PDA

View Full Version : OPINIE. Catastrofaal terrorisme dichterbij


Rudy
2 december 2007, 13:42
OPINIE. Catastrofaal terrorisme dichterbij

AL QAEDA EN DE NUCLEAIRE BOM

http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/2007/12/01/OPI3_GR71KKGMK.1+FO_brogel2.jpg

door Tom Sauer - (c) De Standaard 01/12/07


Hoe groot is de kans dat Al Qaeda binnenkort niet twee torens, maar twee steden de lucht in blaast? Tom Sauer is er niet gerust op. 'Wie wint deze koers tegen de tijd: de internationale gemeenschap of Al Qaeda?'

De Slovaakse politie heeft deze week drie personen gearresteerd die probeerden een kilo verrijkt uranium te verkopen. Het is niet de eerste keer dat dergelijke berichten opduiken. Nieuw is wel de omvang van de vangst. Verontrustend als je weet dat eens Al Qaeda in het bezit is van 50 kilo hoogverrijkt uranium, de weg openligt voor de productie van een rudimentaire atoombom met een kracht zoals die van Hiroshima. Na aanslagen door terroristen met chemische en biologische wapens, onder meer in Japan, is nucleair terrorisme nog het enige taboe dat overblijft. Scenarioschrijvers voor actiefilms doen al jarenlang een beroep op dit gevaar. Maar hoe reëel is die dreiging? Hoe groot is de kans dat Al Qaeda binnenkort niet twee torens, maar twee steden de lucht in blaast? Wordt 9/11 een voetnoot in de geschiedenis?

Wat duidelijk is, is dat Al Qaeda interesse heeft in het verkrijgen van 'de' bom. Zo zijn er onder meer persoonlijke contacten geweest tussen Bin Laden en Pakistaanse nucleaire wetenschappers. Bin Laden heeft in 2003 een fatwa uitgesproken waarin hij stelde dat vier miljoen moslimdoden moesten gewroken worden. Om aan dat aantal te geraken zijn kernwapens het meest efficiënt. Wat ook als een paal boven water staat, is dat Al Qaeda - in tegenstelling tot staten - deze wapens zal inzetten. De theorie van nucleaire afschrikking gaat volledig voorbij aan niet-staatsactoren die menen dat dit aardse leven slechts een opstapje is naar het paradijs. En als verspreidingsmiddel heb je heus geen intercontinentale ballistische raketten nodig. De VS mogen nog duizenden rakettenschilden plaatsen, zolang er dagelijks 10.000 kilo marihuana in de VS gesmokkeld kan worden, zal het ook niet bijzonder moeilijk zijn om één of meerdere tennisballen splijtbaar materiaal via één van de 30.000 vrachtwagens, 20.000 scheepscontainers, of 6.000 treinwagons die dagelijks de lansgrenzen oversteken, binnen te loodsen.

Kernvraag luidt dus of Al Qaeda in staat is om aan een of meerdere kernwapens te geraken. Twee mogelijke routes dienen zich aan: een volledig wapen kopen of stelen in één van de bestaande kernwapenstaten, of zelf het wapen produceren. Het is evident dat dergelijke professionele organisaties beide sporen tegelijkertijd zullen bewandelen. Volledige wapensystemen bemachtigen lijkt de eenvoudigste weg, maar is in werkelijkheid bijna onmogelijk aangezien zowel voor het op de kop tikken als het transport te veel handlangers dienen betrokken te worden. Bovendien zijn deze nationale kroonjuwelen normaal gezien - en hier spreken we best met twee woorden - uitermate goed beveiligd en voorzien van technologie die maakt dat het helemaal niet evident zal zijn om het ding aan de praat te krijgen.

Desalniettemin houden we beter een oogje in het zeil in moslimstaten die vandaag tegelijkertijd de volgende kenmerken vertonen: kernwapenstatus; het huisvesten van wetenschappers die een wereldwijd netwerk opzetten om nucleair materiaal aan gelijk wie te verkopen; het welig tieren van religieus extremisme binnen en buiten het leger en de veiligheidsdiensten; politieke onstabiliteit met inbegrip van het uitroepen van de noodtoestand; regio's herbergend waar leger en politie geen voet aan de grond krijgen en waar ook de hoofdzetel van 'de NV Al Qaeda' is gevestigd.

