PDA

View Full Version : Coca-Cola benoemt nieuwe topman


computeringenieur
8 december 2007, 01:54
http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/2007/12/06/muhtar-kentttt.jpg




ATLANTA - De Amerikaanse frisdrankengigant Coca-Cola heeft zijn operationeel directeur Muhtar Kent benoemd tot nieuwe bestuursvoorzitter. Kent volgt in juli topman Neville Isdell op. Dat maakte ’s werelds grootste frisdrankenproducent donderdag bekend.
De 55-jarige Kent is van Turkse afkomst en werkt al sinds 1978 bij Cola-Cola. Hij werd in 2006 benoemd tot operationeel directeur. Daarvoor gaf hij leiding aan de internationale activiteiten en de Aziatische divisie. Intussen stond hij ook een paar jaar aan het hoofd van de Turkse bierbrouwer Efes, die nauw samenwerkt met Coca-Cola.

De 64-jarige Isdell blijft nog tot de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering in april 2009 aan als voorzitter van de raad van bestuur. Hij stond sinds 2004 aan het hoofd van Coca-Cola. De frisdrankgigant telt wereldwijd meer dan 70.000 werknemers.

(uit: De Standaard)

Heftruck
8 december 2007, 02:14
Ja, en?

computeringenieur
8 december 2007, 02:31
Wat en??? Gewoon niet jaloers zijn. Als het maar een Turk is, dan staan jullie Belgen al onmiddellijk klaar.

kelt
8 december 2007, 09:39
Wat en??? Gewoon niet jaloers zijn. Als het maar een Turk is, dan staan jullie Belgen al onmiddellijk klaar.

Ik weet niet goed waar je nu naartoe wil?????

Misschien moet iemand hier "INDIA!!" roepen want de opmars van mensen uit India in zowat alle takken van wetenschap en management is best indrukwekkend te noemen?????

Geert C
8 december 2007, 10:23
Is het Pepsi niet dat door een Indische geleid wordt? Ik wist trouwens niet dat men in Turkije bier brouwde. :-D

We leren hier elke dag iets bij. 8-)

Ovidius
8 december 2007, 10:25
Hij drinkt uit een glazen fleske en niet uit een blikske dus t'is ne goeie!

Voila, ik heb mijn verstandige bijdrage weer geleverd. http://i242.photobucket.com/albums/ff130/Ovidius_/cool2.gif

illwill
8 december 2007, 10:45
Wat en??? Gewoon niet jaloers zijn. Als het maar een Turk is, dan staan jullie Belgen al onmiddellijk klaar.

Ik snap ook niets van wat je punt nu eigenlijk is of waar je naartoe wil...?

Elio di Supo
8 december 2007, 10:58
Ik snap ook niets van wat je punt nu eigenlijk is of waar je naartoe wil...?

Aangezien TURKIJE!!!!! zijn handtekening is vermoed ik dat hij alle excellente prestaties van Turken graag in de verf wil zetten.

eno2
8 december 2007, 10:58
Coca-Cola benoemt nieuwe topman Ziet er inderdaad, zoals véél Amerikanen, uit als een colafles.
Bij hem alleen zijn hoofd al, zelfs!

illwill
8 december 2007, 11:06
Aangezien TURKIJE!!!!! zijn handtekening is vermoed ik dat hij alle excellente prestaties van Turken graag in de verf wil zetten.


Misschien maar waarom zegt hij dat iemand niet jaloers moet zijn? Wie heeft hier jaloers gedaan hierover? Hij is begot zelf met het artikel gekomen...:lol: Ik snap er niet van.

PollyCorrect
8 december 2007, 11:43
Een PUNT zou kunnen zijn dat dit weer eens bewijst dat de USA geen racistisch immigratiebeleid voeren, maar een intelligent beleid, in tegenstelling tot Europa.

In Europa zul je aan het hoofd van een Duitse firma een Duitser zien staan. Gewoon, omdat dat Duits is. Europa is onwijs racistisch wat dat betreft.

In Amerika echter zul je aan het hoofd van een firma de beste zien. Maakt niet uit van waar die komt. Als je goed bent krijg je een plek in de US and A. Een workpermit, een green card.

In Europa wordt men binnengehaald indien men verlegen zit om assistentie.

