PDA

View Full Version : Weer rellen in Franse buitenwijken

PollyCorrect
26 november 2007, 20:05
Doordat een politie auto twee jongeren op een gestolen brommer hadden aangereden, en die twee dood zijn. Och arme, dat is net zo slachtofferig als die gasten die op de vlucht voor de politie toen 3 jaar terug zich in een electriciteitscabine verschalkten en die daar geëlectrocuteerd werden.

Ook nu gaat de lokale hamas weer Gazaatje spelen tegen De Bezetter :roll:

Je zult maar politie agent zijn in die brandhaarden van Discriminatie, Verrijking en Diversiteit :cry:

PollyCorrect
26 november 2007, 20:14
http://forum.politics.be/showthread.php?t=98501 :oops: OK. Maar ik vind mijn titel beter.

duveltje382
26 november 2007, 20:16
Doordat een politie auto twee jongeren op een gestolen brommer hadden aangereden, en die twee dood zijn. Och arme, dat is net zo slachtofferig als die gasten die op de vlucht voor de politie toen 3 jaar terug zich in een electriciteitscabine verschalkten en die daar geëlectrocuteerd werden.

Je zult maar politie agent zijn in die brandhaarden van Discriminatie, Verrijking en Diversiteit :cry:

Idd die Marokkaanse/Turkse kutjongeren,daar zijn simpel weg geen betere woorden voor :evil:

Mitgard

je kunt ook een ander beroep kiezen hé.
telefonist bijvoorbeeld.

Den Ardennees

Ergens vind ik ook dat men moet proberen tot dialoog te komen, om radicalizering en polarisering tegen te gaan, maar daar in de Parijse banlieues verstaan ze blijkbaar maar één taal: de matrak!

http://www.geocities.com/ibtkmar/slagstick.jpg

duveltje382
26 november 2007, 20:17
http://forum.politics.be/showthread.php?t=98501 :oops: OK. Maar ik vind mijn titel beter.
Das waar maar de Uwe staat fout gepost, Europa is de juiste plaats ;)

PollyCorrect
26 november 2007, 20:19
Das waar maar de Uwe staat fout gepost, Europa is de juiste plaats ;) Nee ik vind dit géén Europese aangelegenheid; dit is typisch aan Frankrijk, Nederland en België, alwaar een grote meerderheid aan Marokkaanse losgeslagen 2e of 3e generatie immigranten de boel loopt te verrijken.

duveltje382
26 november 2007, 20:21
Nee ik vind dit géén Europese aangelegenheid; dit is typisch aan Frankrijk, Nederland en België, alwaar een grote meerderheid aan Marokkaanse losgeslagen 2e of 3e generatie immigranten de boel loopt te verrijken.
Daar heb je wel een punt als je het zo bekijkt ;-)

Sinistra
26 november 2007, 22:21

Uiteraard is het de schuld van die politieagenten. "Ongelovigen" die ingrijpen tegen een actie van "gelovigen". Uiteraard kan dit niet voor onze islamitische vrienden....:roll: :roll:

Internaut
27 november 2007, 01:47
Hopelijk kan Sarkozy dit racaille hard aanpakken
In het belang van de Fransen en kwestie van zijn verkiezingsbeloftes na te komen. Ik ben eens benieuwd
Moet niet plezant zijn als je in die buurt woont kwa onveiligheidsgevoel voor ouderen en bejaarden.
Hoe het ook zij al was het een linkse president: zulke zaken kunnen niet goed gepraat worden en zullen gestraft worden want er zijn wetten overtreden en schade aangebracht. Die flikken keren met een bloedneus terug naar hun vrouw en kinderen omdat ze hun werk deden en in springen voor de veiligheid van de Fransen.
Het is niet omdat een Fransman word vermord dat iedere Fransman den boel gaat beginnen afbreken.

filosoof
27 november 2007, 02:41

Géén melding van gestolen brommer in de FR media: dat zei enkel de VRT.
Ik keek op:
Libération
Le Monde
Le Figaro
Le Parisien
A2
TF1
TF1
Europe

De Franse media spreken van niet-dragen van helm en onbekend bij politie en gerecht.

De twee agenten worden in verdenking gesteld van niet-hulpverlenen aan persoon in nood. (schijnbaar voorlopig maar)

forumspook
27 november 2007, 06:22
telefonist bijvoorbeeld.
Het moslim-gevaar dreigt overal en ik geef u op een briefke dat er een dag gaat komen dat u gelukkig zal zijn dat er een agent in de buurt was:-) Zeker iemand als u, met een laag potentiël om zélf geweld te gebruiken op doeltreffende wijze teneinde u te verdedigen...:-) U zal die dag Ome agent dankbaar moeten zijn, en u diep schamen voor al uw slechte woorden:-)
jaja, trek maar grote ogen "wat lult die vent nu weeral? Grom grom":lol:

forumspook
27 november 2007, 06:39
Ik keek op:
Libération
Le Monde
Le Figaro
Le Parisien
A2
TF1
TF1
Europe

De Franse media spreken van niet-dragen van helm en onbekend bij politie en gerecht.

De twee agenten worden in verdenking gesteld van niet-hulpverlenen aan persoon in nood. (schijnbaar voorlopig maar)
le Monde.fr = les jeunes roulaient * trés vive allure sur une mini -moto, sans casque, et ils auraient refusé la priorité * une voiture de police qui elle, roulait normalement"
Voorrang geweigerd dus, zonder helm véél te rap rijden, ik noem dat ongehoorde risico's nemen ("rouler * tombeau ouvert" zeggen de Fransen).
Gestolen brommer of niet. Eigen schuld, dikke bult.
In elk geval geen reden om vannacht in vijf gemeentes meer dan 6o agenten te verwonden,onderandere met vuurwapens, een stuk of 50 auto's af te branden, en 5 openbare gebouwen, waaronder een bibliotheek en 2 scholen...
Dit krijgt zo stilletjesaan een guerilla uitzicht, nee? Wat ook op te merken is, dat er jongeren uit andere steden en zelfs andere landen mee "komen helpen" als er zo een rellen gaande zijn. De beruchte "antwerpse" doodstamper Redouan SS. was tijdens de rellen over de "electriciteits -cabine-doden" ook opgepakt in Paris meen ik, nietwaar, Filosoof?

Bhairav
27 november 2007, 06:47
Het moslim-gevaar dreigt overal en ik geef u op een briefke dat er een dag gaat komen dat u gelukkig zal zijn dat er een agent in de buurt was:-) Zeker iemand als u, met een laag potentiël om zélf geweld te gebruiken op doeltreffende wijze teneinde u te verdedigen...:-) U zal die dag Ome agent dankbaar moeten zijn, en u diep schamen voor al uw slechte woorden:-)
jaja, trek maar grote ogen "wat lult die vent nu weeral? Grom grom":lol:

Toch slim van u, zo gauw even met de islam associeren alsof het de normaalste zaak is van de wereld.

Bhairav
27 november 2007, 06:49
Hopelijk kan Sarkozy dit racaille hard aanpakken
In het belang van de Fransen en kwestie van zijn verkiezingsbeloftes na te komen. Ik ben eens benieuwd
Moet niet plezant zijn als je in die buurt woont kwa onveiligheidsgevoel voor ouderen en bejaarden.
Hoe het ook zij al was het een linkse president: zulke zaken kunnen niet goed gepraat worden en zullen gestraft worden want er zijn wetten overtreden en schade aangebracht. Die flikken keren met een bloedneus terug naar hun vrouw en kinderen omdat ze hun werk deden en in springen voor de veiligheid van de Fransen.
Het is niet omdat een Fransman word vermord dat iedere Fransman den boel gaat beginnen afbreken.

Volgens mij vochten die flikken voor hun eigen veiligheid...

illwill
27 november 2007, 07:50
T`is hun eigen schuld, zolang men deze criminelen niet zwaarder straft en laat betalen of gedwongen werken voor hun daden zal er niets veranderen.

PollyCorrect
27 november 2007, 09:28
Ik keek op:
Libération
Le Monde
Le Figaro
Le Parisien
A2
TF1
TF1
Europe

Ja, achteraf bleek het om een verkeersongeluk te gaan volgens de politie. Shit happens.

Maar volgens filosoof is het best wel gerechtvaardigd dat politiekantoren in de fik worden gestoken en auto's en vensters en vitrines in de typhus worden geslagen, en de straten onveilig? :shock:

Bhairav
27 november 2007, 09:53
Ja, achteraf bleek het om een verkeersongeluk te gaan volgens de politie. Shit happens.

Maar volgens filosoof is het best wel gerechtvaardigd dat politiekantoren in de fik worden gestoken en auto's en vensters en vitrines in de typhus worden geslagen, en de straten onveilig? :shock:

Volgens mij is dat ook gerechtvaardigd: er vielen 2 doden.

An Arkos
27 november 2007, 12:19
Ja, dit ongeval zal echt de énige reden zijn voor de rellen.:roll:

duveltje382
27 november 2007, 12:21
Ja, dit ongeval zal echt de énige reden zijn voor de rellen.:roll:
>In werkelijkheid wel,maar volgens die kutmarokkaantjes weeral niet,terug sturen dat soort ;)

Vuyschthaemert
27 november 2007, 13:33
Zoals ik in die andere draad over dit onderwerp al zei:

Die zitten er altijd voor iets tussen... ;-)
Toch altijd grappig dat er dan in zulke nieuwsberichten staat te lezen"Franse Jongeren" of "Brusselse Jongeren" terwijl het toch weer ............. zijn.
Gewoon er los in vliegen met het waterkanon,rubberkogels,matrakken en eens grote kuis houden.
Lastige "Jongeren " het vliegtuig op,afzetten in hun land,hun ouders alle staatsteun ontzeggen of schorsen en ze zullen hun zoontjes wel in het vervolg aan hun oren trekken als ze denken nog eens de boel op stelten te zetten.Rubberkogels?? Niks rubberkogels, gewoon met scherp schieten op dat schorem. Het leger de hele wijk laten afgrendelen en met gifgasgranaten en vlammenwerpers huiszuiverend voorwaarts trekken zoals dat zo mooi in militaire termen heet. Dan zal die flauwekul rap afgelopen zijn. De daders daarna in strafkampen onderbrengen alwaar zij letterlijk op water en brood gaan en verder de hele dag werken om de door hun aangerichte schade weer goed te maken.

Wanneer de straf er opzit op het eerstvolgende vliegtuig richting land van herkomst, uiteraard met medeneming van de gehele familie inclusief aangetrouwde neven en nichten. En voor één of andere politiek correcte debiel met de 'slimme' opmerking komt dat Frankrijk waarschijnlijk het land van herkomst is, kan ik alvast zeggen dat in dat geval het land van de ouders en desnoods grootouders geldt.

Voor zulk crapuul is geen plaats in het beschaafde Europa en het is de hoogste tijd dat hen dat met harde hand duidelijk wordt gemaakt. Hoe harder hoe liever.

Vuyschthaemert
27 november 2007, 13:37
Volgens mij is dat ook gerechtvaardigd: er vielen 2 doden.Dus het is volgens jou gerechtvaardigd dat er dagenlang zware rellen zijn omdat twee klerelijertjes zonder helm op een gestolen crossmotor zaten en op een politiewagen botsten?

De achterlijkheid ten top.

Bhairav
27 november 2007, 14:18
Dus het is volgens jou gerechtvaardigd dat er dagenlang zware rellen zijn omdat twee klerelijertjes zonder helm op een gestolen crossmotor zaten en op een politiewagen botsten?

Wie zegt dat die flikken niks fout gedaan hebben?
U?:roll:

duveltje382
27 november 2007, 14:24
Wat dan Bhairav,wie a zegt moet ook b zeggen hé

Vuyschthaemert
27 november 2007, 14:58
U?:roll:Wie zegt dat die agenten wél iets fout hebben gedaan? J*j? :roll:

De voorlopige feiten zijn dat er 2 allochtoontjes op een gestolen crossmoter zonder helm op een politiewagen knalden. Elk weldenkend mens voelt dan ook op zijn klompen aan dat er een meer dan redelijke kans bestaat dat het hier twee crimineeltjes betreft.
Of wilde jij soms gaan vertellen dat de politie deze uiterst sympathieke cultuurverrijkers met opzet middels bruut geweld heeft gedood door daar zo maar die auto te parkeren en dat ze daarna het verhaal van de gestolen crossmotor de wereld in heeft geholpen om de eigen, ongetwijfeld rascistisch geïnspireerde, gruwelmoord te verdoezelen?