Paul Williams, een voormalig FBI-agent, stelt dat Al Qaeda vandaag de dag al atoomrugzakbommen in de VS heeft binnengesmokkeld. Het merendeel van de experts volgt deze inschatting echter niet. Bovendien zal, indien dat toch het geval is, de houdbaarheidsdatum overschreden zijn.

De meest waarschijnlijke piste is echter dat het zelf probeert een rudimentaire atoombom te produceren. U en ik zijn hiertoe niet in staat. Maar wetenschappers die werkzaam zijn in de nucleaire sector wel. En zo zijn er wel wat als je weet dat ten tijde van de Koude Oorlog tienduizenden wetenschappers de nucleaire labs bevolkten. De kans is dan ook vrij groot dat in Rusland enkelen van hen de lokroep van het geld niet hebben weerstaan, toen ze in de jaren negentig zeer slecht en laattijdig uitbetaald werden. Erg hooggekwalificeerd personeel heb je hier niet voor nodig.

In de jaren zestig heeft men in de VS de proef op de som genomen: aan drie doctoraatsstudenten in de fysica werd gevraagd met behulp van niet-geclassificeerde literatuur en gegeven de noodzakelijke hoeveelheid splijtbaar materiaal een atoombom in elkaar te knutselen. Het lukte hen. Meer nog, in de jaren zeventig slaagde een Amerikaans bachelor student in dezelfde opdracht. Zijn thesis werd onmiddellijk geclassificeerd. Theodore Taylor, die indertijd aan het Manhattan-project heeft meegewerkt, zei ooit: 'Eens in het bezit van splijtbaar materiaal is het bouwen van kernwapens zeer gemakkelijk. Dubbel onderstreept: zeer gemakkelijk'.

Blijft de cruciale vraag of Al Qaeda in staat is om aan enkele tientallen kilogram splijtbaar materiaal - hoogverrijkt uranium of plutonium - te geraken. Vanuit het oogpunt van Al Qaeda wringt hier het schoentje. Wegens de inherente kenmerken van plutonium ligt de keuze voor uranium voor de hand. Hoogverrijkt uranium vind je gelukkig niet op elke hoek van de straat. Naast de negen bestaande kernwapenstaten zijn er echter heel wat onderzoeksreactoren in niet-kernwapenstaten die dergelijk materiaal in huis hebben, soms verbonden aan universiteiten en niet degelijk beveiligd. Ook in Rusland slingert ondanks de inspanningen van de VS nog steeds veel splijtbaar materiaal rond. Zestig tot zeventig percent van dit materiaal is ondertussen beveiligd. Dat is echter een magere troost als je weet dat er nog steeds 200 tot 300 ton - verspreid over een uitgestrekt territorium - slecht beveiligd is, terwijl zoals hoger gesteld 50 kg volstaat voor een dergelijke bom.

Daarnaast zal een bijkomende moslimkernwapenstaat in het Midden-Oosten, die vandaag uranium aan het verrijken is, deze terroristische dreiging niet verkleinen. Anderzijds moet in verband met Iran naar een ruimer kader worden verwezen, waarbij de vraag nog steeds te weinig wordt gesteld of ook Israël en de andere acht kernwapenstaten en nucleaire allianties wel het goede voorbeeld geven. Is het strategisch een verstandige keuze van de VS om aan India, dat als één van de weinige landen steeds geweigerd heeft het non-proliferatieverdrag te ondertekenen, splijtbaar materiaal te verkopen? Dit druist regelrecht in tegen alle internationale afspraken sinds het begin van de jaren zeventig. Door deze transporten vergroot ook de terroristische dreiging. En wat zal de houding van België zijn binnen de Nuclear Suppliers Group binnen enkele maanden? Wordt het bijvoorbeeld ook niet tijd dat onze eigen politieke besluitvormers zich naast de institutionele atoombommen ook nog eens buigen over de reële atoombommen op de purpere heide? Of is er geen verband tussen Kleine Brogel en Al Qaeda?

Het goede nieuws is dat met bijkomende inspanningen en duidelijke prioriteiten, ook van de EU, het gevaar van nucleair terrorisme kan worden geëlimineerd. De vraag is enkel wie deze koers tegen de tijd aan het winnen is: de internationale gemeenschap of Al Qaeda. De recente vangst in Slovakije is in ieder geval en jammer genoeg slechts een tip van de ijsberg.

Tom Sauer doceert internationale politiek aan de Universiteit Antwerpen

Rudy
2 december 2007, 13:48
5 kilogram is niet veel. Ja dus.

