PDA

View Full Version : Geert Wilders gaat film over koran maken.

circe
29 november 2007, 13:03
Nederlandse Moslim Raad vreest het ergste

DEN HAAG - Abdelmajid Khairoun van de Nederlandse Moslim Raad betreurt de plannen van Geert Wilders om een film over de Koran te maken. Dat liet de voorzitter van de overkoepelende moslimsorganisatie woensdag in een reactie weten.

Volgens Khairoun zijn de filmplannen van Wilders eigenlijk niets nieuws. De PVV-leider blijft volgens hem provoceren. ''We vrezen het ergste als dit werkelijkheid wordt. Dan is op een gegeven moment het laatste woord aan de jongens op de straat. En die kunnen wij dan niet meer tegenhouden. Kijk maar naar Frankrijk.''

Ook verwacht Khairoun veel negatieve reacties uit het buitenland, te vergelijken met de affaire over de satirische cartoons over de profeet Mohammed in Denemarken, twee jaar geleden. ''Andere landen zullen het niet begrijpen. Ik ben bang dat veel Nederlandse producten geboycot zullen worden.''

''Wilders kwetst niet alleen moslims, maar ook Nederland in het geheel. Ik denk trouwens niet of hij de Koran heeft gelezen, evenals het Wetboek van Strafrecht, want discrimineren mag niet.''

LEES VERDER (http://www.parool.nl/nieuws/2007/NOV/28/bin3.html)

Wat heeft het maken van een film over de koran met discriminatie te maken? Konden ze het woordje racisme niet van stal halen in dit geval? Een film over een BOEK waarin klaar en duidelijk honderden keren wordt opgeroepen om ongelovigen of andersgelovigen te mijden, een kopje kleiner te maken, extra taksen te laten betalen etc... is dÃ*t geen discriminatie?

Bhairav
29 november 2007, 13:10
Prima.

illwill
29 november 2007, 13:11
Nu nog mooier, we kunnen ze al niet meer tegenhouden en daarom moeten we dus onze vrijheid van meningsuiting al maar inkrimpen. Waar gaan we naartoe?

Als discrimineren niet mag...waarom dan verbieden dat een bepaalde film word gemaakt? Vrijemeningsuiting mag toch wel. De film is nog niet af en hij is al discriminerend? Hoe weet men dat dan? Komt nog bij...op welke manier kan een film discriminerend zijn? Mogen moslims er niet naar gaan kijken dan ofzo?

ynneb
29 november 2007, 13:29
Ach,

er zullen al excuses genoeg te vinden zijn daar in Nederland om de boel op stelten te zetten : er is ook weer een nieuw "Mohammed Cartoons" incident in de maak. De Iraanse kunstenares Soreeh Hera toont in Nederland foto's van 2 Iraanse homo's (die volgens het Iraanse regime dus niet bestaan) verborgen achter foto's van de profeet Mohammed en zijn schoonzoon Ali ... (http://www.hbvl.be/nieuws/Buitenland/default.asp?art={F7E71D6D-A3A0-4C3C-B024-7B5E6449C7E9})

De foto's zijn blijkbaar bedoeld als een protest tegen de schijnheiligheid in sommige moslimlanden, waar homo's worden vervolgd terwijl het volgens de kunstenares blijkbaar veel voorkomt dat getrouwde mannen onderling sex hebben.

Als men in Soedan al de doodstraf eist omdat een lerares niet ingrijpt wanneer een kleuter zijn teddybeertje Mohammed noemt, dan speelt deze kunstenares wel met haar leven...(zeker na Theo Van Gogh)

Rudy
29 november 2007, 23:35
mijn pronostiek: die film wordt nooit uitgezonden.

Wanne
29 november 2007, 23:43
Ik vind Geert Wilders eigenlijk wel een grappige kerel. Hij doet me een beetje aan dit filmpje denken waarbij een man zijn kop in de bek van een krokodil steekt: http://nl.youtube.com/watch?v=YRIEFEKA1Qs&feature=related

Wat ik maar wil zeggen is het volgende: je moet toch al een echte idioot zijn om na de incidenten van de laatste tijd nog eens even een film over de Islam te maken. In het Midden-Oosten staan ze al op hun achterste poten omdat er een lerares een teddybeer Mohammed heeft genoemd... Dat is dan natuurlijk wel het moment om zo'n film uit te brengen. Als hij echt zelfmoord wil plegen, waarom moet hij de mensen daar dan mee lastig vallen en waarom doet hij dat dan niet gewoon in zijn eentje? Straks brengt hij ook nog mensen in gevaar die helemaal geen gezever met moslims willen hebben. Of om het met beeldspraak te zeggen: bij wie het geweldige idee niet opkomt om hun hoofd in de bek van een krokodil te steken.

longhorn
29 november 2007, 23:48
mijn pronostiek: die film wordt nooit uitgezonden.

Ik vrees dat je gelijk krijgt. De schrik voor de satanisten is zodanig groot geworden in Europa.

Sante
29 november 2007, 23:50
Nederlandse Moslim Raad vreest het ergste

DEN HAAG - Abdelmajid Khairoun van de Nederlandse Moslim Raad betreurt de plannen van Geert Wilders om een film over de Koran te maken. Dat liet de voorzitter van de overkoepelende moslimsorganisatie woensdag in een reactie weten.

Volgens Khairoun zijn de filmplannen van Wilders eigenlijk niets nieuws. De PVV-leider blijft volgens hem provoceren. ''We vrezen het ergste als dit werkelijkheid wordt. Dan is op een gegeven moment het laatste woord aan de jongens op de straat. En die kunnen wij dan niet meer tegenhouden. Kijk maar naar Frankrijk.''

Ook verwacht Khairoun veel negatieve reacties uit het buitenland, te vergelijken met de affaire over de satirische cartoons over de profeet Mohammed in Denemarken, twee jaar geleden. ''Andere landen zullen het niet begrijpen. Ik ben bang dat veel Nederlandse producten geboycot zullen worden.''

''Wilders kwetst niet alleen moslims, maar ook Nederland in het geheel. Ik denk trouwens niet of hij de Koran heeft gelezen, evenals het Wetboek van Strafrecht, want discrimineren mag niet.''

Kwetsen, discrimineren ? Waar heeft ie het over ? Heeft hij dan de film al gezien ? Of is het heiligschennis een film te maken over.... ?????

Rudy
29 november 2007, 23:58
Ik vrees dat je gelijk krijgt. De schrik voor de satanisten is zodanig groot geworden in Europa.
Alleen al de economische boycot.

Bovenbuur
30 november 2007, 00:00
Kwetsen, discrimineren ? Waar heeft ie het over ? Heeft hij dan de film al gezien ? Of is het heiligschennis een film te maken over.... ?????
We weten allemaal wat voor film dit gaat worden, wat niet wegneemt dat Wilders gewoon het recht heeft om dit te doen, maar zij hebben dan weer het recht om het te "betreuren".

Rudy
30 november 2007, 00:04
Die bedenking maak ik mij ook. Nog niet zo lang geleden was er een tekenfilm over het leven van de profeet te zien in de bioscoop. Daar kwamen geen ongelukken van. De inspiratie kwam uiteraard niet van Wilders.

Sante
30 november 2007, 00:17
We weten allemaal wat voor film dit gaat worden, wat niet wegneemt dat Wilders gewoon het recht heeft om dit te doen, maar zij hebben dan weer het recht om het te "betreuren".

Wel, "life of brian" werd ook niet op handengeklap onthaald door de anglikaanse kerk... en andere, maar de python-boys zijn gewoon doorgegaan met hun werk en het zou een mooi gegeven zijn als (1) die film van hetzelfde niveau zou halen, (2) de reactie even beschaafd zou zijn.
Dan winnen beide partijen, zoniet gaan ze alletwee onderuit.. mijn vijf cent.

@Rudy : klinkt als een stap in de goede richting, en nee, ik ken Wilders niet.

Kallikles
30 november 2007, 00:21
Geert is een aandachtshoer.

Hashiwokakero
Geert is een aandachtshoer.I love aandachtshoeren.

longhorn
Wel, "life of brian" werd ook niet op handengeklap onthaald door de anglikaanse kerk... en andere, maar de python-boys zijn gewoon doorgegaan met hun werk en het zou een mooi gegeven zijn als (1) die film van hetzelfde niveau zou halen, (2) de reactie even beschaafd zou zijn.

Ik herinner me nog de 'controversie' rond 'life of brian'. Er is beschaafde kritiek op gekomen wat men gegarandeerd niet kan verwachten uit islamitische hoek. Alle Monty Python'ers zaten nu samen met Rushdie ondergedoken na een fatwa.

Metternich
30 november 2007, 01:16
Heeft Wilders eigenlijk uitgewerkte standpunten of blijft het bij sloganesk islambashing? Als figuren zoals hem de redding van Europa moeten zijn, dan zijn we nog lang niet gered.

willem1940NLD
30 november 2007, 01:24
Heeft Wilders eigenlijk uitgewerkte standpunten of blijft het bij sloganesk islambashing? Als figuren zoals hem de redding van Europa moeten zijn, dan zijn we nog lang niet gered.
Hij heeft een website:
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

Ramón Gitannes
30 november 2007, 08:35
Zionisten hebben altijd zoiets raar aan hun uiterlijk, alsof ze uit een tekenfilm komen.

Sjaax
30 november 2007, 10:06
Ik vind Geert Wilders eigenlijk wel een grappige kerel. Hij doet me een beetje aan dit filmpje denken waarbij een man zijn kop in de bek van een krokodil steekt: http://nl.youtube.com/watch?v=YRIEFEKA1Qs&feature=related

Wat ik maar wil zeggen is het volgende: je moet toch al een echte idioot zijn om na de incidenten van de laatste tijd nog eens even een film over de Islam te maken. In het Midden-Oosten staan ze al op hun achterste poten omdat er een lerares een teddybeer Mohammed heeft genoemd... Dat is dan natuurlijk wel het moment om zo'n film uit te brengen. Als hij echt zelfmoord wil plegen, waarom moet hij de mensen daar dan mee lastig vallen en waarom doet hij dat dan niet gewoon in zijn eentje? Straks brengt hij ook nog mensen in gevaar die helemaal geen gezever met moslims willen hebben. Of om het met beeldspraak te zeggen: bij wie het geweldige idee niet opkomt om hun hoofd in de bek van een krokodil te steken.
Opmerkelijk is dat de schrijvers van het ‘internationale politieke’ forum wat voorzichtiger zijn dan die van in het forum ‘Immigratie en integratie’. Overigens werd in het laatste forum de draad eerder opgestart.
Niemand heeft angst voor de mogelijke gevolgen van de film? Vreemd. Alleen één persoon is wat voorzichtiger.
Misschien komt pas achteraf de verontwaardiging als er vervelende gebeurtenissen plaatsvinden, nadat de film is vertoond. Dan had de regering vooraf moeten ingrijpen om de bevolking te behoeden.Angst voor mogelijke "gevolgen" en "vervelende" gebeurtenissen?

