PDA

View Full Version : 8 december 2004


Zwartengeel
7 december 2007, 20:00
Nog een triestige verjaardag...

28792


Dimebag Darrell (Dallas, 20 augustus 1966 – Columbus (Ohio), 8 december 2004) was een Amerikaanse metalgitarist. Zijn echte naam was Darrell Lance Abbott.

In de jaren tachtig begint Darrell (toen nog als Diamond Darrell) met onder andere zijn broer, Vinnie Paul, de band Pantera. In de eerste helft van de jaren negentig groeide Pantera uit tot een van de grootste thrash metalbands. Het derde album van Pantera, "Far Beyond Driven," kwam in 1994 zelfs binnen op de nummer-eenpositie in de Amerikaanse hitlijsten. Pantera werd in 1995 genomineerd voor een Grammy-award voor het nummer "I'm broken" en in 2001 voor "Revolution is my name".

Na het uiteengaan van Pantera vormde Darrell met zijn broer een nieuwe band, Damageplan. Ook werkte hij samen met artiesten als Anthrax, Zakk Wylde en Nickelback.

Op 8 december 2004 werd Dimebag Darrell op 38-jarige leeftijd vermoord tijdens een Damageplan-concert. Eén theorie over de mogelijke oorzaak is dat de dader, Nathan Gale, Darrell verantwoordelijk zou hebben gehouden voor het uiteengaan van de band Pantera alhoewel dit door onderzoek van de hand is gewezen.

Nadat Gale vier mensen vermoordde, waaronder dus Darrell, en verschillende anderen verwondde, werd hij zelf door een politieagent doodgeschoten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dimebag_Darrell

Derk de Tweede
7 december 2007, 20:05
Dat wist ik niet, ik ken de band echter wel!

Zwartengeel
7 december 2007, 20:07
Dat wist ik niet, ik ken de band echter wel!

Wel vrij beangstigend dat hij op exact dezelfde datum als Lennon eveneens door een dolgedraaide fan doodgeschoten werd...

BigF
7 december 2007, 20:08
Metal zal nooit nog vettiger zijn als met Dimebag.

De hoes van Vulgar Display of Power symboliseert nog het best zijn gitaarspel;
In your face!!

Voor de onwetenden; tik 'Pantera' in Youtube en check de eerste 6 filmpjes.
Schraap dan uw hersenen terug bij elkaar en ren naar de platenzaak!



Ja, sorry eh, maar ik ben voor eeuwig fan...
:cheer: Dimebag :cheer:

Jazeker
7 december 2007, 20:10
Net op die datum... Ik ben zeker dat dit gaat opduiken in de NWO-draad.

Zwartengeel
7 december 2007, 20:12
Ik ben een paar maanden voor zijn dood nog in de gelegenheid geweest de man te mogen interviewen. Ik hoef wellicht niet te zeggen dat ik tot het einde van mijn dagen spijt zal hebben van het feit dat ik dat interview op een dag stomweg gewist heb? :?

Jazeker
7 december 2007, 20:23
Ja, sorry eh, maar ik ben voor eeuwig fan...
:cheer: Dimebag :cheer:

Ik heb de metal-scene wat verlaten. Heb nog de cd's en zo, maar voor mij hoeft het niet meer. Soms grijp ik nog wel eens terug naar de (naar mijn insziens goede) live cd's van metallica maar intussen hou ik het op het betere werk en veelal gothic (al zit daar ook veel rommel tussen).

