PDA

View Full Version : Groentje-18 is de achtentwintigste forummer van de week


Pagina's : 1 [2] 3

André de Hollander
23 november 2007, 00:18
120. Bang. Ik heb het niet zo voor snelheden. Ik voel telkens een opluchting als ik terug mag schakelen.
Ik kan het niet helpen maar ik realiseer me voortdurend wat er gebeurt met mijn lichaam als ik tegen 50 km/u tegen en muur aan zou knallen, te bedenken dat je je gewicht dan moet vermenigvuldigen met 50 en wat er intern allemaal gebeurt enzo ...
Ik heb wel nog maar een paar keer gereden, met begeleider ... nog geen rijbewijs.

Veel doen, dan treedt er gewenning op. Ik ben eens door een vrachtwagen aangereden en door de middenvangrail geschoten. Weken daarna vond ik 80km/u beangstigend snel. Inmiddels voel ik geen enkel gevaar door snelheid, bij hogere snelheden voel ik juist de 'kick' die snelheid geeft. (mijn record ligt op 253km/u :oops: )
Hetzelfde geldt voor hoogtes. Ik heb ook hoogtevrees (wel onder controle). Inmiddels heb ik mijn klimlicentie en ga ik in de zomer rotsklimmen in de Ardense massieven. Door het gewoon te doen overwin je je angsten.

Groentje-18
23 november 2007, 00:25
Bedoel je met punt 1 waterfilterinstallaties om in bijvoorbeeld Afrika te plaatsen? Wat bedoel je in dat geval met 'of zo nodig weg te zuigen ...'?

Neen eigenlijk niet. Ik had de vraag begrepen als de Belgische minister van begroting. Moest ik er één kunnen worden van een (Afrikaans) land waar droogte heerst, zou ik dat zeker wel doen. :) Dit omdat er misschien periodes zullen komen waarin België te maken krijgt met een schaarste van of een tekort aan drinkbaar water, al is het door een technisch mankement.
'Met zonodig weg te zuigen' dacht ik aan water wegzuigen bij overstromingen, zoals de brandweer dat doet uit kelders, maar dan grootschaliger. In het geval dat er een overstroming moest komen dus. :)


Ben je niet van mening dat een land over een goede defensie moet beschikken?

Neen.
Misschien uit naïviteit.
Misschien ook wel uit pessimisme: als er een oorlog zou uitbreken tussen verschillende niet-derde-wereld-landen denk ik niet dat ze gevoerd word met een 'leger' zoals dat in de eerste en tweede WO gebeurde...


Veel aankomende politici ;-) noemen 'minder bureaucratie' als bezuiningspunt. Eenmaal aan de macht komen ze met zoveel nieuwe regels en wijzigingen dat er een berg ambtenaren en papieren rompslomp bij komt om dat voor mekaar te krijgen. Mee eens Groentje-22?

Ja, ik ben het er mee eens. Zo gaat dat nu eenmaal vrees ik. Maar ik zie mezelf niet als een aankomende politicus. Ik weet niet meer of ik dat in de eerste post vermeld heb maar ik ben veel meer een denker dan een doener. Vroeger wou ik dat allemaal, maar tegenwoordig blijft het bij dromen. Ik weet niet of ik de energie heb om verder proberen te gaan dan dat.

André de Hollander
23 november 2007, 00:25
Daar kan ik kort over zijn: "all my energy is going into NOT asking that question". Hoe langer ik het doe, hoe meer ik besef dat het de verkeerde keuze was. Het past bij mij als een tang op een varken. Maar ik probeer er niet meer teveel meer bij na te denken, want dat biedt geen oplossing (behalve buizen en nog langer doen over een diploma dat ik niet eens wil).
Wat ik er zocht was een oplossing omdat ik niet aan geneeskunde kon beginnen. Het leek me de tweede beste manier om mensen te helpen. Bovendien had ik indertijd opgevangen dat wel wat mensen die nu (ziekenhuis)manager waren een psy-diploma op zak hadden, dat was voor mij een extra motivatie. Ik wist ook gewoon niet goed wat anders doen.
Mijn omgeving was serieus geshockeerd, en ik besef meer en meer waarom. :)

Hee, die heb ik lang niet meer gehoord: 'Tang op een varken'. Ik gebruik die zelf ook, maar hoor die verder nooit iemand gebruiken. Als mensen zeggen waar slaat dat, is het antwoord: 'Dat is juist de clou, nergens op'. ff off-topic.
Je hebt gelijk, je bent nu zover gekomen dat je beter pas na afloop van de studie kan beslissen wat je verder wilt. Het is trouwens ook een studie waar je in vrijwel ieder beroep wel iets aan hebt. Iedere manager, consulent, arts of wat dan ook, heeft baat bij de kennis die je opdoet in je psy-studie. En je kunt je niveau bewijzen, je hebt immers je titel op zak. Dat vergroot je kansen op de arbeidsmarkt.

Savatage
23 november 2007, 00:28
Vindt je Leuven een aangename stad?

Savatage
23 november 2007, 00:30
Luister je ooit naar metal muziek?

André de Hollander
23 november 2007, 00:32
Dit omdat er misschien periodes zullen komen waarin België te maken krijgt met een schaarste van of een tekort aan drinkbaar water, al is het door een technisch mankement.
'Met zonodig weg te zuigen' dacht ik aan water wegzuigen bij overstromingen, zoals de brandweer dat doet uit kelders, maar dan grootschaliger. In het geval dat er een overstroming moest komen dus. :)



Neen.
Misschien uit naïviteit.
Misschien ook wel uit pessimisme: als er een oorlog zou uitbreken tussen verschillende niet-derde-wereld-landen denk ik niet dat ze gevoerd word met een 'leger' zoals dat in de eerste en tweede WO gebeurde...




Ja, ik ben het er mee eens. Zo gaat dat nu eenmaal vrees ik. Maar ik zie mezelf niet als een aankomende politicus. Ik weet niet meer of ik dat in de eerste post vermeld heb maar ik ben veel meer een denker dan een doener. Vroeger wou ik dat allemaal, maar tegenwoordig blijft het bij dromen. Ik weet niet of ik de energie heb om verder proberen te gaan dan dat.

Ok, grappig dat je je Belgische superpompen/filters op nr 1 zet. Belgie is volgens mij 1 van de landen met het meeste drinkbare water. En overstromingen laten zich niet met een pomp tegenhouden. Maar jij bent minister, dus ik leg me bij je keuze neer.

Over defensie wil ik nog wel wat vertellen als je geinteresseerd bent. Het is nu toch al donker buiten en voor de rest slaapt iedereen...

Groentje-18
23 november 2007, 00:34
Hee, die heb ik lang niet meer gehoord: 'Tang op een varken'. Ik gebruik die zelf ook, maar hoor die verder nooit iemand gebruiken. Als mensen zeggen waar slaat dat, is het antwoord: 'Dat is juist de clou, nergens op'. ff off-topic.

Ik hoor dat eigenlijk ook bijna nooit. Misschien omdat we min of meer van dezelfde streek afkomstig zijn? Mijn moeder is van de Limburgse Kempen. Ik geloof dat die uitdrukking daar meer wordt gebruikt. :)

Je hebt gelijk, je bent nu zover gekomen dat je beter pas na afloop van de studie kan beslissen wat je verder wilt. Het is trouwens ook een studie waar je in vrijwel ieder beroep wel iets aan hebt. Iedere manager, consulent, arts of wat dan ook, heeft baat bij de kennis die je opdoet in je psy-studie. En je kunt je niveau bewijzen, je hebt immers je titel op zak. Dat vergroot je kansen op de arbeidsmarkt.

Inderdaad, dat probeer ik mezelf ook voortdurend voor te houden. :)

Savatage
23 november 2007, 00:36
Geloof je in buitenaards leven?

Groentje-18
23 november 2007, 00:36
Vindt je Leuven een aangename stad?

Zeer zeker!! :cheer:
Het is hier zeer afgestemd op studenten, wat een fijn gevoel geeft.
Ik vind het eigenlijk een beetje een soort opvangplek/crèche voor mensen die weigeren volwassen te worden en hun vrije vogel leven nog een tijdje willen verderzetten, maar soit.
Ik moet wel zeggen dat ik na al die jaren hier het een beetje gezien heb... maar ik zal de unieke gezellieg studenten 'alles mag, alles kan'-sfeer die hier hangt ook wel missen. :)

Groentje-18
23 november 2007, 00:38
Luister je ooit naar metal muziek?

In een bepaalde periode van mijn leven deed ik dat veel. Ik moet nog ergens cd's van groepen als Linkin Park en Rammstein hebben liggen... ondertussen twijfel ik zelfs of dat wel metal is.

André de Hollander
23 november 2007, 00:39
Ik hoor dat eigenlijk ook bijna nooit. Misschien omdat we min of meer van dezelfde streek afkomstig zijn? Mijn moeder is van de Limburgse Kempen. Ik geloof dat die uitdrukking daar meer wordt gebruikt. :)



Inderdaad, dat probeer ik mezelf ook voortdurend voor te houden. :)

Nee, toch niet. Ik kom oorspronkelijk uit Zeeland (NL).

Misschien is de uitdrukking toch wel afkomstig uit Vlaanderen. Er komen in Zeeland veel Vlamingen op bezoek voor werk en toerisme.

Je bent niet als ingelogd te zien. Is dat bewust?

Groentje-18
23 november 2007, 00:41
Ok, grappig dat je je Belgische superpompen/filters op nr 1 zet. Belgie is volgens mij 1 van de landen met het meeste drinkbare water. En overstromingen laten zich niet met een pomp tegenhouden. Maar jij bent minister, dus ik leg me bij je keuze neer.

Het drinkbare water moet je niet overschatten. Het regent wel veel maar het duurt decennia eer dat water weer als drinkbaar opgepompt kan worden. Voor de rest wordt er oppervlaktewater gebruikt, maar dat is soms vervuild. Ik denk dat het allemaal relatiever is dan je denkt. Er hoeft echt niet veel te gebeuren voor alles vierkant draait.
En ik heb natuurlijk een klimaatsverandering in mijn achterhoofd: in de Provence is water een schaars goed in de zomer. ;)

Maar ik krijg zelf als ik een krantenartikel met één of andere beslissing die ver boven mijn hoofd gevoerd wordt een 'waar slaat dat nu weer op?' of 'waar hangt die verborgen camera hier?' gevoel ... Ik zou niet willen dat 'mijn burgers' dat ook hebben, misschien maar een referendum invoeren dan. ;)

Over defensie wil ik nog wel wat vertellen als je geinteresseerd bent. Het is nu toch al donker buiten en voor de rest slaapt iedereen...

Doe gerust hoor. Ik zal het wel morgen ofzo ergens pas lezen, eerst eens een stapje zetten. :)

André de Hollander
23 november 2007, 00:42
Zeer zeker!! :cheer:
Het is hier zeer afgestemd op studenten, wat een fijn gevoel geeft.
Ik vind het eigenlijk een beetje een soort opvangplek/crèche voor mensen die weigeren volwassen te worden en hun vrije vogel leven nog een tijdje willen verderzetten, maar soit.
Ik moet wel zeggen dat ik na al die jaren hier het een beetje gezien heb... maar ik zal de unieke gezellieg studenten 'alles mag, alles kan'-sfeer die hier hangt ook wel missen. :)

Is de voertaal in Leuven Nederlands?

André de Hollander
23 november 2007, 01:19
Neen.
Misschien uit naïviteit.
Misschien ook wel uit pessimisme: als er een oorlog zou uitbreken tussen verschillende niet-derde-wereld-landen denk ik niet dat ze gevoerd word met een 'leger' zoals dat in de eerste en tweede WO gebeurde...



Ik denk dat je je vergist. De staat heeft een monopolie op geweld. Als er een kleinigheid aan de hand is komt de politie. Gaat het om veel mensen of veel tegenstand, dan roepen ze de ME. Worden er vuurwapens gebruikt tegen de politie, dan hebben ze nog een Bijzondere Bijstandseenheid, Arrestatieteams, e.d. Als dat niet meer volstaat door nog meer tegenstand (volksoproer, terreur, ook rampen, enz.) dan kan het leger worden ingeschakeld. Die moeten getraind zijn om iedere situatie aan te kunnen, zelfvoorzienend zijn, zich snel kunnen verplaatsen, de juiste communicatiemiddelen hebben, slagkracht, enz. Dan heb ik het alleen nog maar over binnenlandse incidenten.
Defensie is ook het middel voor de regering om macht te kunnen uitoefenen. Het leger is nodig bij aanspraken van een ander land op Belgisch grondgebied, bij de beslissing van de regering om in een ander land mee te doen aan een vredesmissie enz.
Stel dat er een olietanker is gekaapt en die komt in volle vaart richting de haven van Oostende met de bedoeling hem als terreurdaad te laten ontploffen. Dan moet de marine hem kunnen stoppen voordat hij schade aanricht. Hetzelfde geldt bij vliegtuigen. De defensie van een land is het laatste redmiddel als dingen uit de hand lopen. Ze kunnen alleen die rol spelen, als er middelen voor beschikbaar worden gesteld voor training en uitrusting. Een oorlog nu, lijkt nog heel veel op een oorlog in 1945. Nog net zo verschrikkelijk. Ik ben voor een sterke defensie en tegen oorlog. Een bekende uitspraak: 'Wie vrede wil, moet zich voorbereiden op oorlog'. Joegoslavie was overigens geen derde-wereld-land. Als Nederland met betere uitrusting naar Sebrenica was getrokken (en een ruimer mandaat) dan hadden ze de levens van meer dan 5.000 mannen kunnen redden.

Dronkoers
23 november 2007, 07:17
Om hoe laat ga je opstaan?

Dronkoers
23 november 2007, 07:17
Ooit gerookt? Zo ja, welk merk van sigaret/sigaar/pijptabak... ;-)

Dronkoers
23 november 2007, 07:19
Bwoa, evenveel als ik er lig denk ik. ;)

Neen, best wel eigenlijk. Het is afhankelijk van hoeveel energie ik heb.

Vanwaar haal je die energie?

Djiezes
23 november 2007, 08:11
...
Van onze bodem kan ik bv. Moloko wel appreciëren, en Praga Khan, Kosheen, zelfs Clouseau wil ik af en toe ook wel eens horen als ik in de juiste stemming ben en natuurlijk de Fixkes. ;)
Ik ben heel waarschijnlijk een heel deel respectabele artiesten vergeten.

Ik moet ergens iets gemist hebben... Sinds wanneer maken wij deel uit van het Britse Rijk? ;-)

Dronkoers
23 november 2007, 08:20
Zijt gij zat van 1 Duvel?

Dronkoers
23 november 2007, 08:21
Heb je last van sommige allergieën?

Dronkoers
23 november 2007, 08:21
Ooit al in aanraking geweest met de politie?

Dronkoers
23 november 2007, 08:22
Hoeveel keer per week kruip je onder de douche?

Pieke
23 november 2007, 10:24
Welke slechte eigenschap zou je willen veranderen?

Morduk
23 november 2007, 11:14
Ik ga voor mijn salades eigenlijk altijd naar de McDonalds. :oops:

:oops:

Ieder zijn smaak hoor (hoewel toch even dit...Yuk ! ;-) ), maar vind je een bedrijf als McDonalds niet incompatibel met je ecologisch idealisme?

Djiezes
23 november 2007, 11:16
Kook je graag? Wat is je favoriete recept?

Hashiwokakero
23 november 2007, 12:04
Heb je ooit al eens iemand in mekaar geklopt?

Djiezes
23 november 2007, 13:32
Wat vind je van de vragen van Hashiesjkalimero? ;-)

Dronkoers
23 november 2007, 15:07
Ben je nu nog niet wakker? ;-)

Dronkoers
23 november 2007, 15:07
Wat is uw lievelingskleur?

Dronkoers
23 november 2007, 15:07
Hoeveel wekkers heb je?

Anna List
23 november 2007, 15:09
volgens mij is het vrijdag ...

Dronkoers
23 november 2007, 15:10
volgens mij is het vrijdag ...

Daarom (http://forum.politics.be/showthread.php?t=98400) dat ze hier nog niet geweest is ;-)

Groentje-18
23 november 2007, 15:23
Om hoe laat ga je opstaan?

:oops:

Ik zal snel even antwoorden, en dan moet ik mijn trein gaan catchen.

Op vrijdag en in't weekend zal 't waarschijnlijk wat langer duren voordat ik antwoord dus, maar ik geraak normaal gezien dan ook wel aan en achter een pc.

Groentje-18
23 november 2007, 15:24
Ooit gerookt? Zo ja, welk merk van sigaret/sigaar/pijptabak... ;-)

Belga rood met filter.
De enige reden: een vriendin van mijn mama had die bij en zo dacht ik dat ze voor een vrouw wel oké zouden zijn en wist ik waarnaar te vragen. :oops:
Ik heb nooit in mijn leven één pakje opgerookt.

Dronkoers
23 november 2007, 15:24
:oops:

Ik zal snel even antwoorden, en dan moet ik mijn trein gaan catchen.

Op vrijdag en in't weekend zal 't waarschijnlijk wat langer duren voordat ik antwoord dus, maar ik geraak normaal gezien dan ook wel aan en achter een pc.


Doe jij aan catch? Moddercatch? :-D

Groentje-18
23 november 2007, 15:26
Vanwaar haal je die energie?

Uit te weinig dingen, want ik heb er een ongelofelijk en chronisch tekort aan (vandaar dat ik veel achter de pc zit, daar is nauwelijks energie voor nodig).
Uit eten en ook wel uit sporten zeker? En uit idealisme en volhardendheid, als je de energie bedoelt om de ideeën die ik heb hier te spuien en ze proberen om te zetten in de praktijk.

Groentje-18
23 november 2007, 15:27
Ik moet ergens iets gemist hebben... Sinds wanneer maken wij deel uit van het Britse Rijk? ;-)

Heu ... sorry, ik dacht al dat we tien jaar verder waren en alle grenzen binnen de EU waren uitgewist. :p

Groentje-18
23 november 2007, 15:27
Zijt gij zat van 1 Duvel?

Het kan gebeuren dat ik zelfs 'zat' ben van één pintje. Dus ook zeker van één duvel. :(

Groentje-18
23 november 2007, 15:30
Heb je last van sommige allergieën?

Ja ... van iets wat ik ooit gebruikt hebt onder de douche. En in de zomer als ik door het bos wandel of door groen fiets... :D (dat houdt me natuurlijk niet tegen.) En ook van een soort kunststof die ze blijkbaar gebruiken als handvaten van sommige fietsen.
In alle gevallen heb ik dan gewoon een rode irritant jeukende huid, niet echt erg dus.