Als je hiermee eventuele ongerechtvaardigde wraakacties van woeste bebaarde muzelmannekes die niet tegen een filmpke kunnen, bedoelt, dan kan me dat absoluut geen ene moer schelen. Ze doen maar. Hoe kwader de moslims hierop gaan reageren, des te beter is het en des te meer mensen hun ogen zullen zich openen, en des te eerder kunnen er door de regering adequate maatregelen tegen die barbaren worden genomen. Maar uit jouw voorzichtige manier van spreken is al heel duidelijk dat jijzelf nu reeds in je broek schijt voor zulk soort crapuul. Ga jij maar alvast zitten sidderen en beven voor de mogelijke gevolgen - ik kijk er alvast verheugd naar uit.

Rudy
30 november 2007, 10:24

De vergelijking gaat toch niet volledig op. Toen Urbanus met "bakse vol met stro" een hit scoorde was er enerzijds ook verontwaardiging maar konden er een pak "gelovigen" toch mee lachen en werd het liedje een succes, net zoals de film "Live of Brian".

Wat de bedoelingen van Wilders juist zijn weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er een verschil is tussen "eens lachen met" en "spotten met". Als het de bedoeling van Wilders is om de spot te drijven dan vrees ik voor pijnlijke reacties.

Den Ardennees
30 november 2007, 10:39

klopt. Niettemin begin ik ook te denken dat Wilders zijn leven beu is, vraag het maar aan Theo Van Gogh. Ze hebben alleszins hun zin gekregen, bvb iemand als Herman Brusselmans, die anders over alles zijn mening zegt, heeft verklaard dat hij voorzichtiger is geworden met zijn uitspraken, sinds de moord op Van Gogh.

circe
30 november 2007, 10:44
Wat de bedoelingen van Wilders juist zijn weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er een verschil is tussen "eens lachen met" en "spotten met". Als het de bedoeling van Wilders is om de spot te drijven dan vrees ik voor pijnlijke reacties.

Waaruit besluit je dat Wilders sowieso wil "lachen met" of "de spot drijven met"? Wilders wil gewoon KRITIEK leveren op de koran en die haatzaaiende teksten aan de kaak stellen. En dat mag dus niet volgens jou?

Geert Wilders zei er met zijn film niet op uit te zijn mensen te beledigen. Als dat wel gebeurt, is dat ‘jammer maar niet mijn probleem’. Hij zal met een korte maar ‘stevige’ film zijn eerder verkondigde standpunten over de Koran op een beeldende manier uitdragen. Hij wil daarmee laten zien dat het voor moslims heilige geschrift een ‘verschrikkelijk en fascistisch’ boek is dat mensen nog altijd inspireert tot ‘verschrikkelijke’ daden.

‘Ik hoop dat het de ogen van mensen opent dat de Koran Ã* la Mein Kampf verboden moet worden’, zei Wilders. Hij gaat verder niet in op de inhoud van de film. Hij erkent dat de film, die nog in de maak is, tot ‘bepaalde’ reacties kan leiden in binnen- en buitenland. ‘Niet iedereen zal blij met de film zijn. Maar ik doe wat ik vind dat ik moet doen.’

willem1940NLD
30 november 2007, 11:52
Zionisten hebben altijd zoiets raar aan hun uiterlijk, alsof ze uit een tekenfilm komen.Bedoel je dat de (roomse) Wilders .... Zionist zou zijn? Dat lijkt mij dan toch vrij sterk.

illwill
30 november 2007, 11:58
De vergelijking gaat toch niet volledig op. Toen Urbanus met "bakse vol met stro" een hit scoorde was er enerzijds ook verontwaardiging maar konden er een pak "gelovigen" toch mee lachen en werd het liedje een succes, net zoals de film "Live of Brian".

Waar je voor zou moeten vrezen is dat spotten dus al niet meer mag maar iemand daarvoor afmaken blijkbaar wel.

Rudy
30 november 2007, 14:11
Waaruit besluit je dat Wilders sowieso wil "lachen met" of "de spot drijven met"? Wilders wil gewoon KRITIEK leveren op de koran en die haatzaaiende teksten aan de kaak stellen. En dat mag dus niet volgens jou?
De populist Wilders wil gewoonweg polariseren. Heeft zelfs niets met kritiek te maken. Die kerel gaat een gezonde discussie uit de weg. Wat hij wil is een beetje aandacht, een paar lijntjes in de krant.

filosoof
30 november 2007, 14:17
Nu nog mooier, we kunnen ze al niet meer tegenhouden en daarom moeten we dus onze vrijheid van meningsuiting al maar inkrimpen. Waar gaan we naartoe?

Als discrimineren niet mag...waarom dan verbieden dat een bepaalde film word gemaakt? Vrijemeningsuiting mag toch wel. De film is nog niet af en hij is al discriminerend? Hoe weet men dat dan? Komt nog bij...op welke manier kan een film discriminerend zijn? Mogen moslims er niet naar gaan kijken dan ofzo?

wetten in het Wetboek van Strafrecht gedefinieerd die gericht zijn tegen smaad (art. 261), laster (art. 443-453), belediging, aanzetten tot haat en smalende godslastering:

Art. 137c: Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid...

Art. 137d: Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid...

Art. 147-147a: Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, door smalende godslasteringen op voor godsdienstige gevoelens krenkende wijze uitlaat... (147.1)

(exactheid vd de tekst te verifiëren, werd geciteerd op een NL forum, en ik mankeer een link naar een NL SWB online:-P) mogelijk kan een noorderbuur er één posten?

Willem1940NLD, ben je daar?:-)

filosoof
30 november 2007, 14:22
De populist Wilders wil gewoonweg polariseren. Heeft zelfs niets met kritiek te maken. Die kerel gaat een gezonde discussie uit de weg. Wat hij wil is een beetje aandacht, een paar lijntjes in de krant.
Als hij geen idioot vindt om hem een bedreiging te sturen schrijft hij ze wel zélf en is hij weeral goed voor enkele weken media-aandacht.:-P

circe
30 november 2007, 14:32
wetten in het Wetboek van Strafrecht gedefinieerd die gericht zijn tegen smaad (art. 261), laster (art. 443-453), belediging, aanzetten tot haat en smalende godslastering:

Art. 137c: Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid...

Art. 137d: Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid...

Art. 147-147a: Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, door smalende godslasteringen op voor godsdienstige gevoelens krenkende wijze uitlaat... (147.1)

Ik mag toch veronderstellen dat koranteksten evengoed onder die wetten vallen?
Als Wilder dan zou wensen dat die wetten ook op de koran wordt toegepast, dan zou hij dat niet mogen?

circe
30 november 2007, 14:33

Misschien een beetje meer de Nederlandse politiek volgen? Helpt altijd.

filosoof
30 november 2007, 14:34
Ik mag toch veronderstellen dat koranteksten evengoed onder die wetten vallen?
Als Wilder dan zou wensen dat die wetten ook op de koran wordt toegepast, dan zou hij dat niet mogen?Zo men ze op de koran toepast moet men ze ook op de bijbel toepassen en dan valt de NL regering.Wedden?:lol:

circe
30 november 2007, 14:35
Zo men ze op de koran toepast moet men ze ook op de bijbel toepassen en dan valt de NL regering.Wedden?:lol:

Over de bijbel en over Jezus zijn al hopen kritische boeken, films, toneelstukken etc.. geschreven. Heb je al iets zien vallen? heb je al mensen weten ombrengen daarvoor? Heb je al gehoord dat politici omwille van kritiek op de bijbel etc. levenslange beveiliging moeten hebben?

Indien niet, stop dan met ridicule vergelijkingen te maken.

filosoof
30 november 2007, 14:36
Misschien een beetje meer de Nederlandse politiek volgen? Helpt altijd.Juist daarom kan ik Wilders inschatten.:lol:

PollyCorrect
30 november 2007, 14:38
Prima. Films over de koran zijn er niet genoeg. :P

willem1940NLD
30 november 2007, 14:38
Nee, andersom: met "de islam" valt niet rechtuit te praten want omwille van voorlopige belangen en meer infiltratie middels onder andere gezins"her"eniging wordt van die zijde alleen maar om de pot heengedraaid en de islam als vredelievend en verdraagzaam voorgesteld, terwijl alle moslimlanden dagelijks met het tegenovergestelde in de Media opduiken.

Wilders kent de islam en de koran, is in die landen geweest , ziet en (h)erkent de gevaren, kortom weet waarover hij praat en laat zich niet op zijsporen trekken.

Vergeleken bij Wilders mogen moslims alom en zeker in onze landen, de vreselijkste dingen roepen onder het mom van "godsdienst"; van uitwijzing komt zelden iets terecht (waar bijvoorbeeld in Sudan al een teddybeertje genoeg voor is).

Je kunt er niet omheen dat Wilders gelijk heeft, maar ik vind dat hij tè grote risico's neemt. Wij gedogen hier de verschrikkelijkste preken en boeken zonder dat er op zulke "daders" een moordaanslag volgt maar Wilders is wel degelijk in groot gevaar en moslims & linksen vinden dat "zijn eigen schuld".

Rudy
30 november 2007, 14:43
Misschien een beetje meer de Nederlandse politiek volgen? Helpt altijd.
Ja Circe, 't zal daarvan afhangen.

Wel, gezien je de Nederlandse politiek zo goed kent, weet je dan ook eens te vertellen wat exact de bedoelingen van Wilders zijn. Kom mij nu niet vertellen dat hij van plan is zich te bekeren.

circe
30 november 2007, 14:44
Rudy: Lees even het bericht van Willem hierboven.

willem1940NLD
30 november 2007, 14:46
(exactheid vd de tekst te verifiëren, werd geciteerd op een NL forum, en ik mankeer een link naar een NL SWB online:-P) mogelijk kan een noorderbuur er één posten?