Maar die metal-scene tijdens klasfuiven e.d. waren heel leuk. Ik draag een bril (een dure ook omdat mijn glazen niet meteen in de standaard klasse vallen) en als je dan dronken in de pogo raakte dan kon het gebeuren dat je bril op de grond viel. Ik riep dan direct dat ik mijn bril kwijt was en wonder boven wonder... al die wildemannen die voorheen nog tegen elkaar zaten op te springen maakten meteen een open kring... echt zoiets als de politie zou doen. Ik kon toen naar mijn bril zoeken terwijl zij de nog springende menigte tegenhielden. Was een eye-opener voor mij toen ik pas uitging. Al die gasten en vrouwen die ineens een cirkel vormen rondom mij om al die andere pogo-freaks te weren om me de kans te geven om mijn bril terug te vinden op de dansvloer die heviger werd belast dan de gronden waarop gnoes ineens gaan rennen. Die bende jonge mensen die tegen elkaar op zaten te springen gingen ineens een schutsgroep vormen rond de plaats waar mijn bril kwijt was geraakt (en met een goedkoop montuur koste die bril al minstens 500 euro). Ik heb hem toen teruggevonden en zal nooit vergeten hoe die bende die zo stond te springen om elkaar blauwe plekken te geven ineens zo achteruit ging en een kring vormde die me toelieten om mijn bril (wat krasjes daargelaten) volledig terug te vinden op die smerige dansvloer.

Conclusie: doe wat je wil... als je andermans problemen probeert op te lossen dan zit je goed.

Hawkeye
7 december 2007, 20:27
Nog een triest moment...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/90/Wappers_belgian_revolution.jpg/300px-Wappers_belgian_revolution.jpg (http://nl.wikipedia.org/wiki/Afbeelding:Wappers_belgian_revolution.jpg)

Jazeker
7 december 2007, 20:27
Ik ben een paar maanden voor zijn dood nog in de gelegenheid geweest de man te mogen interviewen. Ik hoef wellicht niet te zeggen dat ik tot het einde van mijn dagen spijt zal hebben van het feit dat ik dat interview op een dag stomweg gewist heb? :?

Ehm... Ik zou dat ook liever willen vergeten. Maar Zwartengeel, het is nu eenmaal zo. Ik heb ook die momenten in het leven dat ik had moeten bijten of had moeten laten. Je weet het niet op voorhand en je hebt enkel een goed inzicht op wat je niet moest doen. Als je wist wat je wel moest doen dan was je leven perfect.

berre
7 december 2007, 20:28
Conclusie: doe wat je wil... als je andermans problemen probeert op te lossen dan zit je goed.dat is een mooie moraal.
moest ik een snoepje hebben, zou ik het je geven.

Den Ardennees
7 december 2007, 20:29
*krijgt plots een wrang déj�*-vue gevoel*

Als gastje van 14 kwam ik het ook tegen, op mijn eerste fuif ooit, mijn bril vloog af. Geen kring en ik mocht daar in den donker op de dansvloer naar mijn bril gaan zoeken, tussen de dansende en jumpende jongeren.

Gruwelijke herinnering.:? :?

BigF
7 december 2007, 20:50
Ik heb de metal-scene wat verlaten. Heb nog de cd's en zo, maar voor mij hoeft het niet meer. Soms grijp ik nog wel eens terug naar de (naar mijn insziens goede) live cd's van metallica maar intussen hou ik het op het betere werk en veelal gothic (al zit daar ook veel rommel tussen).
Ik volg het ook allemaal niet meer zo nauw tegenwoordig maar de oudjes van Pantera, Suicidal, Slayer ed... staan nog steeds in mijn iTunes en ze worden nog geregeld gedraaid. Overigens; is elke muziekstijl is rommel te vinden hoor.