Den Ardennees
27 november 2007, 15:29

en zelfs als dat zo was, verantwoordt dat dan het in brand steken van auto's en publieke eigendom, het aanvallen van ordediensten en het grootschalige vandalisme van de afgelopen dagen?

Wel?

Bhairav
27 november 2007, 16:05
en zelfs als dat zo was, verantwoordt dat dan het in brand steken van auto's en publieke eigendom, het aanvallen van ordediensten en het grootschalige vandalisme van de afgelopen dagen?

Wel?

"Werantwoorden". Pff... Ik vind het begrijpelijk. Het zou dan belachelijk zijn om daar geen begrip voor te tonen. Wie neemt dat nu serieus?

PollyCorrect
27 november 2007, 16:08

Wel?
Ja, ik vraag me ook af wélk drama, wélk schandaal, of wélk verkeersongeluk het uitbranden van auto's, gebouwen, en het verwonden van 67 agenten goedspreekt. Misschien heeft Bhairav andere normen.

sfiete
27 november 2007, 16:23
We moeten inderdaad het in brand steken, vandalisme enzoverder niet in de doofpot steken dat kan niet!

maar zoals sommige hierboven vermelden: moslims terug sturen vanwaar ze komen
Is dit niet fel overdreven om dit te stellen?

PollyCorrect
27 november 2007, 16:25
sfiete ik moet toegeven dat ik niet zo goed begrijp wat je bedoelt?

Gargamel
27 november 2007, 16:31
Wat heeft de brommer.??????

Kapot ,zeer erg!

Ja,zover is het gekomen,geen greintje medeleven met die zakken vanuit de woestijn.Hun integratie bewijzen ze dan ook alle dagen,en nogmaals,waar moslims zitten is er met garantie zeer grote miserie.Dat zijn geen mensen,maar gewoonweg uitschot.

sfiete
27 november 2007, 16:32
Hopelijk is bij de verandering duidelijkheid gekomen

Den Ardennees
27 november 2007, 16:45
We moeten inderdaad het in brand steken, vandalisme enzoverder niet in de doofpot steken dat kan niet!

Allochtonen die tweemaal een strafrechterlijke veroordeling oplopen, vind ik, zou men moeten het land uitzetten.

Ik blijf erbij, je hebt je te gedragen, ZEKER, als je te gast bent in een land.

alice
27 november 2007, 18:07
Als er iets is wat binnen een groot Stedelijk beleid in Vlaamse steden aandacht verdiend dan is het wel de relatie tussen de politie en Marokkaanse jongeren.
Hoe dringend dit is blijkt wel uit de gebeurtenissen in Brussel waar zondag 3 agenten van de spoorwegpolitie door allochtone jongeren in elkaar werden geslagen en woensdag was het de beurt aan Faysal Boussada,die door leden van een jongerenbende eerst bedreigd en daarna in elkaar geslagen werd.
Van de daders werd de 18 jarige Bilal en minderjarige kompaan aangehouden.
Jongeren die eigenlijk elkaar op straat ‘’ opvoeden’’ gedragen zich steeds vaker agressief en provocerend naar politie, tram of bus bestuurder, leerkracht of jongerenwerker.
Steeds meer minderjarigen worden op straat klaargestoomd als nieuwe onderklasse, geen van hen lijkt ouders te hebben die tot opvoeden in staat zijn en deze jongeren zijn niet bezig met te zorgen dat ze ooit enige bijdrage leveren aan de samenleving, in tegendeel, ze kosten klauwen vol met geld.

Het is zorgwekkend dat deze groep steeds minder gezag accepteert, en het bewaren van de openbare orde vaak in Antwerpse wijken afhangt van woordvoerders van allerlei pluimage die deze jongeren in toom houden, voorbij het gezag van politie zelf.
Daarbij zie ik twee aandachtspunten, het gezag van politie hoort door iedereen, ongeacht origine te worden nageleefd en het is volkomen fout dat woordvoerders meer impact hebben bij de groep dan politie.
Het optreden van woordvoerders gebeurt vaak na een seintje van jongeren, en onderling woedt tussen die woordvoerders volgens dezelfde jongeren, een regelrechte strijd om als eerste op de hoogte te worden gebracht.

Dat is regelrechte Kafka, jongeren trommelen elkaar op bij ieder opstootje per gsm en als door hun massale aanwezigheid de zaak uit de hand dreigt te lopen, komt een woordvoerder aandraven om hen tot rede aan te manen.
Daarbij onderzoekt niemand waarom die jongeren massaal steeds aanwezig zijn en waarom woordvoerders het van belang vinden om als eerste op de hoogte te zijn.
En niet onbelangrijk, waarom is er steeds bij dezelfde groepen, eigenlijk een woordvoerder nodig?
Waarom werkt dit zo?
Ik was nieuwsgierig naar beide standpunten, hoe keken jongeren en politie zelf hier tegenaan?

Ik begon bij de jongeren, waarom komen ze massaal toestromen bij ieder incident tussen politie en ‘’ nieuwe Vlamingen’’.
‘’Omdat dit moet’’ werd er gezegd, ‘’we moeten elkaar verdedigen’’.
Dat is een plicht, daarom kun je als Antwerpenaar van Marokkaanse origine, ook niet bij de politie gaan werken.
Want dan moet je optreden tegenover je eigen mensen, dat wordt gezien als verraad, je moet elkaar altijd steunen.
Daarom komen we allemaal als iemand ‘’ van ons ‘’ last heeft met politie op straat.
Wie van Marokkaanse origine is en bij de politie werkt wordt daarom ook niet vertrouwd.
Het is dus niet zo dat meer agenten van Marokkaanse origine tot een betere verstandhouding leiden, door de afwijzing van hun eigen doelgroep hebben zij het extra moeilijk.
Mijn inziens zit hier mogelijk een verklaring waarom agent Bousadda werd aangevallen door ‘’allochtone ‘’ jongeren.

‘’Wie wil nu ergens werken als al je vrienden je met de nek aankijken omdat je eigen mensen arresteert, bekeurt of ondervraagt?’’ Redeneerden die jongeren.
Werken bij de politie, mij niet gezien!’’
Dat is jammer, want bij de overheid willen ze meer kleur, dus ook binnen het politiekorps.
Dat is gezien de weerstand om te werken binnen de spelregels voor een diverse samenleving, met deze jongeren nog een hele klus zoals regelmatig vooral aan de Brusselse metro stations maar evengoed in Antwerpse wijken.

De agent op straat heeft een volkomen andere mening die binnen media zelden of nooit wordt weer gegeven.
‘’Het is altijd hetzelfde’’wordt er gezucht, ‘’er gebeurt wat, maakt niet uit, en voor je het weet staan er massaal veel jongeren’’.
‘’Waar is dat voor nodig’’ vraagt de agent op straat zich af?
‘’En gegarandeerd zit er wel een relschopper of twee bij’’ gaat hij verder.
Dat is genoeg om de vlam in de pijp te krijgen en natuurlijk heeft volgens de media, de politie het steeds gedaan.
‘’Kijk, die jongens hoeven elkaar niet steeds op te trommelen, als er een massa mensen staat en er zijn wat jongeren die niet luisteren, en uit je blikveld achter je gaan staan, neem je het zekere voor het onzekere’’ verklaart de agent de arrestatie bij opstootjes van ‘’ nieuwe Vlamingen’’ die steevast zeggen het slachtoffer van racisme te zijn.
‘’Achter je hangt uiteindelijk je revolver’’ zegt de politie op straat ‘’, dan pak je die jongere op, als we dit niet doen en er gebeuren ongelukken omdat iemand je revolver grijpt, ben je nog verder van huis’’ licht de agent toe.
‘’Op straat is de politie als ordehandhaver te respecteren, en doe je wat wij zeggen, dat geldt ook voor die jongeren’’ zegt de agent.
Rel met een ‘’nieuwe Vlaming’’?
Voor je het weet staan er honderd, dan nemen wij geen risico, als ‘’wij’’ buiten het boekje gaan kunnen ‘’zij’’ net als iedere andere burger klacht indienen maar ze staan niet boven de wet, op straat maken ‘’wij’’ en niet jongeren de dienst uit’’.

Dat is maar ten dele waar.
Mocht de politie in haar gezag door iedere doelgroep gerespecteerd worden waren er geen woordvoerders nodig om zaken in aanvaardbare banen te leiden en zouden incidenten zoals in Brussel niet voorkomen.
Als ik in Brussel burgemeester was, riep ik alle imams eens op het matje.
Tijd om vanuit iedere moskee luid de afkeuring voor dit gedrag te laten horen, en ouders aan te spreken, hou uw zonen van de straat en voedt ze behoorlijk op met respect voor iedereen!.
De doelgroep Marokkaanse jongeren van Antwerpse origine vindt niet alleen politie van Marokkaanse origine verraders die hun eigen mensen afvallen, ze luisteren ook enkel nog naar wie tot hun doelgroep behoort en geen ‘’verraad’’ pleegt, met de ‘’ christelijke vijand’’ of ‘het verdorven Westen’’.
En daarmee wordt een gevaarlijke paradox geschapen, niet politie maar ‘’broeders’’ worden gehoorzaamd.

En vanuit die identificatie leeft de verwachting dat hun ‘’ broeders’’ onvoorwaardelijk zullen steunen vanwege die verwantschap.
Dat wordt nooit als een probleem ervaren, wel worden steeds meer ‘’ broeders’’ en ‘’zusters’’ aangenomen om toch maar vooral de doelgroep te bereiken.
Er ontstaat ‘’deskundigheid ‘’ op basis van louter origine.
En enkel wie vanuit origine ‘’ deskundig ‘’ is, heeft over doelgroepen met verontrustend gedrag, nog invloed op die jongeren wat zich op crisismoment vaak boven het gezag van politie in wijken stelt.
Opstootjes die uitdraaien tot rellen vraagt niet meer om een goed plan van aanpak om zo snel mogelijk door politie opnieuw tot orde handhaving te komen, maar om ‘’discreet ‘’ optreden, zonder ‘’provocatie’’.
Het is dus vaak eieren lopen voor politie in wijken, waar jongeren uit te kleine woningen, waar enkel primaire zorg geboden wordt, uit verveling naar ieder opstootje rennen met kans op wat vermaak met politie.

Niemand staat er bij stil dat dit absurd is, politie bepaald in de straten wat en hoe en dat gezag hoort iedere burger, ongeacht levensovertuiging of origine te accepteren!
Ook al zijn het vaak enkelingen die provoceren en hangt de rest er een beetje als ramptoeristen rond.
Jongeren hebben dus actief een aandeel in de slechte relatie met politie, door hun massale opkomst waar steeds wel enkele jongeren provoceren naar een korps wat reeds onder stress komt te staan en soms het rechtstreeks uitlokken van conflicten.
Dat mag vanuit politie nooit leiden tot wangedrag, maar verklaart wel waarom zij soms jongeren die de situatie naar hun beleving op de spits drijven, gewoon oppakken.
Dat dit nodig is, die strijd van ordediensten om het gezag in wijken bij incidenten te houden blijkt immers uit conflicten tussen politie en jongeren van maar al te vaak overwegend Marokkaanse origine.
Agenten worden gewoonweg in elkaar geslagen, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Niemand heeft echt kijk op hoe het systeem werkt.

Voor jongeren is rel gewoon afleiding.
Je kunt er naar toe met je maten, beetje keet schoppen, politie is hoe dan ook de vijand.
Jongeren verklaarden hun gedrag ook vaak als gevolg van het Joods Palestijnse conflict waar ze zichzelf via internet uitgebreid over informeerden.
De invloed van internet bij jongeren van Turkse of Marokkaanse afkomst is net als bij andere leeftijdgenoten groot, maar hun surfgedrag is verschillend.
Zowat iedere jongere die rond hangt op straat surft ook naar religieuze of politieke Islamitische sites.
Binnen sommige verenigingen die deze jongeren van de straat houden, bieden gratis internet aan bij deze jongeren.
Vaak wordt op die sites opgeroepen om de Palestijnen te steunen, jongeren vergeleken vaak rel met politie met het Palestijns – Joods conflict.
Ze vochten in Antwerpen aldus de jongeren om een zelfde strijd, een van onderdrukking door een kapitalistisch land wat uit de hand van Amerika at.
11 september?
‘’Leugens en bedrog en het zoveelste bewijs dat de wereld tegen moslims is’’hoorde ik menige Antwerpse moslim zeggen.
Dat deden de Amerikanen zelf om moslims zwart te maken klinkt het, en niet alleen jongeren verkondigen die mening, ook jonge dertigers, vaders met opgroeiende zonen laten het zelfde geluid horen.
Die ‘’jongeren’’ weten niet eens zo bleek bij navraag, wie Patrick Janssens was, maar wisten alles over het Joods Palestijnse conflict, wat volgens jongeren zelf leidde tot grotere agressie naar politie, in de straten van Antwerpen.
Patrick Janssens is de Antwerpse burgemeester?
So what, who the fuck is.....ahh. diene magere zonder plastron?
‘’De strijd van het broedersschap overal ter wereld, daar zijn we mee bezig’’, klinkt het vanuit de jongeren, daar ligt onze politiek bewust zijn en onze identiteit waar we onvoorwaardelijk trouw aan zijn.
Niet in Antwerpen?