Groentje-18
23 november 2007, 15:33
Ooit al in aanraking geweest met de politie?

Ja. Voor rijden zonder licht op mijn fiets of degelijke remmen denk ik, bij een toevallige controle.
Ook wel voor twee inbraken thuis, en het feit dat ik zo vrij ben om de politiek te verwittigen als iemand handelingen uitvoert die niet compatibel zijn met een zuiver milieu en die bestraft kunnen worden (storten, bepaalde materialen opbranden, ...) en die er niet mee wenst te stoppen ondanks mijn hints.

Dronkoers
23 november 2007, 18:10
Naar wat kijk je eerst als ge een knappe gast op straat tegenkomt?

Dronkoers
23 november 2007, 18:11
Hoeveel huisdieren heb je al opgegeten?

Dronkoers
23 november 2007, 18:12
Stofzuig je regelmatig?

Cynicus
23 november 2007, 20:45
Hoe staat u tegenover een vermindering van de personenbelasting die, om die verlaging budgettair mogelijk te maken, gecompenseerd wordt door volgende maatregelen :

- rokers verplichten om zich een rookvergunning aan te schaffen, en zich te laten registreren. Voor een dergelijke rookvergunning zouden ze uiteraard moeten betalen. Rokers die geen rookvergunning hebben of die hun rookvergunning niet op zak hebben, zouden zwaar moeten worden beboet;
- hogere sociale werknemersbijdragen voor rokers;
- hogere sociale werkgeversbijdragen voor rokende werknemers;
- extra opcentiemen op de personenbelasting voor rokers;
- nog hogere accijnzen op rookwaren;
- een belasting op zwaarlijvigheid (http://forum.politics.be/showthread.php?t=52179), enkel voor de zwaarlijvigen die zwaarlijvig zijn als gevolg van ongezonde eet- en leefgewoonten (waaraan weldegelijk iets kan worden gedaan);
- hogere accijnzen op alcohol;
- taksen op het bezit van een zonnebank;
- taksen op het bezoek aan zonnebankcentra

ten einde de fiscale druk voor het min of meer slanke, niet rokende, gezondheidsbewuste gedeelte van de werkende, loon- en weddetrekkende middenklasse drastisch te verminderen ?

Hebt u misschien nog een aantal andere ideeën om ongezonde leefgewoonten via bepaalde belastingen te ontmoedigen ?

Dronkoers
23 november 2007, 20:46
Ah, een tussenpost ;-)

Vijlt ge uw nagels?

Hashiwokakero
23 november 2007, 20:46
Wat vind je van de Vlaamse groep milk inc?

Dronkoers
23 november 2007, 20:46
Hoeveel geef jij zo uit op een avondje feesten?

Hashiwokakero
23 november 2007, 20:47
Hoeveel geef jij zo uit op een avondje feesten?Ben jij geregeld zat?

Dronkoers
23 november 2007, 20:47
Hoe reageer je op mensen die gene fuck geven om de natuur?

Dronkoers
23 november 2007, 20:48
nevermind ;-)

Hashiwokakero
23 november 2007, 20:49
Hoe reageer je op mensen die gene fuck geven om de natuur?Hoe reageer jij op mensen die gene fuck om snelheid geven?;-)

Dronkoers
23 november 2007, 20:54
Hoe reageer jij op mensen die gene fuck om snelheid geven?;-)

welke vragen beantwoord je het liefst? :twisted:


(vorige vraag ging misschien wa ver ;-) )

Groentje-18
23 november 2007, 23:23
Is de voertaal in Leuven Nederlands?

Ja, of alle soorten Vlaams eerder. :)

Hashiwokakero
23 november 2007, 23:26
welke vragen beantwoord je het liefst? :twisted:


(vorige vraag ging misschien wa ver ;-) )Dronkoers, vuile poco!:evil: Vorige vraag was perfect!8-)

Groentje-18
23 november 2007, 23:29
Ik denk dat je je vergist. De staat heeft een monopolie op geweld. Als er een kleinigheid aan de hand is komt de politie. Gaat het om veel mensen of veel tegenstand, dan roepen ze de ME. Worden er vuurwapens gebruikt tegen de politie, dan hebben ze nog een Bijzondere Bijstandseenheid, Arrestatieteams, e.d. Als dat niet meer volstaat door nog meer tegenstand (volksoproer, terreur, ook rampen, enz.) dan kan het leger worden ingeschakeld. Die moeten getraind zijn om iedere situatie aan te kunnen, zelfvoorzienend zijn, zich snel kunnen verplaatsen, de juiste communicatiemiddelen hebben, slagkracht, enz. Dan heb ik het alleen nog maar over binnenlandse incidenten.
Defensie is ook het middel voor de regering om macht te kunnen uitoefenen. Het leger is nodig bij aanspraken van een ander land op Belgisch grondgebied, bij de beslissing van de regering om in een ander land mee te doen aan een vredesmissie enz.
Stel dat er een olietanker is gekaapt en die komt in volle vaart richting de haven van Oostende met de bedoeling hem als terreurdaad te laten ontploffen. Dan moet de marine hem kunnen stoppen voordat hij schade aanricht. Hetzelfde geldt bij vliegtuigen. De defensie van een land is het laatste redmiddel als dingen uit de hand lopen. Ze kunnen alleen die rol spelen, als er middelen voor beschikbaar worden gesteld voor training en uitrusting. Een oorlog nu, lijkt nog heel veel op een oorlog in 1945. Nog net zo verschrikkelijk. Ik ben voor een sterke defensie en tegen oorlog. Een bekende uitspraak: 'Wie vrede wil, moet zich voorbereiden op oorlog'. Joegoslavie was overigens geen derde-wereld-land. Als Nederland met betere uitrusting naar Sebrenica was getrokken (en een ruimer mandaat) dan hadden ze de levens van meer dan 5.000 mannen kunnen redden.

Ik ben het daar niet mee eens. Is het niet veel eerlijker en makkelijker om vrede te sluiten als al dat spierballengerol ophoudt? Anders is het toch hoogstens een kunstmatige vrede? Vrede uit de angst voor de slagkracht van een ander land noem ik geen vrede.
Ik denk ook dat een moderne oorlog op een andere manier zal gevoerd worden. Zie maar naar de oorlog in Irak ... het verzet op de grond is niet meer het belangrijkste, de luchttroepen zijn dat wel, en de media is dat misschien ook.
Er is maar één ding dat je kan hopen als land wanneer je aangevallen wordt nu denk ik: dat er overal grondstoffen zijn die je vijand wil bekomen, zodat het land platbombarderen de reden voor oorlog wegneemt (door de grondstof te vernietigen).

Groentje-18
23 november 2007, 23:30
Hoeveel keer per week kruip je onder de douche?

Om de andere dag, tenzij meer nodig is. Ik denk doorgaans zo'n 5 x per week.

Groentje-18
23 november 2007, 23:31
Welke slechte eigenschap zou je willen veranderen?

Het zou me geen kwaad doen als mijn gedachten en emoties minder snel een loopje met mij zouden nemen en ik er meer controle over had. :)
Maar misschien is het nog beter om iets te veranderen aan mijn gebrek aan discipline en doorzettingsvermogen op gebieden waarop ik die eigenschappen wel zou moeten hebben, nl. mijn studies.

Groentje-18
23 november 2007, 23:34
:oops:

Ieder zijn smaak hoor (hoewel toch even dit...Yuk ! ;-) ), maar vind je een bedrijf als McDonalds niet incompatibel met je ecologisch idealisme?

Jawel.
Ik ga liever naar een kleine zelfstandige dan naar een groot bedrijf, simpelweg omdat die eerste er meer aan heeft. Maar ik ken weinig zaken waar ze op de meest vreemde uren kant-en-klare salades verkopen, terwijl ik daar soms ongelofelijk trek in heb en het heel makkelijk is.

Groentje-18
23 november 2007, 23:36
Kook je graag? Wat is je favoriete recept?

Ja.
Ik kook meestal nogal experimenteel. De voorkeur voor een recept valt bij mij grotendeels samen met hoe lekker ik het resultaat vind. Ik ga het hier niet verklappen, want ik wil er nog iemand die hier meeleest mee verrassen. :)

Groentje-18
23 november 2007, 23:39
Heb je ooit al eens iemand in mekaar geklopt?

8O Neen.
Ik zou het niet kunnen ook.
Ik heb wel al ooit de neiging gevoeld om iemand een mep te verkopen. Die personen waren op die momenten niet in mijn buurt, maar moesten ze dat wel geweest zijn zou ik het ook niet gedaan hebben. Ik zou er waarschijnlijk niet eens opkomen ook. Er zijn zoveel andere manieren waarop je iemand kan duidelijk maken wat je voelt of denkt dan door gebruik te maken van geweld.

Groentje-18
23 november 2007, 23:40
Wat vind je van de vragen van Hashiesjkalimero? ;-)

Zit die op dit forum? Ik ken enkel een Hashiwokakero. :p

Groentje-18
23 november 2007, 23:40
Wat is uw lievelingskleur?

Roze.

Groentje-18
23 november 2007, 23:42
Hoeveel wekkers heb je?

Maar ééntje, maar ik ben niet zo voor het wekker-principe.
Het belang dat men aan de juiste tijd hecht is veel te groot en ik bepaal liever mijn dagritme afhankelijk van wat mijn lichaam aangeeft. Student zijnde is dat natuurlijk makkelijk. :oops:

Hashiwokakero
23 november 2007, 23:43
Maar ééntje, maar ik ben niet zo voor het wekker-principe. ;)
Het belang dat men aan de juiste tijd hecht is veel te groot en ik bepaal liever mijn dagritme afhankelijk van wat mijn lichaam aangeeft.Aah daarom dat je studies niet zo goed gaan.:lol:

Groentje-18
23 november 2007, 23:43
Daarom (http://forum.politics.be/showthread.php?t=98400) dat ze hier nog niet geweest is ;-)

8O

:x

Groentje-18
23 november 2007, 23:43
Aah daarom dat je studies niet zo goed gaan.:lol:

:oops:

Geen commentaar. :oops:

Hashiwokakero
23 november 2007, 23:44
Zit die op dit forum? Ik ken enkel een Hashiwokakero. :pMijn naam valt echt makkelijk uit te spreken, ik snap het probleem toch niet dat velen hebben.:-P

Groentje-18
23 november 2007, 23:44
Doe jij aan catch? Moddercatch? :-D

In de modder spelen heb ik al ooit gedaan, maar iemand daarin gecatched nog niet.

Groentje-18
23 november 2007, 23:46
Naar wat kijk je eerst als ge een knappe gast op straat tegenkomt?

Als ik weet dat hij knap is heb ik hem toch al gezien dus dan lijkt me een eerste blik moeilijk. ;)
Ik kijk vooral naar het totaalplaatje en het gezicht.

Groentje-18
23 november 2007, 23:47
Hoeveel huisdieren heb je al opgegeten?

8O

Nog geen.

Groentje-18
23 november 2007, 23:49
Stofzuig je regelmatig?

Bijna nooit. Dat is ongezond, tenzij met zo'n stofzuiger die de lucht door water haalt.

Groentje-18
23 november 2007, 23:50
Ah, een tussenpost ;-)

Vijlt ge uw nagels?

Ja.

Groentje-18
23 november 2007, 23:51
Wat vind je van de Vlaamse groep milk inc?

Heu ... toen ik een aantal jaren jonger was vond ik hun muziek wel leuk. Nu is het niet meer echt mijn genre. Maar als het gedraaid wordt op één of ander fout feestje, why not? ;)

Groentje-18
23 november 2007, 23:53
Hoeveel geef jij zo uit op een avondje feesten?

Niet erg veel eigenlijk. Ik ben nogal gierig. :oops: En gelukkig is mijn dorst heel snel opgeheven.
Het hangt er wel sterk vanaf waar ik uitga. Als ik naar een discotheek ga in de weekends zal het snel zo'n 20 euro zijn. Door de week is het zo'n 5 �* 10 euro, we gaan met een grote groep zodat er veel getrakteerd wordt en er is vaak geen entreegeld, dat maakt dat je sommige avonden gewoon niets uit hoeft te geven. :)

Groentje-18
23 november 2007, 23:59
Hoe reageer je op mensen die gene fuck geven om de natuur?

Dat hangt ervan af wat je bedoelt met 'gene fuck'. Als dat betekent dat ze er neutraal of onverschillig tegenover staan kan ik ermee leven. Als ze er negatief tegenover staan en mij daarmee confronteren door hun gedrag te etaleren zal ik ze niet positief bejegenen. In zo'n situaties ben ik zo vrij om mij niet in te houden en mijn mening kenbaar te maken...
Maar het lijkt me moeilijk om er totaal niets om te geven, de mens is toch ook deel van de natuur. Het probleem ligt eerder bij egoïsme en het teveel streven naar korte termijn doelen en een gebrek aan verantwoordelijkheid. Als individu van zo'n grote populatie lijkt het niet uit te maken hoe je precies handelt (milieuvriendelijk of niet). De aarde zal niet vergaan van het ene papiertje dat je dan in het bos smijt. Maar als iedereen zo denkt wordt het een probleem.

Groentje-18
24 november 2007, 00:00
(Ik hoop dat de antwoorden niet te verwarrend zijn want mijn hersenen staan momenteel in stand-by. Daarom ben ik enkel op vragen die een kort antwoord vereisen ingegaan.)

Hashiwokakero
24 november 2007, 00:03
(Ik hoop dat de antwoorden niet te verwarrend zijn want mijn hersenen staan momenteel in stand-by. Daarom ben ik enkel op vragen die een kort antwoord vereisen ingegaan.)Zelfs als je hersens uit stonden zou ik je nog begrijpen.;-)

Savatage
24 november 2007, 00:20
Wie is je favoriete Nederlandse politicus/politika?

Groentje-18
24 november 2007, 00:32
Wie is je favoriete Nederlandse politicus/politika?

Ik kan hier niet op antwoorden wegens gebrek aan kennis. Sorry.

born2bewild
24 november 2007, 07:48
Groentje, ben je nog niet wakker?

Dronkoers
24 november 2007, 07:49
Ben je monogaam?

Niets persoonlijk eh, voor alle duidelijkheid ;-)

born2bewild
24 november 2007, 07:53
Ja, waarom?

Groentje-18
24 november 2007, 14:23
Groentje, ben je nog niet wakker?

Jawel. :p

Groentje-18
24 november 2007, 14:23
Ben je monogaam?

Niets persoonlijk eh, voor alle duidelijkheid ;-)

Ja.

Groentje-18
24 november 2007, 14:27
Ja, waarom?

Ik vind trouw zijn heel belangrijk en exclusiviteit van de relatie is volgens mij een centraal kenmerk van een liefdesrelatie.
Het lijkt me ook heel moeilijk om om te gaan met de jaloersheid in polygame relaties. Die steekt volgens mij toch vroeg of laat de kop op, want het lijkt wel alsof mensen gemaakt zijn om '1-op-1' relaties te hebben. Vroeg of laat zal je dus toch de één leuker als de ander vinden denk ik. Maar dat is lang niet de enige - noch hoofd reden waarom ik niet voor polygamie te vinden ben.
Ik zou me heel vies voelen als ik meerdere partners moest hebben ook. :?

Groentje-18
24 november 2007, 18:22
welke vragen beantwoord je het liefst? :twisted:


(vorige vraag ging misschien wa ver ;-) )

Dat hangt ervan af. Als ik moe ben of weinig tijd heb de oppervlakkige. Als het omgekeerde is degene die wat meer duidelijkheid geven over mijn ideeën enzo.

Ik heb de vorige vraag niet gezien, maar goed ook, precies. ;)

Groentje-18
24 november 2007, 18:23
Hoe reageer jij op mensen die gene fuck om snelheid geven?;-)

Heu, goed zeker?

Hashiwokakero
24 november 2007, 18:57
Heu, goed zeker?Met gene fuck om snelheid geven bedoel ik mensen die flitspalen haten, en die op de autostrade 200 rijden.

Groentje-18
24 november 2007, 18:58
Hoe staat u tegenover een vermindering van de personenbelasting die, om die verlaging budgettair mogelijk te maken, gecompenseerd wordt door volgende maatregelen :

Ik weet niet of ik wel zo'n voorstander van de vermindering van de personenbelasting ben.
Ik zou eerder voor een verminderde belasting op arbeid pleiten. Ik denk dat die meer zou lonen. Ze zou volgens mij enerzijds werklozen motiveren om werk te gaan zoeken daar het verschil tussen een uitkering en een inkomen door arbeid verlaagd. En anderzijds zwartwerk ontmoedigen, zodat er meer jobs ontstaan. Hierdoor zal de overheid in totaal meer verdienen door de belastingen op arbeid dan nu het geval is, denk ik.
Maar misschien begrijp ik het begrip personenbelasting verkeerd... ik ben er niet bekend mee.

- rokers verplichten om zich een rookvergunning aan te schaffen, en zich te laten registreren. Voor een dergelijke rookvergunning zouden ze uiteraard moeten betalen. Rokers die geen rookvergunning hebben of die hun rookvergunning niet op zak hebben, zouden zwaar moeten worden beboet;

Het idee komt me een beetje bevreemdend over. Het lijkt wel uit één of andere Big Brother staat. Ik ben wel voor een registratie van druggebruik. Maar een verbruikersvergunning waarvoor je moet betalen lijkt me te ver gaand. Ik begrijp het nut ook niet goed. Zorg je er dan net niet voor dat veel roken zogezegd illegaal gebeurd (zonder een vergunning?). Ik hoop dat we ver weg zijn van de tijd dat de politie bij ieders thuis een razzia zal houden om te kijken of er niemand rookt zonder vergunning.
Ik denk dat het dan efficiënter is om gewoon de taksen op sigaretten te verhogen. Een roker moet deze immers sowieso kopen, en er is geen invoer van een nieuw concept nodig, noch van de bijkomende administratieve rompslomp en controleinstanties met hun prijskaartje.

- hogere sociale werknemersbijdragen voor rokers;

Mijn antwoord hierop ligt een beetje in de lijn van het vorige. Het lijkt me te ver gaand. Ik denk dat er andere manieren zijn om roken te ontmoedigen die veel effectiever zijn, alsook manieren voor de overheid om geld te bekomen die beter te rechtvaardigen zijn.
Een roker is financieel gezien trouwens positief voor de staat. Hij sterft sneller waardoor er minder kosten aan verbonden zijn. Zelfs de rokers die longkanker krijgen en waarvan de verzorgingskosten dus oplopen doen dit effect niet teniet. Weinig mensen weten dat. Dit omdat het een wijdverspreide misvatting is dat het grootste risico van roken longkanker is. Het grootste risico van roken is een hartinfarct.