Willem1940NLD, ben je daar?:-)

Ja; ik vond wel wat (Wetboek van Strafrecht), in deze volgorde:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetboek_van_Strafrecht

http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/sessioned/browsercheck/continuation=01037-002/session=050219251291962/action=javascript-result/javascript=yes

http://www.rechtspraak.nl/default.htm

http://wetboek.net/wetboek/Sr.html

http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/deeplink/law1/title=Wetboek%20van%20Strafvordering/

Rudy
30 november 2007, 15:09
Nee, andersom: met "de islam" valt niet rechtuit te praten want omwille van voorlopige belangen en meer infiltratie middels onder andere gezins"her"eniging wordt van die zijde alleen maar om de pot heengedraaid en de islam als vredelievend en verdraagzaam voorgesteld, terwijl alle moslimlanden dagelijks met het tegenovergestelde in de Media opduiken.

Wilders kent de islam en de koran, is in die landen geweest , ziet en (h)erkent de gevaren, kortom weet waarover hij praat en laat zich niet op zijsporen trekken.

Vergeleken bij Wilders mogen moslims alom en zeker in onze landen, de vreselijkste dingen roepen onder het mom van "godsdienst"; van uitwijzing komt zelden iets terecht (waar bijvoorbeeld in Sudan al een teddybeertje genoeg voor is).

Je kunt er niet omheen dat Wilders gelijk heeft, maar ik vind dat hij tè grote risico's neemt. Wij gedogen hier de verschrikkelijkste preken en boeken zonder dat er op zulke "daders" een moordaanslag volgt maar Wilders is wel degelijk in groot gevaar en moslims & linksen vinden dat "zijn eigen schuld".

Ok, tx Willem, zal die weblog van Wilders toch maar eens bestuderen.

Kijk Willem, één idioot volstaat om veel schade aan te richten, of het nu gaat om wilders, of om een of andere geflipte moslim. En ja, er zijn spanningen, en ja ik erger mij soms ook aan die ettertjes hier in 't stad die al eens de macho uithangen tegenover de blondinnekes, maar bij hun eigen geloofsgenotekes niet aan hun trekken komen. En ja, ik erger mij al eens aan dat luidruchtig Arabisch gekakel in de bus. En ja, ik merk soms duidelijk in mijn onmiddellijke omgevingen de restanten van achterlijke culturele principes en tradities.

Maar we moeten toch goed beseffen dat terugkeer niet mogelijk is. Letterlijk noch figuurlijk. Uieindelijk kan je enkel pogen lessen te trekken uit het verleden. Mij gaat het erom dat je beter praat dan de polariserende toer op te gaan en steeds dezelfden de gordijnen in te jagen.

Ramón Gitannes
30 november 2007, 15:24
Wilders lokt bedreigingen zelf uit
http://www.nu.nl/news/1249076/70/%27Wilders_lokt_bedreigingen_zelf_uit%27.html
HILVERSUM - Zes op de tien Nederlanders vinden dat Tweede Kamerlid Geert Wilders de bedreigingen die hij krijgt zelf over zich afroept met zijn uitspraken.

http://www.jonasstaal.nl/images/gwwerken1.jpg
http://www.jonasstaal.nl/works/wilderswerken_nl.html

vlijmscherp
30 november 2007, 15:27
pf, als je doel in het leven provoceren om te provoceren is, heb je een zielig leven hoor.

circe
30 november 2007, 15:33
Afshin Elian, iemand die effektief voor zijn leven heeft moeten vluchten uit het islamitische Iran, beziet het zo:

----------------

Niet Wilders, maar missie in Uruzgan is gevaarlijk
vrijdag 30 november 2007 10:03

Brengt gekke Geert ons in gevaar? Kan de Nederlandse Staat onze veiligheid niet meer waarborgen? Of komt gekke Geert CDA en PvdA electoraal niet goed uit? Wie brengt ons eigenlijk in gevaar?

Op 11 maart 2004 kwamen in Madrid 191 onschuldige burgers om het leven. Dat was de eerste succesvolle aanslag van Al-Qa'ida in Europa.

Juist in die week waren er in Spanje verkiezingen. De conservatieven zouden volgens alle opiniepeilingen winnen. Maar door de paniek die ontstond en mogelijkerwijs doordat hij de moslims niet wilde kwetsten, verklaarde de leider van Spaanse conservatieven dat die aanslag het werk van ETA was.

Eén dag later al werd het radicaal salafistische Al-Qa'ida als dader aangewezen.

Socialisten
Als gevolg van de aanslag verloren de conservatieven een gewonnen verkiezingsstrijd. De eerste salafistische aanslag in Europa leidde tot een electorale aardverschuiving. De socialisten, die uit Irak wilden vertrekken, wonnen de verkiezingen.

Al-Qa'ida zag dit als een teken van capitulatie. Daarom kwam Al-Qa'ida een paar weken later met een vredesvoorstel. Osama bin Laden was vastberaden om de strijd voort te zetten. Maar hij zag ook positieve ontwikkelingen in Europa: de peilingen waaruit bleek hoe groot de haat jegens Amerika was en hoe groot de aversie tegen de oorlog in Irak.

Dar al kufr
Hieruit concludeerde Al-Qa'ida dat de meeste Europeanen vrede willen. Een buitengewoon scherpe constatering! Osama lanceerde dus een vredesvoorstel voor de Europeanen:

‘I therefore offer them this peace treaty, which essentially is a commitment to cease operations against every country that pledges not to attack Muslims or interfere in their business – including the American conspiracy against the greater Islamic world. This peace treaty can be renewed at the end of a government’s term [the one that agrees to the treaty] and the beginning of a new one, if both sides consent. It [the peace treaty] will commence with the departure of its last soldier from our lands; it is available for a period of three months starting from the day this statement is issued.'

Ja, salafisten zijn bereid om tijdelijk vrede te sluiten met Dar al kufr (het huis van de ongelovigen). Dat deed de profeet Mohammed ook. Ik vermoed dat Mohammed Bouyeri ook dit vredesvoorstel heeft gehoord en gelezen. Toen die vrede niet tot stand kwam, pleegde hij op 2 november 2004 een terroristische aanslag. Het was voor hem een oorlogsdaad. Daarom ziet hij zichzelf ook als krijgsgevangene.

Regisseur
Nu staan de politici opnieuw voor een dilemma, en dat heet Geert Wilders. De fractievoorzitter van de PVV wil ook een regisseur zijn.

Minister Maxime Verhagen van Buitenlandse Zaken heeft, namens het kabinet, Geert Wilders gewaarschuwd voor de gevaren van een controversiële film over de Koran. Zijn eigen veiligheid loopt gevaar, maar ook Nederlanders in binnen- en buitenland. We zullen in gevaar verkeren zodra Wilders een film over de koran zal maken!

Was het kabinet in 2004 akkoord gegaan met het vredesvoorstel van Bin Laden, had het toen de troepen uit Irak teruggetrokken en had het de film Submission verboden, dan leefde Theo van Gogh nog.

Oorlogslogica
Mohammed Bouyeri zette zijn missionaire salafistische activiteiten dus door. Mohammed had nog tientallen andere moslimsjongeren kunnen rekruteren voor het gewelddadige salafisme. Maar als Verhagen meent wat hij zegt, dan heeft het CDA willens en wetens ons land in gevaar gebracht, door niet tegemoet te treden aan de eisen van Al-Qa'ida. Dit is hele eenvoudige oorlogslogica.

In zijn laatste verklaring vraagt Bin Laden aan de Europese landen om Afghanistan te verlaten. Osama is consequenter dan onze politici:

'Het zou beter voor jullie zijn om de leiders die achter Amerika aanlopen terug te roepen. De Europese landen hebben zich volgzaam opgesteld na de aanslagen van 11 september 2001. De Amerikanen stonden er daarna op Afghanistan binnen te vallen, al wisten ze dat de Taliban niet achter de aanvallen zaten. Ik ben verantwoordelijk.’

11 september
Kijk toch eens, Bin Laden eist officieel de verantwoordelijkheid voor de aanslagen van 11 september. Toch wil het kabinet de missie in Uruzgan (oorlog tegen de Al-Qa'ida) verlengen tot 2010.

Volgens de logica van het CDA moeten we nu het kabinet gaan waarschuwen: Minister Maxime Verhagen van Buitenlandse Zaken en het kabinet-Balkenende moeten worden gewaarschuwd voor de gevaren van een controversieel militair besluit.

Daarmee brengen ze de veiligheid van Geert, Rita, Piet, Jan, Maria, Afshin, Leon, Mohammed, Achmed en alle andere Nederlanders in binnen- en buitenland in gevaar.

Absurde redenering
Verhagen zal terecht beweren dat dit een absurde redenering is. Maar ik heb alleen zijn woorden en zijn logica toegepast op Wilders. Ad absurdum zullen de logici zeggen.

Inderdaad is dit absurde logica, en Verhagen mag deze kromme logica niet toepassen op onze constitutionele orde, met Geert Wilders als volksvertegenwoordiger daarin.

We mogen en kunnen niet capituleren. Niet Geert, maar onze aanwezigheid in Uruzgan is de bron van grote dreiging.

Toch vind ik dat we wel, onder bepaalde voorwaarden, in Afghanistan moeten blijven.

Uruzgan en gekke Geert behoren tot ons landsbelang. Bij het ene gaat het om onze veiligheid en bij het andere om onze vrijheden. We leven in een gevaarlijke wereld. Er zijn mensen die ons haten omdat wij onder het regime van gelijkheid en vrijheid leven. Zolang wij een vrij land zijn, zijn wij in gevaar.
Afshin Ellian

http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/asp/artnr/181741/weblogid/59/index.html

Ramón Gitannes
30 november 2007, 16:00
pf, als je doel in het leven provoceren om te provoceren is, heb je een zielig leven hoor.amai nie

willem1940NLD
30 november 2007, 16:41
pf, als je doel in het leven provoceren om te provoceren is, heb je een zielig leven hoor.
Jij bent er wel accoord mee dat "cultuurverrijkers" ons hier hun "normen" komen door de strot wringen en dat middels rituele moorden kracht bijzetten?

In tegenstelling tot de indringers die hier hun "geloof" komen "verdedigen"(!?) verdedigt Geert Wilders als nagenoeg de enige hier het kleine Eigen Land.

