PDA

View Full Version : Is de huidige maatschappij anno 2007 wel leefbaar?


Preuße
20 november 2007, 22:56
Het is een vreselijke chaos zonder doel of eer geworden.

Mitgard
20 november 2007, 23:21
Het is een vreselijke chaos zonder doel of eer geworden.

was het maar waar.
maar ik zie de mensen zich nog altijd doodwerken als een bende opgefokte gekken voor de eer, voor de poen of voor een ander 'doel'.
nog even wachten op dat hoger geestelijk niveau dus.

Duvelke
20 november 2007, 23:31
ja

Ganzenbordfan
21 november 2007, 00:38
Dat u zich niet kan amuseren in de moderne wereld is uw probleem.

Andro
21 november 2007, 00:43
Mja, het vallen van de bladeren he....

Ganzenbordfan
21 november 2007, 00:58
Mja, het vallen van de bladeren he....

U doelt op het donkerder worden van dagen en de opkomst van winterdepressies? Of heb ik het mis?

the outlaw torn
21 november 2007, 00:59
U doelt op het donkerder worden van dagen en de opkomst van winterdepressies? Of heb ik het mis?

de miserie tussen de oren dus.

Andro
21 november 2007, 01:01
U doelt op het donkerder worden van dagen en de opkomst van winterdepressies? Of heb ik het mis?

Idd.

Ganzenbordfan
21 november 2007, 01:05
de miserie tussen de oren dus.

Het is niet zozeer een psychische kwaal. De mens heeft licht nodig om zich gelukkig te voelen.

the outlaw torn
21 november 2007, 01:53
Het is niet zozeer een psychische kwaal. De mens heeft licht nodig om zich gelukkig te voelen.

een depressie is wel psychisch, dacht ik toch ( kan me natuurlijk vergissen )

depressies kunnen altijd voorkomen, sommigen gaan zelfs gewoon terneergeslagen, en op het depressieve af door het leven, ongeacht welk seizoen het is, en de hoeveelheid licht die men heeft.
Mr dat is natuurlijk een gans ander verhaal.

StevenNr1
21 november 2007, 01:56
ik vind vooral openlijke holebi's een verrijking, wat moet ik stemmen?

Uh-Huh
21 november 2007, 02:14
ik vind vooral openlijke holebi's een verrijking, wat moet ik stemmen?
Fijn. Dan zul je vast en zeker een gat in de lucht springen met de volgende bekentenis: anno 2007 heeft van mij een lesbisch individu gemaakt. Ik ben nu een eerloos en doelloos persoon geworden die enkel nog uitkijkt naar de dood.

:cheer:

Jaani_Dushman
21 november 2007, 03:14
Fijn. Dan zul je vast en zeker een gat in de lucht springen met de volgende bekentenis: anno 2007 heeft van mij een lesbisch individu gemaakt. Ik ben nu een eerloos en doelloos persoon geworden die enkel nog uitkijkt naar de dood.

:cheer:Maar je hebt er wel een meer dan behoorlijk sexy avatar aan overgehouden. En dat is het voornaamste in ons vergankelijk leventje, nietwaar? ;-)

Dronkoers
21 november 2007, 06:39
Het is een vreselijke chaos zonder doel of eer geworden.


Daar heeft Duvel tripple hop verandering in gebracht :-P

StevenNr1
21 november 2007, 11:56
Fijn. Dan zul je vast en zeker een gat in de lucht springen met de volgende bekentenis: anno 2007 heeft van mij een lesbisch individu gemaakt. Ik ben nu een eerloos en doelloos persoon geworden die enkel nog uitkijkt naar de dood.