- hogere sociale werkgeversbijdragen voor rokende werknemers;

Idem antwoord als het vorige.

- extra opcentiemen op de personenbelasting voor rokers;

Idem. Waarom zo gefocust zijn op de rokende medemens?

- nog hogere accijnzen op rookwaren;

Hier ben ik wel voor te vinden. Omdat het denk ik het meest effectief en efficiënt is. De invoer van nieuwe concepten en administratieve rompslomp en dergelijke is dan ook overbodig.

- een belasting op zwaarlijvigheid (http://forum.politics.be/showthread.php?t=52179), enkel voor de zwaarlijvigen die zwaarlijvig zijn als gevolg van ongezonde eet- en leefgewoonten (waaraan weldegelijk iets kan worden gedaan);

Dat vind ik een beetje grof.
Er zijn aanwijzingen dat echte obesitas misschien wel een eetstoornis is van dezelfde orde als anorexia nervodsa, maar dan in het andere extremum. Mensen met al genoeg psychisch leed straffen lijkt me dan een beetje ... cynisch. ;) Zo kan je ook mensen met een depressie meer laten betalen omdat ze depressief zijn en ze mogelijk hun medemensen aansteken en medicijnen of therapie nodig hebben. Maar helpt dat hun? Tenzij je een heel select groepje van mensen wil overhouden om de wereld te bevolken lijkt me dat geen goed idee. ;)

- hogere accijnzen op alcohol;

Daar kan ik me wel in vinden, op voorwaarde dat het niet de pan uitswingt.

- taksen op het bezit van een zonnebank;


- taksen op het bezoek aan zonnebankcentra

Niet dat je rijk moet zijn om een zonnebank te bezitten, maar die laatste lijken me eerder bezigheden waar mensen die niet echt met armoede te maken hebben zich mee bezighouden. Daar het hogere lasten opleggen voor echt rijken overeenstemt met mijn idee voor rechtvaardigheid, vind ik dat er misschien wel wat voor te zeggen valt. Enkel om die reden. Niet om de redenen die verband houden met huidkanker. Die kan je op een andere manier voorkomen.

Bovendien heeft heel recent onderzoek uitgewezen dat bepaalde types van huidkanker worden veroorzaakt door pesticiden in ons leefmilieu... en dus niet door schadelijke UVB-stralen.

ten einde de fiscale druk voor het min of meer slanke, niet rokende, gezondheidsbewuste gedeelte van de werkende, loon- en weddetrekkende middenklasse drastisch te verminderen ?

Ik begrijp je achterliggende idee dat ieder van ons de verantwoordelijkheid heeft om goed voor zijn eigen lichaam te zorgen, en dat anderen niet moeten compenseren voor het feit dat sommige mensen dit niet doen. Maar ik ben te deterministisch ingesteld om je visie na te volgen. Niet zelden is de oorzaak van slechte leefgewoontes te vinden in een gebrek aan zelfvertrouwen, armoede, het navolgen van een verkeerd rolmodel, verkeerde leerpatronen, verkeerde omgeving, ...
Ook al hoeven deze oorzaken niet noodzakelijk te impliceren dat een harde aanpak die benadrukt dat de verantwoordelijkheid in de eerste plaats bij de persoon zelf ligt als therapie niet effectief kan zijn... een samenleving waarin je dit soort mensen zonder pardon veroordeelt lijkt me niet de ideale samenleving om in te leven. Ik denk dat dit enkel maar meer druk zou veroorzaken bij die groep van mensen, die net behoefte hebben aan een sterke vermindering hiervan.

Hebt u misschien nog een aantal andere ideeën om ongezonde leefgewoonten via bepaalde belastingen te ontmoedigen ?

Ik heb andere ideeën om ongezonde leefgewoonten te ontmoedigen, maar ik denk dat belastingen daar geen ideaal noch een toereikend antwoord op vormen. Als je iets nieuws wilt installeren in een maatschappij moet je het voldoende kaderen ook. Door deze belastingen in te voeren zal je al gauw de mensen het idee geven dat je als overheid weer één of ander gat op te vullen hebt en hiervoor snel een makkelijke melkkoe zoekt. Dat is slechts één van de redenen waarom ik ertegen ben.
Misschien veranderen mijn ideeën hier binnenkort deels over. Want op dit moment heb ik nog niet alle literatuur doorworstelt. Als ik erachter kom dat extra taksen wel een goede manier is om het gedrag af te leren, zal ik mijn mening hierover wel aanpassen omdat de effecten van je taksen positief zijn. (Niet dat ik een aanhanger ben van het utilitarisme.)

Groentje-18
24 november 2007, 19:03
Met gene fuck om snelheid geven bedoel ik mensen die flitspalen haten, en die op de autostrade 200 rijden.

Ah oké.
Veelal rijkeluisgevallen of mensen op zoek naar een kick of egoïsme.
Met je eigen leven doe je wat je wilt, maar op deze manier kan je het leven van anderen heel ernstig in gevaar brengen. Zulk egoïstisch en kortzichtig gedrag doet me walgen. Deze mensen zou ik in tegenstelling tot degenen in hogerstaande post wel belasten en beboeten, en flink. Ik ken echter enkele van die gevallen via via en voor deze maakt geld niets uit ... dus waarom geen gevangenisstraf? :evil: Of een weekje toeschouwer zijn op de spoedafdeling misschien of de politie helpen wrakken en lijken van de straat te krabben?

Als ik merk dat iemand waarbij ik in de auto stap er zo'n rijstijl op nahoudt zal ik er geen tweede keer instappen en de betrokkene nadien (niet tijdens de rit, sommige mensen vinden dan net dat ze eens moeten bewijzen hoe veilig ze wel niet hard kunnen rijden of dergelijke :| ) ook duidelijk maken waarom.

Als blijkt dat de persoon in kwestie ADHD'er is of een impulscontroleprobleem heeft, is therapie aangewezen.

Groentje-18
24 november 2007, 19:19
Geloof je in buitenaards leven?

Ja. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik geloof dat de kans bestaat dat hier straks of morgen een ufo voor onze deur zal landen waaruit allemaal groene marsmannetjes zullen stappen.
Maar ik denk dat wij nog altijd niet ten volle beseffen hoe klein en weinig betekend we hier zijn op dit universum, en hoe klein het deel is van het universum dat voor onze waarneming toegankelijk is. Daarom denk ik dat we lang niet de enigste levensvorm zullen zijn. Hoewel de kans op leven op een planeet, komeet of ster volgens mij absoluut niet meer is dan 'a particular coincidence of circumstances'.
Ik hoop wel dat er wezens zijn die op ongeveer dezelfde manier ontwikkeld zijn als wij en die met dezelfde problemen geconfronteerd worden, zodat we van mekaar kunnen leren. Maar ik denk het niet.

Cynicus
24 november 2007, 20:06
Vlaanderen is één van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld. Alleen al om die reden is nóg meer immigratie (onder welke vorm dan ook) écht niet wenselijk. Vlaanderen is vol, en vol is vol.

Hoeveel inwoners kan een leefbaar Vlaanderen volgens u (ongeveer) aan ?

duveltje382
25 november 2007, 08:42
Op welke manier zouden volgens jou de vergrijzing moeten opvangen die er zit aan te komen?

born2bewild
25 november 2007, 09:43
Op welke manier zouden volgens jou de vergrijzing moeten opvangen die er zit aan te komen?
lap. is't zover?

Dronkoers
25 november 2007, 09:52
Hebt ge een vraag voor uzelf?

stab
25 november 2007, 14:53
Ik heb niet alle pagina's hier overlopen, mogelijk is die vraag al gesteld.
Wat is jouw verklaring voor de ondervertegenverwoordiging van het zwakke geslacht op dit forum hier ?

Groentje-18
25 november 2007, 21:11
Vlaanderen is één van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld. Alleen al om die reden is nóg meer immigratie (onder welke vorm dan ook) écht niet wenselijk. Vlaanderen is vol, en vol is vol.

Hoeveel inwoners kan een leefbaar Vlaanderen volgens u (ongeveer) aan ?

Hoeveel inwoners een land aankan is afhankelijk van de levensstandaard van die inwoners. Als iedereen een dak boven zijn hoofd wil dat op minstens 7 aren gebouwd is, wordt het inderdaad moeilijk om nog vijf miljoen inwoners bij een plekje te geven en de situatie tegelijkertijd leefbaar te houden.
Ik kan er geen getal opplakken.

Maar ik ben voorstander van een opheffing van alle grenzen.

Groentje-18
25 november 2007, 21:14
Ik heb niet alle pagina's hier overlopen, mogelijk is die vraag al gesteld.
Wat is jouw verklaring voor de ondervertegenverwoordiging van het zwakke geslacht op dit forum hier ?

Het zwakke geslacht? Waarom zouden wij zwakker zijn dan mannen?

En een echte verklaring heb ik daarvoor niet. Ik heb enkel zelf ook al de vaststelling gedaan dat meisjes gemiddeld genomen minder interesse vertonen in politieke en maatschappelijke vraagstukken.
Misschien dat sommigen die interesse wel hebben, maar geen drive om er meer mee te doen. Ik denk ook niet dat een roeping als politica voor een vrouw erg evident is.

Groentje-18
25 november 2007, 21:23
Op welke manier zouden volgens jou de vergrijzing moeten opvangen die er zit aan te komen?

Dat is een moeilijke vraag waar ik zo dadelijk geen antwoord op weet.
Inzake welke aspecten bedoelt u? Financieel, letterlijke opvang, ... ?


De eerste bedenking die ik wil opwerpen is dat dit een ongelofelijke en onderschatte bron van menselijke kapitaal is die heel erg wordt miskend.
Deze mensen geraken vaak sociaal geïsoleerd, voelen zich bijgevolg eenzaam en voelen zich ook niet meer nuttig in de maatschappij omdat ze het gevoel hebben dat ze niets meer kunnen bijdragen omdat ze niet gaan werken. Daar zit net een hele grote misvatting die verkeerd wordt ingeschat denk ik. Deze mensen kunnen namelijk wel heel wat bijdragen daar ze een enorm grote bron van mensenkennis, wijsheid, ervaring, theoretische en praktische kennis hebben. En hun leeftijd zorgt voor een ander perspectief op problemen waar de generaties na hun mee geconfronteerd worden.
Ik denk dat deze mensen er zelf baat bij zouden hebben om dus nog op de één of andere manier ingezet te worden in ons systeem. Bijvoorbeeld als buurtwerker, sociaal assistent, begeleider, coördinator, kinderanimator, om eenvoudige werkjes te doen, dierenverzorging, luisterend oor, koken, schrijven, ... en noem maar op.
Er mag natuurlijk niets verplicht worden, officieel noch officieus door financiële nood.

Groentje-18
25 november 2007, 21:24
Hebt ge een vraag voor uzelf?

Ja, velen. ;)

Kim
25 november 2007, 21:36
Ja, velen. ;)

Zoals? :-D

(sorry, die had je zien aankomen ;))

Gun
25 november 2007, 21:41
En ook het 'eigen aandeel' van de spaarlamp.

Daar ben ik het mee eens.

Alles in rekening genomen is een spaarlamp duidelijker milieuvriendelijker.
Ze kost meer energie bij de productie, maar gaat veel langer mee. En verbruikt veel minder tijdens die levensduur.

Maar het is niet alleen de kwikemissie die telt. Een gloeilamp gebruikt 90% van zijn energie voor warmte, terwijl de bedoeling licht is.

Ik stel niet dat men de spaarlampen moet boycotten, wanneer men echter verlichting wenst in de gang van een huis of een zolder of kelder waar men slechts sporadisch gebruik van maakt is het ecologisch veel verstandiger een eenvoudige gloeilamp te gebruiken dan een spaarlamp

- productie van een gloeilamp veroorzaakt geen kwikvervuiling
- productie van een spaarlamp is veel energie-intensiever én vervuilender dan een simpele gloeilamp
- wanneer men investeert in een spaarlamp voor weinig gebruikte verlichting creëert men ook die vervuiling bij productie die nooit kan gecompenseerd worden door het gebruik van de weinig gebruikte verlichting

Hashiwokakero
25 november 2007, 21:41
Wat is jouw iq? (als je dat zou weten)

Groentje-18
25 november 2007, 21:50
Zoals? :-D

(sorry, die had je zien aankomen ;))

Hihi.
Welke schoenen zal ik aandoen?, Zal ik dit paar laarzen snel even passen?, Zou ik ze kopen?, Wat zal ik aandoen?, Hoe sta ik met deze rok, broek of blouse?, Hoe zal ik mijn haar doen?, waarom doe ik zo irritant?, waar zal ik op vakantie gaan? Zou het niet tijd worden dat ik eens een cursus opendoe? Waar is mijn stijltang? Om hoelaat zal ik de trein nemen en is wat ik nu ga doen een goed idee? Wat heb ik zojuist gezegd? Hoe laat zou het zijn? Om hoelaat had ik met die persoon afgesproken en waar? Wat zal ik vandaag eten? Zit mijn haar goed? ... ecetera.

Jeweetwel, de existentiële levensvragen dus. ;)

Groentje-18
25 november 2007, 21:53
Wat is jouw iq? (als je dat zou weten)

Ik weet het bij benadering, maar ik vind het ietwat te intiem om dat hier neer te zetten.

Kim
25 november 2007, 21:53
Hihi.
Welke schoenen zal ik aandoen?, Zal ik dit paar laarzen snel even passen?, Zou ik ze kopen?, Wat zal ik aandoen?, Hoe sta ik met deze rok, broek of blouse?, Hoe zal ik mijn haar doen?, waarom doe ik zo irritant?, waar zal ik op vakantie gaan? Zou het niet tijd worden dat ik eens een cursus opendoe? Waar is mijn stijltang? Om hoelaat zal ik de trein nemen en is wat ik nu ga doen een goed idee? Wat heb ik zojuist gezegd? Hoe laat zou het zijn? Om hoelaat had ik met die persoon afgesproken en waar? Wat zal ik vandaag eten? Zit mijn haar goed? ... ecetera.

Jeweetwel, de existentiële levensvragen dus. ;)

Hm... say no more. 8-) Ik weet perfect waar het over gaat! ;-)

Hashiwokakero
25 november 2007, 21:54
Ik weet het bij benadering, maar ik vind het ietwat te intiem om dat hier neer te zetten.Dat je nog maagd pen je hier wel neer, maar zoiets rationeel als je iq durf je niet, jij bent raar.;-)

Groentje-18
26 november 2007, 01:18
Ik heb het gevoel dat dat laatste hier nog ooit op de één of andere wijze kan worden gerecupereerd, dat eerste niet.
En wat mijn hersenpan volgens testen waard is hier even in één cijfertje neerschrijven vind ik toch nogal intiem.

Groentje-18
26 november 2007, 01:19
Hm... say no more. 8-) Ik weet perfect waar het over gaat! ;-)

Wij, vrouwen, begrijpen mekaar. 8-)


:)

StevenNr1
26 november 2007, 01:21
Waarom bent u ooit hier beland? (Sorry als da al gevraagd is, ik wil gewoon vriendelijk geïnteresseerd doen)

Dronkoers
26 november 2007, 05:34
Hoeveel paar teensletsen heb je?

André de Hollander
26 november 2007, 07:48
Ken je het blad 'Ode'? Lijkt me wel iets voor jou.

Hashiwokakero
26 november 2007, 07:52
Ik heb het gevoel dat dat laatste hier nog ooit op de één of andere wijze kan worden gerecupereerd, dat eerste niet.
En wat mijn hersenpan volgens testen waard is hier even in één cijfertje neerschrijven vind ik toch nogal intiem.Och was gewoon een ultieme poging van mij om meer uit je te krijgen, is dus mislukt.:-)

André de Hollander
26 november 2007, 08:01
Ik ben het daar niet mee eens. Is het niet veel eerlijker en makkelijker om vrede te sluiten als al dat spierballengerol ophoudt? Anders is het toch hoogstens een kunstmatige vrede? Vrede uit de angst voor de slagkracht van een ander land noem ik geen vrede.
Ik denk ook dat een moderne oorlog op een andere manier zal gevoerd worden. Zie maar naar de oorlog in Irak ... het verzet op de grond is niet meer het belangrijkste, de luchttroepen zijn dat wel, en de media is dat misschien ook.
Er is maar één ding dat je kan hopen als land wanneer je aangevallen wordt nu denk ik: dat er overal grondstoffen zijn die je vijand wil bekomen, zodat het land platbombarderen de reden voor oorlog wegneemt (door de grondstof te vernietigen).

In een ideale wereld zou je gelijk hebben. Nu het een feit is dat de wereld niet ideaal is en een utopie dat hij het ooit zal worden, ligt het allemaal wat minder eenvoudig. 'Koude oorlog' is altijd beter dan je gevallen landgenoten begraven.
De belangrijkste militaire lessen die geleerd zijn in Irak, zijn juist dat een oorlog niet te winnen is vanuit de lucht. Het luchtoverwicht is een noodzakelijke voorwaarde om daarna toch grondtroepen in te zetten. De aanwezigheid van grondstoffen zijn eerder een reden voor oorlog (in de ogen van mensen als Bush:evil:) dan een reden om geen bommen te gooien. Grondstoffen worden overigens niet vernietigd door de bommen. Grondstoffen bieden je dus geen enkele bescherming. Ik ben het trouwens helemaal eens met je wens voor vrede. Het is onbegrijpelijk hoe makkelijk leiders hun volk in een oorlog storten.

André de Hollander
26 november 2007, 08:05
8O

Huisdieren opgegeten?

Nog geen.

Wist je dat je jaarlijks enkele tientallen beesten levend opeet? Het gaat vooral om insecten die 's nachts in je mond kruipen en daarna doorgeslikt worden.

Hashiwokakero
26 november 2007, 08:06
Wist je dat je jaarlijks enkele tientallen beesten levend opeet? Het gaat vooral om insecten die 's nachts in je mond kruipen en daarna doorgeslikt worden.Dank u nog een reden om niet te gaan slapen, en net op het moment dat ik mijn uren slaap wou opkrikken!:evil:

Dronkoers
26 november 2007, 08:09
Wist je dat je jaarlijks enkele tientallen beesten levend opeet? Het gaat vooral om insecten die 's nachts in je mond kruipen en daarna doorgeslikt worden.

Nieuwe dimensie aan "fast food"

André de Hollander
26 november 2007, 08:11
Het zwakke geslacht? Waarom zouden wij zwakker zijn dan mannen?