Best mogelijk dat zijn ongelofelijke moed niet "normaal" te noemen is, maar hij staat tegen een overmacht die volgens een in geschrift uiteengezet plan streeft naar geleidelijke beheersing van het totale mensdom, met systematische inzet van tot moord bereide en getrainde gekken ("De Beteren") om overal ter wereld de anders(Denkenden) te onderwerpen.

Ware ik religieus, ik zou als tegenpartij, spiegelbeeldmatig, Geert Wilders als een "Betere" bestempelen want ik zou werkelijk zulke moed zelf niet kunnen opbrengen; ben helemaal niet dapper en wil geen dag van mijn leven moedwillig riskeren in te leveren.

Gelijk als met Fortuyn en Van Gogh gebeurde, probeert men ook Wilders van alle kanten "racisme" aan te hangen; achterlijke dooddoener als je kijkt met welke MENSEN hij in alle vriendelijkheid omgaat, "ras" is voor hem zelfs geen begrip.

Het heeft geen zin om ons in slaap te laten praten terwijl in Nederland de moskeeën als paddestoelen uit de grond rijzen tegen welker haatprediking "onderzoek" alleen maar op de lange baan geschoven wordt, laatstaan ingrijpende maatregelen genomen.
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/do/nph-zoek.cgi?qry=moskee+sluiting&where=nl&mu=&mi=&cs=UTF-8

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2633016/_Gesprekspartner_Vogelaar_bij_Moslim_Broederschap_ .html

Fundamentalisten worden met groot vertoon aan universiteiten binnengehaald:
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/do/nph-zoek.cgi?qry=professor+taric+ramadan+&where=nl&mu=&mi=&cs=UTF-8

http://www.eur.nl/fsw/actueel/nieuwsdetail/article/1191/

LEES de koran en weet wie jou "vijand" (van het "geloof") noemt; start met 5:51 en hoofdstuk 9 voor een "snelle instap" en lees/wen geleidelijk aan de rest, met de vele herhalingen.

Ervaar ook elke dag in de Media de "zegeningen" van de islam in reeds onderworpen gebieden.

http://www.redouan.nl/koran_nl.htm
http://www.kuran.gen.tr/

http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

NB: ik heb Wilders nog nooit kunnen betrappen op een ONWAARHEID of ONEERLIJKHEID.

Kallikles
30 november 2007, 18:34

De bedoeling van Wilders is een politiek statement te maken. Hij wil liefst gewelddadige reactie uitlokken, om daar politiek garen uit te spinnen. Dat was niet de bedoeling van Monty Python. Monty Python gebruikt politiek & religie om humor te maken. Wilders gebruikt "humor" om politiek te scoren. Dat maakt deze "humor" vals en dus flauw.

Flippend Rund
30 november 2007, 18:43
Als Wilders zo'n film wil maken, dan is dat zijn volste recht. Als de moslims zo dom zijn om zich daardoor te laten provoceren tot geweld, dan bewijst dat enkel hun onvolwassenheid.

willem1940NLD
30 november 2007, 18:44
De bedoeling van Wilders is een politiek statement te maken. Hij wil liefst gewelddadige reactie uitlokken, om daar politiek garen uit te spinnen. Dat was niet de bedoeling van Monty Python. Monty Python gebruikt politiek & religie om humor te maken. Wilders gebruikt "humor" om politiek te scoren. Dat maakt deze "humor" vals en dus flauw.Wilders gebruikt geen humor; de man is bloedserieus èn kundig. Het wordt een Westerling echter overwegend kwalijk genomen als hij gedrevenheid toont.

Kallikles
30 november 2007, 18:56
Wilders gebruikt geen humor

Je bent het dus met me eens dat de vergelijking met Monty Python volledig uit de lucht gegrepen is.

willem1940NLD
30 november 2007, 19:21
Je bent het dus met me eens dat de vergelijking met Monty Python volledig uit de lucht gegrepen is.
Uiteraard; Wilders zal no-nonsense gaan, "de waarheid en niets dan de waarheid".

Eichmann
30 november 2007, 19:38

Het is de zoveelste fooraap in de Nederlandse rechtspolitieke zoo.

liberalist_NL
30 november 2007, 19:39
Geert is een aandachtshoer.
Op zijn geheime lokatie heeft hij vast niet zoveel aandacht. Toch blijft hij doorgaan. Hoewel ik het niet eens ben met zijn toon, heb ik toch respect voor de man.

Kallikles
30 november 2007, 20:03
Uiteraard; Wilders zal no-nonsense gaan, "de waarheid en niets dan de waarheid".

De man heeft inderdaad de waarheid in pacht. :lol:

Kallikles
30 november 2007, 20:05
Op zijn geheime lokatie heeft hij vast niet zoveel aandacht. Toch blijft hij doorgaan. Hoewel ik het niet eens ben met zijn toon, heb ik toch respect voor de man.

Ik heb alleen respect voor mensen met een minimum aan intelligentie. 8-)

liberalist_NL
30 november 2007, 20:15
Je kan Wilders qua opleiding e.d. veel verwijten, maar hij wordt niet gehinderd door een gebrek aan dossierkennis. Hij weet waarover hij spreekt.

willem1940NLD
30 november 2007, 22:25
De man heeft inderdaad de waarheid in pacht. :lol:
Inderdaad is Geert een gelovig mens en dus zal hij zelf zijn eigen kwaliteiten en mogelijkheden beschouwen als "in pacht"; het feit dat hij tot op het pijnlijke waarheidslievend zich opstelt vind ik geen goede reden voor flauwe woordspelingen.

VlaamseKracht
30 november 2007, 22:33
Gisterenavond was er een programma(op Nederland 1) over de film die Wilders wil maken.
De Nederlands staatsveiligheid maakt zich ernstige zorgen omdat Geert Wilders in de film de Koran wil verscheuren.
Bij de Moslims zou dit overkomen als een grove belediging en zou Europa wel eens kunnen ontploffen...

DOEN WILDERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:grin: :grin: :grin:

filosoof
30 november 2007, 22:47
Als Wilders zo'n film wil maken, dan is dat zijn volste recht. Als de moslims zo dom zijn om zich daardoor te laten provoceren tot geweld, dan bewijst dat enkel hun onvolwassenheid.
Je kan Wilders qua opleiding e.d. veel verwijten, maar hij wordt niet gehinderd door een gebrek aan dossierkennis. Hij weet waarover hij spreekt.
het OM hopelijk ook:
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/binnenland/2007/11/om_krijgt_44_klachten_tegen_wi.html
:lol:

filosoof
30 november 2007, 22:48
Op zijn geheime lokatie heeft hij vast niet zoveel aandacht. Toch blijft hij doorgaan. Hoewel ik het niet eens ben met zijn toon, heb ik toch respect voor de man.Als hij evenveel respect voor anderen had...

Sjaax
30 november 2007, 22:54
Gisterenavond was er een programma(op Nederland 1) over de film die Wilders wil maken.
De Nederlands staatsveiligheid maakt zich ernstige zorgen omdat Geert Wilders in de film de Koran wil verscheuren.
Bij de Moslims zou dit overkomen als een grove belediging en zou Europa wel eens kunnen ontploffen...
Ontploffen? Misschien. Maar ik denk het niet. De cartoonrellen waren in een paar dagen over. De film submission van Theo van Gogh heeft niet tot verontrustende acties geleid.

Volgens Afshin Elian schuilt er voor Nederland een groter gevaar in de verlenging van de Oeroezgan-missie.
Citaat: We mogen en kunnen niet capituleren. Niet Geert, maar onze aanwezigheid in Uruzgan is de bron van grote dreiging.

Wat Wilders betreft, kom op met je film. Aan Voltaire toegeschreven: “Ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.”

filosoof
30 november 2007, 22:55
Inderdaad is Geert een gelovig mens.Dus moet niet verwacht worden dat hij eenzelfde film over de bijbel zal maken? Materiaal genoeg.

willem1940NLD
30 november 2007, 22:58
het OM hopelijk ook:
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/binnenland/2007/11/om_krijgt_44_klachten_tegen_wi.html
:lol:
Het OM zal iedere zulke klacht moeten onderzoeken ter bepaling van enig ontvankelijkheidsgehalte.

Ik denk niet dat er ook maar 1 zal standhouden maar het kan enige tijd duren voordat hierover (indien al) uitsluitsel de Media bereikt.

Vergeet vooral niet de ingekomen commentaren onder het bericht ook te lezen.

willem1940NLD
30 november 2007, 22:59
Dus moet niet verwacht worden dat hij eenzelfde film over de bijbel zal maken? Materiaal genoeg.
Films genoeg ook (en zowaar zonder moord/doodslag/dreiging daarmee samenhangend); Geert lijkt mij niet het type dat water naar de zee gaat dragen.

willem1940NLD
30 november 2007, 23:04
Als hij evenveel respect voor anderen had...Respect heeft hij voor de meeste Personen; minder voor groepen, -ismen, -dommen etc..

Kallikles
30 november 2007, 23:39

Wilders' dossiers worden opgemaakt door een zeer objectieve en onverdachte bron: de Mossad.

Diego Raga
30 november 2007, 23:42
De man heeft inderdaad de waarheid in pacht. :lol:Maar nee jong, ge weet toch dat alleen de koran (http://www.xs4all.nl/%7Epvdmomin/koran.html#47) goddelijke Waarheid bevat ?

willem1940NLD
30 november 2007, 23:43
Wilders' dossiers worden opgemaakt door een zeer objectieve en onverdachte bron: de Mossad.Waar haal je dat vandaan? Sinds wanneer staat Mossad op de (ongesubsidiëerde) loonlijst van Wilders en/of verwerkt die überhaupt de Nederlandse interne lotgevallen?

willem1940NLD
30 november 2007, 23:45
Maar nee jong, ge weet toch dat alleen de koran (http://www.xs4all.nl/%7Epvdmomin/koran.html#47) goddelijke Waarheid bevat ?
Wat dan ook die koran omvat, ik neem het wel serieus.

liberalist_NL
30 november 2007, 23:45
Wilders' dossiers worden opgemaakt door een zeer objectieve en onverdachte bron: de Mossad.
Ik heb zelf ook de ''beruchte delen'' van de Koran gelezen, en die zijn niet acceptabel in een westers kader. Toen ik discussieerde met iemand anders erover (die altijd een totaal andere mening erop nahoudt ;-) ), zei diegene dat ik die zinnen in zijn juiste historische context moest zien. Maar, zei ik, dat doet natuurlijk niets af aan het feit dát het er staat en dat het vaak als waarheid wordt gepropageerd. En dat tweede moet mijns inziens ook verboden worden, ook al is het gereciteerd, zonder accepterend commentaar. Context of niet, het staat er en sommige moslims volgen het ook op.