Maar die metal-scene tijdens klasfuiven e.d. waren heel leuk. Ik draag een bril (een dure ook omdat mijn glazen niet meteen in de standaard klasse vallen) en als je dan dronken in de pogo raakte dan kon het gebeuren dat je bril op de grond viel. Ik riep dan direct dat ik mijn bril kwijt was en wonder boven wonder... al die wildemannen die voorheen nog tegen elkaar zaten op te springen maakten meteen een open kring... echt zoiets als de politie zou doen. Ik kon toen naar mijn bril zoeken terwijl zij de nog springende menigte tegenhielden. Was een eye-opener voor mij toen ik pas uitging. Al die gasten en vrouwen die ineens een cirkel vormen rondom mij om al die andere pogo-freaks te weren om me de kans te geven om mijn bril terug te vinden op de dansvloer die heviger werd belast dan de gronden waarop gnoes ineens gaan rennen. Die bende jonge mensen die tegen elkaar op zaten te springen gingen ineens een schutsgroep vormen rond de plaats waar mijn bril kwijt was geraakt (en met een goedkoop montuur koste die bril al minstens 500 euro). Ik heb hem toen teruggevonden en zal nooit vergeten hoe die bende die zo stond te springen om elkaar blauwe plekken te geven ineens zo achteruit ging en een kring vormde die me toelieten om mijn bril (wat krasjes daargelaten) volledig terug te vinden op die smerige dansvloer.
Ik heb jarenlang in de Biebob (vrij bekend hardrock-cafe hier in de kempen) uitgegaan en daar heb ik zo'n taferelen meermaals gezien. Wonderbaarlijk eigenlijk, maar iedereen deed het. In al die jaren heb ik daar ook nooit weten vechten, niet binnen en niet buiten de cafe.
Conclusie; hardrockers waren (zijn misschien nog steeds) vredelievende mensen al doen al dat leder, doodskoppen en armbanden met pinnen misschien anders vermoeden...
:cheer:

Conclusie: doe wat je wil... als je andermans problemen probeert op te lossen dan zit je goed.
Wel altijd zien dat je eerst je eigenste opgelost krijgt natuurlijk.
;-)

Zwartengeel
7 december 2007, 20:58
Ik heb jarenlang in de Biebob (vrij bekend hardrock-cafe hier in de kempen) uitgegaan en daar heb ik zo'n taferelen meermaals gezien. Wonderbaarlijk eigenlijk, maar iedereen deed het. In al die jaren heb ik daar ook nooit weten vechten, niet binnen en niet buiten de cafe.
Conclusie; hardrockers waren (zijn misschien nog steeds) vredelievende mensen al doen al dat leder, doodskoppen en armbanden met pinnen misschien anders vermoeden...
:cheer:

Tegenwoordig zit daar bij optredens steevast helemaal vooraan tegen de hoek van het podium een gast in een rolstoel. Ook niet echt een comfortabele positie om een concert te bekijken als ze op een paar meter van je met volle geweld tegen elkaar op te staan springen.

Groentje-18
7 december 2007, 21:56
Ik heb de metal-scene wat verlaten. Heb nog de cd's en zo, maar voor mij hoeft het niet meer. Soms grijp ik nog wel eens terug naar de (naar mijn insziens goede) live cd's van metallica maar intussen hou ik het op het betere werk en veelal gothic (al zit daar ook veel rommel tussen).

Maar die metal-scene tijdens klasfuiven e.d. waren heel leuk. Ik draag een bril (een dure ook omdat mijn glazen niet meteen in de standaard klasse vallen) en als je dan dronken in de pogo raakte dan kon het gebeuren dat je bril op de grond viel. Ik riep dan direct dat ik mijn bril kwijt was en wonder boven wonder... al die wildemannen die voorheen nog tegen elkaar zaten op te springen maakten meteen een open kring... echt zoiets als de politie zou doen. Ik kon toen naar mijn bril zoeken terwijl zij de nog springende menigte tegenhielden. Was een eye-opener voor mij toen ik pas uitging. Al die gasten en vrouwen die ineens een cirkel vormen rondom mij om al die andere pogo-freaks te weren om me de kans te geven om mijn bril terug te vinden op de dansvloer die heviger werd belast dan de gronden waarop gnoes ineens gaan rennen. Die bende jonge mensen die tegen elkaar op zaten te springen gingen ineens een schutsgroep vormen rond de plaats waar mijn bril kwijt was geraakt (en met een goedkoop montuur koste die bril al minstens 500 euro). Ik heb hem toen teruggevonden en zal nooit vergeten hoe die bende die zo stond te springen om elkaar blauwe plekken te geven ineens zo achteruit ging en een kring vormde die me toelieten om mijn bril (wat krasjes daargelaten) volledig terug te vinden op die smerige dansvloer.