:thumbsup:

Ouderwetse term, zwakke geslacht. Vraag me ook af of de term zelfs wel op vrouwen slaat. Noem het liever het mooie geslacht.;-)

André de Hollander
26 november 2007, 08:12
Dank u nog een reden om niet te gaan slapen, en net op het moment dat ik mijn uren slaap wou opkrikken!:evil:

Graag gedaan!

André de Hollander
26 november 2007, 08:13
Nieuwe dimensie aan "fast food"

:-P

Je moet toch wat eten na al die drank...

André de Hollander
26 november 2007, 08:17
Op welke manier zouden volgens jou de vergrijzing moeten opvangen die er zit aan te komen?

Zou het gratis verstrekken van haarverf een idee kunnen zijn?

Dronkoers
26 november 2007, 08:18
:-P

Je moet toch wat eten na al die drank...

Gewoon slapen is blijkbaar al voldoende :mrgreen:

André de Hollander
26 november 2007, 08:20
Ik weet het bij benadering, maar ik vind het ietwat te intiem om dat hier neer te zetten.

Ben je het met me eens dat een iq weinig zegt over iemands functioneren, inzet, inlevingsvermogen, sociale eigenschappen, genoten opleiding, interesse's, enz. en dus eigenlijk helemaal niet interessant is?

André de Hollander
26 november 2007, 08:26
Zou het beter zijn voor Vlaanderen om uit de Belgische staat te stappen?

André de Hollander
26 november 2007, 08:27
Heb je er na 19 pagina's al spijt van dat je forummer van de week bent?

Dronkoers
26 november 2007, 08:30
Heb je al spijt ooit op p.be terecht gekomen te zijn?

stab
26 november 2007, 08:31
:thumbsup:

Ouderwetse term, zwakke geslacht. Vraag me ook af of de term zelfs wel op vrouwen slaat. Noem het liever het mooie geslacht.;-)Het is idd een ouderwetse term. Ben zelf niet jong meer.
Maar hij is helemaal niet kwaad bedoeld , hoor.

Dronkoers
26 november 2007, 08:31
Wie zijn uw favoriete en minder favoriete medeforummers?

(Dat ze deze nog niet gesteld hebben...8-) )

Dronkoers
26 november 2007, 08:32
Laat je geregeld een scheet?

stab
26 november 2007, 08:33
Wat vind je van je voorgangers supernuchtere uitspraak :
35.000 mensen die bang zijn om het Win for life terug te moeten geven aan de Vlamingen

Dronkoers
26 november 2007, 08:36
Zou je kunnen overleven op een stortplaats?

Hashiwokakero
26 november 2007, 12:13
Wie zijn uw favoriete en minder favoriete medeforummers?

(Dat ze deze nog niet gesteld hebben...8-) )Me hebben die wel gesteld.8-)

Dronkoers
26 november 2007, 12:16
Me hebben die wel gesteld.8-)

Ah ja? Dan zal ik erover gekeken hebben :?

Hashiwokakero
26 november 2007, 12:17
Ah ja? Dan zal ik erover gekeken hebben :?Maar de bitch wil niet antwoorden dus jah.:evil:

Dronkoers
26 november 2007, 12:19
Maar de bitch wil niet antwoorden dus jah.:evil:

Ik weet al in welk lijstje gij gaat komen :-D

Ze heeft idd geen namen genoemd ;-) post 75 (http://forum.politics.be/showpost.php?p=3088667&postcount=75)

Pluche
26 november 2007, 14:29
Omdat Groentje-18 geen forummer van de week vindt roep ik kandidaten op zich bij groentje-18 te melden, dank bij voorbaat

Dronkoers
26 november 2007, 14:36
Omdat Groentje-18 geen forummer van de week vindt roep ik kandidaten op zich bij groentje-18 te melden, dank bij voorbaat

Hoe komt het, g-18?


(In Gun zijn statistieken is er een katern "kandidaten"... kijk daar eens ;-) )

Hashiwokakero
26 november 2007, 14:44
Niemand wil groentje zijn opvolger zijn.:-):-) :-):-):-) :-):-):-):-)

Morduk
26 november 2007, 16:44
Jawel.
Ik ga liever naar een kleine zelfstandige dan naar een groot bedrijf, simpelweg omdat die eerste er meer aan heeft. Maar ik ken weinig zaken waar ze op de meest vreemde uren kant-en-klare salades verkopen, terwijl ik daar soms ongelofelijk trek in heb en het heel makkelijk is.

Hey, ik heb niets tegen slaatjes uit McD, no need to apologize. Maar ik ben blij dat je na 'an inconvenient truth' ook erkent dat er zoiets bestaat als 'the truth about convenience' ;-) .

Trouwens, een gerant van een McD restaurant moet vaak even hard knokken als de gewone zelfstandige hoor. Zoals veel franchisenemers kun je wel rekenen op een zekere merkbekendheid en al wat daar bijhoort, maar een zaak doen draaien komt nog altijd neer op jouw kunde. Zo kan een zelfstandige soms in grotere vrijheid werken dan een franchisenemer, die in veel gevallen voorwaarden moet slikken die niemand zichzelf zou opleggen.

Trouwens...homemade salades kloppen alles. Een goeie markt, een fijne frigo en een scherp mes en je bent er al met een kleiner budget dan McD doorgaans eist.

Morduk
26 november 2007, 16:45
Maar de bitch wil niet antwoorden dus jah.:evil:

Kost een beetje beleefdheid dan zo veel moeite ?

Hashiwokakero
26 november 2007, 16:52
Kost een beetje beleefdheid dan zo veel moeite ?Dat bericht was helemaal niet slecht bedoeld, dit is anders wel een slecht bedoeld bericht. Hou je er buiten, waarom moeten altijd mensen zich moeien, buitenstaanders, die ironie niet eens kunnen herkennen, jouw bericht heeft alles om door een laffe klootzak te zijn geschreven. Zo'n personen geraak ik kotsbeu, je mag dan ook blij zijn dat je de eerste bent die op mijn negeerlijst vliegt.

Morduk
26 november 2007, 17:03
je mag dan ook blij zijn dat je de eerste bent die op mijn negeerlijst vliegt.

Inderdaad :-D

Gun
26 november 2007, 17:57
Omdat Groentje-18 geen forummer van de week vindt roep ik kandidaten op zich bij groentje-18 te melden, dank bij voorbaat
1 DenDuisterenDuikboot
2 Djiezes
3 djimi
4 Dr.Strangelove
5 Dronkoers
6 Dycore
7 Hawkeye
8 HerrOberst
9 KayGell
10 Knuppel
11 Laya
12 lincoln
13 longhorn
14 Weezer

Hashiwokakero
26 november 2007, 17:59
1 DenDuisterenDuikboot
2 Djiezes
3 djimi
4 Dr.Strangelove
5 Dronkoers
6 Dycore
7 Hawkeye
8 HerrOberst
9 KayGell
10 Knuppel
11 Laya
12 lincoln
13 longhorn
14 WeezerDronkoers! Dronkoers! Dronkoers! :-D

Gun
26 november 2007, 17:59
Dat bericht was helemaal niet slecht bedoeld, dit is anders wel een slecht bedoeld bericht. Hou je er buiten, waarom moeten altijd mensen zich moeien, buitenstaanders, die ironie niet eens kunnen herkennen, jouw bericht heeft alles om door een laffe klootzak te zijn geschreven. Zo'n personen geraak ik kotsbeu, je mag dan ook blij zijn dat je de eerste bent die op mijn negeerlijst vliegt.Veel noten op uw zang voor nog geen maand aanwezig te zijn op P.be

Dit soort arrogantie is dodelijk voor een discussieforum

PS: zoek de ironie

Hashiwokakero
26 november 2007, 18:04
Veel noten op uw zang voor nog geen maand aanwezig te zijn op P.be

Dit soort arrogantie is dodelijk voor een discussieforum

PS: zoek de ironieSinds wanneer mag ik mij niet meer verdedigen als mensen mij onterecht aanvallen en zich komen moeien met dingen.:evil:

Dronkoers
26 november 2007, 18:07
Dronkoers! Dronkoers! Dronkoers! :-D

Daar is geen vraag naar ;-)

Hashiwokakero
26 november 2007, 18:09
Daar is geen vraag naar ;-)Dronkoers! Dronkoers! Dronkoers!:-D:-D:-D

Gun
26 november 2007, 18:16
Daar is geen vraag naar ;-)Da's een kwestie van marketing, vraag kan altijd gecreëerd worden

Dronkoers
26 november 2007, 18:18
Dronkoers! Dronkoers! Dronkoers!:-D:-D:-D

:lol:

eeeeuhmmmm...

Groentje-18... Hebt gij... euh... ooit al... euhm... eens... euh... . ...euh... een meisje / vrouw gekust? ;-)

Groentje-18
26 november 2007, 18:29
Omdat Groentje-18 geen forummer van de week vindt roep ik kandidaten op zich bij groentje-18 te melden, dank bij voorbaat

Ik heb ondertussen een kandidaat gevonden.
Maar die lijst met forummers moet eens opgfrist worden en geüpdate met de datum waarop mensen beschikbaar zijn, want het was idd een hels karwei.
Ook niet iedereen is dagelijks online, waardoor de pb-correspondentie nogal snel vertragingen oploopt.

Groentje-18
26 november 2007, 18:34
Waarom bent u ooit hier beland? (Sorry als da al gevraagd is, ik wil gewoon vriendelijk geïnteresseerd doen)

Het werd nog niet gevraagd en dat is sympathiek van u. :) (En je hoeft me absoluut niet aan te spreken met 'u' hoor, dat is eng.)

Een aantal jaren geleden was ik nog stukken idealistischer dan nu. Op het hoogtepunt daarvan zocht ik echt manieren om een eigen (uiteraard groene) partij op te richten. Ik wist niet precies waar te beginnen of waar informatie te vergaren. Zelfs het internet hielp me niet vooruit. Maar door het ingeven van bepaalde zoektermen ben ik hier terechtgekomen. Mijn eerste post moet de vraag geweest zijn hoe je een politieke partij opricht. Zo zette ik mijn eerste stapjes in de forumwereld.
Omdat ik graag discussiëer en veel topics zag die me wel interesseerden (en de mensen in mijn omgeving niet of slechts matig geïnteresseerd zijn in maatschappelijke vraagstukken, en nog veel minder in discussies daarover) ben ik hier regelmatig komen posten.

Groentje-18
26 november 2007, 18:38
Zou je kunnen overleven op een stortplaats?

Dat hangt ervan af wat voor een stortplaats. Maar ik denk het niet. Ik zie me nog geen weggegooid voedsel eten bijvoorbeeld. Ik zou allicht snel omkomen van de koude en ontbering.

Als het een stortplaats is van allerlei gedumpte voorwerpen is dat ook de plaats om giftige dampen in te ademen, die tijdelijke en permanente schade in je zenuwstelsel en andere organen kunnen aanrichten.

Dat neemt niet weg dat je (naar het schijnt) versteld staat als je een stortplaats gaat bekijken, omdat er nog veel bruikbare dingen liggen.
Een vriend van me heeft me ooit een printer gegeven, die hij gevonden had op het stort (de inkt was op :|). Ondertussen heeft hij de geest gegeven maar mits zo'n toestel wat opgeknapt is voel ik me niet te goed om dat te gebruiken.

Groentje-18
26 november 2007, 18:41
Hey, ik heb niets tegen slaatjes uit McD, no need to apologize. Maar ik ben blij dat je na 'an inconvenient truth' ook erkent dat er zoiets bestaat als 'the truth about convenience' ;-) .

Trouwens, een gerant van een McD restaurant moet vaak even hard knokken als de gewone zelfstandige hoor. Zoals veel franchisenemers kun je wel rekenen op een zekere merkbekendheid en al wat daar bijhoort, maar een zaak doen draaien komt nog altijd neer op jouw kunde. Zo kan een zelfstandige soms in grotere vrijheid werken dan een franchisenemer, die in veel gevallen voorwaarden moet slikken die niemand zichzelf zou opleggen.

Trouwens...homemade salades kloppen alles. Een goeie markt, een fijne frigo en een scherp mes en je bent er al met een kleiner budget dan McD doorgaans eist.

Dat is zeker waar. Maar in een echt goede salade met allemaal verse ingrediënten en wat op smaak gebrachte groentjes kruipt ook heel wat tijd.
De salades in de Kansel in Leuven zijn trouwens mijn absolute topfavorieten.
Eigenlijk zjin de McD-salades duur voor hetgeen je krijgt, maarja dat is bij de rest van hun assortiment niet anders.

Groentje-18
26 november 2007, 18:44
:lol:

eeeeuhmmmm...

Groentje-18... Hebt gij... euh... ooit al... euhm... eens... euh... . ...euh... een meisje / vrouw gekust? ;-)

Huh?

Neen, behalve de institutionele kussen bij nieuwjaar, verjaardagen ed.
Ik blijf me afvragen wat mannen daar zo geweldig aan vinden.

Dronkoers
26 november 2007, 18:52
Huh?

Neen, behalve de institutionele kussen bij nieuwjaar, verjaardagen ed.
Ik blijf me afvragen wat mannen daar zo geweldig aan vinden.

Vraag het maar aan een forummer van de week als ge dat wilt weten :mrgreen:

Hashiwokakero
26 november 2007, 18:53
Vraag het maar aan een forummer van de week als ge dat wilt weten :mrgreen::-D:-D:-D :-D:-D:-D:-D :-D:-D:-D :-D:-D:-D:-D :-D:-D:-D :-D:-D:-D:-D :-D:-D:-D

Hashiwokakero
26 november 2007, 18:53
:-D:-D:-D :-D:-D:-D:-D :-D:-D:-D :-D:-D:-D:-D :-D:-D:-D :-D:-D:-D:-D :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D :-D:-D:-D :-D:-D:-D:-D :-D:-D:-D:-D:-D :-D:-D:-D:-D :-D:-D:-D :-D:-D:-D:-D:-D

Dronkoers
26 november 2007, 19:01
Aangezien het nog steeds een politiek forum is:

Wat is uw gedacht van de huidige regeringsvorming?

stab
26 november 2007, 19:15
Is het mogelijk om ook nog ff op deze vraag te antwoorden?
http://forum.politics.be/showpost.php?p=3099524&postcount=380

Groentje-18
26 november 2007, 19:17
Aangezien het nog steeds een politiek forum is:

Wat is uw gedacht van de huidige regeringsvorming?

Ik denk niet dat de bevolking er op zich zo wakker van ligt. Als land zijn we nl. al meer orginele aanpakken gewoon.
Ik vind het vooral een zeer pijnlijke vertoning naar het buitenland toe. Als klein land hadden we al niet veel inspraak, met deze crisis gaat onze geloofwaardigheid helemaal teniet.
De manier waarop de besluitvorming gebeurt is zo mogelijk nog schrijnender: er is niet één politicus die openlijk op het idee is gekomen om advies te vragen aan de bevolking. :| Ver boven onze hoofden wordt er eventjes beslist waar het met onze toekomst en die van onze kinderen naartoe gaat en welke nationaliteit zij zullen hebben. Ik dacht dat dat symptomen uit een ver en donker verleden waren waar ons westers democratiemodel ten overvloede kritiek op had en die vaak de trigger waren voor burgeroorlogen?

Vroeger vond ik België het land bij uitstek om internationaal op het vlak van beleidskeuzes een voortrekkersrol te spelen, omdat het een mooie voorbeeldfunctie kon uitoefenen op de andere landen door het feit dat het verschillende volkeren die verschillende talen spraken vreedzaam samenbracht onder één vlag. Ook de centrale ligging in Europa, met de huisvesting van de Europese hoofdstad droeg hier toebij.
Die unieke positie van België is nu op z'n minst grondig belachelijk gemaakt.

De onderhandelingen zelf volg ik al lang niet meer, daarvoor zijn ze me veel te saai. Ik zou me er alleen maar aan opjagen want ik kan niet goed tegen ter plaatse blijven trappelen.

Groentje-18
26 november 2007, 19:21
Mijn excuses Stab. Goed dat je me erop wijst want ik zie dat ik per ongeluk een hele pagina aan vragen heb overgeslaan. :oops:

Wat vind je van je voorgangers supernuchtere uitspraak
Wat vind je van je voorgangers supernuchtere uitspraak :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 http://forum.politics.be/images/buttons/viewpost.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=3087711#post3087711)
35.000 mensen die bang zijn om het Win for life terug te moeten geven aan de Vlamingen


Ik ken de context van deze uitspraak niet dus ik heb eigenlijk geen idee waarover het gaat. Kan je het misschien een beetje meer uitleggen ofzo want ik begrijp het eigenlijk echt niet. :oops:

Groentje-18
26 november 2007, 19:22
Hoeveel paar teensletsen heb je?

Maar één paar.
De meeste teensletsen die je vindt zijn van rubber en daar zijn naar het schijnt nogal eens stoffen in verwerkt die een nefaste invloed op je nieren en lever hebben. Daarom kijk ik een beetje uit tot ik er vind die uit ander materiaal gemaakt zijn.

Groentje-18
26 november 2007, 19:27
Ken je het blad 'Ode'? Lijkt me wel iets voor jou.

Neen, nog niet van gehoord. Ik zal er eens wat informatie over opzoeken. Bedankt voor de tip. :)

Hashiwokakero
26 november 2007, 19:28
Ben jij pro-irak? Domme vraag dan maar meteen een andere stellen, heb jij al gehoord van de j-curve?

Groentje-18
26 november 2007, 19:29
In een ideale wereld zou je gelijk hebben. Nu het een feit is dat de wereld niet ideaal is en een utopie dat hij het ooit zal worden, ligt het allemaal wat minder eenvoudig. 'Koude oorlog' is altijd beter dan je gevallen landgenoten begraven.
De belangrijkste militaire lessen die geleerd zijn in Irak, zijn juist dat een oorlog niet te winnen is vanuit de lucht. Het luchtoverwicht is een noodzakelijke voorwaarde om daarna toch grondtroepen in te zetten. De aanwezigheid van grondstoffen zijn eerder een reden voor oorlog (in de ogen van mensen als Bush:evil:) dan een reden om geen bommen te gooien. Grondstoffen worden overigens niet vernietigd door de bommen. Grondstoffen bieden je dus geen enkele bescherming. Ik ben het trouwens helemaal eens met je wens voor vrede. Het is onbegrijpelijk hoe makkelijk leiders hun volk in een oorlog storten.


Daarin moet ik je gelijk geven.