Ovidius
2 december 2007, 14:05
Het is doemdenken ik weet maar volgens mij is het enkel nog wachten op ...

Volgens mij hebben ze de kennis en het materiaal nu al, het is enkel nog de logistiek en het laten ontploffen van het onding dat rest.

http://i242.photobucket.com/albums/ff130/Ovidius_/Zomaar%20wat/bomb.gif

Rudy
2 december 2007, 16:48
Het is doemdenken ik weet maar volgens mij is het enkel nog wachten op ...

Volgens mij hebben ze de kennis en het materiaal nu al, het is enkel nog de logistiek en het laten ontploffen van het onding dat rest.

Doemdenken, inderdaad.

Hoewel. Actueel heeft niemand baat bij een aanval met nucleair tuig. Dat is al jaren zo, sinds de koude oorlog.

Met nucleair tuig kan je bij wijze van spreken de lokale bevolking niet meer imponeren of gijzelen, gezien bij een aanval die lokale bevolking niet meer bestaat. De gebruiker kan niet rekenen op geloofwaardigheid, want de reactie op een aanval valt binnen een mum aan tijd. Niemand heeft baat bij een totale vernietiging, behalve een idioot die alle bruggen achter zich wil verbranden.

Rudy
2 december 2007, 16:48
(---)

Rudy
2 december 2007, 16:48
(---)

Lincoln
2 december 2007, 17:38
Verander de naam "al-qaida" met de naam "CIA", :wink:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=97468

Lincoln
2 december 2007, 17:45
...trouwens de vijanden van de US zijn zelf de US, en uit de US hebben ze de twintowers neer gehalen en zo ook zullen ze met het tuig van de US de US onderuit halen !

Ovidius
2 december 2007, 18:08
Doemdenken, inderdaad.

Hoewel. Actueel heeft niemand baat bij een aanval met nucleair tuig. Dat is al jaren zo, sinds de koude oorlog.Het gaat hier over terroristen hé, die hebben een totaal andere agenda en gebruikshandleiding dan een regering. Die kunnen enkel toeslaan als ze constant van techniek veranderen als ze niet gepakt willen worden, dat maakt ze ook zo onvoorspelbaar.

Met nucleair tuig kan je bij wijze van spreken de lokale bevolking niet meer imponeren of gijzelen, gezien bij een aanval die lokale bevolking niet meer bestaat. De gebruiker kan niet rekenen op geloofwaardigheid, want de reactie op een aanval valt binnen een mum aan tijd. Niemand heeft baat bij een totale vernietiging, behalve een idioot die alle bruggen achter zich wil verbranden.Klopt maar ze hebben al eerder laten zien dat veel slachtoffers niet direct een moreel bezwaar is voor hen, ze zien het zelfs als PR, sterven voor hun opdracht is ook geen probleem. Misschien kiezen ze deze keer ook niet voor een burgerdoel met veel slachtoffers maar voor installaties van openbaar nut om de economie te ontwrichten? Ik zeg maar wat een stuwdam ofzo?

Enfin, er kan vanalles gebeuren, echt wakker liggen doe ik er niet van hoor. ;-)

Hooverdam

http://www.downersgrovewatch.org/images/hooverdam.jpg

Rudy
3 december 2007, 18:23
Enfin, er kan vanalles gebeuren, echt wakker liggen doe ik er niet van hoor. ;-)

Hooverdam

http://www.downersgrovewatch.org/images/hooverdam.jpg

Waarom dan dit mooi beeld van een stuwdam die indien deze het begeeft duizenden mensenlevens kan kosten ?

Dr. Strangelove
3 december 2007, 18:36
Ja, maar de ongerustheid hierover werd/wordt misbruikt door sommigen die hier politiek voordeel uit wilden/willen slaan, om zo hun oude plannen er door te krijgen.

Bvb de invasie van Irak met het spookbeeld van een nucleair Al Qaeda, bevoorraad door Saddam, als ultiem argument.
Of de voortdurende aanval op elementaire mensenrechten, rechten van gevangenen, habeas corpus,...

Anderen misbruiken deze angst uit electorale motieven.

Hierdoor wordt dus volgens mij de dreiging opgeklopt.
Maar zeggen dat de dreiging helemaal onbestaande is, dat is aan struisvogelpolitiek doen.

