PDA

View Full Version : Hoe slaap jij op het werk?


loesters
12 december 2007, 13:31
Tijdens het slapen op mijn bureaustoel viel daarjuist ineens mijn hoofd naar achter, terwijl er collega's voorbijliepen ... :oops:

Een collega heeft me nu aangeraden om dit te kopen, maar vind het iets te opvallend:

http://www.ixtem-moto.com/products_images/f265.jpg

Anna List
12 december 2007, 13:34
:kuch: zwaar discriminerende vraag :kuch:

loesters
12 december 2007, 13:39
:kuch: zwaar discriminerende vraag :kuch:

Beeld je dan in dat je nu niet op je luie reet zat te profiteren van een uitkering, maar als federaal ambtenaar probeerde te slapen...

Den Ardennees
12 december 2007, 13:39
Tijdens het slapen op mijn bureaustoel viel daarjuist ineens mijn hoofd naar achter, terwijl er collega's voorbijliepen ... :oops:

Een collega heeft me nu aangeraden om dit te kopen, maar vind het iets te opvallend:

http://www.ixtem-moto.com/products_images/f265.jpg

U kan ook gewoon uw hoofd op uw bureau leggen.

Tavek
12 december 2007, 13:50
U kan ook gaan "thuiswerken"

lantjes
12 december 2007, 13:50
Leren slapen met uw ogen open gelijk de vissen....

maddox
12 december 2007, 14:15
Bureaujob bij de staat zoeken, daar zijn ze zulke slaapstandjes gewoon.

fox
12 december 2007, 14:36
U kan ook een dutje op het toilet doen. Als je na een uurtje terugkeert kan je altijd zeggen dat je net een belangrijke meeting gehad hebt.

Duvelke
12 december 2007, 14:42
je kan ook op tijd gaan slapen?
indien dat niet ga, kan je nog altijd amfetamines nemen. Daar kan je best wel een tijdje van gaan.

Libro
12 december 2007, 14:55
Niet.

loesters
12 december 2007, 16:22
Bureaujob bij de staat zoeken, daar zijn ze zulke slaapstandjes gewoon.

Dat heb ik al. Alleen zoek ik nog het juiste standje.

PollyCorrect
12 december 2007, 16:39
Bij de Europese Commissie ken ik wel een goeie Duitse Rechtsanwält. Die ligt elke middag na de lunch schaamteloos met voeten op bureau achterover te ronken. Geen enkel probleem! En wel 3x zoveel verdienen voor 3x minder werken.

Misschien kunt U bij hem stage gaan lopen?

Ovidius
12 december 2007, 16:40
http://www.neurosoup.com/graphics/ritalin.jpg

Met dit heb je daar geen last meer van. ;-)

Diplomatius
12 december 2007, 16:43
Bij de Europese Commissie ken ik wel een goeie Duitse Rechtsanwält. Die ligt elke middag na de lunch schaamteloos met voeten op bureau achterover te ronken. Geen enkel probleem! En wel 3x zoveel verdienen voor 3x minder werken.

Misschien kunt U bij hem stage gaan lopen?

Ik slaap niet op het werk, maar ben wel benieuwd naar wie die Rechtsanwalt is. Werk jij bij de EC ?

PollyCorrect
12 december 2007, 16:46
Ik slaap niet op het werk, maar ben wel benieuwd naar wie die Rechtsanwalt is. Werk jij bij de EC ?Nee, gelukkig allang niet meer. Vreselijk.
Zero belastingen betalen, niks doen, in een gouden kooi kreperen en de hele dag klagen.

duveltje382
12 december 2007, 16:48
Ik zal zekers nooit slapen op mijn werk:?

born2bewild
12 december 2007, 16:50
ik werk tijdens mijn slaap

duveltje382
12 december 2007, 16:51
ik werk tijdens mijn slaap
²

Diplomatius
12 december 2007, 17:25
Nee, gelukkig allang niet meer. Vreselijk.
Zero belastingen betalen, niks doen, in een gouden kooi kreperen en de hele dag klagen.

Vreselijk. Op welke vreselijke afdeling zat je daar ? Kwestie van daar zeker nooit te gaan werken... ;-)

PollyCorrect
12 december 2007, 19:58
Vreselijk. Op welke vreselijke afdeling zat je daar ? Kwestie van daar zeker nooit te gaan werken... ;-)
Op een afdeling waar ik een dame moest vervangen die "depressief" was. Die kwam zo'n twee jaar niet werken en werd gewoon doorbetaald. Toen ik daar een paar maanden had gewerkt begreep ik waarom ze het daar opgetrapt was.