Dronkoers
26 november 2007, 19:30
Maar één paar.
De meeste teensletsen die je vindt zijn van rubber en daar zijn naar het schijnt nogal eens stoffen in verwerkt die een nefaste invloed op je nieren en lever hebben. Daarom kijk ik een beetje uit tot ik er vind die uit ander materiaal gemaakt zijn.

8O Vanwaar heb je dat gehoord/gelezen?

Groentje-18
26 november 2007, 19:30
Wist je dat je jaarlijks enkele tientallen beesten levend opeet? Het gaat vooral om insecten die 's nachts in je mond kruipen en daarna doorgeslikt worden.


Dat wist ik al maar ik probeer het telkens zo snel mogelijk te vergeten, dus ssssssssht! ;)

Hashiwokakero
26 november 2007, 19:34
8O Vanwaar heb je dat gehoord/gelezen?GAIA international!;-)

Groentje-18
26 november 2007, 19:37
8O Vanwaar heb je dat gehoord/gelezen?

Is dacht ik enkele jaren geleden bekend gemaakt?
Maar er is geen reden tot paniek. Dat zit niet in alle teenslippers en volgens sommigen is er ook geen echt bewijs.

Ik heb snel even gegoogled en de link naar het onderzoek gevonden, maar dat is Duits
http://www.oekotest.de/cgi/ot/otgs.cgi?suchtext=flip%20flops&doc=32701&pos=0&splits=0:1326:2728:4054:5217


Dus hier een Nederlands uittreksel:


Als zomeraccessoire zijn ze zeer geliefd: de welbekende flexibele kunststof teenslippers. Maar er is slecht nieuws voor met name mannen die deze zomer graag rubberen slippers dragen: ze zijn niet goed voor het libido. De zogenoemde flipflops kunnen leiden tot impotentie en beschadiging van inwendige organen. Dat stelt althans de Duitse Vereniging voor Milieubescherming.
In het tijdschrift Öko-Test (juli 2004) maakt de Duitse milieuorganisatie melding van onderzoeksresultaten naar de teenslippers (www.oekotest.de ). De flipflops zouden ftalaten bevatten, die de potentie aantasten. De hormoonhuishouding wordt verstoord en dit kan leiden tot een afnemende vruchtbaarheid. Ook kan de stof schade berokkenen aan lever, nieren en voortplantingsorganen. De Duitse Vereniging voor Milieubescherming vond bovendien grote hoeveelheden lood, zink en andere chemische stoffen in 14 van de 25 geteste slippers. De duurdere exemplaren zouden daarbij meer schadelijke stoffen bevatten dan de goedkope.
Ftalaten zijn weekmakers: 90% van alle ftalaten wordt gebruikt om pvc flexibel te maken. Ze komen onder meer voor in vloerbedekking, vinylbehang, elektriciteitskabels, dakbedekking, verpakkingsmateriaal, auto's en in medische producten. Vooral het gebruik van ftalaten in kinderspeelgoed van zacht pvc riep de afgelopen jaren felle reacties op in Europa en de Verenigde Staten. Kinderen kunnen de weekmakers binnenkrijgen door op de speeltjes te sabbelen en te bijten. Bij jonge kinderen kan inname van ftalaten leiden tot een achtergebleven ontwikkeling.
Zacht gemaakt pvc bevat 20 tot 60% ftalaten. Een klein deel van alle ftalaten wordt toegepast in onder meer verf, lijm, inkt en cosmetica. Amerikaanse wetenschappers van de Centers for Disease Control ontdekten eerder hoge concentraties ftalaten in het bloed van vrouwen (www.cdc.gov ). Vermoedelijk zijn deze afkomstig van cosmeticaproducten zoals nagellak en parfum. Milieuorganisatie Greenpeace waarschuwt al langere tijd voor de gevaren van de weekmakers. Maar ondanks de bekendheid van gezondheidsschade zijn tot op heden geen beperkende maatregelen voor de productie genomen. Naar aanleiding van Greenpeace-acties tegen het gebruik van ftalaten in speelgoed in het verleden, stelde een woordvoerder van producent Exxon Chemical Holland (Esso): ‘Zolang er geen wetenschappelijk bewijs is van de schadelijkheid, zie ik geen reden te stoppen met weekmakers.’ (www.greenpeace.nl ).

Dronkoers
26 november 2007, 19:41
Is dacht ik enkele jaren geleden bekend gemaakt?
Maar er is geen reden tot paniek. Dat zit niet in alle teenslippers en volgens sommigen is er ook geen echt bewijs.

Ik heb snel even gegoogled en de link naar het onderzoek gevonden, maar dat is Duits
http://www.oekotest.de/cgi/ot/otgs.cgi?suchtext=flip%20flops&doc=32701&pos=0&splits=0:1326:2728:4054:5217


Dus hier een Nederlands uittreksel:

Mja, spijtig voor die mannen, maar ik lees niks over de nadelen bij vrouwen :-D

stab
26 november 2007, 19:42
Ik ken de context van deze uitspraak niet dus ik heb eigenlijk geen idee waarover het gaat. Kan je het misschien een beetje meer uitleggen ofzo want ik begrijp het eigenlijk echt niet. :oops:Het is een politieke vraag: het gaat over de betoging voor de eenheid van België , twee zondagen geleden.

Groentje-18
26 november 2007, 19:42
Ben je het met me eens dat een iq weinig zegt over iemands functioneren, inzet, inlevingsvermogen, sociale eigenschappen, genoten opleiding, interesse's, enz. en dus eigenlijk helemaal niet interessant is?

Ja. :)
Het zegt nog minder over iemands discipline, gemoedsgesteldheid van het moment, eventuele vermoeidheid, sufheid, ziektes, slaapgebrek en dergelijke die er mee interageren enzovoort ...

Maar dat het niet interessant is kan ik als psy-in-spe natuurlijk niet zeggen. ;)
Het moet in het juiste kader bekeken en geïnterpreteerd worden, zoals dat geldt voor alles. Veel mensen zien het echter te absoluut heb ik soms het gevoel.
Voor iemands sociale vaardigheden heb je dan wel weer het EQ.

Hashiwokakero
26 november 2007, 19:50
Ja. :)
Het zegt nog minder over iemands discipline, gemoedsgesteldheid van het moment, eventuele vermoeidheid, sufheid, ziektes, slaapgebrek en dergelijke die er mee interageren enzovoort ...

Maar dat het niet interessant is kan ik als psy-in-spe natuurlijk niet zeggen. ;)
Het moet in het juiste kader bekeken en geïnterpreteerd worden, zoals dat geldt voor alles. Veel mensen zien het echter te absoluut heb ik soms het gevoel.
Voor iemands sociale vaardigheden heb je dan wel weer het EQ.Mogen wij jou eq weten?

en nog één hypothetisch vraagje: als je één van de twee zou moeten geven, zou je je iq of eq geven?

Groentje-18
26 november 2007, 20:07
Mogen wij jou eq weten?

en nog één hypothetisch vraagje: als je één van de twee zou moeten geven, zou je je iq of eq geven?

Daar heb ik zelf geen flauw idee over.

Als ik één van de twee zou moeten geven zou ik eerst graag weten uit welk van de twee ik het meeste van de manier hoe ik ben put. Het andere zou ik dan afgeven.
Maar vroeger (toen ik nog een kind was) wou ik altijd ofwel mooi, ofwel slim zijn. Daarom denk ik dat ik mijn eq afgeef, anders heb ik geen van beiden nog.

Groentje-18
26 november 2007, 20:19
Het is een politieke vraag: het gaat over de betoging voor de eenheid van België , twee zondagen geleden.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 http://forum.politics.be/images/buttons/viewpost.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=3087711#post3087711)
35.000 mensen die bang zijn om het Win for life terug te moeten geven aan de Vlamingen

Tja. Als al die betogers Walen waren begrijp ik zijn uitspraak wel. Ik vind het ook niet rechtvaardig dat de geldstroom niet evenredig verdeeld is naar bevolking, en dat er een verschillend beleid op tewerkstselling wordt nagehouden wat ervoor zorgt dat die in de ene regio op ei zo na wordt uigeroeid, en in de andere nog net niet wordt gepromoot maar er toch al de norm is.
Maar dat maakt me nog niet voor een splitsing van België. Ik zou het jammer vinden omdat er veel cultuur verloren zou gaan. Daarom zou ik moest ik gekunnen zijn en moest het korter bij huis geweest zijn misschien nog wel op straat gekomen zijn, als Vlaming, om mee te betogen.

Groentje-18
26 november 2007, 20:20
Mja, spijtig voor die mannen, maar ik lees niks over de nadelen bij vrouwen :-D

Vrouwen hebben geen interne organen hé? ;)

Groentje-18
26 november 2007, 20:26
Zou het beter zijn voor Vlaanderen om uit de Belgische staat te stappen?

Dat denk ik niet.
We worden dan te klein om op internationaal vlak nog iets te betekenen. En de internationale publieke opinie heeft ook al duidelijk gemaakt hoe ze tegenover de kwestie en Vlaanderen staat. Ik denk dat we daarvoor nog lang met de vinger gewezen zouden worden.
Economisch gezien kan het misschien wel beter gaan op korte termijn, maar toch vergeet ik dat ons land dan zo nietsbetekend zal worden dat de economische tijgers bijvoorbeeld het zonder het te merken voorbijlopen. Er zal dan misschien meer geld in gelobby en zakenreisjes kruipen dan er te winnen valt door Wallonië af te scheiden.
Waar ik niet in eerste instantie aan dacht maar wat iemand hier op dit forum schrander opmerkte is dat Vlaanderen veel minder of geen zoetwaterbronnen heeft. Deze zouden in de toekomst wel eens heel belangrijk kunnen worden. Dit is misschien een heel egoïstisch argument, maar de kans bestaat dat het ooit een grote betekenis zal hebben.
Op basis van strategische en emotionele argumenten vind ik het een slechte keuze.

Groentje-18
26 november 2007, 20:28
Heb je er na 19 pagina's al spijt van dat je forummer van de week bent?

Neen zeker niet. Ik vind de aandacht natuurlijk wel leuk. :) (Ik had wel niet verwacht dat het er zo veel ging zijn, maar het maakt me wel blij. :))
Ik vind het enkel jammer dat ik deze week toevallig erg veel last heb van vermoeidheid zodat ik niet volledig antwoord wat ik normaal gezien zou antwoorden door een gebrekkige werking van mijn hersenen. Anderzijds is dat misschien ook wel goed, want moest het niet zo zijn zou ik hier misschien veel minder actief geweest zijn.

Groentje-18
26 november 2007, 20:33
Heb je al spijt ooit op p.be terecht gekomen te zijn?

Neen tuurlijk niet. :D

Bij momenten heb ik wel genoeg van de discussies die er gevoerd worden daar het vaak snel om ping-pongspelletjes tussen twee personen gaat, waarbij men het niet nalaat om als het onderwerp inhoudelijk al uitgemolken is en de tegenstanders nog lijnrecht tegenover mekaar staan op de man ipv de bal te spelen.
Ondanks de diversiteit aan mogelijke onderwerpen komen alle discussies meestal terecht op maximum vijf onderwerpen, die mogelijk op hun beurt allemaal terug te brengen zijn tot één essentie nl de links-rechts tweedeling. Dat ontneemt soms wel de zin tot participatie.
Maar sinds ik K&K ontdekt heb, zijn mijn aantal posts weer zienderogen gestegen, alsook de tijd die ik op dit forum doorbreng. :oops: :?

Cynicus
26 november 2007, 20:40
Hoeveel inwoners een land aankan is afhankelijk van de levensstandaard van die inwoners. Als iedereen een dak boven zijn hoofd wil dat op minstens 7 aren gebouwd is, wordt het inderdaad moeilijk om nog vijf miljoen inwoners bij een plekje te geven en de situatie tegelijkertijd leefbaar te houden.
Ik kan er geen getal opplakken.

Maar ik ben voorstander van een opheffing van alle grenzen.

Als ik het goed begrijp, bent u voorstander van vrije immigratie, zelfs al is Vlaanderen nu reeds overbevolkt ?

Vindt u dan ook dat al die immigranten hier dan zomaar recht moeten hebben op een uitkering ? En hoe moet dat dan worden gefinancierd ?

André de Hollander
26 november 2007, 20:47
Neen, nog niet van gehoord. Ik zal er eens wat informatie over opzoeken. Bedankt voor de tip. :)

Ik wil er wel een naar je toesturen per post, dan heb ik een postadres nodig via pm.

André de Hollander
26 november 2007, 20:47
Daarin moet ik je gelijk geven.

In mijn hele verhaal of in mijn afsluitende opmerking?

André de Hollander
26 november 2007, 20:48
Dat wist ik al maar ik probeer het telkens zo snel mogelijk te vergeten, dus ssssssssht! ;)

Ik zorg er wel voor dat je vanavond/vannacht nog even aan me denkt. ;-)

Hashiwokakero
26 november 2007, 20:49
Neen tuurlijk niet. :D

Bij momenten heb ik wel genoeg van de discussies die er gevoerd worden daar het vaak snel om ping-pongspelletjes tussen twee personen gaat, waarbij men het niet nalaat om als het onderwerp inhoudelijk al uitgemolken is en de tegenstanders nog lijnrecht tegenover mekaar staan op de man ipv de bal te spelen.
Ondanks de diversiteit aan mogelijke onderwerpen komen alle discussies meestal terecht op maximum vijf onderwerpen, die mogelijk op hun beurt allemaal terug te brengen zijn tot één essentie nl de links-rechts tweedeling. Dat ontneemt soms wel de zin tot participatie.
Maar sinds ik K&K ontdekt heb, zijn mijn aantal posts weer zienderogen gestegen, alsook de tijd die ik op dit forum doorbreng. :oops: :?Vind je vriendje soms dat je te veel op het forum zit?

André de Hollander
26 november 2007, 21:00
Dat bericht was helemaal niet slecht bedoeld, dit is anders wel een slecht bedoeld bericht. Hou je er buiten, waarom moeten altijd mensen zich moeien, bla bla, je mag dan ook blij zijn dat je de eerste bent die op mijn negeerlijst vliegt.

Hashiwokakero, je bent vast en zeker een hele aardige halfbloed vlaming/japanner, maar ook ik vind dat je een aardig 22-jarig schone vlaamse, geen bitch noemt. Ook al wordt de term niet altijd meer als beledigend bedoeld, op dit forum heb ik nog niet gezien dat iemand op die manier wordt aangesproken.

jamás será vencido
26 november 2007, 21:01
Wat vind je van 'socialisme'?

Hashiwokakero
26 november 2007, 21:04
Hashiwokakero, je bent vast en zeker een hele aardige halfbloed vlaming/japanner, maar ook ik vind dat je een aardig 22-jarig schone vlaamse, geen bitch noemt. Ook al wordt de term niet altijd meer als beledigend bedoeld, op dit forum heb ik nog niet gezien dat iemand op die manier wordt aangesproken.
Nog één die op mijn negeerlijst vliegt, geen hypocrieten voor mij, als jullie niet tegen humor kunnen die de ironie passeert is dat jullie probleem niet mijn probleem.

Groentje-18
26 november 2007, 21:05
Als ik het goed begrijp, bent u voorstander van vrije immigratie, zelfs al is Vlaanderen nu reeds overbevolkt ?

Vindt u dan ook dat al die immigranten hier dan zomaar recht moeten hebben op een uitkering ? En hoe moet dat dan worden gefinancierd ?

Mijn eerste en waarschijnlijk belangrijkste opmerking is dat dit feit waar ik idd voorstander van ben is ingekapseld in een veel grotere visie op hoe alles volgens mij beter zou zijn. (;)) Die situatie vertoont weinig overeenkomsten met degene die we vandaag de dag kennen en die ons leven nu bepaalt. Daarom is dit feit sowieso uit zijn context gerukt.
Maar ik zal er een antwoord op proberen te geven, te weten dat dit een antwoord is dat overeenstemt met de de huidige maatschappelijk-politieke context en de systemen (kapitalisme, economie als god) die daarin actief zijn en er complementair mee kan zijn. In een zin die ik dus oorspronkelijk niet bedoelde. Daarom is het dus voor mij een beetje freeweelen en verzin ik de manieren om dit probleem aan te pakken die hieronder staan ter plekke:

Ik weet dat dit utopisch klinkt, maar ik vind niet dat iemand in zijn mogelijkheden beperkt mag zijn omwille van de plaats waar zijn wieg heeft gestaan. Dat iemand zijn kansen op levenskwaliteit en kwantiteit bepaald worden door een door toeval bepaald feit. Dat lijkt me onrechtvaardig.
Misschien is mijn visie hierop zelfs puur egoïsme, in die zin dat ik besef dat ik het evengoed kon geweest zijn die daar een paar duizend kilometer verder geen kansen om te overleven had.
Ik vind ook niet dat we moeten stoppen met een idee na te streven omdat het volgens sommigen utopisch is en het toch nooit bereikt kan worden, want op die manier kan je met alle manieren om de samenleving een leefbaarder oord te maken stopzetten.
Om die reden ben ik dus voor het opdoeken van alle grenzen.

In het huidige systeem zou ik de vraag hoe ik dat migrantenbeleid dan zou voeren als volgt aanpakken:
Iedereen krijgt om te beginnen een inburgeringscursus waarin minimum de taal geleerd wordt. Vreemde mensen de taal van het land niet leren kennen is eigenlijk een daad die je evengoed als racisme kan omschrijven: er is nl geen andere manier denkbaar waarop je deze mensen zoveel mogelijk kansen op een normaal functioneren in deze maatschappij kan ontzeggen, dan ze de taal niet leren kennen.
Veel migranten uit de Maghreblanden kennen maar één manier om geld te verdienen: werken. In hun land is er geen sociale zekerheidstelsel zoals dat hier is. Zij kennen dat dus niet en vermoeden zelfs niet eens het bestaan daarvan. Ze vragen niet daarom als ze naar hier komen. Ze komen dus naar hier met als uiteindelijke doel een betere toekomst, werken is voor hun het enige bekende middel om dat doel te bereiken. Ze moeten dus evenveel kansen op werk kunnen krijgen als autochtonen, uiteraard tegen hetzelfde loon.
Van zodra deze mensen de taal leren kennen en de instanties die ze nodig hebben om hier te overleven zorg je dus dat deze mensen ook effectief worden ingezet in de economie. En daarmee hoeft de vraag over het recht op uitkering niet meer gesteld te worden en dus ook niet de vraag hoe dat betaald zal worden.
Over dat recht op uitkering wil ik wel nog één ding zeggen:
Ik weet van mijn mama dat vroeger het systeem was dat men eerst een aantal jaren gewerkt moest hebben voordat men ooit het recht op een werkloosheidsuitkering kon verwerven. Ze zegt dat dit systeem veel meer geparasiteer door jongeren in de hand werkt. Ik denk dat ik haar daarin gelijk moet geven.
Als we dat systeem nu eens herinvoeren en gezien ik geen enkele reden op geen enkel vlak zie om een allochtoon of autochtoon te behandelen, hebben we daarvoor dus ook meteen een oplossing.