Bhairav
3 december 2007, 18:51
De mensheid heeft blijkbaar behoefte aan iets 9/11-achtigs nu en dan.

Rudy
3 december 2007, 20:16
De mensheid heeft blijkbaar behoefte aan iets 9/11-achtigs nu en dan.

Inderdaad. Sommigen toch. Niet iedereen dus. Struisvogelpolitiek. Er is geen probleem zolang het zich niet voordoet in mijn tuin.
Pas op. Binnenkort vragen we ons af waarom zich niet elke week een 9/11 voordoet.

Rudy
3 december 2007, 20:30
Ja, maar de ongerustheid hierover werd/wordt misbruikt door sommigen die hier politiek voordeel uit wilden/willen slaan, om zo hun oude plannen er door te krijgen.

Potentiële nucleaire oorlogsvoering is niet enkel oorlogsstrategie maar ook een middel, gezien de impact, om de vrede te bewaren.

Enkel hopen dat geen gezagshebber flipt.

Misbruik is binnen deze context een rekbaar begrip.

Nierika
4 december 2007, 02:36
...trouwens de vijanden van de US zijn zelf de US, en uit de US hebben ze de twintowers neer gehalen en zo ook zullen ze met het tuig van de US de US onderuit halen !Je hebt gelijk Lincoln. De US zal zichzelf uiteindelijk onderuit halen door atoombommen te laten ontploffen in haar eigen steden. Slaapwel Lincoln...

Rudy
4 december 2007, 17:25
Je hebt gelijk Lincoln. De US zal zichzelf uiteindelijk onderuit halen door atoombommen te laten ontploffen in haar eigen steden. Slaapwel Lincoln...
Ik denk van niet. Wat de US betreft, eerder een derde wereldoorlog ontketenen als laatste strohalm tegen gezichtsverlies.
Een schurkenstaat als Noord-Korea daarentegen.

Babylonia
5 december 2007, 11:41
Regelmatige lezers van Aljazeera hebben de houding binnen de islamitische gemeenschap zoals op dit filmpje al jaren kunnen constateren. De mensen lachen een beetje met onze goegelovingheid in de westerse propaganda tegen de Islam.
Ze maken heel duidelijk het onderscheid tussen het deel van de westerse wereld dat we regering noemen en dat met deze gemene spelletjes bezig is en de gewone bevolking.
Ze zien heel duidelijk hoe heel de wereld slachtoffer is van de massa manipulatie.
Wij kunnen dat niet zien omdat we het slachtoffer zijn van de propaganda machine.
Zij weten dat and feel sorry for us.
Het verontrustende is dat dergelijke berichten die deze 'andere' mening vertolken dus NOOIT bij ons op de TV komen terwijl dat miljoenen mensen dit weten. Wat word ons nog meer verborgen gehouden door het ministerie van de waarheid?
Jonge Pakistani over Ben Laden;
http://www.youtube.com/watch?v=0UGXVic15ho

Ovidius
5 december 2007, 11:50
Waarom dan dit mooi beeld van een stuwdam die indien deze het begeeft duizenden mensenlevens kan kosten ?Geen speciale bedoeling buiten het feit van een mogelijk doelwit te willen tonen. En ja dit zou duizenden mensenlevens kosten.

En wat ik bedoelde met er niet echt wakker van te liggen is dat ik ervan uitga dat onze regering en Albert II wel alles onder controle zullen houden. http://i242.photobucket.com/albums/ff130/Ovidius_/Ironie.gif

lantjes
5 december 2007, 12:57
Verander de naam "al-qaida" met de naam "CIA", :wink:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=97468

Waarom iemand met een overduidelijke antipathie voor de USA zichzelf Lincoln noemt is mij ook volslagen onduidelijk. (al maken ze wel schoon auto's http://www.lincoln.com/mkz/home.asp )

KrisKras
5 december 2007, 12:58
Ja, maar...

je hebt al qaeda fout gespeld. Al CIAda vind ik correcter en op deze spelwijze zie je ook waarschijnlijk waarom ik "maar..." zeg.

False flag ops worden wel meer gepleegd om een doel te bereiken.

Pelgrim
5 december 2007, 14:30
Het grootst aantal nucleaire bommen is nog steeds in handen van de vs, die bedreiging vind ik eigenlijk veel groter.
Als we die oosterse terroristen en die westerse staatsterroristen nu eens ergens op een eiland droppen, dan kunnen ze daar elkaar opblazen en zijn wij er van af.