Dat is één van de dingen die ik waardeer aan overseas, dat kwaliteit staat boven 'loserism' en profitariaat.

Geert C
8 december 2007, 11:48
In Europa zul je aan het hoofd van een Duitse firma een Duitser zien staan. Gewoon, omdat dat Duits is. Europa is onwijs racistisch wat dat betreft.
Heb je enig bewijs van deze bewering?

PollyCorrect
8 december 2007, 11:52
Heb je enig bewijs van deze bewering?Ga zelf maar wat goegelen, Geert, als het je écht zo interesseert.

Anders hierzo: SIEMENS CEO Klaus Kleinfeld.
MIELE CEO Dr. Karl Miele, Deutsche Bundespost CEO Ralph Shrader, Audi CEO Rupert Stadler, VW CEO Bernd Pischetsrieder,...

PollyCorrect
8 december 2007, 11:59
Belgie heeft gelukkig bijna geen internationale bedrijven meer, dus daar hoef ik niet naar de Belgische CEO's te zoeken :oops: :lol:

PSA Peugeot-Citroen CEO Jean-Martin Folz
Renault CEO Louis Schweitzer
Nestlé CEO Brabeck-Lemathe

Weinig Mukesh Paranand of Mehmet zul je tegenkomen aan het hoofd van Euro Multinationals, hoe goed die ook zijn.

PollyCorrect
8 december 2007, 12:26
HEMA CEO Ronald Van Zetten
BLOKKER CEO Raat
Hunkemöller CEO Martien Zieger
FORTIS CEO Steven Braekeveldt
ING CEO Michel Tilmant
Delhaize CEO Michel Eeckhoudt

PollyCorrect
8 december 2007, 12:39
't kan je eigenlijk geen reet schelen, hé Geert C? :)

Savatage
8 december 2007, 12:42
Wat en??? Gewoon niet jaloers zijn. Als het maar een Turk is, dan staan jullie Belgen al onmiddellijk klaar.

?

Burkide
8 december 2007, 12:55
De topman van Coca-Cola die tot je volk zou behoren... 't Is nu toch niet iets waar ik echt trots op zou zijn :-P

Turkse Nederlander
8 december 2007, 13:21
De vader van deze Muhtar Kent was een hele bijzondere man. Hij was een diplomaat in Nazi Duitsland. Hij had meer dan 30 Turkse Joden van de holocaust gered door ze zelf van de trein af te halen. Hij had tegen de Nazi officieren gezegd dat de Joden Turkse staatsburgers waren.

illwill
10 december 2007, 10:37
Waar zit de lawaaimaker nu?

Derk de Tweede
10 december 2007, 10:57
Cola: gatver....

Mustius
10 december 2007, 11:06
Ach wat nemen jullie hem ook serieus, het is gewoon een puber die complexen heeft, belachelijk achterlijk kindje is dat een schande voor de Turkse natie :-))

forumspook
10 december 2007, 16:20
http://www.standaard.be/Assets/Images_Upload/2007/12/06/muhtar-kentttt.jpg




ATLANTA - De Amerikaanse frisdrankengigant Coca-Cola heeft zijn operationeel directeur Muhtar Kent benoemd tot nieuwe bestuursvoorzitter. Kent volgt in juli topman Neville Isdell op. Dat maakte ’s werelds grootste frisdrankenproducent donderdag bekend.
De 55-jarige Kent is van Turkse afkomst en werkt al sinds 1978 bij Cola-Cola. Hij werd in 2006 benoemd tot operationeel directeur. Daarvoor gaf hij leiding aan de internationale activiteiten en de Aziatische divisie. Intussen stond hij ook een paar jaar aan het hoofd van de Turkse bierbrouwer Efes, die nauw samenwerkt met Coca-Cola.

De 64-jarige Isdell blijft nog tot de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering in april 2009 aan als voorzitter van de raad van bestuur. Hij stond sinds 2004 aan het hoofd van Coca-Cola. De frisdrankgigant telt wereldwijd meer dan 70.000 werknemers.

(uit: De Standaard)
Dat hij stikt in zijn giftig brouwsel.

forumspook
10 december 2007, 16:21
Wat en??? Gewoon niet jaloers zijn. Als het maar een Turk is, dan staan jullie Belgen al onmiddellijk klaar.coca cola, dat is gemaakt met gesmolten negers, wist u dat niet?