PDA

View Full Version : De muur van Israel


Ive De Beckker
25 februari 2004, 18:36
Wat te doen met de muur?

RomeoAvioli
25 februari 2004, 19:07
Lief fifke,

Wat te doen met de muur?

Eerst en vooral correcte kaarten sturen naar de bouwers van de muur, want ze zitten er ver naast met hun muur, GPS zal er misschien niet goed werken. Jammer, net eentje gemist in de Aldi.

Goed voor de werkgelegenheid, die bouwwerken !

Vlaamse Leeuw
25 februari 2004, 19:09
Indien de muur er dan toch komt - ik ben dan wel tegen, maar tegenhouden kan ik het toch niet, bouw hem dan op de juiste plaats en pik geen land in dat van de Palestijnen is.

tabufferkwa
25 februari 2004, 19:22
In feite is er maar een 8km muur, daar waar terroristen-sluipschutters een paar babies naar hun hoofd gemikt hebben en dan vermoord. De rest is een afsluiting die blijkbaar snel kan verplaatst worden (dus geen beton) en houdt geen inpalmen van land in. De grenzen zijn trouwens nooit officieel overeengekomen. Het was maar een wapenstilstand dat de arabieren wilden aanvaarden in 1949, geen vrede en dat was hun probleem dat ze nu ook in de schoene van israel willen schuiven.

Indien Arafat eens zijn eigen volk zou helpen (bij hem is het eigen vrouw en collaborateurs eerst. gerechtelijk onderzoek bezig over zijn corrupt beleid) dan zou de helft van het probleem al opgelost zijn en minder terroristen. En dan was er ook geen muur nodig geweest. Hij heeft er zelf naar gevraagd en komt dan weer klagen...

Anne Leeuw
25 februari 2004, 20:08
Die muur is gewoon ZELFVERDEDIGING met een hoofdletter.
Hem pat op de groene lijn plaatsen zoals sommigen wensen zou vanwege
Israel eerder een strategische fout zijn. Want wat de 'Palestijnse gebieden'
zijn of zullen zijn staat nog lang niet vast. Er is ook geen sprake van dat een Palestijnse staat die terrorisme als een legaal wapen beschouwt het licht mag zien! Als we dat toestaan zitten we straks allemaal in de knel.
'Land in ruil voor vrede." Land vrijgeven zonder garantie op vrede en een uitschakeling van het Palestijnse terrorisme, alleen om de Europeanen
plezier te doen, dat is te gek om waar te zijn.
Leve de muur dus, dat hij vele levens moge redden. En als ie de Palestijnen niet bevalt, dan moeten ze maar eens ophouden met moorden
boven hun eigen leven te verkiezen.

Flippend Rund
25 februari 2004, 20:09
In feite is er maar een 8km muur, daar waar terroristen-sluipschutters een paar babies naar hun hoofd gemikt hebben en dan vermoord. De rest is een afsluiting die blijkbaar snel kan verplaatst worden (dus geen beton) en houdt geen inpalmen van land in.

Als ik uw auto pik is er ook geen enkel probleem, want ik kan hem elk moment gewoon komen terugbrengen. Dus je moet daar niet lastig over doen.

lyot
25 februari 2004, 20:29
Die muur is gewoon ZELFVERDEDIGING met een hoofdletter.
Hem pat op de groene lijn plaatsen zoals sommigen wensen zou vanwege
Israel eerder een strategische fout zijn. Want wat de 'Palestijnse gebieden'
zijn of zullen zijn staat nog lang niet vast. Er is ook geen sprake van dat een Palestijnse staat die terrorisme als een legaal wapen beschouwt het licht mag zien! Als we dat toestaan zitten we straks allemaal in de knel.
'Land in ruil voor vrede." Land vrijgeven zonder garantie op vrede en een uitschakeling van het Palestijnse terrorisme, alleen om de Europeanen
plezier te doen, dat is te gek om waar te zijn.
Leve de muur dus, dat hij vele levens moge redden. En als ie de Palestijnen niet bevalt, dan moeten ze maar eens ophouden met moorden
boven hun eigen leven te verkiezen.

als Israel zich altijd reactief zal blijven opstellen, dan komt er nooit vrede. Je gaat uit van het idee dat er grond van de Palestijnen ingepikt moet worden en dat de grenzen van 1967 niet gerespecteerd moeten worden (een Palestijnse eis) zolang ze terrorisme als een tactisch wapen blijven gebruiken. Sharon is een pragmatisch onderhandelaar als het moet, maar aan Palestijnse kant is er géén dergelijk alternatief. Arafat sterft nog liever dan toegevingen te moeten doen op een aantal basisprincipes ..Hem zo voor een fait accompli stellen zal de Palestijnen allerminst toegeeflijker maken, en ik geloof nooit dat de terreur ermee beteugeld kan worden.

de Vexille
25 februari 2004, 21:04
zeg...