Nee, niet in Antwerpen en dat houden we door subsidie te geven aan wie voordeel heeft aan deze ‘’ apartheid ‘’zelf mee in stand.
Want er is voordeel aan.
Wie als bemiddelaar bij rel op het goede moment aanwezig is, wordt gespot door de politiek en de media.
Wie bovendien tot de doelgroep zelf behoord is helemaal ‘’ hot’’.
Daarvan zijn woordvoerders van alle kleuren zich wel bewust.
Daarom is het van belang om als eerste op de hoogte te zijn.
En krijgen jongeren de opdracht, bij opstootjes te bellen, naar wie hun voorkeur heeft.

Ook het welzijnswerk praat mee.
‘’Ze vervelen zich’’ of ‘’ er is geen jeugdhuis’’ ze hebben ‘’ niets’’ te doen.
Aan vergadertafels worden verstandige zaken gezegd waarna bij de koffie nog even wordt verder gekeuveld.
Ondertussen verandert er niets, maar wordt de kloof tussen generaties ouders en kinderen steeds groter, waarbij jongeren een zorgwekkende groep vormen als toekomstige onderklasse.
Wie onderzoekt de invloed van internet en radicalisering bij jongeren die als economische en sociale onderklasse, zijn vorming haalt op straat?
Wie legt verband tussen het gratis aangeboden internet bij verenigingen, het gedrag van jongeren bij opstootjes met politie en Islamitische websites die segregatie voeden vanuit de gedachte dat dit een juiste levenswandel is?
Waarom stelt er niemand die vragen?

Waarom is ieder advies gebaseerd op aanpassing vanuit welzijnswerk, beleid en samenleving en waarom niet vanuit doelgroepen zelf?
Wordt het niet eens tijd om met verenigingen die via internet en bijeenkomsten segregatie voeden, een open dialoog aan te gaan?
Iedereen hoort gezag van politie te accepteren, ongeacht je origine of overtuiging.
Die elementen zijn geen excuus, punt uit.
Woordvoerders komen niet op verzoek van jongeren, maar horen te wachten tot politie hen informeert indien dit nodig wordt gevonden.
En zij blijven steeds op de achtergrond, voeren niet het woord.
Zij kijken enkel wie het gezag van politie niet respecteert om daarna aan te spreken.
Als de politie fouten maakt en mensen onheus behandelen, moet je zwaar straffen.
Maar tegelijkertijd moet het afgelopen zijn met leden van een doelgroep die meer gezag gaan uitoefenen als politie zelf om vervolgens dat proces om te zetten in politieke invloed.
Gezien het actieve aandeel van jongeren, ook door slechts massale belangstelling bij ieder incident, kunnen ‘’ woordvoerders ‘’ beter eens behoorlijk huis houden in eigen ‘’ achterban’’ daar moet eens begrepen worden dat regels gelijk zijn voor iedereen en dit keer liefst eens zonder discussie.

.

Zo, misschien voor iedereen om over na te denken!

ERLICH
27 november 2007, 18:23
telefonist bijvoorbeeld. Herhaling, voor links is allochtonen criminaliteit een grap nietwaar. U vindt het grappig dat personen die voor de job van politieagent hebben gekozen en ervan uitgaan dat ze kunnen werken aan een "beschaafde" en "veilige" samenleving het slachtoffer worden van een allochtonen plaag, of zou ongedierte plaag beter gepast zijn?

Wat stelt links voor, om zulke rellen te voorkomen bij allochtoonse criminaliteit de andere kant opkijken of wat? Laat ons hopen dat vroeg of laat dit crimineel gespuis samen met hun linkse beshermheren/dames kennis kan maken met "autochtoonse" straatterreur, in hun wijken, aan hun wagens en niet op z'n minst aan hun persoontje.

Zoals het gezegde, de kruik gaat zolang te water tot ze barst en barsten zal ze! En we zullen zien wie dan grappig overkomt.

Max van Dietschland
27 november 2007, 18:38
Het is duidelijk dat de politie niet bij machte is om dat negroïde en ander allochtoon gespuis de baas te kunnen.

Als Sarkozy een groot leider wil zijn dan moet hij nu het leger inzetten tegen dat gespuis, desnoods ondersteund door Apache gevechtshelikopters om de straten op te kuisen.

http://www.defensie.nl/resize/ResizePicture.aspx?Filename=/binaries/Opstijgen_tcm15-68574.jpg&Width=200&Height=132

Daarna moet een razzia gehouden worden in de banlieus waar de vreemdelingen in kwestie en hun familie onmiddelijk Frankrijk uit gezwierd worden.

Maar dat zal er nooit van komen. Dit is het verschil tussen een burgerlijk rechtse regering en een nationaal solidaristisch bewind.

ERLICH
27 november 2007, 18:40
Wie zegt dat die agenten wél iets fout hebben gedaan? J*j? :roll:

De voorlopige feiten zijn dat er 2 allochtoontjes op een gestolen crossmoter zonder helm op een politiewagen knalden. Elk weldenkend mens voelt dan ook op zijn klompen aan dat er een meer dan redelijke kans bestaat dat het hier twee crimineeltjes betreft.
Of wilde jij soms gaan vertellen dat de politie deze uiterst sympathieke cultuurverrijkers met opzet middels bruut geweld heeft gedood door daar zo maar die auto te parkeren en dat ze daarna het verhaal van de gestolen crossmotor de wereld in heeft geholpen om de eigen, ongetwijfeld rascistisch geïnspireerde, gruwelmoord te verdoezelen? Het waren "geen" criminelen. Het waren allochtonen. De moto waarvan sprake is stond verkeerd geparkeerd, aangezien de allochtonen begaan zijn met alles wat enigzins te maken heeft met veiligheid en correctheid hebben ze deze motor willen verplaatsen met het gedacht, ge springt erop en het rijdt zoals een kameel maar deze motor wilde niet luisteren naar de bevelen, gegeven door z'n twee berijders en is dus tot stilstand gekomen tegen een politiewagen . Niet toevallig een politiewagen, deze personen
staan dan ook overal in de allochtoonse weg.

En voor de linkse slinkse op het forum. kijk Frankrijk is weeral aan het genieten van z'n zoveelste multiculturele verrijking, proficiat!

Max van Dietschland
27 november 2007, 18:40
Idd die Marokkaanse/Turkse kutjongeren,daar zijn simpel weg geen betere woorden voor :evil:

Daar zitten ook evenveel negers bij hoor, waarom worden die altijd over het hoofd gezien. Alle gespuis gelijk voor de wet, we discrimineren niet.

filosoof
27 november 2007, 18:42
Max van Dietschland,
Stuur ze naar 't oostfront!

Max van Dietschland
27 november 2007, 18:44
Uiteraard is het de schuld van die politieagenten. "Ongelovigen" die ingrijpen tegen een actie van "gelovigen". Uiteraard kan dit niet voor onze islamitische vrienden....:roll: :roll:

Heeft weinig met islamitische religie te maken, wel met misdadige allochtone jongerenbendes die zich vervelen, er zitten evenveel niet-Islamitische negroïden bij ook hoor.

Het wordt tijd dat de Europese landen grote kuis houden wat die multi-etnische samenleving betreft.

filosoof
27 november 2007, 19:07
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav http://forum.politics.be/images/buttons/viewpost.gif (http://forum.politics.be/showthread.php?p=3102052#post3102052)

Dus het is volgens jou gerechtvaardigd dat er dagenlang zware rellen zijn omdat twee klerelijertjes zonder helm op een gestolen crossmotor zaten en op een politiewagen botsten?

Of het kl***jes zijn of niet weet ik niet, weet jij niet.
Ik las wél alle dagen de Franse pers erover en nergens werd of wordt gesproken over "gestolen", "misdadig", over een misdrijf van de twee slachtoffers, enkel het niet-dragen van een valhelm.. Niet gekend bij justitie of politie.
Ik zag de foto van het wrak van de politieauto: voorzijde ongeveer volledig vernield. Die politiewagen reed schijnbaar niet aan 50/u en gebruikte geen sirene. Volgens wat ik las patrouilleerden ze, waren ze niet in interventie.

Erger: Na het ongeluk duurde het een dikke 10' voor er hulp was en al die tijd werd door die flikken geen hulp verleend aan de slachtoffers, las ik. Ze werden dan ook in verdenking gesteld wregens niet verlenen van hulp aan personen in nood.
Toen de ambulance kwam was het te laat: wéér eens twee doden.

Den Ardennees
27 november 2007, 19:31
(...)Erger: Na het ongeluk duurde het een dikke 10' voor er hulp was en al die tijd werd door die flikken geen hulp verleend aan de slachtoffers, las ik. Ze werden dan ook in verdenking gesteld wregens niet verlenen van hulp aan personen in nood.
Toen de ambulance kwam was het te laat: wéér eens twee doden.

de agenten zetten het op een lopen na het ongeval, ik denk dat dat iets wel zeggen over die buurt...

Elio di Supo
27 november 2007, 20:26
Ik keek op:
Libération
Le Monde
Le Figaro
Le Parisien
A2
TF1
TF1
Europe

Ik loop rond op de markt en bemerk dat in het kraampke van filosoof geen gestolen bromfiets blijkt voor te komen. Toen keerde ik mij om want voor de rest verkocht hij brol.

Elio di Supo
27 november 2007, 20:30

Dus u beweert dat het ging om een opzettelijke aanrijding? Hoe weet u dat? Of wenst u dat?

Bhairav
27 november 2007, 20:49
Dus u beweert dat het ging om een opzettelijke aanrijding? Hoe weet u dat? Of wenst u dat?

Niet een aanrijding maar een achtervolging ofzo. Zullen we het ooit echt weten? Uzelf waarschijnlijk wel...

filosoof
27 november 2007, 20:50
Dus u beweert dat het ging om een opzettelijke aanrijding? Hoe weet u dat? Of wenst u dat? Opzettellijke aanrijding of accidentele is in het hoofd van de bestuurder, dus dat zeal nooit geweten worden tenzij hijzelf erover spreekt...
Zou deze er ook aan gestorven zijn zo het dezelfde flikken waren? Ik betwijfel het:
http://youtube.com/watch?v=5eZuBzum-as

the outlaw torn
27 november 2007, 21:19

het maakt niet uit of het een al dan nt opzettelijke aanrijding was.
die rellen zijn nt te goed te praten noch te minimaliseren.

die hebben toch een intern comite dat zulke zaken onderzoekt ?

uitroken die banlieus, en de opgepakte vreemdelingen ( franse nationaliteit of nt ) terugsturen mét familie, vrienden, kennisssen, buurtwoners.

filosoof
27 november 2007, 21:20
beelden als deze illustreren het gedrag van de Franse flics:

http://youtube.com/watch?v=Pd43mkbkZAk

http://youtube.com/watch?v=8nJWYuu7Wd0

http://youtube.com/watch?v=8n9G4MQJR2Y
http://youtube.com/watch?v=ScF-0Vw9coA

http://youtube.com/watch?v=YuEz0TYBWZQ

http://youtube.com/watch?v=1LON79biQ_4

vergeet niet dat maar weinig mensen rondlopen met een camera, dat deze filmpjes dus maar het topje van de ijsberg zijn...