Wat ik dan wel weer raar vind is dat moslims, net als christenen, wel de kleine lettertjes volgen, maar de hoofdregels negeren (zoals, gij zult niet doden enz...)

Rudy
1 december 2007, 00:14
Ik heb zelf ook de ''beruchte delen'' van de Koran gelezen, en die zijn niet acceptabel in een westers kader. Toen ik discussieerde met iemand anders erover (die altijd een totaal andere mening erop nahoudt ;-) ), zei diegene dat ik die zinnen in zijn juiste historische context moest zien. Maar, zei ik, dat doet natuurlijk niets af aan het feit dát het er staat en dat het vaak als waarheid wordt gepropageerd. En dat tweede moet mijns inziens ook verboden worden, ook al is het gereciteerd, zonder accepterend commentaar. Context of niet, het staat er en sommige moslims volgen het ook op.

Voor wie gelooft in de openbaring is die historische context onzin. Niks interpretatie. Iedere letter is de waarheid.

Kallikles
1 december 2007, 00:21
Waar haal je dat vandaan? Sinds wanneer staat Mossad op de (ongesubsidiëerde) loonlijst van Wilders en/of verwerkt die überhaupt de Nederlandse interne lotgevallen?

Neen, Wilders staat op de (door de VS-Amerikaanse belastingbetaler gesubsidieerde) loonlijst van de Mossad.

willem1940NLD
1 december 2007, 00:23
Neen, Wilders staat op de (door de VS-Amerikaanse belastingbetaler gesubsidieerde) loonlijst van de Mossad.
Bron? Vast niet je "rechtse" duim.

willem1940NLD
1 december 2007, 00:29
Voor wie gelooft in de openbaring is die historische context onzin. Niks interpretatie. Iedere letter is de waarheid.Dat geldt niet uitsluitend voor gelovigen.

Kallikles
1 december 2007, 00:46

Neen mijn linkse.

Metternich
1 december 2007, 00:47
Dus we gaan de vrijheid redden door boeken te gaan verbieden? Zodra je zulke dingen verbiedt, gaat het immens populair worden. Verbied morgen de koran en ik zal er alles aan doen om een exemplaar in mijn handen te krijgen. Niet omdat ik sympathie heb met de islam, maar om tegendraads te kunnen doen.

Kallikles
1 december 2007, 00:51
Dus we gaan de vrijheid redden door boeken te gaan verbieden? Zodra je zulke dingen verbiedt, gaat het immens populair worden. Verbied morgen de koran en ik zal er alles aan doen om een exemplaar in mijn handen te krijgen. Niet omdat ik sympathie heb met de islam, maar om tegendraads te kunnen doen.

Zo heb ik een exemplaar van Mein Kampf liggen omdat er daar mensen problemen mee hebben. ;-)

solidarnosc
1 december 2007, 00:52
Die Wilders is toch een karrikatuur geworden van zichzelf. Steek er een euro in en ge krijgt een anti-islamtische uitspraak. Je kan er tegenwoordig je klok mee juist zetten.

Metternich
1 december 2007, 01:07
Liberalen; als ze maar alles wat een vorm van identiteit, een geheel van normen en waarden vormt en een zekerheid geeft omver kunnen werpen. Liberalisme; zum kotsen!

willem1940NLD
1 december 2007, 01:09
Die Wilders is toch een karrikatuur geworden van zichzelf. Steek er een euro in en ge krijgt een anti-islamtische uitspraak. Je kan er tegenwoordig je klok mee juist zetten.
Wilders baseert zich voornamelijk op de koran en vraagt voor zijn niet-gesubsidiëerde adviezen geen geld buiten zijn niet eens overdreven salaris.

willem1940NLD
1 december 2007, 01:11
Dus we gaan de vrijheid redden door boeken te gaan verbieden? Zodra je zulke dingen verbiedt, gaat het immens populair worden. Verbied morgen de koran en ik zal er alles aan doen om een exemplaar in mijn handen te krijgen. Niet omdat ik sympathie heb met de islam, maar om tegendraads te kunnen doen.Voor de bonafide verzamelaars zal altijd een uitzonderingsregel worden gevonden; vergelijk antieke (onschadelijk gemaakte) vuurwapens.

willem1940NLD
1 december 2007, 01:17
Liberalen; als ze maar alles wat een vorm van identiteit, een geheel van normen en waarden vormt en een zekerheid geeft omver kunnen werpen. Liberalisme; zum kotsen!
Nee, valt erg mee; het enig risico met die lieden is dat ze de sociale zekerheid te kort scheren. Daarom mag grosso modo de kiezersverhouding links/rechts in een democratie niet te gek ver afwijken van 50/50, dus ten laatste bij 40/60 of 60/40 zal ik op de kleinste stemmen ter bijsturing van het evenwicht.

willem1940NLD
1 december 2007, 01:18
Neen mijn linkse.Tenminste dit keer vind ik dat je eerlijkheid je siert.

Savatage
1 december 2007, 01:34

Tuurlijk :roll:

Sjaax
1 december 2007, 09:49
Voor wie gelooft in de openbaring is die historische context onzin. Niks interpretatie. Iedere letter is de waarheid.Je zult wel moeten interpreteren. Anders raak je verstrikt in de interne contradicties van die boekskes. (Liberalist: "Wat ik dan wel weer raar vind is dat moslims, net als christenen, wel de kleine lettertjes volgen, maar de hoofdregels negeren, zoals, gij zult niet doden enz...")
Dat is ook een reden dat ik al lang geleden religieuze boeken terzijde heb geschoven.

Rudy
1 december 2007, 11:31
Je zult wel moeten interpreteren. Anders raak je verstrikt in de interne contradicties van die boekskes. (Liberalist: "Wat ik dan wel weer raar vind is dat moslims, net als christenen, wel de kleine lettertjes volgen, maar de hoofdregels negeren, zoals, gij zult niet doden enz...")
Dat is ook een reden dat ik al lang geleden religieuze boeken terzijde heb geschoven.

De kleine lettertjes. Voor wie machtswellustig is zijn die kleine lettertjes belangrijk. Je leest er zo de rode draad die handelt over machtsverhoudingen tussen mannen en vrouwen. Al meer dan twee eeuwen lang. In een theocratie worden er enkele verzen of citaten uit een religieuze bron uitgepikt om te kunnen domineren. De tegenpartij, dikwijls ongeschoold, en die niet bepaald godsgeleerden zijn kunnen dit moeilijk weerleggen, wegens gebrek aan mondigheid en wegens andere prioriteiten, iemand moet uiteindelijk voor de kroost zorgen.
Godsdienst, welke ook, en macht gaan hand in hand, en vreemd genoeg het zijn altijd dezelfde mensen die het onderspit moeten delven.

Ik vrees dat Wilders zich wil focussen op die kleine lettertjes.

Metternich
1 december 2007, 11:56
Voor de bonafide verzamelaars zal altijd een uitzonderingsregel worden gevonden; vergelijk antieke (onschadelijk gemaakte) vuurwapens.Sinds wanneer zou je toestemming moeten krijgen om een boek in bezit te hebben? Zeg eens wat het verschil tussen Wilders' voorstel om de koran te verbieden en de Index Librorum Prohibitorum is.

liberalist_NL
1 december 2007, 13:14
Voor wie gelooft in de openbaring is die historische context onzin. Niks interpretatie. Iedere letter is de waarheid.
Exact.

willem1940NLD
1 december 2007, 18:36
Je zult wel moeten interpreteren. Anders raak je verstrikt in de interne contradicties van die boekskes. (Liberalist: "Wat ik dan wel weer raar vind is dat moslims, net als christenen, wel de kleine lettertjes volgen, maar de hoofdregels negeren, zoals, gij zult niet doden enz...")
De koran bevat geen "kleine lettertjes".
Moslims wordt in de koran juist aangeraden/opgedragen om anderen te doden; zij mogen alleen zonder rechterlijke tussenkomst geen moslims doden.

willem1940NLD
1 december 2007, 18:44
Sinds wanneer zou je toestemming moeten krijgen om een boek in bezit te hebben? Zeg eens wat het verschil tussen Wilders' voorstel om de koran te verbieden en de Index Librorum Prohibitorum is.
Natuurlijk is daar geen essentiëel verschil, boekverbod is boekverbod. Maar de tegenwerking betreffende bijvoorbeeld "mein kampf" schept wel een precedent, dat moet minstens ook met die koran dus wel kunnen lukken.

Kallikles
2 december 2007, 14:20

Volgende (zeer) rechtse site deelt nochtans mijn analyse:

http://vl.altermedia.info/de-nederlanden/geert-wilders-verliefd-op-israel_7462.html

Diego Raga
2 december 2007, 14:54
Oorspronkelijk bericht door Kallikles:

http://vl.altermedia.info/de-nederla...rael_7462.html (http://vl.altermedia.info/de-nederlanden/geert-wilders-verliefd-op-israel_7462.html) Op diezelfde site staat nochtans ook het volgende te lezen...

Lerares in elkaar geslagen door jongere in Lokeren (http://vl.altermedia.info/rassenrellen-anti-blank-racisme/lerares-in-elkaar-geslagen-door-jongere-in-lokeren_7801.html)

Een lerares is dinsdagavond aan haar school in Lokeren in elkaar geslagen door een jongere uit een groepje allochtone lieverdjes. Omstreeks 17.15 uur toen de vrouw de school, Onze-Lieve-Vrouw Presentatie in Lokeren wou verlaten versperden de jongeren de uitgang van de school.
Na een discussie lieten de jongeren de vrouw dan toch passeren om haar vervolgens of een laffelijke manier in de rug aan te vallen. De vrouw werd in het gezicht geslagen, op de grond getrokken waar ze vervolgens getrakteerd werd op enkele stampen. Het slachtoffer zal een week arbeidsongeschikt zijn.
De leerkracht is de echtgenote van korpschef Patrick Trienpont van de Lokerse politie. De verdachten zijn voorlopig spoorloos.
Misschien doen blanke vrouwen er beter aan om voortaan gesluierd rond te lopen om in onze prachtige multiculturele maatschappij als een mens behandeld te worden. ..., maar soortgelijke berichten ontsnappen nagenoeg telkens weer aan de selectiviteit van uw analyserend vermogen.
Het psychologische motief hiervoor mag u zelf uitzoeken, want daar staan uw topanalyses blijkbaar garant voor.

willem1940NLD
2 december 2007, 15:19

http://vl.altermedia.info/de-nederlanden/geert-wilders-verliefd-op-israel_7462.html
Ik zie daar niet de/jouw "analyse" dat Wilders op de payrol van buitenlanders zou staan.

