rond die vijver wonen het toch weeral klaar hebben gekregen dat de muggen alleen bij de Vlamingen vliegen en dat de leden van de Vlaamse regering ook nu weer hun kiezers laten verrekken. Men had de muggen kunnen verdelen. Als het voordeel opbrengt, willen die Francofonen toch altijd van de honingpot meelikken. Waarom dan nu niet. >>>>> rode bolletjes in juni 2003 voor de Francofonen. Die sufferds van Vlamingen hebben in 1302 niks geleerd. In 1830 hebben ze zich nogmaals laten inpakken en het is nog alle dagen hetzelfde.
Vlaming scherp de guillotine, sta eindelijk op en scheur u af van Wallonië.

Supe®Staaf
30 november 2002, 11:25
Deze topic gaat erover dat de Brusselaars en de Francofonen die ook rond die vijver wonen het toch weeral klaar hebben gekregen dat de muggen alleen bij de Vlamingen vliegen en dat de leden van de Vlaamse regering ook nu weer hun kiezers laten verrekken.
Zijn de vlamingen dan zo een dommekloten wanneer het eropaankomt hun zaak te bepleiten?
Je kan er gewoon niet naastkijken dat het steeds de eigen politici zijn die zich laten 'ringeloren' uitkopen, ompraten, en in doekjes doen.
En Jan-Met-De-Pet, hij klaagde voort.......

Makkie
30 november 2002, 11:28
Superstaaf heeft groot gelijk, inderdaad. Wel vind ik dat Durant het voor een keer goed heeft gespeeld. Het wordt stilaan wel duidelijk dat die nachtvluchten beter afgeschaft worden. En dat is toch wat ze uiteindelijk wou bereiken, niet?

Supe®Staaf
30 november 2002, 11:35
Wel vind ik dat Durant het voor een keer goed heeft gespeeld. Het wordt stilaan wel duidelijk dat die nachtvluchten beter afgeschaft worden. En dat is toch wat ze uiteindelijk wou bereiken, niet?
Of het dat is wat ze 'echt' wil bereiken, daarbij heb ik ook mijn gerede twijfels hoor.
Wie is waarlijk op de hoogte van haar verborgen agenda?
Wantrouw steeds iemand die zich met beuzelarijen als reflecterende nummerplaten en nutteloze parkeerschijven bezighoudt..........
Dat verbod op nachtvluchten kan best het onaanvaardbare schaamlapje geweest zijn om haar perfide ware bedoelingen mee goed te praten.
Een eerlijke spreiding, ook over de rijkere brusselse zuiderkant (met ambassades, consulaten etc.) mag toch echt geen probleem zijn om uit de brand te slepen. Met wat voor knullige onderhandelaars zitten wij hier begot?
Als die eens degelijk hun job deden, dan was al dat communautair gezeik verleden tijd.

solidarnosc
30 november 2002, 13:34
En ik die dacht dat er zoveel Franstaligen in de Brusselse rand woonden. Hebben die dan geen last van de vliegtuigen? Wonen er trouwens ook geen Vlamingen meer in Brussel? Waarom is die zever nodig? Vliegtuigem maken lawaai. Ofwel leer je daar mee leven, ofwel verhuis je, ofwel schaf je de nachtvluchten af. Misschien kan DHL verhuizen naar Luik en kunnen we die 5000 Vlaamse job vervangen door Waalse. Maar dan beginnen onze nationalistische vrienden weer dat de Walen onze jobs afpakken. Op die manier kunnen ze natuurlijk tot het einde der tijden blijven zeveren. Ze zullen altijd wel een goedkope reden vinden.

Thomas Hx
30 november 2002, 13:36
Superstaaf heeft groot gelijk, inderdaad. Wel vind ik dat Durant het voor een keer goed heeft gespeeld. Het wordt stilaan wel duidelijk dat die nachtvluchten beter afgeschaft worden. En dat is toch wat ze uiteindelijk wou bereiken, niet?

écolo is nog erger als agalev, m.a.w. nog minder groen :D

Thomas

S.
30 november 2002, 13:52
De schraperige vlaming die voor een prikje de allergoedkoopste bouwgrond inpalmde (rondom de luchthaven, die er NB al een 'eeuwigheid' ligt), verschiet plots wanneer er een vliegtuig boven zijn stulp gevlogen komt.

Pak een kaart van Vlaams-Brabant en merk hoe Grimbergen en Meise zich niet echt rond de luchthaven bevinden. Moest U de realiteit kennen, dan zou U weten dat alle nachtvluchten nu geconcentreerd worden boven 1 gebied (i.t.t. vroeger) dat niet echt het dichtst bij de luchthaven ligt.

Supe®Staaf
30 november 2002, 15:03
Pak een kaart van Vlaams-Brabant en merk hoe Grimbergen en Meise zich niet echt rond de luchthaven bevinden. Moest U de realiteit kennen, dan zou U weten dat alle nachtvluchten nu geconcentreerd worden boven 1 gebied (i.t.t. vroeger) dat niet echt het dichtst bij de luchthaven ligt.
Komaan!
Elk vliegtuig van kaliber, dat een circuitje draait, vooraleer te landen, zwermt uit tot boven Willebroek!
Grimbergen en Meise zijn quasi aangrenzende gemeenten van Vilvoorde Zaventem en Diegem, alwaar steeds het gros van opstijgende vliegtuigen te zien is.
Vergeet trouwens niet dat Zaventem zelf noordelijk t.o.v. Brussel gelegen is. Moeten ze om de zuidkant gelijkaardig te 'pesten' een ommetje maken?
Reclameer tenandere tegen uw vlaamse verkozenen die er verantwoordelijk voor zijn. Schone onderhandelaars. Pffffffff.

S.
30 november 2002, 15:33
Bij nader inzien weet U blijkbaar ook niet veel van de prijs van de bouwgronden in de regio. Punt is dat vroeger deze regio veel minder last had van vliegtuiglawaai. De mensen die hier komen wonen, wisten dus niet dat in 2002 een minister zomaar ging beslissen dat er nachtvluchten boven hun kop zouden komen. En wat zouden ze? Meise is even ver van Zaventem als Leuven.

http://www.police.be/pz/vbrab.GIF

Supe®Staaf
30 november 2002, 16:08
Meise is even ver van Zaventem als Leuven.
Als je de centra van de onderscheiden gemeenten bedoeld, dan moet ik je volgens je kaart gelijk geven.
De luchthaven en haar aanvliegroutes 'neigen' meer naar de kant van Diegem, Machelen, Steenokkerzeel etc.
Of ben ik aan het (ver)dwalen? :?

S.
30 november 2002, 16:15
Of ben ik aan het (ver)dwalen? :?

Jep, en aan het vitten op details ook.

Supe®Staaf
30 november 2002, 16:17
Of ben ik aan het (ver)dwalen? :?

Jep, en aan het vitten op details ook.
Een vliegtuig is ook maar een detail in het licht van de eeuwigheid.
En nu ik toch over details bezig ben: kan je je kaartje niet verkleinen?
Het is onhandig scrollen op deze pagina. :?

S.
30 november 2002, 16:51
Als iemand mij zegt hoe...

groentje
30 november 2002, 17:53
Oef, eindelijk geen breedscherm meer :wink: .
Wat een gez**k over nachtvluchten over de Brusselse Noordrand. Afschaffen die boel!