Winterhamer
27 november 2007, 21:58

vergeet niet dat maar weinig mensen rondlopen met een camera, dat deze filmpjes dus maar het topje van de ijsberg zijn...

in het eerste filmpje word tuig goed aangepakt zoals ze nu bij die rellers moeten doen

bij filmpje 2 zie je een doorsnee training met een politiehond dat ik elke dag zie als ik uit me werk kom :lol:

bij filmpje 3 zie ik gelijk noord afrikanen in hun slachtoffer rol kruipen, verwacht ook niks anders van dat tuig

bij filmpje 4 zie ik een crimineeltje vast worden gehouden, vind jij dat al erg ? mietje :lol:

bij filmpje 5 heeft de cameraman zo te zien last van epilepsie of hij verveelde zich omdat er niks gebeurde :roll:

Alexander de Grote
28 november 2007, 01:16
Kärcheriser ce racaille. Dialoog is goed en moet altijd de eerste stap zijn, maar met die 'jongeren' is geen dialoog mogelijk.

filosoof
28 november 2007, 01:44

Maar volgens filosoof is het best wel gerechtvaardigd dat politiekantoren in de fik worden gestoken en auto's en vensters en vitrines in de typhus worden geslagen, en de straten onveilig? :shock:Waar schrijf ik dat?8O
Ik rectifiëerde de verkeerde versie betreffende "gestolen moto".
Hier zette ik de links naar de voornaamste Franse media erover:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=98501

Tot nader order betreft het jongeren die in aanrijding kwamen met een politie-auto en eraan dood gingen: erg genoeg. Géén dieven dus.
(dat werd ook beweerd voor de twee doden in 2005, en bleek ook verkeerd)

andev
28 november 2007, 10:07
Ben je al eens naar een psychiater geweest? Dringend nodig...
Er vallen dagelijks doden in het verkeer door of niet door hun eigen schuld.
Alleen als het om allochtonen gaat moet de stad in de fik worden gestoken?

Hoorde deze morgen op de radio dat er in Parijs dagelijks een tiental auto's in de fik worden gestoken. Dat noemen ze daar nu "een rustige nacht". De vorige nacht was een "relatief rustige nacht". Er werden maar twintig auto's in de fik gestoken. Voor mijn part mogen ze ook eens twintig van die agressieve rioolratten in aktie door hun kop schieten en laten we dat dan ook maar een "relatief rustige nacht"noemen...
Ik gooi er hier nog eventjes een lezersbrief bovenop met wat héél veel mensen denken over die toestanden, het schorremorrie en hun supporters niet inbegrepen, uiteraard:
Het is oorlog rond Parijs.

Mogelijk binnen kort of morgen in Brussel en de rand? Terugkeer van een nachtmerrie . Kan het uitblijven van een regering en het machts vacuum ernstige gevolgen hebben in de orde handhaving en de stabiliteit van het land en de veiligheid van de bevolking? Twee jaar nadat een wekenlange stadsguerrilla Frankrijk teisterde, branden de Parijse voorsteden opnieuw. Toen zondagavond twee allochtone jongeren zich met een gestolen motorvoertuig te pletter reden tegen een politiewagen, gingen de poppen aan het dansen. De ware toedracht van de feiten speelt daarbij uiteraard geen rol, want in de Franse voorsteden geldt de politie – als zichtbare vertegenwoordiger van de Franse staat – immers als vijand ‘par excellence’. Reeds twee nachten leveren de Franse ordediensten slag met niets ontziende vreemdelingenbendes. De beelden van brandende voertuigen, geplunderde woningen, vernielde overheidsgebouwen en gewonde politieagenten en brandweerlieden (dat waren er alleen al de voorbije nacht een tachtigtal), doen onwillekeurig terugdenken aan de zware rellen in de herfst van 2005. Het enige verschil met twee jaar geleden is dat het er zo mogelijk nog brutaler aan toegaat en door het janhagel ondertussen zelfs met scherp op de politie geschoten werd. De politievakbond ‘Synergie’ luidde reeds de alarmklok en waarschuwde ervoor dat van de Franse politieagenten niet kan verwacht worden dat ze het optreden van de “gewapende stadsguerrilla” lijdzaam zullen blijven ondergaan. Als deze etnische straatterreur opnieuw één iets duidelijk maakt, dan is het wel het failliet van de multiculturele maatschappij. De beelden van de regelrechte stadsguerrilla ogen sensationeel en halen het nieuws, maar tonen slechts het topje van de ijsberg. Ze zijn slechts het zichtbare gedeelte van de prijs die Europa betaalt voor drie decennia massale immigratie. Het is niet de eerste keer dat de Franse voorsteden het toneel zijn van zware vreemdelingenrellen. En het zal zeker niet de laatste keer zijn. Het is tijd om de ogen te openen en beslissingen te treffen.

andev
28 november 2007, 10:17

Ze hebben alvast al het nodige gedaan sinds er hier een pak rondlopen om de mensen met dergelijke ideëen op te zadelen! En zoals altijd zijn de "goede" het slachtoffer van de "slechte" in hun eigen groep! Iedere Duitsers was destijds echt geen moordende nazi maar wanneer de bommen naar beneden kwamen vielen ze op iedereen! Feit is en blijft dat sommige gemeenschappen zo goed als niets doen om het krapuul in hun rangen mores te leren, en dan krijg je dergelijke reacties. 100% normaal.

andev
28 november 2007, 10:39
Waar schrijf ik dat?8O
Ik rectifiëerde de verkeerde versie betreffende "gestolen moto".
Hier zette ik de links naar de voornaamste Franse media erover:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=98501

Tot nader order betreft het jongeren die in aanrijding kwamen met een politie-auto en eraan dood gingen: erg genoeg. Géén dieven dus.
(dat werd ook beweerd voor de twee doden in 2005, en bleek ook verkeerd)
Wat jij zit nu al de ganse tijd te zeveren over het feit of die moto al dan niet gestolen was!Het feit dat er ondertussen auto's en gebouwen in brand werden gestoken, toebehorende aan burgers en belastingbetalers die die hele vreemde reutemeteut met hun centen moeten onderhouden, dat er tientallen agenten gewond en ernstig gewond werden enz enz, daar heb je het niet over? Is dat "gestolen zijn" het belangrijkste in het verhaal??? Ze zijn toch zelf tegen die politieauto aangevlamd, droegen geen helm, hadden waarschijnlijk geen verzekering enzenz! Wat anders een spijtig dodelijk ongeval is is nu weer wereldnieuws omdat je lievelingetjes van vreemdelingen erbij betrokken zijn?
Hopelijk doet Sarkozy wat hij destijds heeft beloofd!
De pest moet je bestrijden of je gaat er aan ten onder, al jouw filosofische wijsheden ten spijt.

illwill
28 november 2007, 12:05

Degene die niet in frankrijk geboren zijn moeten terug en de anderen moeten vastgezet worden en gedwongen laten werken voor het betalen van de schade.

Elio di Supo
28 november 2007, 12:06
Mensen zoals filosoof zullen altijd klaarstaan om ons er op te wijzen dat het echec van de multiculturele samenleving in de eerste plaats aan ons zelf te wijten is. Wie herinnert zich nog dat opiniestukje dat Hilde Sabbe schreef in HLN nav de eerste golf van massale rellen in Parijs. Hilde Sabbe stelde toen o.m. dat die jongeren vrijheidsstrijders zijn. Wie dat niet inzag was ziende blind. Geert Van Istendael opperde dat het feit dat vele van die jongeren geen baan hadden de oorzaak van het probleem is.

Het orderwoord voor het falen van de multiculturele samenleving is altijd "racisme". Waarom vinden die jongeren geen baan? Dat komt door racisme. Waarom worstelen die jongeren zich door hun schooltijd. Dat komt door racisme. Waarom slaan die jongeren door en vernielen ze auto's? Dat is hun reactie op racisme. Om deze gedachtengang te formaliseren hebben we nu ook het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding opgericht.

De culpabilisering van de autochtone bevolking is daarmee ingezet. Bij alle interacties tussen autochtonen en allochtonen hangt er altijd ergens een zweem van geladen racisme en is het steeds op eieren lopen. Altijd uitkijken wat je zegt en altijd een zekere krampachtigheid daarbij die men wil verdoezelen met wat zenuwachtig aandoende humor. De rol van slachtoffer is iets waar allochtonen graag gebruik van maken. Het ontslaat je meteen van elke vorm van verantwoordelijkheid en het verbergt je eigen falen en tekortkomingen. Vooral iemand met een criminele ingesteldheid weet dit meesterlijk te bespelen want als er iets is wat een crimineel kenmerkt dan is het wel een volslagen gebrek aan verantwoordelijkheidszin.

Zijn alle allochtonen daarmee nu criminelen? Neen, natuurlijk niet. Het betreft slechts een kleine maar hardnekkige minderheid. Spijtig genoeg geniet deze minderheid wel een groot aanzien bij jongeren uit de groep van allochtonen. En elke vorm van begrip of goedpraterij wordt door hen aanzien als een toegeving, een feit dat de "normale" maatschappij zich stilaan terugtrekt en geen antwoord heeft op hun gewelddadige excessen. We kunnen er ook niet omheen dat deze grootschalige rellen steeds plaatsvinden in Frankrijk, het land in Europa dat de grootste populatie van islamieten herbergt. Komt dit doordat de levensomstandigheden in Frankrijk slechter zijn dan de rest van Europa of de grotere concentratie van islamieten?

Geef die jongeren toch een baan! Alle problemen zullen verdwijnen! Een simpele oplossing voor een complex probleem. Veel islamitische jongeren zien enkel de praktische (financiële) voordelen van de Europese samenleving. We kunnen er ook niet omheen dat bij de allochtonen evengoed racisme aanwezig is. Of liever een xenofobe reactie op het Europees libertarisme. Europese vrouwen zijn hoeren, goed om je eens mee te amuseren maar als we trouwen willen we een serieus meiske. Europese waarden en normen zijn soft n voor mietjes. En hoe meer we allochtone jongeren gaan knuffelen uit begrip en schaamtegevoel, hoe meer ze ons gaan zien als een bende losers die aan een apologetisch complex lijden.

Hier is meer aan de gang dan een al dan niet gestolen motorfiets en een aanrijding met dodelijke afloop. Elke dag kan een (relatief) futiel gegeven aanleiding geven tot een uitbarsting die in se een cultuurstrijd is.

illwill
28 november 2007, 12:09
Het is duidelijk dat de politie niet bij machte is om dat negroïde en ander allochtoon gespuis de baas te kunnen.

Als Sarkozy een groot leider wil zijn dan moet hij nu het leger inzetten tegen dat gespuis, desnoods ondersteund door Apache gevechtshelikopters om de straten op te kuisen.

http://www.defensie.nl/resize/ResizePicture.aspx?Filename=/binaries/Opstijgen_tcm15-68574.jpg&Width=200&Height=132

Daarna moet een razzia gehouden worden in de banlieus waar de vreemdelingen in kwestie en hun familie onmiddelijk Frankrijk uit gezwierd worden.

Maar dat zal er nooit van komen. Dit is het verschil tussen een burgerlijk rechtse regering en een nationaal solidaristisch bewind.

De politei zou dit heel makelijk kunnen oplossen maar het zijn de politiekers die niet sterk genoeg in hun schoenen staan om de criminelen op gepaste wijze te straffen. Deze jongeren terechtwijzen en terug op straat zetten zal niet helpen, dat bewijst men al jaren.
Hoeveel mensen zijn al opgepakt die met de rellen te maken hebben, hoeveel hebben nu een straf gekregen? 4...tja, dat is veel te weinig en geen enkele van hen moet opdraaien voor de schade.

illwill
28 november 2007, 12:13
Opzettellijke aanrijding of accidentele is in het hoofd van de bestuurder, dus dat zeal nooit geweten worden tenzij hijzelf erover spreekt...
Zou deze er ook aan gestorven zijn zo het dezelfde flikken waren? Ik betwijfel het:
http://youtube.com/watch?v=5eZuBzum-as

De vorige keer waren het 2 criminelen die in een stroomkabine kropen, geen schuld kan gelegt worden aan anderen en toen brak men het kot ook af.

illwill
28 november 2007, 12:16
Wat jij zit nu al de ganse tijd te zeveren over het feit of die moto al dan niet gestolen was!Het feit dat er ondertussen auto's en gebouwen in brand werden gestoken, toebehorende aan burgers en belastingbetalers die die hele vreemde reutemeteut met hun centen moeten onderhouden, dat er tientallen agenten gewond en ernstig gewond werden enz enz, daar heb je het niet over? Is dat "gestolen zijn" het belangrijkste in het verhaal??? Ze zijn toch zelf tegen die politieauto aangevlamd, droegen geen helm, hadden waarschijnlijk geen verzekering enzenz! Wat anders een spijtig dodelijk ongeval is is nu weer wereldnieuws omdat je lievelingetjes van vreemdelingen erbij betrokken zijn?
Hopelijk doet Sarkozy wat hij destijds heeft beloofd!
De pest moet je bestrijden of je gaat er aan ten onder, al jouw filosofische wijsheden ten spijt.