Geen idee trouwens of die site "rechts" of "links" is, het lijkt mij voornamelijk een commerciëel bedrijf met tevens enig belang in (sensatie-)nieuwsgaring.

Ja, het is mij duidelijk dat Wilders voor sommige culturen (nog) grotere sympathie heeft dan ik; een belangrijke spanning levert mij wel "volkenrechtelijk" de vorming en de handhaving van de Staat Israël op en ik heb ook gemerkt dat vergelijkbare puzzle leeft onder minstens de helft van mijn Joodse kennissen zowel hier als ginds.

circe
2 december 2007, 16:11
Hoe lang zijn die woestijntenen in feite? Voor zover ik weet is die film van Wilders nog helemaal niet vertoond? Niemand weet wat er zal verteld worden of hoe het zal worden voorgesteld, maar ze weten verdorie wèl al dat er iets beledigd zal zijn ("het"?)

http://img252.imageshack.us/img252/5994/demonstratiekoranjd0.gif

willem1940NLD
2 december 2007, 16:37
Hoe lang zijn die woestijntenen in feite? ......... ze weten verdorie wèl al dat er iets beledigd zal zijn ("het"?)

Als dat zou kunnen ...
http://www.silvertoncamels.com/images/camel%20foot%201.jpghttp://www.fluxclan.com/pub/cameltoe.jpg

Wanne
2 december 2007, 16:46
Opmerkelijk is dat de schrijvers van het ‘internationale politieke’ forum wat voorzichtiger zijn dan die van in het forum ‘Immigratie en integratie’. Overigens werd in het laatste forum de draad eerder opgestart.

Moeten wij dan misschien ook maar criminelen die nog net geen mensen gedood hebben bij een overval even wapens in hun handen gaan duwen en hen pushen om mensen te doden zodat wij hen toch nog even de doodstraf kunnen geven?

Lincoln
2 december 2007, 18:03
Wilder is een politieke-angst-masturbeerder, indien hij stelen ballen heeft aan zijn lijf zoals sommigen hier zeggen waarom loopt hij dan met allerlei politie bescherming ???

Indien hij werkelijk opkomt voor wat hij zegt, waarom komt hij dat niet openlijk zeggen zonder lijfwachten zoals theo-van-gogh ,. Theo van gogh had tenminste meer ballen dan hem, hij liep zelfs zingend met een fietsje rond in de wijk !

Diego Raga
2 december 2007, 19:21
Wilder is een politieke-angst-masturbeerder, indien hij stelen ballen heeft aan zijn lijf zoals sommigen hier zeggen waarom loopt hij dan met allerlei politie bescherming ???Waarom loopt Abou Jahjah steeds met een trits body-guards rondom hem ?
Om zijn stalen ballen te beschermen tegen al te opdringerige fans, zeker ? :mrgreen:

Indien hij werkelijk opkomt voor wat hij zegt, waarom komt hij dat niet openlijk zeggen zonder lijfwachten zoals theo-van-gogh ,. Theo van gogh had tenminste meer ballen dan hem, hij liep zelfs zingend met een fietsje rond in de wijk !Ik vermoed dat dhr. Wilders liever heeft en loopt in de tegenwoordige tijd.
Spijtig dat we dat niet meer aan Theo zelf kunnen vragen...:roll:

Pindar
2 december 2007, 19:22
is nu ook weer erg helder waar die gast vandaan komt!

Pin d'Ar

willem1940NLD
2 december 2007, 23:13
Er is inmiddels een geplande "Demoniseer-Wilders-actie" gaande in Nederland, kennelijk in de hoop dat er een nieuwe Volkert-achtige op het toneel verschijnt.

Opvallend veel ingezonden commentaren onder het Telegraaf-bericht:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2671490/Verzetsbeweging_tegen_Wilders.html?pageNumber=2

zo 02 dec 2007, 05:30 | 858 reacties

Verzetsbeweging tegen Wilders

door Jouke Schaafsma
AMSTERDAM - Tegenstanders van Geert Wilders verenigen zich en richten een tegenbeweging op onder het motto 'Stop de VerWildering'. Er staat een landelijke demonstratie in Amsterdam gepland.
http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/00132/wilders_132374d.jpg (http://javascript<b></b>:fotovenster()

Ads door GoogleZorgpremie €68,45 (http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/iclk?sa=l&ai=BPxFh4C9TR8aLHYbMwwHs7d3sCvPl8SyvlfaTA8CNtwHAqQ cQARgBINuejAYoAzgAUPTg4tkDYJHsj4X4F6ABu4ae_gOqARFU ZWxlZ3JhYWYtQXJ0aWNsZbIBEHd3dy50ZWxlZ3JhYWYubmzIAQ HaAVpodHRwOi8vd3d3LnRlbGVncmFhZi5ubC9iaW5uZW5sYW5k LzI2NzE0OTAvVmVyemV0c2Jld2VnaW5nX3RlZ2VuX1dpbGRlcn MuaHRtbD9wYWdlTnVtYmVyPTKAAgGpAiMZrTzsubg-yAK3uHioAwHoAxPoA-QG6AOWBvUDAAACAPUDAAoCAA&num=1&adurl=http://www.geijsel.nl&client=ca-detelegraaf)
18% korting aanvullend Uitgebreide dekking
www.geijsel.nl (http://www.geijsel.nl)
Geert Wilders (http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/iclk?sa=l&ai=BqKht4C9TR8aLHYbMwwHs7d3sCubT1geu6aaUAcCNtwHAuA IQAhgCINuejAYoAzgAULm_nZv6_____wFgkeyPhfgXqgERVGVs ZWdyYWFmLUFydGljbGWyARB3d3cudGVsZWdyYWFmLm5syAEB2g FaaHR0cDovL3d3dy50ZWxlZ3JhYWYubmwvYmlubmVubGFuZC8y NjcxNDkwL1ZlcnpldHNiZXdlZ2luZ190ZWdlbl9XaWxkZXJzLm h0bWw_cGFnZU51bWJlcj0ygAIBqAMB6AMT6APkBugDlgb1AwAA AgD1AwAKAgA&num=2&adurl=http://www.parlement.com/9291000/bio/02258&client=ca-detelegraaf)
Biografie van het onafhankelijke tweede-kamerlid - voormalig VVD.
www.parlement.com/wilders (http://www.parlement.com/wilders)
Je buurt op internet (http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/iclk?sa=l&ai=B568_4C9TR8aLHYbMwwHs7d3sCqKchB6arLzSAsCNtwHg1A MQAxgDINuejAYoAzgAUOjv8a0FYJHsj4X4F6oBEVRlbGVncmFh Zi1BcnRpY2xlsgEQd3d3LnRlbGVncmFhZi5ubMgBAdoBWmh0dH A6Ly93d3cudGVsZWdyYWFmLm5sL2Jpbm5lbmxhbmQvMjY3MTQ5 MC9WZXJ6ZXRzYmV3ZWdpbmdfdGVnZW5fV2lsZGVycy5odG1sP3 BhZ2VOdW1iZXI9MoACAakCIxmtPOy5uD6oAwHoAxPoA-QG6AOWBvUDAAACAPUDAAoCAA&num=3&adurl=http://www.buurtlink.nl&client=ca-detelegraaf)
Nieuws, foto's en activiteiten Plaats zelf ook en reageer!
www.buurtlink.nl (http://www.buurtlink.nl)

PVV-voorman Geert Wilders heeft met zijn plannen voor een provocerende film over de islam een tegenbeweging tegen zichzelf in gang gezet. Voorzitter van de HBO-Raad Doekle Terpstra vindt dat het tijd wordt 'het kwaad te stoppen' en heeft toegezegd mee te doen in een anti-Wildersbeweging. Stichting VluchtelingenWerk, verschillende gemeenteraadsleden, hoogleraren, antidiscriminatieorganisatie 'Nederland bekent Kleur' en de stichting Islam en Burgerschap hebben ook al steun toegezegd. Op persoonlijke titel heeft Amnesty Internationaldirecteur Eduard Nazarski eveneens sympathie betuigd.

Kwaad
"Wilders is het kwaad en dat kwaad moet gestopt worden. De koude rillingen lopen me over mijn rug als ik hem hoor praten" , zegt Terpstra. "Het is tijd dat het debat over integratie bij de politiek wordt weggehaald. Laten we niet langer lijdzaam zijn. Het is belangrijk dat ook autochtonen nu opstaan en Wilders een halt toeroepen."

Volgens Terpstra is het on-Nederlands wat Wilders aan ideeën verspreidt. " Problemen met allochtonen moeten benoemd worden, maar het is zinloos mensen te schofferen en over de kling te jagen zoals hij doet."

Mohamed Sini, voorzitter van stichting Islam en Burgerschap, waar ooit nog de toenmalige minister Verdonk zich hard voor heeft gemaakt, neemt het oprichten van de anti-Wildersbeweging op zich: "Dit gaat er komen. Verder roep ik moslims op rustig te blijven en te accepteren dat ze beledigd worden."

Sini is tevens directeur van roc Midden-Nederland en lid van de nationale Unesco-commissie. Naast een brede maatschappelijke anti-Wildersbeweging, zijn er ook demonstraties in voorbereiding. De organisatie Nederland bekent Kleur, die in 1992 na een aanslag op een moskee 82.000 mensen op de been kreeg, onder wie Ruud Lubbers, wil opnieuw een demonstratie houden, nu tegen Wilders. "Er is heel veel animo om iets te doen. Het is tijd om de straat op te gaan, zegt woordvoerder René Danen.