:cheer:Proficiat 8-)

sn00py
21 november 2007, 12:20
Ik vind dat het Westen, de vrije westerse wereld, zienderogen achteruit gaat.
Alle normen en waarden lijken aan ijltempo te vervliegen. Mijn grootvader is amper 20 jaar dood, maar ik ben er zeker van dat hij onze manier van doen met afschuw zou bekijken, mocht hij weerkomen.
Geweld onder jongeren wordt meer en meer gemeengoed. Leraars uitmaken voor rotte vis, de overheersing van sex, de totale oppervlakkigheid van onze levenswijze,...
Ik denk dat de westerse beschaving de reis naar haar ondergang ingezet heeft.
Het doet mij heel sterk denken aan het west-romeinse rijk, waar decadentie, onverschilligheid en corruptie ook tot de ondergang geleid hebben.
Ik word daar niet depressief of zelfs triestig van.
Ik denk dat het een natuurlijke gang van zaken is. Het eeuwge leven bestaat niet, ook niet voor beschavingen. Allen gaan ze ooit ten onder en op hun puinen verrijzen nieuwe...
Maar de snelheid waarmee onze maatschappij afglijdt naar het waardeloze, naar het totale morele verval, vind ik verbijsterend. We worden willoze, volgevreten, ongeïnteresseerde parasieten van de natuur.
Ik denk dat de islam zal profiteren van deze steeds toenemende zwakheid, om steeds meer haar wil hier op te leggen. En het zal onze eigen fout zijn...
Ik noem mezelf geen pessimist, want dat is nu eenmaal het lot dat alles beschoren is: vergankelijkheid.

Johan217
21 november 2007, 13:24
Een goeie crisis, dat hebben we nodig! Gedaan met al dat vrolijke gedoe.

Uh-Huh
21 november 2007, 16:14
Maar je hebt er wel een meer dan behoorlijk sexy avatar aan overgehouden. En dat is het voornaamste in ons vergankelijk leventje, nietwaar? ;-)
Enjoy.

Uh-Huh
21 november 2007, 16:14
Proficiat 8-)
Dank je. :>

filosoof
21 november 2007, 16:18
U doelt op het donkerder worden van dagen en de opkomst van winterdepressies? Of heb ik het mis?Wat meer licht aansteken, hé: :idea: een goede halogeen lamp kan een depressie voorkomen

Duvelke
21 november 2007, 16:23
Ik vind dat het Westen, de vrije westerse wereld, zienderogen achteruit gaat.
Alle normen en waarden lijken aan ijltempo te vervliegen. Mijn grootvader is amper 20 jaar dood, maar ik ben er zeker van dat hij onze manier van doen met afschuw zou bekijken, mocht hij weerkomen.
Geweld onder jongeren wordt meer en meer gemeengoed. Leraars uitmaken voor rotte vis, de overheersing van sex, de totale oppervlakkigheid van onze levenswijze,...
Ik denk dat de westerse beschaving de reis naar haar ondergang ingezet heeft.
Het doet mij heel sterk denken aan het west-romeinse rijk, waar decadentie, onverschilligheid en corruptie ook tot de ondergang geleid hebben.
Ik word daar niet depressief of zelfs triestig van.
Ik denk dat het een natuurlijke gang van zaken is. Het eeuwge leven bestaat niet, ook niet voor beschavingen. Allen gaan ze ooit ten onder en op hun puinen verrijzen nieuwe...
Maar de snelheid waarmee onze maatschappij afglijdt naar het waardeloze, naar het totale morele verval, vind ik verbijsterend. We worden willoze, volgevreten, ongeïnteresseerde parasieten van de natuur.
Ik denk dat de islam zal profiteren van deze steeds toenemende zwakheid, om steeds meer haar wil hier op te leggen. En het zal onze eigen fout zijn...
Ik noem mezelf geen pessimist, want dat is nu eenmaal het lot dat alles beschoren is: vergankelijkheid.
doe is ni zo dramatisch!
der is nix mis mee! Vroeger wast even erg ze. alleen wordt alles nu veel meer in de media uitgesmeerd..

sn00py
21 november 2007, 17:34
doe is ni zo dramatisch!
der is nix mis mee! Vroeger wast even erg ze. alleen wordt alles nu veel meer in de media uitgesmeerd..
Ah...sorry, ik had het niet door dat het de media was.
Serieus, ik meen wat ik schrijf. En het is niet dramatisch bedoeld, het is gewoon de gang der dingen.

BigF
21 november 2007, 18:24
Het is een vreselijke chaos zonder doel of eer geworden.
Ik leef toch nog...

nubian
21 november 2007, 19:27
Het is een vreselijke chaos zonder doel of eer geworden.Normen, eer, waarde begint eerst bij jezelf.