Ik hoop dat de fransen ooit het recht in eigen handen gaan nemen.
Een wapen kopen en indien de kans zich grijpt...enkelen neermaaien en dan net als zij doen...niemand iets gezien...geen getuigen...geen vragen...

An Arkos
28 november 2007, 13:34
Kärcheriser ce racaille. Dialoog is goed en moet altijd de eerste stap zijn, maar met die 'jongeren' is geen dialoog mogelijk.

Tsja, als je wijkagenten vervangt door relflikken maak je dialoog inderdaad onmogelijk.

Bhairav
28 november 2007, 13:53
Ik hoop dat de fransen ooit het recht in eigen handen gaan nemen.
Een wapen kopen en indien de kans zich grijpt...enkelen neermaaien en dan net als zij doen...niemand iets gezien...geen getuigen...geen vragen...

Met het recht in eigen handen zullen de meeste Fransen daar wegblijven of weggaan. Ik denk niet dat die van buiten de banlieus zullen binnenvallen.

andev
28 november 2007, 14:31
Tsja, als je wijkagenten vervangt door relflikken maak je dialoog inderdaad onmogelijk.
Relflikken? Geloof jij echt dat het een kwestie is van "dialoog"? Is er nog niet genoeg dialoog en gepamper geweest van alle soorten oa voor nietsnutten die zich vermenigvuldigen als konijnen? Hoe meer ze van dat krijgen hoe brutaler en veeleisender ze worden, dat is nogal duidelijk en zelfs verstaanbaar!
Misschien bepaalde wijken vierkante meter per vierkante meter eens doornemen met politie en militairen. Alle dieven, drugsdealers, wapenbezitters, voortvluchtigen die in de bak hadden moeten zitten, lieden in het bezit van valse papieren, recidivisten die al voor de 17de keer "gekend zijn door het gerecht" enz met pak en zak de grens over en nog zo wat van die dingen: dat en alleen dat zal helpen. Ze kunnen dan weer aan familiehereniging doen in hun eigen wereld en daar elkaar bestelen en bedreigen enz

Bhairav
28 november 2007, 14:33
Waarom zouden die kiezen voor zo'n leven?
Waarom zou het allemaal hun eigen fout zijn? Om Sociaal Darwinistisch te doen?

praha
28 november 2007, 16:22
de agenten zetten het op een lopen na het ongeval, ik denk dat dat iets wel zeggen over die buurt...
óf over hun daden ( in combinatie van de buurt )

Den Ardennees
28 november 2007, 16:34

als agenten het op een lopen moeten zetten, wil dat hoe dan ook zeggen dat er iets grondig mis is met een omgeving!

Savatage
28 november 2007, 16:40

Elke vorm van dialoog werd onmogelijk gemaakt vanaf het moment dat dit racaille auto's in brand begon te steken.

Savatage
28 november 2007, 16:44

En hopla, het is de police weeral geweest :roll:

Bhairav
28 november 2007, 16:51
Elke vorm van dialoog werd onmogelijk gemaakt vanaf het moment dat dit racaille auto's in brand begon te steken.

En waarom niet vanaf het moment de flikken eigelijk klootzakken waren?
Omdat die daar het eerst wonen?

Savatage
28 november 2007, 17:00

Dat de flikken klootzakken zouden zijn, zijn enkel wat roddels die komen vanuit dezelfde hoek als dat racaille. Je verwacht toch niet dat ik daar iets van geloof?

Het kan wel zijn dat de politie daar een stuk alerter was rond die omgeving, met de rellen van vorig jaar in gedachten, maar dat het echt 'klootzakken' zouden zijn, lijkt me sterk overdreven.

Bhairav
28 november 2007, 17:04
Dat de flikken klootzakken zouden zijn, zijn enkel wat roddels die komen vanuit dezelfde hoek als dat racaille. Je verwacht toch niet dat ik daar iets van geloof?

Het kan wel zijn dat de politie daar een stuk alerter was rond die omgeving, met de rellen van vorig jaar in gedachten, maar dat het echt 'klootzakken' zouden zijn, lijkt me sterk overdreven.

Idd. U bent dus voor geen rede vatbaar.

slobodan
28 november 2007, 17:06

Ach ach, ja s "goed praten" met gewapende relschoppers, da gaat helpen!

Den Ardennees
28 november 2007, 17:10
Indien sommigen hier hun opvatting van ordehandhaving zouden doordrukken, zouden die relschoppers gewoonweg het Elysée kunnen bestormen:roll:

Bhairav
28 november 2007, 17:10
Ach ach, ja s "goed praten" met gewapende relschoppers, da gaat helpen!

Moesten ze dat gedaan hebben toen ze die allochtonen naar hier haalden, dan zeker ja.

Savatage
28 november 2007, 17:20
Idd. U bent dus voor geen rede vatbaar.

'Rede'

:lol: :lol: :lol:

Savatage
28 november 2007, 17:27
Moesten ze dat gedaan hebben toen ze die allochtonen naar hier haalden, dan zeker ja.

Ze hebben alles gekregen wat ze maar wilden. Ze mogen zelfs mee parasiteren van de SZ, ze krijgen dezelfde kansen qua onderwijs en carrière qua toekomst, ...

En dit is hoe ze Frankrijk terug bedanken:

http://www.nos.nl/nosjournaal/images/rellen_frankrijk_groot_tcm44-201553.jpg

http://www.volkskrant.nl/multimedia/archive/00026/jongen_in_parijs_26328b.jpg

http://www.affordablehousinginstitute.org/blogs/us/WaPo_paris_rage_051106_small.jpg

http://www.theage.com.au/ffximage/2006/03/15/svFRENCH_wideweb__470x334,0.jpg

ERLICH
28 november 2007, 17:34
Frankrijk stuurt z'n militairen overal ter wereld waar er moet worden toegekeken op orde en rust en het repescteren van de "democratie". Kunnen misschien vanaf nu hun militairen thuis houden en in eigen land laten toezien op orde en rust en niet op z'n minst op het respecteren van de "democratie".

Een leger moet instaan voor de veiligheid in eigen land en zo te zien heeft Frankrijk meer behoefte aan bescherming door z'n leger dan de rest van de wereld.

Zulks zal door de linkse slinkse wel verklaard worden als de eerste stap naar een militaire dictatuur, zij zullen meer te vinden zijn voor straathoekwerkers getooid in geiten wollen sokken die daden als deze "terreur" verklaren als, zijnde de schuld van het verderfelijke westen dat geen aandacht schenkt aan de noden en grieven van de kansarme allochtoon.

filosoof
28 november 2007, 17:36
Ondertussen lijkt het erop dat met het bewijsmateriaal geknoeid werd..:
http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0@2-3224,36-983236@51-982356,0.html

Une information judiciaire contre X... pour "homicides involontaires" a été officiellement ouverte, mercredi 28 novembre, après le décès des deux adolescents dimanche * Villiers-le-Bel (Val-d'Oise).

Savatage
28 november 2007, 17:40
Ondertussen lijkt het erop dat met het bewijsmateriaal geknoeid werd..:

Uw negationisme over die rellen in Frankrijk is aandoenelijk.

andev
28 november 2007, 17:53
als agenten het op een lopen moeten zetten, wil dat hoe dan ook zeggen dat er iets grondig mis is met een omgeving!
Alsof dat we daaraan nog moeten twijfelen? Ook al waren ze maar gestopt om hun papieren

andev
28 november 2007, 17:53
Alsof dat we daaraan nog moeten twijfelen? Ook al waren ze maar gestopt om hun papieren te vragen stonden er in de korste keren een hoop "jongeren" rond hen. Een fles benzine over de wagen en klaar is Kees. Neen, die kereltjes moeten leren dat ze hier niet de wet te stellen hebben en moeten hard worden aangepakt want ze denken dat ze zich alles mogen permitteren. Nog eens: ik hoop dat Sarkozy zijn belofte houdt en er een paar voor jaren den bak indraait, en daarna uit het land schopt. Er zitten er al veel te veel.

andev
28 november 2007, 18:00
Die flikken waren klootzakken? Zou je niet eens beginnen met jezelf als een klootzak te beschouwen na al de onnozelheden die je hier dagelijks aan het posten bent? Ben je zo en denk je dat je grappig bent?

andev
28 november 2007, 18:02
Indien sommigen hier hun opvatting van ordehandhaving zouden doordrukken, zouden die relschoppers gewoonweg het Elysée kunnen bestormen:roll:
Als we sommigen zouden moeten geloven waren we hier al lang bezig met elkaar te laten ontploffen en kopje kleiner te maken zoals in de landen van die achterlijke idioten...

Den Ardennees
28 november 2007, 18:07
Als we sommigen zouden moeten geloven waren we hier al lang bezig met elkaar te laten ontploffen en kopje kleiner te maken zoals in de landen van die achterlijke idioten...

Ik bedoel dan ook dat de Mitgards en de Bhairavs maar zouden laten betijen, tot het Elysée in brand staat.

Bhairav
28 november 2007, 19:31
Die flikken waren klootzakken? Zou je niet eens beginnen met jezelf als een klootzak te beschouwen na al de onnozelheden die je hier dagelijks aan het posten bent? Ben je zo en denk je dat je grappig bent?

Zijt gij saai ofzo?

An Arkos
28 november 2007, 19:56
Relflikken? Geloof jij echt dat het een kwestie is van "dialoog"? Is er nog niet genoeg dialoog en gepamper geweest van alle soorten oa voor nietsnutten die zich vermenigvuldigen als konijnen? Hoe meer ze van dat krijgen hoe brutaler en veeleisender ze worden, dat is nogal duidelijk en zelfs verstaanbaar!
Misschien bepaalde wijken vierkante meter per vierkante meter eens doornemen met politie en militairen. Alle dieven, drugsdealers, wapenbezitters, voortvluchtigen die in de bak hadden moeten zitten, lieden in het bezit van valse papieren, recidivisten die al voor de 17de keer "gekend zijn door het gerecht" enz met pak en zak de grens over en nog zo wat van die dingen: dat en alleen dat zal helpen. Ze kunnen dan weer aan familiehereniging doen in hun eigen wereld en daar elkaar bestelen en bedreigen enz

uhh, het is net door zo'n houding dat de situatie nu zo onhoudbaar is geworden.

andev
28 november 2007, 20:33

... wat bedoel je daar nu mee? Met "lief" te zijn, hun slaafje te spelen, hun dop te verdrievoudigen, hen een BMW cadeau te doen en het hoofd te buigen als ze langs passeren zouden we een betere verstandhouding met hen hebben? Of wat?

Bhairav
28 november 2007, 20:49

... wat bedoel je daar nu mee? Met "lief" te zijn, hun slaafje te spelen, hun dop te verdrievoudigen, hen een BMW cadeau te doen en het hoofd te buigen als ze langs passeren zouden we een betere verstandhouding met hen hebben? Of wat?
Ja overdrijf zo eens lekker. Zo echt van "en wa ga de nu nog zeggen e".:roll:

forumspook
28 november 2007, 20:58

hopen mensen lopen rond met een camera, of toch minstens een foto-apparaat, in hun telefoon...

the outlaw torn
28 november 2007, 20:59
men mag zeggen wat men wil, mr Sarkozy rules !!!

uitroken die buurten !!!

forumspook
28 november 2007, 21:03
Tsja, als je wijkagenten vervangt door relflikken maak je dialoog inderdaad onmogelijk.ga d*t aan Sarkozy vertellen...
Onderussen liggen er 82 flikken in het gasthuis...Daarstraks op het nieuws gezien (fr1), éne met een oog uit, aan ander arm gebroken, een ander een kop als een voetbal, op gedoeft met een ijzeren staaf! Enz enz...Er werd ook met scherp geschoten deze keer, groffe hagel (chevrotine) voor de jacht op everzwijnen!

filosoof
28 november 2007, 21:04
ondertussen komt meer boven:

http://www.20minutes.fr/article/1975...ers-le-Bel.php
Le Nouvel Observateur eveneens:
http://tempsreel.nouvelobs.com/actualites/societe/20071128.OBS7263/une_video_seme_le_trouble_dans_lenquete_sur_la_mor t_des.html

Information judiciaire et enquête préliminaire
Le parquet de Pontoise a confirmé mercredi l'ouverture d'une information judiciaire contre X pour homicides involontaires après le drame de Villiers-le-Bel.
On annonçait de même source l'ouverture d'une enquête préliminaire pour tentative d'homicide sur deux policiers, le commissaire de Sarcelles et son adjoint, frappés par des émeutiers le même jour peu après le drame. La Sûreté départementale a été saisie.
Par ailleurs, a-t-on ajouté, une autre enquête préliminaire a été ouverte pour les mêmes chefs concernant les policiers blessés par des tirs de plomb lors des heurts de lundi soir. La PJ de Versailles a été chargée de l'enquête.