Groentje-18
26 november 2007, 21:06
In mijn hele verhaal of in mijn afsluitende opmerking?

Eigenlijk in je hele verhaal, en in het bijzonder op je afsluitende opmerking. :)

André de Hollander
26 november 2007, 21:07
Neen zeker niet. Ik vind de aandacht natuurlijk wel leuk. :) (Ik had wel niet verwacht dat het er zo veel ging zijn, maar het maakt me wel blij. :))
Ik vind het enkel jammer dat ik deze week toevallig erg veel last heb van vermoeidheid zodat ik niet volledig antwoord wat ik normaal gezien zou antwoorden door een gebrekkige werking van mijn hersenen. Anderzijds is dat misschien ook wel goed, want moest het niet zo zijn zou ik hier misschien veel minder actief geweest zijn.

Haal je oorzaak en gevolg niet door mekaar? Doordat je forummer van de week bent, ben je zo moe.
Ben je niet naar school/college geweest sinds woensdag?

Groentje-18
26 november 2007, 21:07
Vind je vriendje soms dat je te veel op het forum zit?

Ik heb mijn vriendje ondertussen al meer dan een week niet gezien omdat hij ziek is. :cry:
Dat verklaart ook waarom ik hier zoveel aanwezig kan zijn/ben ... :(

Hashiwokakero
26 november 2007, 21:08
Ik heb mijn vriendje ondertussen al meer dan een week niet gezien omdat hij ziek is. :cry:
Dat verklaart ook waarom ik hier zoveel aanwezig kan zijn/ben ... :(Op het moment dat hij je het hardst nodig heeft laat jij hem vallen.8-)

Groentje-18
26 november 2007, 21:10
Haal je oorzaak en gevolg niet door mekaar? Doordat je forummer van de week bent, ben je zo moe.

Hihi, neen hoor. :)
I wish. Dan zou 't overgaan. ;) Ik heb al last van een pokkevermoeidheid sinds mijn 17de. De oorzaak is gekend. Door het onregelmatige studentenleven en stress heb ik ook een slaapprobleem gekregen, waardoor het momenteel nog een stuk erger is geworden. Maar ik maak me sterk dat het wel overgaat, ooit. :)

Ben je niet naar school/college geweest sinds woensdag?

Heu ... wie zegt dat het daarvoor anders was? :oops:

Groentje-18
26 november 2007, 21:12
Op het moment dat hij je het hardst nodig heeft laat jij hem vallen.8-)

Sommige mensen willen geen contact meer met anderen als ze ziek zijn en houden voet bij stuk. :cry:

Hashiwokakero
26 november 2007, 21:12
Sommige mensen willen geen contact meer met anderen als ze ziek zijn en houden voet bij stuk. :cry:slik:-(

André de Hollander
26 november 2007, 21:15
[quote]
Hihi, neen hoor. :)
I wish. Dan zou 't overgaan. ;) Ik heb al last van een pokkevermoeidheid sinds mijn 17de. De oorzaak is gekend. Door het onregelmatige studentenleven en stress heb ik ook een slaapprobleem gekregen, waardoor het momenteel nog een stuk erger is geworden. Maar ik maak me sterk dat het wel overgaat, ooit. :)


Ik ben ook nogal een nachtbraker, maar toch een tip van grootmoeder (ofzoiets): ga niet te laat naar bed: slaap je niet, dan rust je toch. En dan ook niet eindeloos uitslapen, zet een wekker op een vaste tijd en ga er altijd uiterlijk om die tijd uit. (doet even pijn, maar daarna slaap je vanzelf 's avonds eerder)


Heu ... wie zegt dat het daarvoor anders was? :oops:

Euh, je bent toch student? Of doe je thuisstudie?

Groentje-18
26 november 2007, 21:19
Wat vind je van 'socialisme'?

Een prachtige ideologie die stukken dichter bij mijn visie op de manier waarop een samenleving moet zijn staat dan kapitalisme.
Helaas is ze nog nooit in haar zuivere vorm gerealiseerd. De leiders die socialisme predikten bleken meestal communisten, en eigenlijk gewoon dictators. Hierdoor heeft de ideologie onterecht een kwalijke reputatie gekregen.
Sommigen beweren dat dit bewijst dat socialisme gewoon niet werkbaar is in de praktijk (en altijd vervalt tot een verholen vorm van een dictatuur), ik ben het daar niet mee eens.

(Is dat min of meer een antwoord op uw vraag?)

Cynicus
26 november 2007, 21:58
Mijn eerste en waarschijnlijk belangrijkste opmerking is dat dit feit waar ik idd voorstander van ben is ingekapseld in een veel grotere visie op hoe alles volgens mij beter zou zijn. (;)) Die situatie vertoont weinig overeenkomsten met degene die we vandaag de dag kennen en die ons leven nu bepaalt. Daarom is dit feit sowieso uit zijn context gerukt.
Maar ik zal er een antwoord op proberen te geven, te weten dat dit een antwoord is dat overeenstemt met de de huidige maatschappelijk-politieke context en de systemen (kapitalisme, economie als god) die daarin actief zijn en er complementair mee kan zijn. In een zin die ik dus oorspronkelijk niet bedoelde. Daarom is het dus voor mij een beetje freeweelen en verzin ik de manieren om dit probleem aan te pakken die hieronder staan ter plekke:

Ik weet dat dit utopisch klinkt, maar ik vind niet dat iemand in zijn mogelijkheden beperkt mag zijn omwille van de plaats waar zijn wieg heeft gestaan. Dat iemand zijn kansen op levenskwaliteit en kwantiteit bepaald worden door een door toeval bepaald feit. Dat lijkt me onrechtvaardig.
Misschien is mijn visie hierop zelfs puur egoïsme, in die zin dat ik besef dat ik het evengoed kon geweest zijn die daar een paar duizend kilometer verder geen kansen om te overleven had.
Ik vind ook niet dat we moeten stoppen met een idee na te streven omdat het volgens sommigen utopisch is en het toch nooit bereikt kan worden, want op die manier kan je met alle manieren om de samenleving een leefbaarder oord te maken stopzetten.
Om die reden ben ik dus voor het opdoeken van alle grenzen.

In het huidige systeem zou ik de vraag hoe ik dat migrantenbeleid dan zou voeren als volgt aanpakken:
Iedereen krijgt om te beginnen een inburgeringscursus waarin minimum de taal geleerd wordt. Vreemde mensen de taal van het land niet leren kennen is eigenlijk een daad die je evengoed als racisme kan omschrijven: er is nl geen andere manier denkbaar waarop je deze mensen zoveel mogelijk kansen op een normaal functioneren in deze maatschappij kan ontzeggen, dan ze de taal niet leren kennen.
Veel migranten uit de Maghreblanden kennen maar één manier om geld te verdienen: werken. In hun land is er geen sociale zekerheidstelsel zoals dat hier is. Zij kennen dat dus niet en vermoeden zelfs niet eens het bestaan daarvan. Ze vragen niet daarom als ze naar hier komen. Ze komen dus naar hier met als uiteindelijke doel een betere toekomst, werken is voor hun het enige bekende middel om dat doel te bereiken. Ze moeten dus evenveel kansen op werk kunnen krijgen als autochtonen, uiteraard tegen hetzelfde loon.
Van zodra deze mensen de taal leren kennen en de instanties die ze nodig hebben om hier te overleven zorg je dus dat deze mensen ook effectief worden ingezet in de economie. En daarmee hoeft de vraag over het recht op uitkering niet meer gesteld te worden en dus ook niet de vraag hoe dat betaald zal worden.
Over dat recht op uitkering wil ik wel nog één ding zeggen:
Ik weet van mijn mama dat vroeger het systeem was dat men eerst een aantal jaren gewerkt moest hebben voordat men ooit het recht op een werkloosheidsuitkering kon verwerven. Ze zegt dat dit systeem veel meer geparasiteer door jongeren in de hand werkt. Ik denk dat ik haar daarin gelijk moet geven.
Als we dat systeem nu eens herinvoeren en gezien ik geen enkele reden op geen enkel vlak zie om een allochtoon of autochtoon te behandelen, hebben we daarvoor dus ook meteen een oplossing.

Indien Vlaanderen overspoeld zou worden door massa's immigranten dan zou dat, los van de immense samenlevingsproblemen, een sterk neerwaartse druk hebben op onze lonen en op onze arbeidsvoorwaarden, en een opwaartse druk op de vastgoed- en huurprijzen in dit reeds veel te overbevolkte gebied. De loon- en weddetrekkende werkende middenklasse van ons eigen volk zou absoluut geen baat hebben bij massa-immigratie. Massa-immigratie zou alleen het patronaat en de huisjesmelkers ten goede komen.

Ook het milieu zou absoluut niet gebaat zijn bij een sterke bevolkingstoename in een reeds overbevolkt gebied. Het is dan ook onbegrijplijk dat groenen voorstander zijn van meer immigratie. Echte groenen zouden normaalgezien uitgesproken rechts moeten zijn op het vlak van het vreemdelingenbeleid, noem het desnoods nationaalecologisch.

Superlux
26 november 2007, 22:33
Dag Groentje-18, ik las dat je hier bent beland vanuit het idee een nieuwe (groene) partij op te richten. Stel dat het er ooit van zou komen, hoe zou je vanuit een politieke beweging concreet reageren op een samenleving die steeds meer eisen stelt en hogere verwachtingen heeft? Is er een direct verband tussen je interesse in psychologie en politiek? Vind je bv. dat er vanuit de politiek meer aandacht moet gaan naar het psychische welzijn van mensen?

André de Hollander
26 november 2007, 22:46
Huh?

Neen, behalve de institutionele kussen bij nieuwjaar, verjaardagen ed.
Ik blijf me afvragen wat mannen daar zo geweldig aan vinden.

Foei Groentje, Jij mag helemaal niets vragen. Je mag alleen maar heel veel vragen beantwoorden.
Heb je een psychologische verklaring voor het feit:
1) Dat vrouwen tijdens hun puberteit meer fantaseren over sex met een andere vrouw, dan dat mannen fantaseren over een andere man.
2) Dat veel mannen het wel interessant vinden om 2 vrouwen bezig te zien, maar dat veel vrouwen het afstotelijk vinden als 2 mannen dat doen?

Ik wil natuurlijk je deskundige mening 8-) .

André de Hollander
26 november 2007, 22:50
Als iemand vervelende vragen stelt, durf je dat hem dan te zeggen?

André de Hollander
26 november 2007, 22:50
Speelde je op de kleuterschool liever met klei, met water of met verf?

Groentje-18
26 november 2007, 23:18
Indien Vlaanderen overspoeld zou worden door massa's immigranten dan zou dat, los van de immense samenlevingsproblemen, een sterk neerwaartse druk hebben op onze lonen en op onze arbeidsvoorwaarden, en een opwaartse druk op de vastgoed- en huurprijzen in dit reeds veel te overbevolkte gebied. De loon- en weddetrekkende werkende middenklasse van ons eigen volk zou absoluut geen baat hebben bij massa-immigratie. Massa-immigratie zou alleen het patronaat en de huisjesmelkers ten goede komen.

Ook het milieu zou absoluut niet gebaat zijn bij een sterke bevolkingstoename in een reeds overbevolkt gebied. Het is dan ook onbegrijplijk dat groenen voorstander zijn van meer immigratie. Echte groenen zouden normaalgezien uitgesproken rechts moeten zijn op het vlak van het vreemdelingenbeleid, noem het desnoods nationaalecologisch.

Ja maar gezien in de situatie die ik schetste alle grenzen open zouden zijn zou dat een impact hebben op de situatie die de toestanden die jij schetst voorkomt:

- Open grenzen en een toegenomen mobiliteit van mensen en voorwerpen impliceert ook een grotere mobiliteit van kennis. Indien bepaalde kennis kan toegepast worden in een bepaalde context, zijn de problemen daar ook voor een groot deel opgelost.
Ook al liggen de meeste problemen aan de beleidsvoering in dat land, dan nog: als de grenzen open zijn en je bevolking loopt weg, denk ik dat je je beleid wel aanpast.

- Met een gezonde dosis patriarchisme is niets mis maar ik zie heus niet in waarom iedereen naar Vlaanderen zou komen. Er zijn zoveel gebieden in de wereld die voor mensen interessant kunnen zijn. Wist je trouwens dat allochtonen die naar Amerika gaan het daar altijd veel beter doen dan degenen die naar hier komen? Vlaanderen en zelfs Europa is in veel gevallen lang niet de eerste keuze. En als het al zo zou zijn dat de bevolking over verschillende landen heen massaal kiest voor hetzelfde land, dan wordt het tijd voor die andere landen om eens in de spiegel te kijken en/of te bestuderen wat er dan in dat andere land zo interessant is.

Hierdoor zal er volgens mij geen sprake zijn van een overspoeling.

Groentje-18
26 november 2007, 23:33
Dag Groentje-18, ik las dat je hier bent beland vanuit het idee een nieuwe (groene) partij op te richten. Stel dat het er ooit van zou komen, hoe zou je vanuit een politieke beweging concreet reageren op een samenleving die steeds meer eisen stelt en hogere verwachtingen heeft?

Ik zou mijn best doen om de sterke klemtoon die op presteren, arbeid en uiteindelijk materiele bezittingen gericht is sterk proberen te verminderen.
Enerzijds wil ik ervoor zorgen dat die druk daalt en dat we massaal zien dat het ideaalbeeld dat ons wordt voorgespiegeld een bijna onbereikbaar ideaal is dat nodig is om de economische motor in stand te houden, anderzijds zou ik er met mijn beleid voor zorgen dat mensen die druk beter aankunnen. De juiste personen en instanties op de juiste plaats zijn daarbij essentieel.
Ik had daarvoor vroeger een heel aantal concrete voorstellen op papier gezet. Maar ze zijn zo idealistisch en utopisch dat ik ze hier eigenlijk niet durf neer te schrijven. :oops: Ze dateren van toen ik 15 was. ;)

Is er een direct verband tussen je interesse in psychologie en politiek?Ik zou liegen als ik zou beweren dat ik in mijn studiekeuze destijds geen enkel argument heb gevonden wat ervoor zorgde dat het enig nut had voor een eventuele loopbaan in de politiek.
De wil om bij beleidsvoering en besluitvorming op hoog niveau betrokken te zijn heeft dus zeker een invloed gehad en deed de twijfel tussen psychologie en een andere richting (bestuurskunde) ook erg toeslaan.
Ik had dus eigenlijk meerdere redenen gevonden waarom ik psychologie ging studeren.

Vind je bv. dat er vanuit de politiek meer aandacht moet gaan naar het psychische welzijn van mensen?Absoluut. :)
We leven in één van de landen met het hoogste zelfmoordcijfer ter wereld. Binnen Europa staan we op de tweede plaats. En dan hebben we het enkel nog maar over de gelukte zelfmoordpogingen. Daarnaast kampen een groot aantal mensen met depressies, slaapstoornissen, ... ed.
Dat is iets waar volgens mij de overheid een veel grotere controle heeft dan ze voor mogelijk houdt.
Maar als ik hier ooit echt openlijk voor zou pleiten denk ik dat men mij heel erg zal verdenken van enkel het werken voor je eigen ... (het spreekwoord ontgaat me even) omdat dat sowieso een grotere tewerkstelling voor psychologen, counselors, sociaal assistenten, psychiaters, ... zal impliceren.
Iets wat trouwens onmiddellijk zou mogen en kunnen veranderen hier in België is de terugbetaling van psychologische hulpverlening. Het is een schande dat enkel rijken of goedbedeelden zich kunnen laten bijstaan door psychische hulpverlening en een minimalisering van de geestelijke gezondheid, alsof die niet belangrijk is. Velen zullen opwerpen dat het kostenplaatje dat hieraan vasthangt immens kan zijn. Maar ik denk dat de kosten-baten analyse positief is in het voordeel van de baten. Als we het vanuit puur financieel oogpunt bekijken zullen bv heel wat mensen minder thuisblijven en in staat zijn om te kunnen werken (minder thuisblijvers door burn-outs, depressies, slaapproblemen, psychosomatische ziekten of volledig somatische ziekten (want lichaam en geest interageren natuurlijk met mekaar))wat de economie ten goede komt.

Groentje-18
26 november 2007, 23:37
Foei Groentje, Jij mag helemaal niets vragen. Je mag alleen maar heel veel vragen beantwoorden.
Heb je een psychologische verklaring voor het feit:
1) Dat vrouwen tijdens hun puberteit meer fantaseren over sex met een andere vrouw, dan dat mannen fantaseren over een andere man.
2) Dat veel mannen het wel interessant vinden om 2 vrouwen bezig te zien, maar dat veel vrouwen het afstotelijk vinden als 2 mannen dat doen?

Ik wil natuurlijk je deskundige mening 8-) .

Mijn cursus seksuele psychologie behoort bij de leerstof van dit academiejaar.
Na de examens kan ik je vragen dus misschien deskundig beantwoorden. ;)

(Dat laatste kan ik wel bevestigen uit eigen ervaring.)

Groentje-18
26 november 2007, 23:37
Als iemand vervelende vragen stelt, durf je dat hem dan te zeggen?

Ja. :)

Groentje-18
26 november 2007, 23:38
Speelde je op de kleuterschool liever met klei, met water of met verf?

Orginele vraag. Ik kan ze niet beantwoorden want ik ben zo goed als niet naar de kleuterschool geweest.

jamás será vencido
26 november 2007, 23:39
Een prachtige ideologie die stukken dichter bij mijn visie op de manier waarop een samenleving moet zijn staat dan kapitalisme.
Helaas is ze nog nooit in haar zuivere vorm gerealiseerd. De leiders die socialisme predikten bleken meestal communisten, en eigenlijk gewoon dictators. Hierdoor heeft de ideologie onterecht een kwalijke reputatie gekregen.
Sommigen beweren dat dit bewijst dat socialisme gewoon niet werkbaar is in de praktijk (en altijd vervalt tot een verholen vorm van een dictatuur), ik ben het daar niet mee eens.