Lincoln
5 december 2007, 19:50
Waarom iemand met een overduidelijke antipathie voor de USA zichzelf Lincoln noemt is mij ook volslagen onduidelijk. (al maken ze wel schoon auto's http://www.lincoln.com/mkz/home.asp )
Ik ben noch anti amerikaan noch anti europeaan, trouwens in elke volk bestaan er nu éénmaal helden en idoolen ! En abraham lincoln vind ik één van de figuren uit de US die éénmaal op mijn symphatie mogen rekenen, men zegt; ik ben aan de zijde waar rechtvaardigheid heerst, ook al staat het aan de zijde van mijn vijanden !

forumspook
5 december 2007, 22:01
Verander de naam "al-qaida" met de naam "CIA", :wink:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=97468er is helemaal niks om onnozel over te grijnzen. Vraag maar eens aan de mismaakten die nog steeds geboren worden in Hiroschima en Tchernobyl wat ze over atoomkracht denken. Trafikanten en terroristen die zulk splijtbaar materiaal verhandelen en willen gebruiken moeten met alle mogelijke middelen tot het verraden van hun medeplichtigen gedwongen worden, en nadien doodgeschoten.

forumspook
5 december 2007, 22:07
Het gaat hier over terroristen hé, die hebben een totaal andere agenda en gebruikshandleiding dan een regering. Die kunnen enkel toeslaan als ze constant van techniek veranderen als ze niet gepakt willen worden, dat maakt ze ook zo onvoorspelbaar.

Klopt maar ze hebben al eerder laten zien dat veel slachtoffers niet direct een moreel bezwaar is voor hen, ze zien het zelfs als PR, sterven voor hun opdracht is ook geen probleem. Misschien kiezen ze deze keer ook niet voor een burgerdoel met veel slachtoffers maar voor installaties van openbaar nut om de economie te ontwrichten? Ik zeg maar wat een stuwdam ofzo?

Enfin, er kan vanalles gebeuren, echt wakker liggen doe ik er niet van hoor. ;-)

Hooverdam

http://www.downersgrovewatch.org/images/hooverdam.jpg
Wat ik niet versta is dat geen enkele van die bommenleggers uit het Midden Oosten geprobeerd heeft om de Turkse stuwdammen, gebouwd aan de grenzen, en die de Tiger en Eufraat bijna volledig afsluiten en heel de regio uitdroogt, te laten ontploffen hebben ?! En dit terwijl de Turken nu drinkwater aan Israël verkopen!!

forumspook
5 december 2007, 22:09
De mensheid heeft blijkbaar behoefte aan iets 9/11-achtigs nu en dan.
zal u allemaal een zorg wezen hé?8-) Al die kleinburgerlijke angst over doodgaan.

Pelgrim
5 december 2007, 23:00
er is helemaal niks om onnozel over te grijnzen. Vraag maar eens aan de mismaakten die nog steeds geboren worden in Hiroschima en Tchernobyl wat ze over atoomkracht denken. Trafikanten en terroristen die zulk splijtbaar materiaal verhandelen en willen gebruiken moeten met alle mogelijke middelen tot het verraden van hun medeplichtigen gedwongen worden, en nadien doodgeschoten.

wie heeft ook alweer die bom op hiroshima gedropt? Wie heeft trouwens als enige ooit een nucleaire bom gebruikt tegen burgerbevolking?
Juist ja.

Babylonia
8 december 2007, 21:14
Terrorisme steek wel heel anders in elkaar als we op TV te horen krijgen:
Hier over Bali en Indonesia.
http://video.google.com/videoplay?docid=2246973658225588456&hl=en-GB

Pindar
9 december 2007, 11:25
Men zou dit eens moeten bekijken:

Historian Ralph Epperson provides evidence that the United States is the only nation in the world with nuclear weapons.

No Nukes but US nukes (deel 1) (http://video.google.nl/videoplay?docid=-1727898298555711559&q=Epperson+Ralph&total=9&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=4)

No Nukes but Us nukes (deel 2) (http://video.google.nl/videoplay?docid=-3025873920714623613&q=Epperson+Ralph&total=9&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=6)



Pin d'Ar

Pindar
9 december 2007, 11:29
Wat ook zinnig is is het werk van Bruce Cathie bestuderen waarin aangetoond wordt dat een atoombom een geometrisch instrument is en alleen op bepaalde plekken , op bepaalde tijden , en met bepaalde stand van de zon kan werken!

dus..


