PDA

View Full Version : ministerpostjes herschikt


Spetsnaz
25 februari 2004, 20:22
Beste Frank,

wat vindt u zelf van het voornemen van Steve Stevaert om na de regionale verkiezingen alle ministers, inclusief de federale, te herschikken ?

Ziet u zichzelf al op het Vlaamse niveau functioneren ? Of bent u er zeker van dat u en Johan Vandelanotte hun ministerpost mogen behouden (in tegenstelling tot Freya Vandenbossche)?

Frank Vandenbroucke
25 februari 2004, 23:29
Beste Frank,

wat vindt u zelf van het voornemen van Steve Stevaert om na de regionale verkiezingen alle ministers, inclusief de federale, te herschikken ?

Ziet u zichzelf al op het Vlaamse niveau functioneren ? Of bent u er zeker van dat u en Johan Vandelanotte hun ministerpost mogen behouden (in tegenstelling tot Freya Vandenbossche)?

Beste Spetsnaz,

De Vlaamse verkiezingen zullen ontzettend belangrijk zijn, niet alleen voor het Vlaamse beleid, maar ook voor de krachtsverhoudingen tussen de politieke stromingen op het federale vlak. Het is dus normaal dat Steve iedereen in de verkiezingscampagne ter hulp roept.

Het is niet zo dat ik mezelf uitsluitend zie functioneren op het federale niveau, maar ik functioneer nu op dat niveau en ik probeer dat zo goed mogelijk te doen. Iets anders is vandaag niet aan de orde. Overigens zijn Johan, Freya en ik geen mensen die in de politiek om het even wat willen doen of op eender welk moment van portefeuille zouden willen wisselen: wij willen als minister graag dingen doen waarin we zelf geloven, en waar we verstand van hebben. Anderzijds vond ik het wel een goed idee van Steve dat hij een signaal heeft gegeven dat de sp.a-ministers niet vastgebeiteld zitten in hun post: zelfgenoegzaamheid en te veel zelfzekerheid is een grote kwaal in de politiek.

Frank

Foundation
25 februari 2004, 23:31
Jammer genoeg krijgt de burger daarmee een signaal dat de verkozenen hun mandaat niet uitzitten voor de termijn waarvoor ze verkozen zijn. Ik vrees dat stoelendansen niet alleen nefast zijn voor de feestvreugde, maar ook voor coherent en duidelijk beleid en het beeld van serieuze politiek...