(Is dat min of meer een antwoord op uw vraag?)

meer dan zeker,
u maakt mij gelukkig :-D

Groentje-18
26 november 2007, 23:40
[quote=Groentje-18;3101015]



Ik ben ook nogal een nachtbraker, maar toch een tip van grootmoeder (ofzoiets): ga niet te laat naar bed: slaap je niet, dan rust je toch. En dan ook niet eindeloos uitslapen, zet een wekker op een vaste tijd en ga er altijd uiterlijk om die tijd uit. (doet even pijn, maar daarna slaap je vanzelf 's avonds eerder)

Ik weet het ... maar theorie en praktijk... :oops:

Euh, je bent toch student? Of doe je thuisstudie?Ik ben inderdaad nog fulltime student hoor. Maar met uitzondering van toen ik in mijn eerste jaar zat ben ik nooit veel naar de lessen geweest.

Pieke
27 november 2007, 07:35
je mag 1 vraag aan God stellen. Wat zou je haar vragen?

Pieke
27 november 2007, 07:36
Hoe sta je tegenover GGO's?

Pieke
27 november 2007, 07:38
(met de overbevolking in het achterhoofd) denk je soms niet, diep vanbinnen, dat de mensheid eens een goede pandemie nodig heeft, zodat

a. het aantal terug op een behoorlijk peil gebracht wordt
b. uit de ruines een nieuwe maatschappij kan opgebouwd worden, waarover nagedacht kan worden?

duveltje382
27 november 2007, 07:46
Wat vind je van het Vlaams Belang eigenlijk?
En cordon ja of nee,en waarom?

Firestone
27 november 2007, 07:49
Maar één paar.
De meeste teensletsen die je vindt zijn van rubber en daar zijn naar het schijnt nogal eens stoffen in verwerkt die een nefaste invloed op je nieren en lever hebben. Daarom kijk ik een beetje uit tot ik er vind die uit ander materiaal gemaakt zijn.Zoek niet verder, teensletsen staan je toch niet!

(met de overbevolking in het achterhoofd) denk je soms niet, diep vanbinnen, dat de mensheid eens een goede pandemie nodig heeft, zodat

a. het aantal terug op een behoorlijk peil gebracht wordt
b. uit de ruines een nieuwe maatschappij kan opgebouwd worden, waarover nagedacht kan worden?Zeg, Pieke, gelieve onze de NWO-plannen niet op een publiek forum te grabbel te gooien!

En nu een ernstige vraag voor Groentje-18:

In wat voor outfits loop je zoal rond?
Jeans, tailleurs, kniebroeken, laarzen, sandalen, topjes, ...
Alles wil ik weten!

Dronkoers
27 november 2007, 08:23
Zal je blij zijn dat het woensdag is?

Dronkoers
27 november 2007, 08:24
Zoek niet verder, teensletsen staan je toch niet!



Dus ge hebt toch ergens geen verstand van :twisted:

Pieke
27 november 2007, 15:36
ken je de GAIA-hypothese (http://en.wikipedia.org/wiki/Gaia_hypothesis)van Lovelock? Denk je dat hij gelijk heeft?

Groentje-18
27 november 2007, 15:44
meer dan zeker,
u maakt mij gelukkig :-D

Mensen gelukkig maken. :cheer:

Groentje-18
27 november 2007, 15:49
je mag 1 vraag aan God stellen. Wat zou je haar vragen?

Ik denk dat ik dan toch egoïstisch word ... ik zou vragen of ik en de anderen van ons gezin mijn vader konden terugzien. (Hij is overleden.)

Groentje-18
27 november 2007, 15:55
(met de overbevolking in het achterhoofd) denk je soms niet, diep vanbinnen, dat de mensheid eens een goede pandemie nodig heeft, zodat

a. het aantal terug op een behoorlijk peil gebracht wordt
b. uit de ruines een nieuwe maatschappij kan opgebouwd worden, waarover nagedacht kan worden?

Ik besef heel goed dat de aarde nu al overbevolkt is als iedereen op het westers welvaartspeil wil leven.
Maar ik denk dat er andere manieren zijn om deze overbevolking te laten afnemen dan een manier die per definitie afzien, miserie, pijn, ellende, chaos etcetera met zich meebrengt zoals een pandemie.
Sterker nog: we zijn zo weinig voorbereid op een pandemie, dat ik daar absoluut iets aan zou doen mocht ik ooit in de regering zetelen. Misschien is het uit schrik om zelf te sterven of mijn dierbaren kwijt te raken, en uit de gedachte dat ik van anderen veronderstel dat ze vooral over dat laatste ook zo denken, maar toch ...

Die andere manieren om de bevolking op een menswaardig peil te krijgen zijn om te beginnen de geboortecijfers terugschroeven op die plekken waar er een tekort aan informatie en anticonceptiva heerst en waar mensen geen kinderen krijgen omdat dit een wens van hun is, maar omdat dit een voor hun onverwacht gevolg is van een daad of een maatschappijstructuur waar zij niet meer over wisten of een noodzaak omdat ze de zekerheid nodig hebben dat iemand op hun oude dag voor hun zorgt.
(Ik weet niet of die band die voor de sociale cohesie zorgt wegnemen zoals hier in het westen gebeurt is wel een goed idee is, om eerlijk te zijn. Toch niet als de oplossing gelijkaardig is aan de westerse nl. het oprichten van rusthuizen.)
Het nadeel is wel dat het heel wat trager zal gaan dan bij een pandemie, maar dat is goed denk ik. Zo krijgen alle systemen binnen de samenleving voldoende tijd om zich aan te passen aan de nieuwe omstandigheden.

Groentje-18
27 november 2007, 16:09
Hoe sta je tegenover GGO's?

Ik heb even moeten googlen want ik wist niet meer zeker of het om een organisatietype of om genetisch gemanipuleerde gewassen ging. :)

Zoals je misschien al ergens (eventueel tussen de regels door) gelezen heb ben ik daar een voorstander van. In de natuur gebeurt dit ook, het enige wat we doen als mens is het proces bespoedigen en niet meer laten plaatsvinden op basis van toeval.
Gezien we nog een tijdje met zoveel mensen zullen blijven op deze planeet als we nu zijn, en gezien ons aantal waarschijnlijk nog gaat toenemen terwijl er een verhoogde energievraag, nood aan voedsel maar anderzijds een schaarste aan landbouwgrond is lijkt me aan genetische manipulatie doen een noodzakelijk kwaad.
Ik denk aan de volgende toepassingen: de opbrengst van ieder gewas proberen te verhogen bv. dat van voedsel als graan en zeker dat van gewassen waarvan de olie gebruikt wordt als brandstof, het ervoor zorgen dat planten minder water nodig hebben, het mogelijk maken dat planten kunnen gedijen op een verzilte bodem om hem eventueel zelfs 'ontzouten' achter te laten, planten minder klimaatgevoelig maken, ... en wie weet, op termijn zelfs: het maken van interessantere stoffen (stoffen met nieuwe eigenschappen) voor in de chemiesector (farmaceutica, nieuwe grondstoffen voor materialen als stof, plastic, ...). (Ooit heeft iemand actief in deze sector gevraagd om eens met me af te spreken omdat hij mijn ideeën hierover zo vernieuwend vond en er wel iets in zag. :mrgreen: *fier*)

De nodige veiligheids-en voorzorgsmaatregelen moeten natuurlijk wel worden in acht genomen.
Ik dacht daarom aan het vertical farming-concept dat iemand hier ooit postte waarbij gewassen op verschillende etages en eventueel in de stad kunnen geplant worden, alle hulpstoffen kunnen worden gerecupereerd en zelfs veel minder noodzakelijk zijn (planten beschermen tegen beestjes door sproeistoffen bijvoorbeeld) alles hermetisch is afgesloten van de buitenwereld.
Het doet zeer kunstmatig aan, staat heel veraf van het romantische beeld van een boer tussen zijn koeien en gewassen en het is niet esthetisch te verantwoorden maar ik denk dat dit project een antwoord biedt op onze toekomstige voedselvraag, grondschaarste en energieproblemen. Je kent het project waarschijnlijk al wel, maar moest het niet zo zijn, hier zijn wat prentjes:

http://www.inhabitat.com/wp-content/uploads/skyfarming070409_6_560.jpg


http://www.inhabitat.com/wp-content/uploads/skyscraperfarming1.jpg


Bron: http://www.inhabitat.com

Groentje-18
27 november 2007, 16:23
Wat vind je van het Vlaams Belang eigenlijk?
En cordon ja of nee,en waarom?

Het is misschien voorspelbaar, maar ik heb een hekel aan het Vlaams Belang.
Dit omdat de ideologie die ze aanhangen lijnrecht tegenover de mijne staat en me zelfs doet walgen wegens het onrechtvaardigheidsprincipe dat ze lijken te huldigen enerzijds, en anderzijds om de smerige foortruccen die ze gebruiken om de arme, onwetende en bange kiezer voor hun kar te spannen. Van alle manieren die ik al heb gezien om mensen te verleiden om op hun partij te stemmen en alle leugens en draaien aan de werkelijkheid die daarbij zijn gegeven, vind ik dat in (on)ethisch opzicht het inspelen op de angstgevoelens bij de bevolking er met kop en schouders bovenuit steekt... qua oneerlijkheid dus. De argumentatie die zij dan verder aan een bepaald punt geven of de manier waarop ze feiten van de werkelijkheid interpreteren getuigen van een heel perceptie-gestuurde (dat wil zeggen: ze zien en interpreteren alles op zo'n manier dat het in hun kraam past) kijk op de wereld waarbij ze niet schuwen met de waarheid een loopje te nemen en de enige drogredenering na de andere neer te schrijven.

Hoe gedegouteerd ik ook mag zijn van de manier waarop ze campagnes voeren en "informatie" verspreiden, toch vind ik een cordon sanitaire oneerlijk en een ondermaatse manier om deze bedreiging in te dammen gezien de partijen die dit doen allemaal grote voorstanders zijn van democratie. :|
Ik vind dat men het cordon mag opheffen, ook weer uit ethische redenen. Maar ook omdat ik denk dat het blok zichzelf dan wel de doodsteek zal geven... door tegen alles te zijn en drogredeneringen op te zetten zoals zij dat doen kan je nl niet ver komen bij een land te regeren, of het moest zijn dat ze de pers heel erg gemanipuleerd krijgen zodat die de cijfers en de werkelijkheid wat verdraait in het voordeel van hun partij.

Verder: ik zie mezelf niet als een agressief mens dat snel andere mensen zal aanvallen of defensief reageert, maar als ik FDW of meneer VanHecke zie dan weet ik dat er heel wat door me heen zal gaan... en dat ik het moeilijk zal hebben om me te beheersen (ik zou niet gewelddadig worden, maar hen irritante vragen stellen en hun op hun kringredeneringen en walgelijke verkiezingspraktijken wijzen). Ik droomde er vroeger heel erg van om eens tegenover hun te staan in een (televisie)debat, waarin ik uiteraard brandhout zou maken van hun argumenten. 8-) ;-) Een tijdje terug heb ik me naar een zaal in Leuven gehaast waar de heer FdW aanwezig zou zijn, hij stuurde echter zijn kat.

Even nuanceren dat ik wel niet al hun kiezers over dezelfde kam wil scheren, mensen die vooral voor Vlaanderen zijn of die vinden dat ons vreemdelingenbeleid niet is wat het moet zijn hebben geen alternatief.

Anna List
27 november 2007, 16:34
Het is misschien voorspelbaar, maar ik heb een hekel aan het Vlaams Belang.
Dit omdat de ideologie die ze aanhangen lijnrecht tegenover de mijne staat en me zelfs doet walgen wegens het onrechtvaardigheidsprincipe dat ze lijken te huldigen enerzijds, en anderzijds om de smerige foortruccen die ze gebruiken om de arme, onwetende en bange kiezer voor hun kar te spannen. Van alle manieren die ik al heb gezien om mensen te verleiden om op hun partij te stemmen en alle leugens en draaien aan de werkelijkheid die daarbij zijn gegeven, vind ik dat in (on)ethisch opzicht het inspelen op de angstgevoelens bij de bevolking er met kop en schouders bovenuit steekt... qua oneerlijkheid dus. De argumentatie die zij dan verder aan een bepaald punt geven of de manier waarop ze feiten van de werkelijkheid interpreteren getuigen van een heel perceptie-gestuurde (dat wil zeggen: ze zien en interpreteren alles op zo'n manier dat het in hun kraam past) kijk op de wereld waarbij ze niet schuwen met de waarheid een loopje te nemen en de enige drogredenering na de andere neer te schrijven.

Hoe gedegouteerd ik ook mag zijn van de manier waarop ze campagnes voeren en "informatie" verspreiden, toch vind ik een cordon sanitaire oneerlijk en een ondermaatse manier om deze bedreiging in te dammen gezien de partijen die dit doen allemaal grote voorstanders zijn van democratie. :|
Ik vind dat men het cordon mag opheffen, ook weer uit ethische redenen. Maar ook omdat ik denk dat het blok zichzelf dan wel de doodsteek zal geven... door tegen alles te zijn en drogredeneringen op te zetten zoals zij dat doen kan je nl niet ver komen bij een land te regeren, of het moest zijn dat ze de pers heel erg gemanipuleerd krijgen zodat die de cijfers en de werkelijkheid wat verdraait in het voordeel van hun partij.

Verder: ik zie mezelf niet als een agressief mens dat snel andere mensen zal aanvallen of defensief reageert, maar als ik FDW of meneer VanHecke zie dan weet ik dat er heel wat door me heen zal gaan... en dat ik het moeilijk zal hebben om me te beheersen (ik zou niet gewelddadig worden, maar hen irritante vragen stellen en hun op hun kringredeneringen en walgelijke verkiezingspraktijken wijzen). Ik droomde er vroeger heel erg van om eens tegenover hun te staan in een (televisie)debat, waarin ik uiteraard brandhout zou maken van hun argumenten. 8-) ;-) Een tijdje terug heb ik me naar een zaal in Leuven gehaast waar de heer FdW aanwezig zou zijn, hij stuurde echter zijn kat.

Even nuanceren dat ik wel niet al hun kiezers over dezelfde kam wil scheren, mensen die vooral voor Vlaanderen zijn of die vinden dat ons vreemdelingenbeleid niet is wat het moet zijn hebben geen alternatief.

geldt je morele bezwaar om angst politiek in te zetten ook tegenover de klimaathype en de angst die de burger daarover aangejaagd wordt (cfr an inconvenient truth) ?
mag je bvb stellen dat er in Vlaanderen rivieren zijn waarvan ze het water zouden moeten behandelen als gevaarlijk nucleair afval ? ;-)

klein steekje maar hoor, ik relativeer het allemaal wel ! :-P

Dronkoers
27 november 2007, 16:38
geldt je morele bezwaar om angst politiek in te zetten ook tegenover de klimaathype en de angst die de burger daarover aangejaagd wordt (cfr an inconvenient truth) ?
mag je bvb stellen dat er in Vlaanderen rivieren zijn waarvan ze het water zouden moeten behandelen als gevaarlijk nucleair afval ? ;-)

klein steekje maar hoor, ik relativeer het allemaal wel ! :-P

Wel een goeie vraag ;-)

Groentje-18
27 november 2007, 16:44
Zoek niet verder, teensletsen staan je toch niet!

Zeg, Pieke, gelieve onze de NWO-plannen niet op een publiek forum te grabbel te gooien!

En nu een ernstige vraag voor Groentje-18:

In wat voor outfits loop je zoal rond?
Jeans, tailleurs, kniebroeken, laarzen, sandalen, topjes, ...
Alles wil ik weten!

:-D
Eindelijk komen we to the point! ;)
Dat variëert afhankelijk van hoe ik me voel. Maar in wat voor outfit je me ook tegenkomt de basis blijft toch altijd dat ik er minimum lief, schattig en ook wel aantrekkelijk wil uitzien.
Overdag draag ik meestal gewoon een bootcut jeans, of zo eentje met rechte pijpen zoals tegenwoordig meer in is, met daarop (uiteraard) van die half hoge tot lage zwarte laarsjes van suède met een stevige zes centimeter hoge hak eronder. :p
Ofwel draag ik van die pumps die ik in de meeste kleuren van de regenboog heb met naaldhakjes. Ik heb ook van die heel spannende hoge witte laarsjes met een hoge naaldhak. Ze zijn één van mijn meest geslaagde aankopen ooit. :D Ik heb ook wit-roze bikkembergssportschoentjes voor als ik ga sporten, en de rest van mijn outfit is natuurlijk ook bijpassend dan.
Ik heb een paar van die viscose broeken die tot net boven de knie komen met vanonderen een stukje omgeslagen pijp. Met een riem erop, een korte zwarte getailleerde wollen jas met riem en van die halfhoge of lage laarsjes met hakken staat dat heel erg vrouwelijk en ook wel zakelijk/zelfverzekerd vind ik.
Als ik nog zelfverzekerder ben durf ik ook wel eens een minirokje dragen. Maar dat is wel schaatsen op dun ijs, want je moet goed opletten met wat je het combineert zodat je niet goedkoop overkomt dan vind ik. Meestal worden dat met panty's en een dikke blouse met colkraag die niets verhult, en natuurlijk laarsjes.
Aan topjes heb ik een broertje dood, ik denk dat mijn mama me buitengooit als ik nog één keer met een blousje binnenkom. Maar ze zijn allemaal zo mooi. Ik heb ze in alle kleuren, maar vooral in roze of paars, bruin en zwart. Meestal koop ik getailleerde modellen die mijn figuur flatteren. Een groot probleem dat ik heb is dat deze vaak te speciaal zijn om op een gewone doordeweekse dag aan te doen. Als ik dat wel doe krijg ik de serieuze vraag of zodadelijk naar een feest moet... :?

Last but not least ben ik ook gek van kleedjes en rokken. Hoe sierlijker hoe beter. De laatste tijd zijn zo van die heel rechte stijve rokken die vanonderen meer naar binnen vallen weer in merk ik. Zo ga ik me er toch ook (minstens) één aanschaffen :oops:, want ik vind dat er mooi verfijnd, vrouwelijk en zakelijk uitzien. Van die kleedjes die mooi aansluiten bij je lichaam en een breed zwaai rokje hebben vind ik geweldig leuk, liefst in zomerse en speelse kleuren. Maar ik heb ook echte retro-70ies modellen en natuurlijk meer donkere exemplaren voor de wat sjiekere avond of cocktailfeestjes. En wat galajurken voor bij de gelegenheid. Mijn voorkeur valt dan meestal op hetzelfde: een goed strak en nauwaansluitend topje, en een rok die wat breder en heel lang is, of heel soepel valt.