Conclusie: doe wat je wil... als je andermans problemen probeert op te lossen dan zit je goed.


Mooi verhaal. Ik ben ook al op die wijze ontroerd geweest van de behulpzaamheid van mensen van wie je het absoluut niet verwacht. Ik ben ook al toeschouwer geweest van zulke taferelen. Dat doet mij denken aan een Marokkaan die voor een oud vrouwtje rechtstaat in een bus en zegt 'gaat u maar zitten, mevrouw' waarop zij bijna een hartaanval krijgt van het verschrikken (het past niet in het cliché-beeld) en niet meer weet waar te kijken. :p
Maar het omgekeerde gebeurt ook. Enkele weekends geleden kreeg mijn broer (een boom van een vent is) een appelflauwte op een fuif. Het was er veel te druk en hij kan niet goed tegen de drukte en rokerige lucht die er dan hangt. Alle clichees ten spijt waren er geen verdovende middelen in het spel, zelfs geen overdosis alcohol. Dat weet ik zeker, want ik ken hem goed genoeg. Toen hij flauwviel droegen zijn vrienden hem meteen naar buiten maar ze werden tegengehouden door het volk dat niet opzij wou gaan en belaagd met allerlei one-liners als 'eigen schuld, dikke bult' en 'wat heeft 'm gepakt?' en 'juist tegoei' gevolgd door gelach enzo... Was ik daarbij geweest ... ik had door het lint gegaan. :?

The Paulus Experience
7 december 2007, 22:11
Ik heb de metal-scene wat verlaten. Heb nog de cd's en zo, maar voor mij hoeft het niet meer. Soms grijp ik nog wel eens terug naar de (naar mijn insziens goede) live cd's van metallica maar intussen hou ik het op het betere werk en veelal gothic (al zit daar ook veel rommel tussen).

Maar die metal-scene tijdens klasfuiven e.d. waren heel leuk. Ik draag een bril (een dure ook omdat mijn glazen niet meteen in de standaard klasse vallen) en als je dan dronken in de pogo raakte dan kon het gebeuren dat je bril op de grond viel. Ik riep dan direct dat ik mijn bril kwijt was en wonder boven wonder... al die wildemannen die voorheen nog tegen elkaar zaten op te springen maakten meteen een open kring... echt zoiets als de politie zou doen. Ik kon toen naar mijn bril zoeken terwijl zij de nog springende menigte tegenhielden. Was een eye-opener voor mij toen ik pas uitging. Al die gasten en vrouwen die ineens een cirkel vormen rondom mij om al die andere pogo-freaks te weren om me de kans te geven om mijn bril terug te vinden op de dansvloer die heviger werd belast dan de gronden waarop gnoes ineens gaan rennen. Die bende jonge mensen die tegen elkaar op zaten te springen gingen ineens een schutsgroep vormen rond de plaats waar mijn bril kwijt was geraakt (en met een goedkoop montuur koste die bril al minstens 500 euro). Ik heb hem toen teruggevonden en zal nooit vergeten hoe die bende die zo stond te springen om elkaar blauwe plekken te geven ineens zo achteruit ging en een kring vormde die me toelieten om mijn bril (wat krasjes daargelaten) volledig terug te vinden op die smerige dansvloer.

Conclusie: doe wat je wil... als je andermans problemen probeert op te lossen dan zit je goed.

zijt ge zeker dat de boodschap doorgekomen is?

Jazeker
8 december 2007, 01:06
zijt ge zeker dat de boodschap doorgekomen is?