Stalkers, gemene trutten, achterklap, jaloezie en wedijver... Waarom? Uit verveling, en omdat het hard is onder ogen te zien dat ze nooit meer iets met hun leven zullen doen... behalve in die kooi rondhangen en anderen het leven een beetje zuur maken.

Afdeling? Maakt bijna niet uit. De E.C.

Werk jij daar misschien wél dan? :D

Jazeker
12 december 2007, 20:37
Ik heb vandaag op het werk gemerkt dat ik nog 9,5 verlofdagen had staan en dus maar 2,5 dagen meer moet gaan werken dit jaar. Ik was op slag wakker :D

Duupje
12 december 2007, 20:39
Ik heb vandaag op het werk gemerkt dat ik nog 9,5 verlofdagen had staan en dus maar 2,5 dagen meer moet gaan werken dit jaar. Ik was op slag wakker :D

Hier se, hij kan terug lachen. :-D

Jazeker
12 december 2007, 20:49
Hier se, hij kan terug lachen. :-D

Kon ik dat voorheen niet? :|

Duupje
12 december 2007, 20:51
Kon ik dat voorheen niet? :|

Vanmorgen vroeg niet echt nee. ;-)

Ganzenbordfan
12 december 2007, 20:52
Ik werk nog niet.

Praetorian
12 december 2007, 20:54
Manager of ander uitbuitend gespuis worden, genoeg tijd om te slapen.

Mitgard
12 december 2007, 20:54
ik kan niet slapen tijdens mijn werk.
moet misschien ook eens van dat werk zoeken waarbij ge kunt slapen.

the outlaw torn
12 december 2007, 20:57
Leren slapen met uw ogen open gelijk de vissen....

jep, overal handig, zeer de moeite van het leren waard, en niet zo moeilijk overigens

Jazeker
12 december 2007, 20:59
Vanmorgen vroeg niet echt nee. ;-)

Ik ben speciaal het berichtje waar je op doelt moeten gaan zoeken in mijn berichtgeschiedenis.

Wat natuurlijk mijn theorie voedt dat mensen die, zoals ik, een ochtendhumeur hebben, waarschijnlijk 's ochtends gebruik maken van een tweede soort brein dat geen synaptische verbindingen heeft met het "dag/avond-brein".

backfire
12 december 2007, 20:59
Tijdens het slapen op mijn bureaustoel viel daarjuist ineens mijn hoofd naar achter, terwijl er collega's voorbijliepen ... :oops:

Een collega heeft me nu aangeraden om dit te kopen, maar vind het iets te opvallend:



Echt gebeurd: een hele tijd geleden had ik vaak last van slaperigheid op het werk. Ik durfde toen soms wel eens op het toilet een dutje gaan doen. Niet echt comfortabel etc, maar het lukte me vaak om een kort (20') dutje te doen. Op een keer was ik blijkbaar heel moe, want ik was in een diepe slaap gesukkeld en mijn voeten waren onder de deur (er was een rand van ongeveer 20 cm) geschoven. Toen ik wakker werd lag ik dus zo half languit met mijn voeten onder de deur uit. Ik heb daar zeker zo een paar uur gelegen, en waarschijnlijk nog gesnurkt ook of zo. Ik heb er niemand iets horen over vertellen, maar ik voelde mij die dag toch niet meer 'op mijn gemak'. Sindsdien ga ik - als ik het echt niet meer kan houden - in onze stockruimte (alleen ik heb een sleutel) in de kelder een dutje doen.

Jazeker
12 december 2007, 21:01
ik kan niet slapen tijdens mijn werk.
moet misschien ook eens van dat werk zoeken waarbij ge kunt slapen.

Boh, zo moet je het ook niet stellen. De ene wordt wakker met "AZERTY" of "QWERTY" in zijn voorhoofd gedrukt, de andere met een preistengel in zijn neus. Maar we zijn allemaal mensen en gelijkwaardig.

Jazeker
12 december 2007, 21:17
Manager of ander uitbuitend gespuis worden, genoeg tijd om te slapen.