Als het allemaal nog wat officieler moet zijn draag ik ook wel eens een hemd met daarover een blouse en daarop een netjes zwarte of grijze geklede broek. Natuurlijk heb ik ook een paar van die volledige kostuumpjes in mijn kast liggen. Dat kan ook heel mooi zijn mits het heel goed (bij je) past, vind ik.

De huidige mode met van die lang vallende maar mooi getailleerde (wollen) blouses waarbij je een brede riem aandoet rond je taille vind ik trouwens geweldig, evenals die jassen met opstaande kragen!

Btw: als je een shop-en vooral schoenenfreak bent: Barcelona en Milaan zijn the place to be. :oops:

Heu ... moet ik doorgaan? :D :oops:

Hashiwokakero
27 november 2007, 16:45
Heb jij ook soms de slechte gewoonte om lange berichten van andere mensen gewoon niet te lezen?;-)

Anna List
27 november 2007, 16:48
Wel een goeie vraag ;-)
sssst, ik probeer indruk te maken 8-)

Groentje-18
27 november 2007, 16:55
geldt je morele bezwaar om angst politiek in te zetten ook tegenover de klimaathype en de angst die de burger daarover aangejaagd wordt (cfr an inconvenient truth) ?
mag je bvb stellen dat er in Vlaanderen rivieren zijn waarvan ze het water zouden moeten behandelen als gevaarlijk nucleair afval ? ;-)

klein steekje maar hoor, ik relativeer het allemaal wel ! :-P

Het is gevaarlijk om te stellen dat het goed of slecht zijn van een daad afhankelijk is van zijn effecten (zijn die goed of slecht, met name) zoals het utilitarisme doorgaans doet.
Er is een tijd geweest dat ik volmondig en volledig overtuigd gezegd zou hebben: 'ja, doe het, ook al overdrijf je het probleem zo', omdat je uiteindelijke doel positief is, nl. een minder vervuilde aarde en het terugdringen van een probleem dat we niet kunnen overzien en waarvan we dus niet weten hoe erg het momenteel is en hoe erg de effecten precies zullen zijn.
Ondertussen ben ik echter tot het inzicht gekomen dat dat geen goed idee is. Al is het maar omdat de meeste mensen mondiger geworden zijn en zelf internet ter beschikking hebben waar ze dingen kunnen gaan opzoeken. ;)

Van mij mag alles gesteld worden, maar enkel op voorwaarde dat het een wetenschappelijke basis heeft.
Het feit dat er bepaalde documentaires, papers die zichzelf proberen voor t doen als wetenschappelijke onderzoeken, websites ed bestaan die dat in de verste verte niet hebben doet me huiveren. Hoe kan je daar als leekzijnde burger nog het bos tussen de bomen door doorzien?
Dit soort "informatie" zou van mij niet meteen verboden moeten worden, want dat is gewoon onmogelijk allicht. Maar wel moeten aangebracht worden met de juiste en correcte context die alles in perspectief plaatst.
De mensen die meewerken aan zulke valse informatiecampagnes, daarvan kan ik enkel maar hopen dat ze niet beseffen wat ze op hun geweten hebben, daar je anders verplicht bent om ze als 'zwakzinnig' of vreselijk destructief (maar dat komt dan op hetzelfde neer) te bestempelen... Sorry.

Als het waar is dat het water in de Molse Nete zo radioactief is dat het moet behandeld worden als radioactief-afval, dan mag en moet je dat dus zelfs zeker verkondigen. Het kan ten voordele van ons allen zijn.

Wat de gehypte documentaire beseft: het aantal wetenschappelijke fouten die erin gevonden zijn is klein (minder dan vijf), en dan gaat het om uitspraken die meer genuanceerd of gekaderd hadden moeten worden en niet om uitspraken die volledig onwaar zijn. Meneer Gore kon destijds niet zeggen dat er meer orkanen ontstonden door de verandering van het klimaat want dat was toen nog niet bewezen. Ondertussen is dat echter wel bewezen ...
Jammer dat Gore hiermee voor een groot deel het tegendeel bereikt van wat hij of anderen wouden bereiken, nl de burger bewust maken van het klimaatprobleem en hem mobiliseren. Bij velen bereikt hij precies het tegenovergestelde effect. Of is dat vergelijkbaar met de druggebruiker die nog niet wil herkennen dat hij een probleem heeft, ook al is hij zeven keer aangetroffen met een spuit in de arm en daardoor zijn werk kwijt geraakt? :angel:

Groentje-18
27 november 2007, 16:56
Heb jij ook soms de slechte gewoonte om lange berichten van andere mensen gewoon niet te lezen?;-)

Dat hangt ervan af waar die andere berichten over gaan.

En sorry. :(
(Het verwonderde mij eigenlijk al dat iemand mijn berichten las, tout court. :oops:)

Dronkoers
27 november 2007, 16:56
:-D
Eindelijk komen we to the point! ;)
Dat variëert afhankelijk van hoe ik me voel. Maar in wat voor outfit je me ook tegenkomt de basis blijft toch altijd dat ik er minimum lief, schattig en ook wel aantrekkelijk wil uitzien.
Overdag draag ik meestal gewoon een bootcut jeans, of zo eentje met rechte pijpen zoals tegenwoordig meer in is, met daarop (uiteraard) van die half hoge tot lage zwarte laarsjes van suède met een stevige zes centimeter hoge hak eronder. :p
Ofwel draag ik van die pumps die ik in de meeste kleuren van de regenboog heb met naaldhakjes. Ik heb ook van die heel spannende hoge witte laarsjes met een hoge naaldhak. Ze zijn één van mijn meest geslaagde aankopen ooit. :D Ik heb ook wit-roze bikkembergssportschoentjes voor als ik ga sporten, en de rest van mijn outfit is natuurlijk ook bijpassend dan.
Ik heb een paar van die viscose broeken die tot net boven de knie komen met vanonderen een stukje omgeslagen pijp. Met een riem erop, een korte zwarte getailleerde wollen jas met riem en van die halfhoge of lage laarsjes met hakken staat dat heel erg vrouwelijk en ook wel zakelijk/zelfverzekerd vind ik.
Als ik nog zelfverzekerder ben durf ik ook wel eens een minirokje dragen. Maar dat is wel schaatsen op dun ijs, want je moet goed opletten met wat je het combineert zodat je niet goedkoop overkomt dan vind ik. Meestal worden dat met panty's en een dikke blouse met colkraag die niets verhult, en natuurlijk laarsjes.
Aan topjes heb ik een broertje dood, ik denk dat mijn mama me buitengooit als ik nog één keer met een blousje binnenkom. Maar ze zijn allemaal zo mooi. Ik heb ze in alle kleuren, maar vooral in roze of paars, bruin en zwart. Meestal koop ik getailleerde modellen die mijn figuur flatteren. Een groot probleem dat ik heb is dat deze vaak te speciaal zijn om op een gewone doordeweekse dag aan te doen. Als ik dat wel doe krijg ik de serieuze vraag of zodadelijk naar een feest moet... :?

Last but not least ben ik ook gek van kleedjes en rokken. Hoe sierlijker hoe beter. De laatste tijd zijn zo van die heel rechte stijve rokken die vanonderen meer naar binnen vallen weer in merk ik. Zo ga ik me er toch ook (minstens) één aanschaffen :oops:, want ik vind dat er mooi verfijnd, vrouwelijk en zakelijk uitzien. Van die kleedjes die mooi aansluiten bij je lichaam en een breed zwaai rokje hebben vind ik geweldig leuk, liefst in zomerse en speelse kleuren. Maar ik heb ook echte retro-70ies modellen en natuurlijk meer donkere exemplaren voor de wat sjiekere avond of cocktailfeestjes. En wat galajurken voor bij de gelegenheid. Mijn voorkeur valt dan meestal op hetzelfde: een goed strak en nauwaansluitend topje, en een rok die wat breder en heel lang is, of heel soepel valt.

Als het allemaal nog wat officieler moet zijn draag ik ook wel eens een hemd met daarover een blouse en daarop een netjes zwarte of grijze geklede broek. Natuurlijk heb ik ook een paar van die volledige kostuumpjes in mijn kast liggen. Dat kan ook heel mooi zijn mits het heel goed (bij je) past, vind ik.

De huidige mode met van die lang vallende maar mooi getailleerde (wollen) blouses waarbij je een brede riem aandoet rond je taille vind ik trouwens geweldig, evenals die jassen met opstaande kragen!

Btw: als je een shop-en vooral schoenenfreak bent: Barcelona en Milaan zijn the place to be. :oops:

Heu ... moet ik doorgaan? :D :oops:

:| :| :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :cry:

Groentje-18
27 november 2007, 16:57
Zal je blij zijn dat het woensdag is?

Ontzettend! :D

Maar dat heeft niets met mijn forummer-vd-week-zijn of politics in het algemeen te maken. :)

Hashiwokakero
27 november 2007, 16:57
Dat hangt ervan af waar die andere berichten over gaan.

En sorry. :(
(Het verwonderde mij eigenlijk al dat iemand mijn berichten las, tout court. :oops:)Dronkoers leest ze anders nog met volle aandacht hoor.:lol:

Dronkoers
27 november 2007, 16:58
sssst, ik probeer indruk te maken 8-)

'k zeg niks meer ;-)

Dronkoers
27 november 2007, 17:00
Dronkoers leest ze anders nog met volle aandacht hoor.:lol:

:-D Als ze moeite doen om te antwoorden, wil ik de moeite doen om ze te lezen ;-)


wat uitkomt op deze vraag: Lees je graag?

Groentje-18
27 november 2007, 17:01
ken je de GAIA-hypothese (http://en.wikipedia.org/wiki/Gaia_hypothesis)van Lovelock? Denk je dat hij gelijk heeft?

Ja, zeer zeker.

Heb je één van zijn laatste berichten gehoord over wat hij zei over climate change en de toekomst van onze planeet? :(

Dronkoers
27 november 2007, 17:01
Ontzettend! :D

Maar dat heeft niets met mijn forummer-vd-week-zijn of politics in het algemeen te maken. :)

Waarom dan wel?

Hashiwokakero
27 november 2007, 17:01
Zit er veel engels in je taalgebruik?

Hashiwokakero
27 november 2007, 17:02
Waarom dan wel?Dronkoers toch, hebben ze u nooit van de maan verteld?:lol:

Groentje-18
27 november 2007, 17:05
:-D Als ze moeite doen om te antwoorden, wil ik de moeite doen om ze te lezen ;-)


wat uitkomt op deze vraag: Lees je graag?

Merci, dat is aardig! :D (en oh my god, veel sterkte. :oops:)

Ik heb ergens wel al een beetje op deze vraag geantwoord. :mrgreen:
Ik las vroeger heel graag en veel, tot ik de bib uitgelezen had en er niet beter op vond dan een eigen verhaal beginnen te schrijven. Dit is nooit afgeraakt en een gezinslid heeft ervoor gezorgd dat dat niet meer zal gebeuren (het stond op de computer...). Sindsdien heb ik het veel moelijker met het lezen van "iemand anders' " werk. Enkele jaren geleden ben ik daar echter terug aan begonnen, met mondjesmaat. Het feit dat ik in Leuven al bijna vijf jaar langs de bib woon, zal daar ook wel mee te maken hebben. :)
Maar de laatste tijd lees ik veel meer wetenschappelijke literatuur dan romans bv. Ik denk dat mijn liefde voor romans nooit meer zo groot zal worden als wat ze ooit geweest is.

Groentje-18
27 november 2007, 17:06
Waarom dan wel?

Ik zie mijn vriendje dan terug. :)

Groentje-18
27 november 2007, 17:08
Zit er veel engels in je taalgebruik?

Ik betrap me er wel eens op dat ik het klaarspeel om in een volstrekt Nederlandse zin een Engels woord of uitdrukking te proppen. Ik ben daar niet fier op.

Maar helaas ... ik kan me veel beter uitdrukken in het Engels dan in het Nederlands, zowel als het gaat over iets emotioneels als iets heel nuchter en zakelijk. De taal heeft ook een veel rijkere woordenschat en daardoor kan je er veel meer 'schakeringen en kleuren' in aanbrengen. Een zin in het Nederlands kan nooit zoveel uitdrukken als een zin in het Engels. Jammergenoeg.
Als ik periodes veel Engels of Nederlands heb gelezen of gehoord valt Nederlands spreken me nog veel zwaarder en kom ik soms niet uit mijn woorden, gewoon omdat ik geen geschikte vertaling van het Engels naar het Nederlands vind.

Dronkoers
27 november 2007, 17:08
Merci, dat is aardig! :D (en oh my god, veel sterkte. :oops:)

Ik heb ergens wel al een beetje op deze vraag geantwoord. :mrgreen:
Ik las vroeger heel graag en veel, tot ik de bib uitgelezen had en er niet beter op vond dan een eigen verhaal beginnen te schrijven. Dit is nooit afgeraakt en een gezinslid heeft ervoor gezorgd dat dat niet meer zal gebeuren (het stond op de computer...). Sindsdien heb ik het veel moelijker met het lezen van "iemand anders' " werk. Enkele jaren geleden ben ik daar echter terug aan begonnen, met mondjesmaat. Het feit dat ik in Leuven al bijna vijf jaar langs de bib woon, zal daar ook wel mee te maken hebben. :)
Maar de laatste tijd lees ik veel meer wetenschappelijke literatuur dan romans bv. Ik denk dat mijn liefde voor romans nooit meer zo groot zal worden als wat ze ooit geweest is.

Ah, ge schrijft (schreef) zelf... welk genre?

(kan ook al gesteld zijn, maar mijn kort geheugen is gelijk om zeep :mrgreen: )

Groentje-18
27 november 2007, 17:11
Ah, ge schrijft (schreef) zelf... welk genre?

(kan ook al gesteld zijn, maar mijn kort geheugen is gelijk om zeep :mrgreen: )

Deze dan weer niet. :p

Ik schreef van mijn twaalde tot mijn veertiende �* vijftiende aan een romannetje. Maar dat is dus verloren gegaan. Zelfs ik heb het niet gelezen. (Enkel mijn beste vriendin.)
Nu schrijf ik aan wetenschappelijke papers of een thesis, niet-vrijwillig. :(
;)

BenX
27 november 2007, 19:39
Uitnodiging komt wel erg laat en 500 berichten om door te lezen lijken me een beetje te veel

ff snel een vraagje gepikt

Stel, je kan een ganse week elke avond gaan eten met een favoriete gesperkspartner in de verschillende domeinen,
wie kies je in:
- de muziekwereld
- de filmwereld
- de politiek
- de sportwereld
- de TV personnages
- de filosofen
- de ganse wereld

Hashiwokakero
27 november 2007, 20:50
Wat vind je van de poco film ben x?

Stratcat
27 november 2007, 21:19
Deze dan weer niet. :p

Ik schreef van mijn twaalde tot mijn veertiende �* vijftiende aan een romannetje. Maar dat is dus verloren gegaan. Zelfs ik heb het niet gelezen. (Enkel mijn beste vriendin.)
Nu schrijf ik aan wetenschappelijke papers of een thesis, niet-vrijwillig. :(
;)

Denk je dat je ooit de Nederlandse taal machtig zult zijn?

Stratcat
27 november 2007, 21:21
Ik droomde er vroeger heel erg van om eens tegenover hun te staan in een (televisie)debat, waarin ik uiteraard brandhout zou maken van hun argumenten. 8-) ;-)

Is de kans dat je zou afgaan als een gieter niet vele malen groter?

Firestone
27 november 2007, 21:59
:| :| :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-( :cry:Kan je er niet tegen dat een jonge vrouw zowaar smaak heeft? :-)

Superlux
27 november 2007, 22:12
Absoluut. :)
We leven in één van de landen met het hoogste zelfmoordcijfer ter wereld. Binnen Europa staan we op de tweede plaats. En dan hebben we het enkel nog maar over de gelukte zelfmoordpogingen. Daarnaast kampen een groot aantal mensen met depressies, slaapstoornissen, ... ed.
Dat is iets waar volgens mij de overheid een veel grotere controle heeft dan ze voor mogelijk houdt.
Maar als ik hier ooit echt openlijk voor zou pleiten denk ik dat men mij heel erg zal verdenken van enkel het werken voor je eigen ... (het spreekwoord ontgaat me even) omdat dat sowieso een grotere tewerkstelling voor psychologen, counselors, sociaal assistenten, psychiaters, ... zal impliceren.
Iets wat trouwens onmiddellijk zou mogen en kunnen veranderen hier in België is de terugbetaling van psychologische hulpverlening. Het is een schande dat enkel rijken of goedbedeelden zich kunnen laten bijstaan door psychische hulpverlening en een minimalisering van de geestelijke gezondheid, alsof die niet belangrijk is. Velen zullen opwerpen dat het kostenplaatje dat hieraan vasthangt immens kan zijn. Maar ik denk dat de kosten-baten analyse positief is in het voordeel van de baten. Als we het vanuit puur financieel oogpunt bekijken zullen bv heel wat mensen minder thuisblijven en in staat zijn om te kunnen werken (minder thuisblijvers door burn-outs, depressies, slaapproblemen, psychosomatische ziekten of volledig somatische ziekten (want lichaam en geest interageren natuurlijk met mekaar))wat de economie ten goede komt.

Soms vraag ik me af of het beleid niet bewust contra-productief werkt. Als je redeneert vanuit de pharmalobby heb je er bv. belang bij dat dergelijke klachten niet te snel opgelost raken. Hoeveel mensen zouden er niet continu medicatie slikken en zo aandeelhouders plezieren? Als overheid schuif je het probleem ook van je af en hoef je geen dure consultaties en therapieën te financieren. Het welzijn van mensen is in de meeste gevallen bijkomstig. In dat opzicht vind ik het jammer dat Inge Vervotte een "hogere" roeping heeft gevolgd. Haar beleid leek me wel in goede richting te evolueren.


Ik zou liegen als ik zou beweren dat ik in mijn studiekeuze destijds geen enkel argument heb gevonden wat ervoor zorgde dat het enig nut had voor een eventuele loopbaan in de politiek.
De wil om bij beleidsvoering en besluitvorming op hoog niveau betrokken te zijn heeft dus zeker een invloed gehad en deed de twijfel tussen psychologie en een andere richting (bestuurskunde) ook erg toeslaan.
Ik had dus eigenlijk meerdere redenen gevonden waarom ik psychologie ging studeren.

Als ik het zo lees, moet je die weg zeker inslaan. Je kan het helder verwoorden (hier toch ;-)) en je bezit genoeg idealisme om mensen te overtuigen. Good luck!