Wil je zeggen dat ik heb geroepen dat ik een lading cocaine op de vloer had laten vallen?

the outlaw torn
8 december 2007, 02:12
Metal zal nooit nog vettiger zijn als met Dimebag.

De hoes van Vulgar Display of Power symboliseert nog het best zijn gitaarspel;
In your face!!

Voor de onwetenden; tik 'Pantera' in Youtube en check de eerste 6 filmpjes.
Schraap dan uw hersenen terug bij elkaar en ren naar de platenzaak!



Ja, sorry eh, maar ik ben voor eeuwig fan...
:cheer: Dimebag :cheer:


thrashmetal is toch nt echt goed te vinden, speedmetal en zo echter weer wel.

BigF
8 december 2007, 08:53
thrashmetal is toch nt echt goed te vinden, speedmetal en zo echter weer wel.
jaja, en mars is ook niet echt goed te vinden, snickers is veel beter of twix of nee koetjesreep...

smaken mijn beste...

Mitgard
8 december 2007, 09:02
amerikaanse metalbands... :roll:

BigF
8 december 2007, 09:06
mensen die muziek beoordelen op zijn afkomst...


is dat geen vorm van racisme?

Mitgard
8 december 2007, 09:19
mensen die muziek beoordelen op zijn afkomst...


is dat geen vorm van racisme?

nee, een vorm van goeie smaak.

Zwartengeel
8 december 2007, 10:04
mensen die muziek beoordelen op zijn afkomst...


is dat geen vorm van racisme?

Of positieve discriminatie... :-P

28802

Dronkoers
28 februari 2008, 20:02
Ik heb de metal-scene wat verlaten. Heb nog de cd's en zo, maar voor mij hoeft het niet meer. Soms grijp ik nog wel eens terug naar de (naar mijn insziens goede) live cd's van metallica maar intussen hou ik het op het betere werk en veelal gothic (al zit daar ook veel rommel tussen).

Maar die metal-scene tijdens klasfuiven e.d. waren heel leuk. Ik draag een bril (een dure ook omdat mijn glazen niet meteen in de standaard klasse vallen) en als je dan dronken in de pogo raakte dan kon het gebeuren dat je bril op de grond viel. Ik riep dan direct dat ik mijn bril kwijt was en wonder boven wonder... al die wildemannen die voorheen nog tegen elkaar zaten op te springen maakten meteen een open kring... echt zoiets als de politie zou doen. Ik kon toen naar mijn bril zoeken terwijl zij de nog springende menigte tegenhielden. Was een eye-opener voor mij toen ik pas uitging. Al die gasten en vrouwen die ineens een cirkel vormen rondom mij om al die andere pogo-freaks te weren om me de kans te geven om mijn bril terug te vinden op de dansvloer die heviger werd belast dan de gronden waarop gnoes ineens gaan rennen. Die bende jonge mensen die tegen elkaar op zaten te springen gingen ineens een schutsgroep vormen rond de plaats waar mijn bril kwijt was geraakt (en met een goedkoop montuur koste die bril al minstens 500 euro). Ik heb hem toen teruggevonden en zal nooit vergeten hoe die bende die zo stond te springen om elkaar blauwe plekken te geven ineens zo achteruit ging en een kring vormde die me toelieten om mijn bril (wat krasjes daargelaten) volledig terug te vinden op die smerige dansvloer.

Conclusie: doe wat je wil... als je andermans problemen probeert op te lossen dan zit je goed.


Zo is dat! ;-)

Je had trouwens die gezichten in de pit moeten zien toen m'n bovenlijf onder het bloed zat (ikzelf had het maar een paar minuten later door, toen ik ging pissen en in de spiegel keek). Allez ja, eerst verstond ik het niet goed waarom ze zeiden dat ik best effe de pit ging verlaten om me te verzorgen.

Mooi litteken trouwens ;-)