Tijd om je een schop realiteit onder je kont te geven. Ik vind managers niet de supermensen die ze zouden moeten zijn als je naar hun loon kijkt, maar ik zou eerlijk gezegd niet willen ruilen met hen. Ik zit nu tien jaar in high-tech firma's en moet zeggen dat ik me kapot zou zuipen mocht ik twee dagen hun werk van eindeloze meetings of van luchthaven naar luchthaven crossen moeten doen. En neen, die gasten slapen niet op het werk. Zou misschien nog lukken als je gelooft in de "Dimitri de Tremmerie" versie van een zelfstandige, maar ik wil hun hondeleventje niet hebben. Ook niet voor hun opgeblazen preeke. Geloof me maar vrij, ze mogen veel verdienen en dan nog het bedrijf de prak in rijden, hun dagdagelijkse job wil je gewoonweg niet hebben. Heb in die tien jaar trouwens (ehm... misschien vertrouwen ze me niet) bijna altijd een bureautje gehad vlak bij het bureau van de lokale hotshot die waarschijnlijk op zijn minst netto 20 keer meer verdient dan ikzelf. Als ik die gasten zie stressen, op vrijdagnamiddag naar de luchthaven zie trekken terwijl ik zit af te tellen naar het weekend, als ik die tijdens meetings in hun kantoor hoor tieren naar hun achtste hartinfarct toe. Get zeg... ben ik dan blij dat ik zulk jobke niet heb. Ik zit daar buiten dat gesloten kantoortje en amuseer me wat met de mogelijkheden die mijn computers en servers me bieden om snel een probleem op te lossen of ik zever wat met mijn collega's. Ik zal niet zeggen dat ik als werkslaaf geen stress heb bij momenten, maar ik ga 's avonds op tijd naar huis, hoef weinig mega-meetings te doen, hoef geen verstikkende das te dragen of op beleefdheidsrestaurantbezoekjes (hoe gruwelijk) te gaan met potentiële klanten of hogere managers tijdens wat mijn vrije uren zouden moeten zijn.

Pft... even gezegd wat ik kwijt moest. Je mag er altijd een draadje over starten buiten K&K, maar hoezeer een welbetaalde manager soms ook een ramp kan zijn voor bedrijf en personeel, slapen doen die meestal niet tijdens het werk.

berre
12 december 2007, 21:22
Ik werk nog niet.zo hoort het dan ook

Jazeker
12 december 2007, 21:25
Tijd om je een schop realiteit onder je kont te geven. Ik vind managers niet de supermensen die ze zouden moeten zijn als je naar hun loon kijkt, maar ik zou eerlijk gezegd niet willen ruilen met hen.

Op 1 front wil ik je trouwens gelijk geven. Willen we eens zien waarvan Patrick Janssens allemaal CEO of lid of voorzitter van de raad van bestuur is en tegelijk burgemeester van de grootste Vlaamse stad en welke privé bedrijven hij nog "managet"?

Daar erger ik me wel aan. Politici die genoeg connecties hebben om zichzelf te laten installeren in semi of gehele overheidsbedrijven, liefst in de raad van bestuur, en waarvan je weet dat ze nog geen seconde tijd hebben om de zoveelste cumul te combineren met wat ze werkelijk doen.

Preeke van 2000 netto hier, dan eentje van 20.000 daar, nog eentje van 19.000 daar, nog eentje... etc...

Dat is pas lachen met de mensen. "Look at me...", ik word betaald voor 40 jobs terwijl geen redelijk mens kan geloven dat zo'n (ex-)politicus zich met al die mandaten en bestuurraden kan bezig houden. De meest autistische en intelligente freak kan dat zelfs niet. Maar tjah... toch doen onze geliefde politici dat.

Den Ardennees
12 december 2007, 22:37
Manager of ander uitbuitend gespuis worden, genoeg tijd om te slapen.

hebben die het niet te druk met de onderdrukking van de arbeider?:lol: :lol:

Dronkoers
13 december 2007, 00:48
Ik heb vandaag op het werk gemerkt dat ik nog 9,5 verlofdagen had staan en dus maar 2,5 dagen meer moet gaan werken dit jaar. Ik was op slag wakker :D

:cheer:

gelukkig nieuwjaar Jaz!! :cheer:

Duvelke
13 december 2007, 00:55
Ik zal zekers nooit slapen op mijn werk:?
tijd om van job veranderen eh duveltje
is de sales nix voor u?
of ga voor bewakingsagent?

loesters
13 december 2007, 08:48
Leren slapen met uw ogen open gelijk de vissen....