Eens kijken wat Le Figaro schrijft....

http://www.lefigaro.fr/actualites/20...le-trouble.php

Ik ben curieus of het onderzoek iets zal opleveren...

the outlaw torn
28 november 2007, 21:07
ga d*t aan Sarkozy vertellen...
Onderussen liggen er 82 flikken in het gasthuis...Daarstraks op het nieuws gezien (fr1), éne met een oog uit, aan ander arm gebroken, een ander een kop als een voetbal, op gedoeft met een ijzeren staaf! Enz enz...Er werd ook met scherp geschoten deze keer, groffe hagel (chevrotine) voor de jacht op everzwijnen!

door de ordediensten of door de relschoppers ?

indien door de politie ..... groot gelijk en direct op de kop van die etterbakken mikken !!!

indien de relschoppers, ....... hopelijk krijgen ze een rammeling die ze nooit meer kunnen vergeten ( doodgemept :-P ) !!!

Dialoog is met die relschoppers niet mogelijk, straathoekwerkers zijn allemaal linkse naieve poco's die meeheulen met de multiculturele samenleving. een soort die dus te mijden valt.

filosoof
28 november 2007, 21:11
@Outlaw torn,
Zo moorddadig en bloeddorstig, man?:roll:

the outlaw torn
28 november 2007, 21:15
@Outlaw torn,
Zo moorddadig en bloeddorstig, man?:roll:
het is toch wel duidelijk dat er met dat uitschot niet te praten valt ?
omwille van 2 banlieu -etters die een brommerke pikken en gepakt worden door de politie vernielingen aanrichtten, van primaire kuddegeesten gesproken.

die wijken zijn om zeep, en moeten opgekuist worden, niets meer en niets minder !!!!

Vuyschthaemert
28 november 2007, 21:55
@Outlaw torn,
Zo moorddadig en bloeddorstig, man?:roll:Moorddadig en bloedddorstig? Vraag dat liever aan die knuffelhassans van je die elke gelegenheid aangrijpen om te rellen en hun bloeddorstige inborst tentoon te spreiden. En jij blijft ze met welhaast bovenmenselijke ijver en inspanning, waarschijnlijk tegen beter weten in, de hand boven de gore koppen houden.

Steeds meer oorspronkelijke Europeanen hebben gelukkig intussen het licht gezien, en het is dan ook te hopen dat zij zich ook eens een stuk agressiever gaan opstellen tegenover dit soort allahtoons gespuis en dat ze deze bendes wilde negers en woestijnwoestelingen er met zachte dwang van overtuigen dat het aanpassen of opkrassen is. De allahtonen die zich niet hieraan wensen te conformeren kunnen wat mij betreft een enkeltje Srebrenica krijgen.

filosoof
28 november 2007, 21:58
kun je ook schrijven of enkel scheldwoorden in je pc tikken? Doe je dat met bijzondere software? Schelden 1.2 of heb je de Schelden 1.3.2.5 al? ;)

filosoof
28 november 2007, 22:01
het is toch wel duidelijk dat er met dat uitschot niet te praten valt ?
omwille van 2 banlieu -etters die een brommerke pikken en gepakt worden door de politie vernielingen aanrichtten, van primaire kuddegeesten gesproken.

die wijken zijn om zeep, en moeten opgekuist worden, niets meer en niets minder !!!!"Ausradieren", zoals het getto van Warschau?

BTW ik vond nog steeds geen enkele melding in de Franse media dat die brommer gestolen zou geweest zijn... wél dat er schijnbaar met de bewijzen geknoeid werd na het ongeval (of wat het dan ook was)

Vuyschthaemert
28 november 2007, 22:03
kun je ook schrijven of enkel scheldwoorden in je pc tikken? Doe je dat met bijzondere software? Schelden 1.2 of heb je de Schelden 1.3.2.5 al? ;)Waar wordt er door wie gescholden?

filosoof
28 november 2007, 22:08
Waar wordt er door wie gescholden?http://forum.politics.be/showpost.php?p=3106644&postcount=95

the outlaw torn
28 november 2007, 22:16
"Ausradieren", zoals het getto van Warschau?

BTW ik vond nog steeds geen enkele melding in de Franse media dat die brommer gestolen zou geweest zijn... wél dat er schijnbaar met de bewijzen geknoeid werd na het ongeval (of wat het dan ook was)
maakt allemaal nt uit e.

het zijn die rellen die er teveel aan zijn, dat er een onderzoek nr dat ongeval moet komen is nogal duidelijk e.
maar die rellen zijn nt goed te praten.

en dat ausradieren, vr mijn part wel, als dat inhoud dat die lastpakken voor eens en voor altijd weg zijn.

Vuyschthaemert
28 november 2007, 22:23
http://forum.politics.be/showpost.php?p=3106644&postcount=95

Geef nou eens precies de scheldwoorden aan?

Dat vage, te pas, maar vaker te onpas, geplak van links door jou begint me zo onderhand de strot uit te komen. Of is dat soms deel van je 'weloverwogen' filosofische imago?

forumspook
28 november 2007, 23:11
door de ordediensten of door de relschoppers ?

indien door de politie ..... groot gelijk en direct op de kop van die etterbakken mikken !!!

indien de relschoppers, ....... hopelijk krijgen ze een rammeling die ze nooit meer kunnen vergeten ( doodgemept :-P ) !!!

Dialoog is met die relschoppers niet mogelijk, straathoekwerkers zijn allemaal linkse naieve poco's die meeheulen met de multiculturele samenleving. een soort die dus te mijden valt.
ordediensten hebben geen jachtgeweren tot hun beschikking. Enkele jongeren beschoten hen met "chevrotine", groffe hagel dus, traditioneel gebruikt voor van op korte afstand (10-15 meter hoogstens) everzwijnen af te knallen.

ynneb
29 november 2007, 10:41
De rellen in 2005 waren duidelijk niet veroorzaakt door de politie (2 jongeren die inbraken in een transformatorcabine) : toch werd er voor meer dan 200 miljoen Euro schade aangericht, werden talloze politieagenten en burgers gewond (herinner de gehandicapte vrouw die doelbewust met benzine overgoten werd en in brand gestoken werd : http://www.elsevier.nl/nieuws/buitenland/artikel/asp/artnr/71955/index.html).

Wat nu de exacte gebeurtenissen waren moet worden uitgezocht, en indien de politie in de fout ging dient er worden opgetreden. Maar niets bewijst tot hiertoe dat de politieagenten een fout hebben begaan ? Toch leidt dit opnieuw tot massale vernielingen, brandstichtingen en verwondingen. Er liggen nu al meer dan 120 agenten in het ziekenhuis waaronder 4 met schotwonden in intensif care, anderen met brandwonden/schedelbreuken/zware breuken/...

Indien de politie wordt aangevallen door groepen gewapend met brandbommen en zware ijzeren staven, dan bevindt de politie zich in levensgevaar en mag de politie zich alle beschikbare middelen gebruiken om zich te verdedigen (dus niet enkel matrak maar ook hun vuurwapens).

Of is het leven van een oproeikraaier die bewust probeert een politieagent zwaar te verwonden (of zelfs te doden) meer waard dan het leven van een politieagent die zijn job uitoefent en probeert de geweldplegingen te verhinderen ?

Bhairav
29 november 2007, 11:36
Wat doen die flikken daar ook? Dat die wegblijven.
Even de macho komen uithangen en dan klagen dat ze aangevallen worden? Belachelijk!

ynneb
29 november 2007, 11:48
Even de macho komen uithangen en dan klagen dat ze aangevallen worden? Belachelijk!

Jij vindt dus dat de wet van de sterkste op de straat mag heersen ?

Georganiseerde groepen mogen gewapenderhand de "macht grijpen" in hun stadsdeel, en overgaan tot brandstichting/vernielingen/geweldplegingen/... tov "de anderen" ?

Als je dan logisch doorredeneert dan mogen deze criminele groepen in hun stadsdeel ook ongehinderd beroven/verkrachten/moorden/... ? Want het is toch "hun" stadsdeel, de overige fransen moeten er maar wegblijven ?

Jouw redenering doet met sterk denken aan de somalische krijgsheren die hun zwaarbewapende aanhangers rondsturen om het vuur te openen op iedereen die niet in hun stadsdeel thuishoort...

Streef jij werkelijk naar zo'n apocalytische maatschappij waar straatbendes elk hun eigen wijk gewapenderhand besturen en naar believen geweld gebruiken ?

Als dat het ideaal is van de allochtone jongeren, dan staan we in Europa aan de rand van de afgrond ...

Bhairav
29 november 2007, 11:51
Jij vindt dus dat de wet van de sterkste op de straat mag heersen ?

Georganiseerde groepen mogen gewapenderhand de "macht grijpen" in hun stadsdeel, en overgaan tot brandstichting/vernielingen/geweldplegingen/... tov "de anderen" ?

Als je dan logisch doorredeneert dan mogen deze criminele groepen in hun stadsdeel ook ongehinderd beroven/verkrachten/moorden/... ? Want het is toch "hun" stadsdeel, de overige fransen moeten er maar wegblijven ?

Jouw redenering doet met sterk denken aan de somalische krijgsheren die hun zwaarbewapende aanhangers rondsturen om het vuur te openen op iedereen die niet in hun stadsdeel thuishoort...

Streef jij werkelijk naar zo'n apocalytische maatschappij waar straatbendes elk hun eigen wijk gewapenderhand besturen en naar believen geweld gebruiken ?

Als dat het ideaal is van de allochtone jongeren, dan staan we in Europa aan de rand van de afgrond ...
Ja dan STAAN we maar aan die afgrond.
En ja, laat hen in de banlieus zelf alles doen. Ze zijn daar gedropt, allemaal op nen hoop. Niks aan de armoede gedaan, rustig de schuld in hun eigen schoenen geschoven. Behalve flikken, dat krijgen ze nog van de overheid. Komaan zeg...:roll:
Zeggen dat ze alle kansen gekregen is simplistisch en achterhaald... In theorie hadden ze die misschien maar we leven niet in theorie.

illwill
29 november 2007, 12:16

Het is net andersom, de flikken kagen niet maar de jongeren.
Eerst de ruige crimineel uithangen en nu dat het niet afloopt zoals ze gehoopt hadden komen ze klagen..:roll:

illwill
29 november 2007, 12:17
En ja, laat hen in de banlieus zelf alles doen. Ze zijn daar gedropt, allemaal op nen hoop. Niks aan de armoede gedaan, rustig de schuld in hun eigen schoenen geschoven. Behalve flikken, dat krijgen ze nog van de overheid. Komaan zeg...:roll:
Zeggen dat ze alle kansen gekregen is simplistisch en achterhaald... In theorie hadden ze die misschien maar we leven niet in theorie.

Hier zalle, ik was het bijna vergeten. Ons wannabee anarchistje. En ondertussen al 1 ding gevonden wat je zelf bijdraagt aan de anarchie? :lol:

ynneb
29 november 2007, 12:20

Is armoede een excuus om massaal geweld te plegen ?

In Vlaanderen was het kommer en kwel voor de tweede wereldoorlog : hier was er nog ontbering en honger, wat in de franse voorsteden niet echt het probleem is (daar gaat het meer over het onbreken van luxe). En toch werd hier geen massaal geweld gepleegd.

Vandaag merken we dat de armoede terug stijgt in Belgie : meer mensen hebben steeds meer problemen voor het betalen van basisbehoeften zoals goede huisvesting, energie, medische verzorging, ... Moeten ze dan allemaal maar met brandbommen op straat gaan lopen ?

Jij steunt hun visie van slachtoffers die geen kansen krijgen, en daarom naar willekeur geweld mogen gebruiken ?

Maar iedereen moet zelf zijn kansen creëren : mijn vader was ongeschoold arbeider, mijn moeder een gewone huisvrouw. Luxe (op reis gaan, restaurant bezoek, luxe artikelen, ...) heb ik in mijn jeugd nooit gekend. Wij hadden geen centrale verwarming of dubbel glas en sliepen dus in ijskoude kamers met enkel een warmwaterkruik, wij hadden geen TV of hifi-installatie, we hebben lang geen auto gehad, onze garderobe was zeer bescheiden, ... Wij hadden zonder twijfel veel minder levenscomfort dan wat vandaag de doorsnee allochtoon in de parijse voorsteden heeft.