Bruce Cathie explains why we can't have a Nuclear war.

video (http://youtube.com/watch?v=NlBXVewibHo)

"I realised that an all-out atomic war was an impossibility. Both sides could precalculate well in advance the time and positions of atomic attack. Plus the fact that only certain geometric locations could be detonated anyhow. A logical war cannot be considered under these circumstances. This could be the explanation for the proliferation of conventional weapons in modern warfare."


One of the most startling facts that I discovered by application of grid mathematics was that an atomic bomb is a device based on the geometrics of space and time. To be successfully detonated, the bomb MUST be geometrically constructed, placed on, under, or over a geometric position in relation to the Earth’s surface, and activated at a SPECIFIC TIME in relation to the geometrics of the solar system. I found that it was possible to precalculate the time of various bomb tests, and the locations where it was possible to explode a bomb.

http://www.whale.to/m/cathie.html


goh, zouden de politic dan liegen tegen ons? ;)


Pin d'Ar

Akufen
9 december 2007, 12:00
er is helemaal niks om onnozel over te grijnzen. Vraag maar eens aan de mismaakten die nog steeds geboren worden in Hiroschima en Tchernobyl wat ze over atoomkracht denken. Trafikanten en terroristen die zulk splijtbaar materiaal verhandelen en willen gebruiken moeten met alle mogelijke middelen tot het verraden van hun medeplichtigen gedwongen worden, en nadien doodgeschoten.

Je hebt het over de NATO denk ik hé? Wie schiet er al jaren lang tonnen radioactief materiaal in't rond? Maar bon, tzijn toch geen terroristen, die chance hebben we.

Pindar
9 december 2007, 13:07
Je hebt het over de NATO denk ik hé? Wie schiet er al jaren lang tonnen radioactief materiaal in't rond? Maar bon, tzijn toch geen terroristen, die chance hebben we.


Hoe kinderlijk naief!


Pin d'Ar

Pelgrim
9 december 2007, 14:57
en pindar, heb je ook échte bewijzen?

Pindar
9 december 2007, 15:02
en pindar, heb je ook échte bewijzen?


zat! ga maar spitten in de nwo thread

EN..bovenstaande video's en boeken al gelezen?

Aan je reactie te zien absoluut niet dus.

DIE zouden je kunnen overtuigen.

Maar als je hiet niet WIL zien, dan ZAL je het niet zien!

dankzij de door tavistock aangebrachte filters!


Pin d'Ar

Pelgrim
9 december 2007, 15:12
uw citaatjes zeggen genoeg.

"I realised that an all-out atomic war was an impossibility. Both sides could precalculate well in advance the time and positions of atomic attack. Plus the fact that only certain geometric locations could be detonated anyhow. A logical war cannot be considered under these circumstances. This could be the explanation for the proliferation of conventional weapons in modern warfare."

bewijzen: nul de botten.

One of the most startling facts that I discovered hoe wat waar?by application of grid mathematics meer concreet aub?was that an atomic bomb is a device based on the geometrics of space and time. To be successfully detonated, the bomb MUST be geometrically constructed, placed on, under, or over a geometric position in relation to the Earth’s surface, and activated at a SPECIFIC TIME in relation to the geometrics of the solar system. I found that it was possible graag bewijzen? wetenschapelijke methodiek, analyses? to precalculate the time of various bomb tests, and the locations where it was possible to explode a bomb.

bewijzen: nul de botten.

Pelgrim
9 december 2007, 15:14
Maar als je hiet niet WIL zien, dan ZAL je het niet zien!

dankzij de door tavistock aangebrachte filters!


Pin d'Ar

tja kijk, jij bent eigenlijk het resultaat van een experiment rond subliminale paranoïa impulsen, uitgevoerd door de geheime organisatie waar ik lid van ben. Maar je wil dat niet inzien en je zal dat niet inzien dankzij de Pelgrim filter.
En terzijde ook even vermelden dat ergens tussen mars en jupiter een theepot zweeft, aan jou om te bewijzen dat het niet zo is. :twisted:

Pindar
9 december 2007, 15:18
uw citaatjes zeggen genoeg.



bewijzen: nul de botten.



bewijzen: nul de botten.


Om het helemaal te begrijpen zul je de boeken moeten lezen en de
video's bekijken.