Dat is het probleem niet, om te slapen gebruik ik een slaaplapje (ooit eens gekregen op een vliegtuig). Als de projectleider mij nodig heeft tikt hij op men schouder.
Het probleem is dat de leuning van mijn bureaustoel te laag is om mijn nek te steunen...

Mitgard
13 december 2007, 09:14
Boh, zo moet je het ook niet stellen. De ene wordt wakker met "AZERTY" of "QWERTY" in zijn voorhoofd gedrukt, de andere met een preistengel in zijn neus.

nee, ik zei: ik kan niet slapen op mijn werk.
zelfs op politics.be zitten lummelen op kosten van de baas lukt mij niet.

loesters
13 december 2007, 09:32
ik kan niet slapen tijdens mijn werk.
moet misschien ook eens van dat werk zoeken waarbij ge kunt slapen.

http://www.selor.be/List/Jobs.aspx

lantjes
13 december 2007, 09:39
nee, ik zei: ik kan niet slapen op mijn werk.
zelfs op politics.be zitten lummelen op kosten van de baas lukt mij niet.

Amateurs onder ons....:-P

BigF
13 december 2007, 11:41
Tijdens het slapen op mijn bureaustoel viel daarjuist ineens mijn hoofd naar achter, terwijl er collega's voorbijliepen ... :oops:

Een collega heeft me nu aangeraden om dit te kopen, maar vind het iets te opvallend:

http://www.ixtem-moto.com/products_images/f265.jpg
Ik deed het steevast op de volgende manier. Werkt perfect, slaapt vrij goed en nooit betrapt!
Het vergt wat voorbereiding maar uw bed moet ge ook opdekken dus hier gaan we;

1)Zet de monitor van uwe pc hoog genoeg. Bij mij stond-ie altijd ooghoogte=tussen bovenste rand en midden monitor. Dat is vrij hoog maar dat went. Voordeel is dat wanneer je wat voorovergebogen zit (hier kom ik later nog op terug(*)) men je van aan de andere kant van je monitor niet ziet zitten.
2)Leg een kaft of een boek op je bureau en sla dat open op een pagina waar de meest onbegrijpelijke uitleg of ingewikkelde tabellen op staan. Enig voorbereidend werk is hier dat je iets moet zoeken waar je normaal ook wel eens mee bezig hoort te zijn. Ik koos altijd kladnotities van een voorganger of zo. 't Moet er in ieder geval moeilijk of ingewikkeld uit zien.
3)Studeer het zinnetje; "Verdorie seg, ik zit dat hier nu al een uur op te studeren en ik kan er kop of staart aan krijgen, wil jij eens kijken?" van buiten want dat is je alibi voor als je toch gewekt zou worden.
4)Zet uw ellebogen op't bureau en laat je hoofd in je handen rusten op zodanige wijze dat je ogen van opzij niet zichtbaar zijn. Hier zijn we bij dat voorovergebogen zitten waar ik het eerder over had.(*)
5)Slaap lekker!

Grote voordeel is dat, als je 'betrapt' wordt, je onmiddellijk die notities onder je belagers neus kan schuiven. Terwijl je op die manier zijn aandacht afleidt kan je snelsnel de prut uit uw ogen wrijven. Wel vooraf checken dat je zeker niet kwijlt in je slaap want dat wil je natuurlijk niet onder de directeur zijn neus schuiven!
Als het kan zet je best ook je handen voorbij de haarlijn want je wil liever niet de rest van de dag met 2 rode handafdrukken op je gezicht rondlopen, geloof me.

Enfin; succes!!
;-)

loesters
14 december 2007, 09:34
Ik deed het steevast op de volgende manier. Werkt perfect, slaapt vrij goed en nooit betrapt!
Het vergt wat voorbereiding maar uw bed moet ge ook opdekken dus hier gaan we;