Ik had jouw houding kunnen aannemen : ik krijg geen kansen in mijn schoot geworpen, dus ik ben een slachtoffer, dus ik mag geweld gebruiken.

Zoals de meesten van mijn generatie heb ik echter vele jaren gezwoegd om (binnen de beperkingen van mijn capaciteiten) iets op te bouwen.

Verwacht dus geen medelijden voor personen die er bewust voor kiezen zich in de slachtofferrol te blijven wentellen (omdat dit een gemakkellijk excuus is om crimineel gedrag te mogen ontwikkelen).

Een kleine inspanning tijdens de jeugd om "een stiel te leren" ipv op straat met brandbommen te spelen zou al een hemels verschil maken wat betreft kansen op de arbeidsmarkt.

Bhairav
29 november 2007, 12:33

In Vlaanderen was het kommer en kwel voor de tweede wereldoorlog : hier was er nog ontbering en honger, wat in de franse voorsteden niet echt het probleem is (daar gaat het meer over het onbreken van luxe). En toch werd hier geen massaal geweld gepleegd.

Vandaag merken we dat de armoede terug stijgt in Belgie : meer mensen hebben steeds meer problemen voor het betalen van basisbehoeften zoals goede huisvesting, energie, medische verzorging, ... Moeten ze dan allemaal maar met brandbommen op straat gaan lopen ?

Jij steunt hun visie van slachtoffers die geen kansen krijgen, en daarom naar willekeur geweld mogen gebruiken ?

Maar iedereen moet zelf zijn kansen creëren : mijn vader was ongeschoold arbeider, mijn moeder een gewone huisvrouw. Luxe (op reis gaan, restaurant bezoek, luxe artikelen, ...) heb ik in mijn jeugd nooit gekend. Wij hadden geen centrale verwarming of dubbel glas en sliepen dus in ijskoude kamers met enkel een warmwaterkruik, wij hadden geen TV of hifi-installatie, we hebben lang geen auto gehad, onze garderobe was zeer bescheiden, ... Wij hadden zonder twijfel veel minder levenscomfort dan wat vandaag de doorsnee allochtoon in de parijse voorsteden heeft.

Ik had jouw houding kunnen aannemen : ik krijg geen kansen in mijn schoot geworpen, dus ik ben een slachtoffer, dus ik mag geweld gebruiken.

Zoals de meesten van mijn generatie heb ik echter vele jaren gezwoegd om (binnen de beperkingen van mijn capaciteiten) iets op te bouwen.

Verwacht dus geen medelijden voor personen die er bewust voor kiezen zich in de slachtofferrol te blijven wentellen (omdat dit een gemakkellijk excuus is om crimineel gedrag te mogen ontwikkelen).

Een kleine inspanning tijdens de jeugd om "een stiel te leren" ipv op straat met brandbommen te spelen zou al een hemels verschil maken wat betreft kansen op de arbeidsmarkt.
Vroeger was er overal armoede. Amper rijkdom (of tekenen daarvan) om er zich om af te reageren. Nu zitten zij middenin een rijk land of zelfs werelddeel, maar juist waar zij zitten is niks. Dat is mij een behoorlijk verschil.

illwill
29 november 2007, 13:15
Vroeger was er overal armoede. Amper rijkdom (of tekenen daarvan) om er zich om af te reageren. Nu zitten zij middenin een rijk land of zelfs werelddeel, maar juist waar zij zitten is niks. Dat is mij een behoorlijk verschil.

Als men niet gaat werken en de boel afbreekt heeft men idd niets nee, en als men het weinige dan ook nog afbreekt zonder reden is er nog minder, eigen schuld.
Voor men in die buurten vertoeften was er alles maar de criminelen verpesten het daar ja.

Bhairav
29 november 2007, 13:19
Ze hadden WEL een reden.

illwill
29 november 2007, 13:45
Ze hadden WEL een reden.

Nee dat hadden ze niet en al zeker geen recht.

Bhairav
29 november 2007, 13:52
Nee dat hadden ze niet en al zeker geen recht.

Dat vind u misschien.
Maar er zijn er die daar anders over denken, het is dan ook HUN reden. UW reden speelt hier helemaal geen rol.

An Arkos
29 november 2007, 16:37

Tuuuuurlijk niet:roll: Er waren ook geen protesten, het land was perfect stabiel en het fascisme was zeker niet in opmars.

forumspook
29 november 2007, 16:53
Ik zal heel hard lachen de dag dat u doodsbang naar de politie belt om u te helpen/verdedigen:lol: Met kak in uw broekske:lol:

forumspook
29 november 2007, 16:59
Dat vind u misschien.
Maar er zijn er die daar anders over denken, het is dan ook HUN reden. UW reden speelt hier helemaal geen rol.Waarom gaat u ze niet helpen? Bhairav in de rol van blanke barrikade-neger, dat zou pas goed zijn om u te ontdoen van uw reputatie van hangmat-anarchist. Wie weet kunt u daar naderhand nog een boek over schrijven:lol:

29 november 2007, 22:44

Hoe denk je dat de 'rijken' 'rijk' geworden zijn? Door op hun gat te zitten en allah te smeken? Word wakker!

Babylonia
29 november 2007, 23:31
at ynneb
sorry hoor maat heel het kapitalistisch systeem is gebaseerd op uitsluiting
De fabrieken trekken gewoon weg naar goedkopere arbeidsgebieden
Dan dan hoor ik je roepen dat dat niet kan
wat doe we er aan ? niks!
Jezelf ontwikkelen zit er voor velen niet meer bij als er geen cent te makken is.
Je hebt het over de wet van de jungle man!
De media manipuleert en de rijken liegen
Kijk hoe t anders kan naar een filmpje op google over chavez en de boliviriaanse revolutie
Pak je dromen terug samen met mij en de rest van de wereld!

Alexander de Grote
30 november 2007, 03:05

Euh: ordehandhaving, nooit van gehoord? 8O

filosoof
30 november 2007, 03:11
Nee dat hadden ze niet en al zeker geen recht.Mogelijk geen recht (ze zijn te zwak en dan heb je helaas minder rechten in dit systeem en geweld is een monopolie van staat en bezitters) maar wél een reden, veel redenen.

Alexander de Grote
30 november 2007, 03:15

Relflikken? Is de politie begonnen met het in brand steken van auto's e.d.m.? Mijn bloed kookt als ik altijd die uitvluchten hoor van 'Maar meneer, wij zijn achtergesteld.', 'Maar meneer, 't is Sarkozy zijn fout, wij zijn de braafste engeltjes die er rondlopen, 't is allemaal de schuld van de Grote Boze Fascistenpresident.'

Trouwens: over al die 'gebrek aan kansen'-praat: kansen GRIJP je eerder dan dat je ze zomaar in de schoot geworpen krijgt. Kansen moet je VERDIENEN en niet per se altijd op een zilveren schoteltje aangeboden krijgen.

Elio di Supo
30 november 2007, 03:36
Er bestaan idd uitsluitingsmechanismen in de samenleving. Een strafblad is daar een voorbeeld van. Voor verschillende functies is het vereist om een blanco strafregister te hebben. Als die relschoppers in Parijs bestuurlijk worden aangehouden en achteraf ook schuldig blijken te zijn, komt dit uiteraard op hun strafblad. Mochten ze nadien naar een baan solliciteren dan kan hun strafblad een beletsel vormen.

De vraag is nu, wie sluit er wie uit?

Alexander de Grote
30 november 2007, 03:40
Er bestaan idd uitsluitingsmechanismen in de samenleving. Een strafblad is daar een voorbeeld van. Voor verschillende functies is het vereist om een blanco strafregister te hebben. Als die relschoppers in Parijs bestuurlijk worden aangehouden en achteraf ook schuldig blijken te zijn, komt dit uiteraard op hun strafblad. Mochten ze nadien naar een baan solliciteren dan kan hun strafblad een beletsel vormen.

De vraag is nu, wie sluit er wie uit?

Mss. is het best er eerst voor te zorgen dat je géén strafblad hebt en dus geen handelingen stelt die je een strafblad kunnen bezorgen. Zoals ongewettigd rel schoppen bv. Allez, 't is maar een idee natuurlijk. ;-)

Bhairav
30 november 2007, 06:42
Mogelijk geen recht (ze zijn te zwak en dan heb je helaas minder rechten in dit systeem en geweld is een monopolie van staat en bezitters) maar wél een reden, veel redenen.

Probeer dat maar eens uit te leggen aan rechtsen die geen onderscheid (willen) maken tussen de realiteit en de "moraal" en "hoe het zou MOETEN zijn".

born2bewild
30 november 2007, 06:59
Probeer dat maar eens uit te leggen aan rechtsen die geen onderscheid (willen) maken tussen de realiteit en de "moraal" en "hoe het zou MOETEN zijn".

allez, probeer maar.

Bhairav
30 november 2007, 07:02
Ik zal het hier ook eens zeggen. Kwestie van wat te stoken:
Sarkozy heeft even doodleuk verklaart dat de rellen niks met de sociale crisis te maken hebben. Met veel gezag uit te stralen durf ik wedden... Dat is voor die rechtsen hier wss een bevestiging.

born2bewild
30 november 2007, 07:03
is dat stoken? slap zene

guerin
30 november 2007, 07:08
Euh: ordehandhaving, nooit van gehoord? 8O
Er ooit aan gedacht dat je orde niet hoeft te handhaven anders is het waanorde.Een gemeenschap baseren op ordehandaving is toegeven dat er een beleid gevoerd is dat wanorde produceer.

born2bewild
30 november 2007, 07:09
Er ooit aan gedacht dat je orde niet hoeft te handhaven anders is het waanorde.

:lol::lol:

leuk gevonden joh

Bhairav
30 november 2007, 07:11
:lol::lol:

leuk gevonden joh

Vooral als ge zijn tweede zin negeert. ;-)
Lekker strategisch...

ynneb
30 november 2007, 07:55
Ik zal het hier ook eens zeggen. Kwestie van wat te stoken:
Sarkozy heeft even doodleuk verklaart dat de rellen niks met de sociale crisis te maken hebben. Met veel gezag uit te stralen durf ik wedden... Dat is voor die rechtsen hier wss een bevestiging.

Het lijkt me dat je geen franse kranten leest ? Wan dan zou je weten dat deze uitspraak oorspronkelijk niet van Sarkozy komt, maar enkele dagen geleden reeds werd gedaan door de Staatsecretaris van Stedenbouw Fadela Amara. Pikant detail, deze Staatsecretaris is van allochtone afkomst, en woonde zelf in haar jeugd in een "achtergesteld gebied".

Ook de Belgische kranten hebben haar uitspraak gepubliceerd : “‘Wat daar is gebeurd, heeft niets te maken met een sociale crisis’, zei de vroegere stichtster van de allochtone vrouwenbeweging. ‘Hier gaat het om anarchistisch stadsgeweld.’ “

Bhairav
30 november 2007, 08:46
Het lijkt me dat je geen franse kranten leest ? Wan dan zou je weten dat deze uitspraak oorspronkelijk niet van Sarkozy komt, maar enkele dagen geleden reeds werd gedaan door de Staatsecretaris van Stedenbouw Fadela Amara. Pikant detail, deze Staatsecretaris is van allochtone afkomst, en woonde zelf in haar jeugd in een "achtergesteld gebied".

Ook de Belgische kranten hebben haar uitspraak gepubliceerd : “‘Wat daar is gebeurd, heeft niets te maken met een sociale crisis’, zei de vroegere stichtster van de allochtone vrouwenbeweging. ‘Hier gaat het om anarchistisch stadsgeweld.’ “

Anarchistisch stadsgeweld die er wss niet zou geweest zijn zonder die sociale crisis. Lekker als "zomaar" afdoen. Lekker simpel, rechts. Maar efficient?

Het wijf in kwestie kan dan op sociaal darwinistische wijze wel succesvol geworden zijn, maar het is niet omdat zij dat kan, dat die anderen dat wel kunnen. Theorieën kunde genoeg uitvinden waarom dat "zij dat evengoed ook kunnen". Maar we leven niet in theorie. Dat is het probleem.

ynneb
30 november 2007, 09:03
Anarchistisch stadsgeweld die er wss niet zou geweest zijn zonder die sociale crisis. Lekker als "zomaar" afdoen. Lekker simpel, rechts. Maar efficient?