Zomaar ingaan op een citaat zonder de context is natuurlijk dom

en je moet de stof natuurlijk ook begrijpen. ;)

Ik zet alleen de wegwijzers neer, en die sabbel jij dan weer neer,
in plaats van eens die kant op te lopen.


Pin d'Ar

Pindar
9 december 2007, 15:19
tja kijk, jij bent eigenlijk het resultaat van een experiment rond subliminale paranoïa impulsen, uitgevoerd door de geheime organisatie waar ik lid van ben. Maar je wil dat niet inzien en je zal dat niet inzien dankzij de Pelgrim filter.
En terzijde ook even vermelden dat ergens tussen mars en jupiter een theepot zweeft, aan jou om te bewijzen dat het niet zo is. :twisted:

Is dat je commentaar? Klikt een hoop onmacht in door.
Vooral dat rare en zielige duivelskopje aan het eind zegt me veel. ;)


Hmmmm

nevermind


Nuff said

Pin d'Ar

Babylonia
9 december 2007, 23:17
who is NUff ?

wat van die tavistock en die filters?
Klinkt interessant
Dat die bus daar 'toevallig ' langs reed en juist daar ontplofte en de bloedspatten op hun deur zaten is toch een teken van de orbs....

Pelgrim
10 december 2007, 00:00
Is dat je commentaar? Klikt een hoop onmacht in door.

onmacht? Ik ben niet paranoïa hoor zoals jij. Het moet wel ferm sucken om overal Big Brother tegen te komen. Ik denk dat de onmacht eerder bij jou te vinden is.

Pindar
10 december 2007, 21:21
onmacht? Ik ben niet paranoïa hoor zoals jij. Het moet wel ferm sucken om overal Big Brother tegen te komen. Ik denk dat de onmacht eerder bij jou te vinden is.

Hoe kom je er bij dat ik paranoia ben?
En nog wat, je kent de volgende uitsprak toch wel:
"Ook al ben je paranoia dan wil dat nog niet zeggen dat ze niet achter je
aan zitten"?

en onmacht, nou nee, sinds ik dit ontdekt heb , en anderen met mij, zijn we
veel minder makkelijk te manipuleren, en dus op een bepaalde manier
'machtiger'.

Zoals ze zeggen he, kennnis is macht! ;)

Ook voor jou mogelijk



Pin d'Ar

Lincoln
10 december 2007, 21:38
Iran is volledig gestopt met het verkopen van haar olie in Amerikaanse dollars. Het land is de afgelopen twee jaar bezig geweest met het verwijderen van de dollar als handelsmunt met het buitenland. De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad noemt de Amerikaanse dollar een 'waardeloos stuk papier'.

De Iraanse minister van Olie Gholamhossein Nozari zei in een interview met het Iraanse persagentschap ISNA: "Het is in lijn met ons beleid om onze ruwe olie in andere munteenheden dan de Amerikaanse dollar te verhandelen. Op dit moment is verkoop van olie in de dollar compleet geëlimineerd."

Iran zegt dat de dollar de koopkracht van Iran aantast. "De steeds zwakker wordende dollar veroorzaakt enorme verliezen voor de exporteurs van ruwe olie. De dollar is daarom geen betrouwbare munteenheid meer", aldus Nozari.

Iran deed daarom vorige maand een voorstel aan de OPEC, het kartel van olieproducerende landen, om de handel in olie ook in andere munteenheden te doen. Behalve bij Venezuela vond Iran geen gehoor bij de andere landen.

In Amerika ligt Iran al hevig onder vuur om haar vermeende nucleaire wapenprogramma. Boze tongen beweren dat de VS in 2003 Irak hebben binnengevallen omdat Saddam Hoessein zijn olie ook in euro's wilde verhandelen, en dit de dominantie van de Amerikaanse dollar als wereldreservemunt zou aantasten. De VS vielen Irak toen binnen onder het mom van massavernietigwapens, maar die zijn nooit gevonden.

Iran heeft na Saudi-Arabië na de grootste conventionele oliereserves en op Rusland na de grootste aardgasreserves ter wereld. De terugtrekking uit de dollar door Iran zal de Amerikaanse munt waarschijnlijk nog verder aantasten. Ook de belangrijke oliestaat Koeweit liet onlangs de koppeling van de Koeweitse dinar met de Amerikaanse dollar vallen.


fok.nlDit is pas hout voor de brand !