Gerelateerde artikelen
http://www.telegraaf.nl/graphics/shim.gif
Wilders laaiend over oproep Terpstra (http://www.telegraaf.nl/binnenland/2678210/Wilders_laaiend_over_oproep_Terpstra.html)
PVV-leider Wilders is woedend...
http://www.telegraaf.nl/graphics/shim.gif

http://www.telegraaf.nl/graphics/icon_reageer.gif Reageer (http://www.telegraaf.nl/binnenland/article2671491.ece) http://www.telegraaf.nl/graphics/icon_mail.gif Mail (http://javascript<b></b>:popupUrl('http://www.telegraaf.nl/binnenland/2671490/Verzetsbeweging_tegen_Wilders.html?view=mail',400, 300)) http://www.telegraaf.nl/graphics/icon_print.gif Print (http://www.telegraaf.nl/binnenland/2671490/Verzetsbeweging_tegen_Wilders.html?view=print)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Doekle_Terpstra

http://www.disk-arbeidspastoraat.nl/plaatjes/terpstra.jpg

Elio di Supo
3 december 2007, 00:00

Waarschijnlijk wel. We weten niet eens zeker of Wilders met zijn film de Islam wil bekijken vanuit een humoristisch standpunt.

Anderzijds, een humoristische film met fictieve personages met de Koran als achtergrond moet toch ook kunnen? Het zou zelfs nog beter zijn als dit door moslims zelf zou geproduced worden.

willem1940NLD
3 december 2007, 01:13
O, ook Elsevier plaatste een artikel over de demoniseer-Wilders-campagne:

http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/artikel/asp/artnr/181986/index.html

Elio di Supo
3 december 2007, 01:26
Dat er kritiek bestaat op Wilders en zijn film is op zich niet zo erg. Dat die kritiek zich manifesteert nog voor zijn film is uitgebracht is al een stuk bedenkelijker. Waar ageert men dan tegen? De inhoud van de film of het feit dat Wilders überhaupt een film durft te maken over de Koran?

willem1940NLD
3 december 2007, 01:44
Dat er kritiek bestaat op Wilders en zijn film is op zich niet zo erg. Dat die kritiek zich manifesteert nog voor zijn film is uitgebracht is al een stuk bedenkelijker. Waar ageert men dan tegen? De inhoud van de film of het feit dat Wilders überhaupt een film durft te maken over de Koran?
Ik denk dat een paar "Bekende Nederlanders" belang hebben bij het uitlokken van een nieuwe (rituele) moordaanslag.

Pindar
3 december 2007, 12:36
Ik denk dat een paar "Bekende Nederlanders" belang hebben bij het uitlokken van een nieuwe (rituele) moordaanslag.

DAT zou me niks verbazen!
Nederland is een enorm belangrijk "illuminati" land
zie de NWO thread
Prinssss Bernhard heeft de smerige gore instantie
"Bilderburg" gestart!

Pin d"Ar

Kallikles
3 december 2007, 19:00
Op diezelfde site staat nochtans ook het volgende te lezen...
..., maar soortgelijke berichten ontsnappen nagenoeg telkens weer aan de selectiviteit van uw analyserend vermogen.
Het psychologische motief hiervoor mag u zelf uitzoeken, want daar staan uw topanalyses blijkbaar garant voor.

Helemaal niet. Vandaar noemde ik de site een onder rechtsen onverdachte bron.

daiwa
3 december 2007, 19:39
O, ook Elsevier plaatste een artikel over de demoniseer-Wilders-campagne:

http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/artikel/asp/artnr/181986/index.html

René Danen van anti-discriminatiebeweging heeft de film nog niet eens gezien, weet niets van de inhoud en toch acht hij het nodig in actie te schieten.
Sinds wanneer is een film maken aan discriminatie doen? 8O

Sinistra
3 december 2007, 19:54
Zeer goed. Schop die linkse kankerlijers maar eens goed tegen hun schenen. Vogelaar en de idioot Bos op kop. Toon maar eens dat Nederland genoeg heeft van dat tuig dat hier hun wetten komt stellen en de autochtone Nederlanders als "ongelovige honden" behandelen.

Diego Raga
3 december 2007, 22:53
Dat doet me denken aan de 'belezenheid' waarmee moslims in de jaren '80 ageerden, tegen de Duivelsverzen van Rushdie.
Die hadden toen ook iets 'gehoord over iets en iemand', dat hen niet direct zinde.
De mediapoco's die Wilders afkraken, die zijn in hetzelfde psychotische bedje ziek.

En zolang kritiek op de islam taboe blijft, tot zolang zal het vrije uiten van een mening slechts a wishful tought blijven, geen voldongen feit.
De onderwerpingslust van de extremist en de onderdanige angst van de dhimmie, gaan zoals steeds heel goed samen.
Verder mag ik hopen dat de film er komt, al was het maar om de wereld te laten zien wat vrijheid betekent, enerzijds voor moslims en anderzijds voor niet-moslims. Go, Geert, go !! ;-)

Lincoln
4 december 2007, 20:29
We zullen dan maar eens een film maken waarin we de holocaust in vraag kunnen stellen.

Als wilders & co het recht hebben om een rode kaart te trekken op de anderen ,dan mag hij zeker niet vergeten dat de anderen ook het recht hebben met dezelfde handeling terug te reageren,. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen, en eerst in eigen boezem kijken alvorens de anderen met de vinger te wijzen !

Lincoln
4 december 2007, 20:32
Dat doet me denken aan de 'belezenheid' waarmee moslims in de jaren '80 ageerden, tegen de Duivelsverzen van Rushdie.
Die hadden toen ook iets 'gehoord over iets en iemand', dat hen niet direct zinde.
De mediapoco's die Wilders afkraken, die zijn in hetzelfde psychotische bedje ziek.

En zolang kritiek op de islam taboe blijft, tot zolang zal het vrije uiten van een mening slechts a wishful tought blijven, geen voldongen feit.
De onderwerpingslust van de extremist en de onderdanige angst van de dhimmie, gaan zoals steeds heel goed samen.
Verder mag ik hopen dat de film er komt, al was het maar om de wereld te laten zien wat vrijheid betekent, enerzijds voor moslims en anderzijds voor niet-moslims. Go, Geert, go !! ;-)

En zolang kritiek op de holocaust een taboe blijft, remember my words ! "rode kaart"

Mahalingam
4 december 2007, 20:50
In Nederland loopt de heisa over het mogelijke filmpje op volle toeren. Het is net een bananenrepubliek. Waar vindt je anders een situatie dat hoge ambtenaren samen met subsidiesponsen een actiefront vormen tegen een parlementariër die de regering onwelgevallig is?
Voor fatsoenlijk rechts is het altijd heel lastig om betogingen te houden zonder dat die worden overgenomen door kaalkoppige vendelzwaaiende hitler-groet brengende nationaal socialisten.
Evenzo is het voor links lastig om te zorgen dat hun actie niet wordt gekidnapt door professionele extreem-linksen. Dat is inmidddels gebeurt met wat Terpstra in gang heeft gezet: hij heeft divere 'balngrijke mensen'(=regenten) achter zich gekregen en die moeten nu gaan vergaderen. Dat wordt zoeken naar een plekje in de agenda. Dat kost tijd.
Ondertussen heeft 'Nederland Bekent Kleur' de demonstratie op 8 november gekaapt. En dat is een groep van trotskisten die hun sporen wel verdient hebben bij de succesvolle demonisatie van Pim Fortuijn.
Carel Brendel heeft de doopceel gelicht:
http://home.hetnet.nl/~c.brendel/
Het bewijs: Nederland Bekent Kleur is een trotskistische club
http://www.mitglied.lycos.de/mahalingam/doelkeposter1klein.jpg

liberalist_NL
4 december 2007, 21:45
Waarom is Nederland dan net als een bananenrepubliek? Alles is immers bespreekbaar en het bestuur is toch relatief efficient.

Elio di Supo
4 december 2007, 22:03
We zullen dan maar eens een film maken waarin we de holocaust in vraag kunnen stellen.

Als wilders & co het recht hebben om een rode kaart te trekken op de anderen ,dan mag hij zeker niet vergeten dat de anderen ook het recht hebben met dezelfde handeling terug te reageren,. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen, en eerst in eigen boezem kijken alvorens de anderen met de vinger te wijzen !

:-) Alles is religie voor jou nietwaar? Zo ook het "geloof" in de holocaust, of de Shoah zoals de Joden het liever hebben. Ik geloof niet in heilige huisjes dus voor mijn part mogen ze gerust een film maken die de holocaust ontkent. Als de nodige argumenten ontbreken dan zal ik dienen te besluiten dat het weer een zoveelste propagandistische flutfilm is al dan niet gesponsord vanuit Teheran. En mochten er opeens toch argumenten zijn die wijzen op het tegendeel dan zullen velen iets hebben van "aha!". Ik twijfel sterk dat het laatste zich zal voordoen maar verrassingen zijn altijd welkom.

Diego Raga
5 december 2007, 00:23
En zolang kritiek op de holocaust een taboe blijft, remember my words ! "rode kaart"
Die discriminerende negationismewetten mogen ze idd direct afschaffen, beste Lincoln, kwestie van iedereen een objectief-gelijke behandeling te kunnen geven, als het gaat om het vrije historische onderzoek en de beschrijving van al dan niet vermeende feiten in de geschiedenis, om hun terechte plaats erin te kunnen geven.

Niemand houd de moslimgemeenschap dan ook tegen, om over de holocaust of welk onderwerp dan ook een film te maken.
Trouwens, kun je een voor niet-moslims interessante film of doc aanraden over de islam, geschreven en geregisseerd door moslims ?

Die film van Geert is op niks anders gebaseerd dan op het koranische draaiboek dat al 14 eeuwen dienst doet, die moet er echt komen, weet je.
Zo kunnen anderdenkenden, nietsvermoedenden en andere toekomstige dhimmies, ook eens kennismaken met de geestverrijkte aanhangers en idolate volgelingen van de islamitische ideologie annex religie.
Al was het maar om de wijdse grenzen van de jullie wereldwijd legendarische begrip over verdraagzaamheid en tolerantie, nog eventjes wat verder uit te rekken.
Kwestie om eens te zien, wat er nu juist van waar is, maar als je het niet erg vind, houd ik alvast mijn 'rode kaart' binnen handbereik.