1)Zet de monitor van uwe pc hoog genoeg. Bij mij stond-ie altijd ooghoogte=tussen bovenste rand en midden monitor. Dat is vrij hoog maar dat went. Voordeel is dat wanneer je wat voorovergebogen zit (hier kom ik later nog op terug(*)) men je van aan de andere kant van je monitor niet ziet zitten.
2)Leg een kaft of een boek op je bureau en sla dat open op een pagina waar de meest onbegrijpelijke uitleg of ingewikkelde tabellen op staan. Enig voorbereidend werk is hier dat je iets moet zoeken waar je normaal ook wel eens mee bezig hoort te zijn. Ik koos altijd kladnotities van een voorganger of zo. 't Moet er in ieder geval moeilijk of ingewikkeld uit zien.
3)Studeer het zinnetje; "Verdorie seg, ik zit dat hier nu al een uur op te studeren en ik kan er kop of staart aan krijgen, wil jij eens kijken?" van buiten want dat is je alibi voor als je toch gewekt zou worden.
4)Zet uw ellebogen op't bureau en laat je hoofd in je handen rusten op zodanige wijze dat je ogen van opzij niet zichtbaar zijn. Hier zijn we bij dat voorovergebogen zitten waar ik het eerder over had.(*)
5)Slaap lekker!

Grote voordeel is dat, als je 'betrapt' wordt, je onmiddellijk die notities onder je belagers neus kan schuiven. Terwijl je op die manier zijn aandacht afleidt kan je snelsnel de prut uit uw ogen wrijven. Wel vooraf checken dat je zeker niet kwijlt in je slaap want dat wil je natuurlijk niet onder de directeur zijn neus schuiven!
Als het kan zet je best ook je handen voorbij de haarlijn want je wil liever niet de rest van de dag met 2 rode handafdrukken op je gezicht rondlopen, geloof me.

Enfin; succes!!
;-)


Zo ingewikkeld man, da's voor niets nodig hier. Ik zou hier zelfs op een matras kunnen slapen zonder gestoord de worden. Maar dat vind ik ethisch onverantwoord, in vergelijking met mensen die wél hard moeten werken. Daarom blijf ik gezeten op mijn stoel.

SirGalahad_
14 december 2007, 09:59
Jullie zijn blijkbaar geen zelfstandigen...

Ik vraag me af wat je zou schrijven indien dit wel zo zou zijn...

Jazeker
14 december 2007, 10:04
Jullie zijn blijkbaar geen zelfstandigen...

Ik vraag me af wat je zou schrijven indien dit wel zo zou zijn...

Iets in de zin van: "Ik ben zelfstandige dus ik lig in mijn bed tot ik er zelf uit wil" of zo?

loesters
14 december 2007, 11:24
Iets in de zin van: "Ik ben zelfstandige dus ik lig in mijn bed tot ik er zelf uit wil" of zo?

Als zelfstandige zou ik deze vraag niet stellen, echter hier maakt het helemaal niets uit wat ik doe, werken ipv slapen brengt geen cent extra op, en dan wil ik dat zo comfortabel mogelijk doen.

SirGalahad_
14 december 2007, 11:29
En dit is dan juist de reden waarom ik als zelfstandige nooit meer een business probeer uit te bouwen waar ik personeel in dienst dien te nemen.
En wees gerust, zo ken ik er velen...

Mocht jij als zelfstandige vele uren kloppen en dan weten dat één van jouw werknemers slaapt zal je wel anders piepen...

Maar ja, een zelfstandige is per definitie een fraudeur en een poenschepper hé dude?

BigF
14 december 2007, 11:50
Zo ingewikkeld man, da's voor niets nodig hier. Ik zou hier zelfs op een matras kunnen slapen zonder gestoord de worden. Maar dat vind ik ethisch onverantwoord, in vergelijking met mensen die wél hard moeten werken. Daarom blijf ik gezeten op mijn stoel.
Dan zit er niks anders op dan ander werk te gaan zoeken.
Iets waar geen hardwerkende collega's zijn...

Succes!!

loesters
14 december 2007, 12:45
Dan zit er niks anders op dan ander werk te gaan zoeken.
Iets waar geen hardwerkende collega's zijn...

Succes!!

Hier op onze belgische overheidsdienst hardwerkende collega's? Waar dan? Ik wilde maar zeggen, stel dat een collega een foto op het internet plaatst van mij gelegen op een matras, om dan te tonen aan hardwerkende Vlamingen...

Libro
14 december 2007, 13:26
Zero belastingen betalen zalig maar spijtig genoeg niet de volledige waarheid: er gebeuren nog altijd inhoudingen voor pensioenfonds e.d.m. niks doen het ganse jaar je doodvervelen? of slechts in vlagen?