Als we nu eens gewoon onze handjes zouden afhouden van dat hele Palestino-Israëlisch conflict. En als de US nu ook eens hetzelfde zou doen. Nog één zending zwemvesten sturen naar de Israeli's want die zullen ze nog nodig hebben, en dan schluss, finito basta...

Zou ons dat die enorme "pain in the ass" niet besparen?

Wat voor voordeel halen we nu uit het participeren in dat oeverloze gemekker en gezever ginderachter? Als ze zich willen opblazen, so be it! Als de Israeli's per se hun versie van het "ghetto van Warshau" willen restaureren, ze doen maar.

Er is in de wereld veel grotere en schrijnender ellende die veel en veel hoger op ons prioriteitenlijstje zou moeten staan.

Is maar een ideetje hoor.

tabufferkwa
25 februari 2004, 22:45
Als ik uw auto pak... goede vergelijking maar je vergeet een detail:
die auto werd gebruikt om te proberen mijn vrouw en kinderen dood te rijden en dan neem ik die auto maar af om levens te redden.
Dat is de story en dat kun je alleen maar verdraaien indien je dat doorijden goedkeurt. Doe je dat?

Darwin
25 februari 2004, 22:50
Voor de Palestijnen valt de grens van Palestina met Israel samen met de kustlijn. Dat is volgens mij toch wel héél dicht bij de zee.

Flippend Rund
25 februari 2004, 23:44
Als ik uw auto pak... goede vergelijking maar je vergeet een detail:
die auto werd gebruikt om te proberen mijn vrouw en kinderen dood te rijden en dan neem ik die auto maar af om levens te redden.
Dat is de story en dat kun je alleen maar verdraaien indien je dat doorijden goedkeurt. Doe je dat?

in de vergelijking komt de auto overeen met land waar Palestijnen wonen. Kun je kinderen opblazen met olijvenplantages?

tabufferkwa
26 februari 2004, 00:03
Met zo'n reactie begrijp ik nu je nickname.

Dies
26 februari 2004, 01:27
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_master/default/nieuws/overzicht/040223_muur_DenHaag/index.html?video_4

Karel Hendrik
27 februari 2004, 00:41
@Tabufferkwa

Alleen spijtig dat u niet nadenkt.
Er is maar één vraag die moet beantwoord worden: waarom is een mens bereid om met zijn eigen leven dat van anderen om zeep te helpen.
En die vraag kan men niet beantwoorden door een muur op te trekken.

Maus
27 februari 2004, 00:48
Afbreken die handel ... en de bakstenen in de zee smijten!

Karel Hendrik
27 februari 2004, 10:38
Inmiddels is het zeer duidelijk geworden dat de staat Israël een echte boevenstaat is. Nu worden de bankovervallen op de Palestijnse banken al uitgevoerd door het Israëlische leger.
En de wereld blijft maar toe kijken.

Antoon
29 februari 2004, 14:47
Inmiddels is het zeer duidelijk geworden dat de staat Israël een echte boevenstaat is. Nu worden de bankovervallen op de Palestijnse banken al uitgevoerd door het Israëlische leger.
En de wereld blijft maar toe kijken.

Ze hebben het geld in beslag genomen van een rekening die miljoenen dollars per maand uitbetalen aan wapenhandelaars. Heb je ook hiermee een probleem?

Waar jij in feite voor pleit is een Israel dat zich dagelijks laat afslachten door palestijnse terroristen, niet terugschiet, niemand achtervolgt, niemand arresteert, geen terroristen neerschiet, geen beschermingshek bouwt, de aankopen van wapens voor terroristen laat gedijen, hun scholen waar zelfmoordterroristen worden opgeleid laten bestaan, de gelden die voor deze zaken worden gebruikt ongemoeid laten, etc...

Heel erg nuttig advies, zou ik zeggen. :roll:

Karel Hendrik
1 maart 2004, 00:49
En wat gaan ze met het geld doen, Antoon?

Gaan de Israëli daarmee dan misschien hun openstaande wapenrekeningen in Amerika mee betalen?

Wat ik wil is overigens zeer eenvoudig: dat Israël én Palestina de resoluties van de Uno toepassen.

Als Israël dat niet wil, dan is er misschien een andere oplossing: dat men aan Palistina dezelfde wapens levert als aan Israël. Dat betekent concreet de massavernietigingswapens die men in Irak niet gevonden heeft omdat alleen Israël die heeft in die regio.