En ach, troost je, als de film dezelfde soort flair uitstraalt als Wilders' ravissante kapsel.., wie weet lopen er dan na de vertoning wel massa's niet-moslims met hun kroost stante pede naar de dichtst bijzijnde moskee, om zich daar direct tot de verheven leer van Mohammed te bekeren en hierdoor eindelijk tot het keurvolk van goddelijke uitverkorenen te behoren... :-)

willem1940NLD
5 december 2007, 17:41
Tikkende tijdbom .....
Home Wilders: Ik word gedemoniseerd http://www.geertwilders.nl/images/M_images/pdf_button.png (http://www.geertwilders.nl/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=1377) http://www.geertwilders.nl/images/M_images/printButton.png (http://www.geertwilders.nl/index2.php?option=com_content&task=view&id=1377&pop=1&page=0&Itemid=1) http://www.geertwilders.nl/images/M_images/emailButton.png (http://www.geertwilders.nl/index2.php?option=com_content&task=emailform&id=1377&itemid=1) woensdag 05 december 2007 Bron Telegraaf 5 december 2007
Van onze parlementaire redactie DEN HAAG, woensdag

Geert Wilders vindt dat hij net zo wordt gedemoniseerd als Pim Fortuyn destijds. De PVV-leider is woedend over de "christelijke fatwa", die de prominente CDA'er Doekle Terpstra volgens hem heeft uitgesproken met diens oproep om 'het kwaad' te stoppen.

"Zonder rechtstreeks op te roepen tot geweld kan Terpstra een sfeer creëren die geweld rechtvaardigt. Wat dat betreft denk ik absoluut aan de tijd van het demoniseren van Fortuyn", zegt Wilders. Fortuyn werd in 2002 vermoord.
De PVV-leider spreekt van een CDA-banvloek. "Ik hoor premier Balkenende niet zeggen dat Terpstra niet op de man mag spelen. Het is niet fris."

Terpstra riep afgelopen weekeinde op om de 'verWildering' te stoppen en noemde de PVV-leider daarbij "het kwaad". De CDA'er reageerde op de filmplannen van Wilders, die een anti-Koranfilm voorbereidt. Terpstra wil een tegenbeweging vormen, die onder meer de zegen heeft van oud-CDA-voorman Elco Brinkman, NOC*NSF-voorzitter Erica Terpstra en Jong Oranje-bondscoach Foppe de Haan.

Ondemocratisch
Hoewel Terpstra inmiddels heeft laten weten dat hij Wilders niet persoonlijk wilde treffen, is de rechtse politicus des duivels. "Ik hoop dat Terpstra de verantwoordelijkheid wil dragen als een volgende gek (na de moordenaar van Fortuyn, red.) denkt dat-ie het kwaad moet stoppen. Het is ondemocratisch en abject."

In de Tweede Kamer werd gisteren wisselend gereageerd op de rel. Rita Verdonk noemde de oprichting van een tegenbeweging belachelijk. Ook D66-leider Alexander Pechtold vond zo'n beweging niet nodig.
PvdA-minister Vogelaar (Integratie) zei in een reactie dat Wilders polariseert. "Ik heb al eerder gezegd dat Wilders de moslims te veel over één kam scheert en dat dat het debat geen goed doet."

Geert Wilders maakte gisteren bekend aangifte te gaan doen van doodsbedreigingen nadat in Gouda op drie plekken leuzen tegen hem waren aangebracht. Op de voormalige Jan Lighartschool aan de Snoystraat in de Goudse wijk Korte Akkeren waren ondermeer hakenkruizen en de tekst 'Wilders moet dood' gekalkt.
De gemeente Gouda heeft de doodsbedreiging gistermiddag laten weghalen.
Buren zijn blij dat de muren weer schoon zijn. ,,Dit is toch verschrikkelijk? Tegen zulke teksten kijk ik niet graag aan", aldus een overbuurman.

Hashiwokakero
5 december 2007, 17:43
Tikkende tijdbom .....Och de linkse poco's zouden toch niet van gedacht veranderen door één dode meer of minder, en het is dan nog een extreem rechtse zak.:roll:

liberalist_NL
5 december 2007, 18:21
Dat gestuntel van Doekle Terpstra doet me denken aan de bemoeienis van Maurice de Hond bij dat Deventer-moordzaakgedoe.

Hoomer
7 december 2007, 18:28
Hoe? heeft u geen zelfrespect?

willem1940NLD
7 december 2007, 19:01
Tamelijk nieuw voor Nederland toch, lijkt mij: een boycot-actie tegen Unilever (waar Hr Terpstra zit en ook Mw Vogelaar iets mee te maken heeft); het initiatief komt van Wilders-fans en staat op veel websites. Het half miljoen stemmers laat van zich horen.

http://www.laatstenieuws.nl/2007/12/07/affaire-terpstra-aandeel-unilever-zakt-op-aex/#more-1809

http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/do/nph-zoek.cgi?qry=boycot+unilever+terpstra&where=nl&mu=&mi=&cs=UTF-8

Flippend Rund
7 december 2007, 19:07

Pfoe man, als je echt een moslim bent dan maak je je daar allemaal niet druk om, want in de koran staat vele malen dat Allah wel zal afrekenen met de ongelovigen.

Het is misschien niet erg sympathiek wat Wilders allemaal uitspookt, maar uiteindelijk kun je het ook zien als een test of moslims daar nu eens volwassen op kunnen reageren, bij voorkeur door het compleet te negeren.

Lincoln
8 december 2007, 16:38
Pfoe man, als je echt een moslim bent dan maak je je daar allemaal niet druk om, want in de koran staat vele malen dat Allah wel zal afrekenen met de ongelovigen.

Het is misschien niet erg sympathiek wat Wilders allemaal uitspookt, maar uiteindelijk kun je het ook zien als een test of moslims daar nu eens volwassen op kunnen reageren, bij voorkeur door het compleet te negeren.Ow, ik maak mij helemaal niet druk, iemand zoals wilders is een geschenk uit de hemel !

Voor mij is de hele situatie weeral één van de zoveelste bronnen waar ik mijn inspiratie kan uitputten ! :lol:

Vuyschthaemert
18 januari 2008, 11:28
Arabische Europese Liga maakt tegenfilm Wilders

HILVERSUM - De Arabische Europese Liga (AEL) gaat een tegenfilm uitbrengen op de dag dat de Koranfilm van Geert Wilders uit is. Dat heeft Abdou Bouzerda van de Nederlandse tak van de AEL donderdagavond in de actualiteitenrubriek NOVA gezegd. De AEL wil in deze film de andere kant van de Koran en de islam laten zien.

„Ik roep alle moslims op zich aan te sluiten bij het publieke debat”, zei Bouzerda.

Bouzerda kondigde aan een offensief tegen de Nederlandse overheid te beginnen „als de regering mooi weer gaat spelen in het buitenland”. „Als het gaat over veiligheid van Nederlanders in het buitenland, staan we daar voor honderd procent achter. Maar als de regering Nederland portretteert als een tolerant land dat geen problemen heeft met haar moslimgemeenschap, dan gaan wij die boodschap absoluut verstoren.”

Staatssecretaris Ahmed Aboutaleb van Sociale Zaken zei in het programma bereid te zijn om met zijn achtergrond en kennis van de Arabische taal zonodig in moslimlanden tekst en uitleg te geven over de film van Wilders en waarom die vertoond mag worden. „Als er een beroep op me wordt gedaan, zal ik dat zeker doen”, aldus Aboutaleb.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3060584/_AEL__maakt_tegenfilm_Wilders__.html?p=20,1

willem1940NLD
18 januari 2008, 13:13
Ha, het wordt wel spannend nu; "tegenfilm" terwijl nog niemand iets weet over de inhoud van Wilders' film.

Bhairav
18 januari 2008, 13:16
Ha, het wordt wel spannend nu; "tegenfilm" terwijl nog niemand iets weet over de inhoud van Wilders' film.

Echt onvoorspelbaar kan dat niet zijn...

Savatage
18 januari 2008, 13:20
Zou de film van Wilders ook in de cinema gaan spelen?

Revolutie
18 januari 2008, 13:37
Arabische Europese Liga maakt tegenfilm Wilders

HILVERSUM - De Arabische Europese Liga (AEL) gaat een tegenfilm uitbrengen op de dag dat de Koranfilm van Geert Wilders uit is. Dat heeft Abdou Bouzerda van de Nederlandse tak van de AEL donderdagavond in de actualiteitenrubriek NOVA gezegd. De AEL wil in deze film de andere kant van de Koran en de islam laten zien.

„Ik roep alle moslims op zich aan te sluiten bij het publieke debat”, zei Bouzerda.

Bouzerda kondigde aan een offensief tegen de Nederlandse overheid te beginnen „als de regering mooi weer gaat spelen in het buitenland”. „Als het gaat over veiligheid van Nederlanders in het buitenland, staan we daar voor honderd procent achter. Maar als de regering Nederland portretteert als een tolerant land dat geen problemen heeft met haar moslimgemeenschap, dan gaan wij die boodschap absoluut verstoren.”

Staatssecretaris Ahmed Aboutaleb van Sociale Zaken zei in het programma bereid te zijn om met zijn achtergrond en kennis van de Arabische taal zonodig in moslimlanden tekst en uitleg te geven over de film van Wilders en waarom die vertoond mag worden. „Als er een beroep op me wordt gedaan, zal ik dat zeker doen”, aldus Aboutaleb.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3060584/_AEL__maakt_tegenfilm_Wilders__.html?p=20,1
er bestaan al genoeg van die moslimsfilmpjes op internet.

Lincoln
18 januari 2008, 14:19
Te veel lala over die film van wilders, de film opzich stelt niks voor dan een herhaling van dezelfde liedje die we al reeds horen op de veel fora's zoals bv ffi en anderen, alleen probeert hier wilders de aandacht te trekken van het publiek door de film geheimzinnig te houden tot aan de verschijning van de film zelf !

willem1940NLD
18 januari 2008, 16:55
Echt onvoorspelbaar kan dat niet zijn...Toch; de meeste (anti-)islamfilms lijden minstens aan wat "interpretatiepogingspijn" dus ik ben heel benieuwd hoe de rechtlijnige koran- en islamkenner Wilders de strakke Waarheid gaat tonen.

Lincoln
18 januari 2008, 17:24
Te veel lala over die film van wilders, de film opzich stelt niks voor dan een herhaling van dezelfde liedje die we al reeds horen op de veel fora's zoals bv ffi en anderen, alleen probeert hier wilders de aandacht te trekken van het publiek door de film geheimzinnig te houden tot aan de verschijning van de film zelf !...en dat liedje was enkel beperkt tot het internet.