Het wijf in kwestie kan dan op sociaal darwinistische wijze wel succesvol geworden zijn, maar het is niet omdat zij dat kan, dat die anderen dat wel kunnen. Theorieën kunde genoeg uitvinden waarom dat "zij dat evengoed ook kunnen". Maar we leven niet in theorie. Dat is het probleem.

dat "wijf in kwestie" (zoals jij haar diplomatisch omschrijft) zou eigenlijk een voorbeeld moeten zijn voor alle allochtonen, ipv door hen als "wijf" te worden omschreven : Ze komt uit een gewone Algerijnse arbeidersfamilie met 11 kinderen, zij heeft haar sporen verdiend in de sociale bewegingen (Ni putes ni soumises) en in organisaties tegen het racisme (SOS Racisme), ze heeft een ere-doctoraat aan de ULB en universiteit van Manchester, ...

Je omschrijft haar als "rechts", maar dan vergeet je dat ze ook in Clermont-Ferrand voor de PS in de gemeenteraad verkozen is geweest.

Maar ik begrijp je frustratie Bhairav, om te moeten vaststellen dat sommige mensen wel succesvol kunnen zijn, ook indien zij niet met de beste kaarten in handen aan hun leven moeten beginnen.
Dat moet je eigen falen wel dik in de verf zetten, nietwaar ?

illwill
30 november 2007, 12:02
Dat vind u misschien.
Maar er zijn er die daar anders over denken, het is dan ook HUN reden. UW reden speelt hier helemaal geen rol.

Ik heb geen reden en zij ook niet, wat zij hebben is een uitvlucht om de boel af te breken.

illwill
30 november 2007, 12:05
Mogelijk geen recht (ze zijn te zwak en dan heb je helaas minder rechten in dit systeem en geweld is een monopolie van staat en bezitters) maar wél een reden, veel redenen.

Nee, zeker geen recht. Uitvluchten geen redenen.
Als ze te zwak zijn hebben ze dat aan zichzelf te danken.
Wie wil er nu mensen aannemen die zonder enige reden de boel afbreken. Zij willen niet werken maar willen toch alles hebben. Vreemd dat de blanken uit dezelfde wijken niet mee de boel afbreken terwijl ook zij volgens u te zwak zijn en veel redenen hebben.

illwill
30 november 2007, 12:08

Jij bent degene die geen onderscheid kan maken tussen mensen met problemen en criminelen en vandalisten.
Indien jij geen werk kunt vinden...ga je dan ook de zagen van je buurman in de fik steken die ook geen werk kan vinden? Als een criminele buurtbewoner door zijn eigen stommiteiten om het leven komt, ga jij dan ook winkels en auto`s in de fik steken? En als ik het over jou heb bedoel ik in je gedachten want in de praktijk doe jij gewoonweg niets.

illwill
30 november 2007, 12:11

Niet op jou persoonlijk maar waarom is het idee achter een uitspraak van een allochtoonse anders en hier bv beter dan die van Sarkozy?
Is het al zover gekomen dat enkel allochtonen uitspraken mogen doen of dat deze uitspraken dan beter overkomen terwijl ze net hetzelfde zeggen? Het maakt geen zak uit wie het zegt, als het waarheid is is het gewoon zo.

illwill
30 november 2007, 12:12

Dat is ook maar jou theorie. :roll:

Elio di Supo
30 november 2007, 12:31

Wat sta jij hier te klagen? Lekker rellen toch?

Alexander de Grote
30 november 2007, 18:32
Er ooit aan gedacht dat je orde niet hoeft te handhaven anders is het waanorde.Een gemeenschap baseren op ordehandaving is toegeven dat er een beleid gevoerd is dat wanorde produceer.

Heb ik gezegd dat ik het systeem baseer op ordehandhaving? Trouwens: geen énkele maatschappij verloopt perfect geordend. Waarom is er in iéder land een ordehandhavingsmacht? Omdat er in geen enkel land altijd perfect wordt samengeleefd. Dat is mss. de utopie van diehard-socialisten en communisten, maar het staat mijlenver af van de realiteit.

Alexander de Grote
30 november 2007, 18:36

Hmmm, als d*t de gemiddelde linkse uitdrukkingen zijn: al een geluk dat er een verrechtsing bezig is dan. 8-)

Bhairav
30 november 2007, 18:36
Heb ik gezegd dat ik het systeem baseer op ordehandhaving? Trouwens: geen énkele maatschappij verloopt perfect geordend. Waarom is er in iéder land een ordehandhavingsmacht? Omdat er in geen enkel land altijd perfect wordt samengeleefd. Dat is mss. de utopie van diehard-socialisten en communisten, maar het staat mijlenver af van de realiteit.

Misschien moeten we maar minder doelen en utopies naleven. Dan zijn flikken niet zo nodig.
Flikken zijn trouwens van hetzelfde soort als criminelen. Alleen laarslikkerig en aan de andere kant

Alexander de Grote
30 november 2007, 18:43
Misschien moeten we maar minder doelen en utopies naleven. Dan zijn flikken niet zo nodig.
Flikken zijn trouwens van hetzelfde soort als criminelen. Alleen laarslikkerig en aan de andere kant

Als ik dat hier zo lees: ik zou niet graag leven in Uw maatschappij zonder gezag en regels. Anarchie leidt nérgens toe, beste Bhairav. Integendeel: het creëert nog meer 'sociale crisissen'. ;-)
Bij de weg: een overheid die geen doelen nastreeft, is geen overheid. Dus moet er bij U eigenlijk geen overheid zijn?

Bhairav
30 november 2007, 18:49
Als ik dat hier zo lees: ik zou niet graag leven in Uw maatschappij zonder gezag en regels. Anarchie leidt nérgens toe, beste Bhairav. Integendeel: het creëert nog meer 'sociale crisissen'. ;-)
Bij de weg: een overheid die geen doelen nastreeft, is geen overheid. Dus moet er bij U eigenlijk geen overheid zijn?

Het zijn overheden die problemen en behoeftes creëren.
Ja inderdaad, plotselinge anarchie leid tot problemen. Maar zie het als een harde maatregel. Idd geen overheid, had beter nooit bestaan. Dat doet het systeem: mensen slecht doen voelen die niet aan de status quo voldoen of gewoon niet in de samenleving passen. Niet dat er een samenzwering is, daar zijn mensen te dom voor, het is zo gegroeid... Van mij mag er wat chaos komen. Mensen die hun rechten afdwingen IPV dat diplomatiek gelebber...

Alexander de Grote
30 november 2007, 18:59
Ja inderdaad, plotselinge anarchie leid tot problemen. Maar zie het als een harde maatregel. Idd geen overheid, had beter nooit bestaan. Dat doet het systeem: mensen slecht doen voelen die niet aan de status quo voldoen of gewoon niet in de samenleving passen. Niet dat er een samenzwering is, daar zijn mensen te dom voor, het is zo gegroeid... Van mij mag er wat chaos komen. Mensen die hun rechten afdwingen IPV dat diplomatiek gelebber...

Uw geloof in de intrinsieke kwaliteiten van de mensen is aandoenlijk, edoch totaal utopisch. Een staat zonder leiding valt binnen de kortste keren uiteen in diverse oncontroleerbare entiteiten. Geen leiding = anarchie. Snappie? ;-)

Bhairav
30 november 2007, 19:04
Uw geloof in de intrinsieke kwaliteiten van de mensen is aandoenlijk, edoch totaal utopisch. Een staat zonder leiding valt binnen de kortste keren uiteen in diverse oncontroleerbare entiteiten. Geen leiding = anarchie. Snappie? ;-)

Ik geloof niet in die kwaliteiten.
Ik zei juist waarom: herlees wat ik zei en denk daarover na...

Savatage
30 november 2007, 19:09
Zijn die rellen momenteel eigenlijk nog bezig of zijn ze afgelopen?

Elio di Supo
30 november 2007, 20:09

Tot binnen een jaartje of tien :sleeping:

1 december 2007, 08:51
Sarko Meets Parents of Murdered Woman

From the desk of Thomas Landen (http://www.brusselsjournal.com/node/thomaslanden) on Thu, 2007-11-29 21:10
Today, the French President Nicolas Sarkozy met the parents (http://www.philippebilger.com/blog/2007/11/il-est-revenu.html) of Anne-Lorraine Schmitt (http://www.parismatch.com/parismatch/dans-l-oeil-de-match/actualites/dernieres_minutes/rer-d-nicolas-sarkozy-doit-recevoir-les-parents-d-anne-lorraine-schmitt/(gid)/7724). Last Sunday this 23-year old woman was murdered on a metro train in Paris’s northern suburbs by a serial rapist of Turkish origin who had been released from jail despite his criminal record. He stabbed her to death because she resisted him.

Yesterday Mr. Sarkozy met the parents of two immigrant teenagers who got themselves killed last Sunday on a stolen motorbike less than 15 kms from the place where Anne-Lorraine Schmitt was murdered that same evening. The death of the two teenagers led to riots in the immigrant neighbourhoods (http://michellemalkin.com/2007/11/27/lawlessness-in-paris-youths-now-shooting-at-police-%E2%80%9Cthis-is-war-there-is-no-mercy-we-want-at-least-two-policemen-dead%E2%80%9D/), while the murder of Miss Schmitt went mostly unnoticed in the mainstream media. Only a few French blogs – mainly Catholic (http://dieu-seul.blogspot.com/2007/11/pour-anne-lorraine.html) and nationalist (http://synthesenationale.hautetfort.com/archive/2007/11/29/funerailles-de-anne-lorraine-schmitt.html) ones – wrote about the case.

Anne-Marie Schmitt was the eldest of five children from a deeply religious and patriotic French family. The fact that President Sarkozy decided to meet the young woman’s parents made one of the blogs wonder (http://voxfnredekker.canalblog.com/archives/2007/11/29/7060038.html) whether the Elysée Palace (the French equivalent of the White House) reads the blogs of “nationalist activists.” If so, it proves the importance for Mr. Sarkozy of gaining the support of the conservative voters who for many years supported the Front National because the establishment parties did not take their worries about immigration and about the decline of law and order seriously.

Meanwhile the blog of the leftist newspaper Libération reported (http://societe.blogs.liberation.fr/laplumeetlebistouri/2007/11/policiers-tous.html) (English translation here (http://galliawatch.blogspot.com/2007/11/doctors-words.html)) that according to doctors almost all the wounded policemen brought to the hospitals during this week’s riots had been shot at with firearms. “We have never seen that before,” the doctor said. He added that the wounded police officers were brought to several hospitals, not to the same hospital, “perhaps in order to avoid commando operations of youths.” According to the doctor the number of the wounded officers “has been minimized.”

“This is a real guerrilla war,” police spokesman Patrice Ribeiro told RTL radio (http://www.amnation.com/vfr/archives/009309.html), warning that the police “will not be fired upon indefinitely without responding.” One police officer who asked not to be identified, told the French press agency AFP (http://www.expatica.com/actual/article.asp?subchannel_id=25&story_id=46434): “It felt like they were out to kill us. We knew there were weapons in the suburbs, but they never turned against us like that. We were attacked from all sides by youths armed with hunting rifles.” The French police authorities fear that the immigrant youths are procuring more weapons.

Yesterday President Sarkozy warned that “Opening fire at officials is completely unacceptable” and promised that “those who take it into their hands to shoot at officials will face court for attempted murder.” Today he added (http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2007/11/29/wfrance129.xml) that the violence this week was the result of a “thugocracy” of criminals, not social deprivation. “I reject any form of other-worldly naivety that wants to see a victim of society in anyone who breaks the law, a social problem in any riot,” he said. “The response to the riots isn't yet more money on the backs of the taxpayers. The response to the riots is to arrest the rioters.”

Marlboro
1 december 2007, 13:59
Zijn die rellen momenteel eigenlijk nog bezig of zijn ze afgelopen?

Die zullen wel verminderd zijn maar afgelopen?Daar is het dat nooit.
Iedere dag gebeuren er daar zeer veel criminele feiten met aan kop alsook bijna overal door allochtonen/vreemdelingen.

guerin
1 december 2007, 14:14
Het systeem is gebaseerd op ordehandhaving tot op het hoogste niveau;een minister van binnenland is niks anders dan een flik dat poogd de maatschappij te modeleren naar eigen ideolgische model van het groot gelijk.

guerin
1 december 2007, 14:17
Een staat is altijd geleid!De diverse entiteiten willen uiteraad niet gecontroleerd worden,waarom zouden ze dit willen als zelfsregularisatie dit niet behoeft?