PDA

View Full Version : Komen er ook Federale verkiezingen op 13 juni?


Peace
28 februari 2004, 17:03
Frank Vandenbroucke,

Komen er op 13 juni ook federale verkiezingen?

Is het waar dat de VLD de coalitie met de SP-a wil opzeggen?

S.
28 februari 2004, 17:07
Frank Vandenbroucke,

Komen er op 13 juni ook federale verkiezingen?

Is het waar dat de VLD de coalitie met de SP-a wil opzeggen?

De VLD? Waarom zouden die de coamitie opzeggen? Omdat ze zo graag de verkiezingen verliezen?

Frank Vandenbroucke
28 februari 2004, 18:53
Frank Vandenbroucke,

Komen er op 13 juni ook federale verkiezingen?

Is het waar dat de VLD de coalitie met de SP-a wil opzeggen?

Peace,

Ik denk niet dat er na 13 juni ook federale verkiezingen komen. Dit zou echt enorm veel tijdverlies met zich brengen voor de federale regering. Die heeft nog zeer veel werk te doen. Maar ik denk wel dat de Vlaamse verkiezingen invloed zullen uitoefenen op de politieke verhoudingen in het federale parlement, en dus op de federale regering.

Ik weet niet of de VLD de coalitie met de sp.a wil opzeggen; als dat zo is, dan zal men dat niet komen vertellen aan ons. Wij zijn wel bezorgd dat er in Vlaanderen, na 13 juni, een VLD-CD&V-NVA coalitie tot stand zou komen. Daarom hopen wij er toch zo goed mogelijk uit te komen.

Frank

S.
28 februari 2004, 19:26
Frank Vandenbroucke,

Komen er op 13 juni ook federale verkiezingen?

Is het waar dat de VLD de coalitie met de SP-a wil opzeggen?

Maar ik denk wel dat de Vlaamse verkiezingen invloed zullen uitoefenen op de politieke verhoudingen in het federale parlement, en dus op de federale regering.

Hoe hoog schat U de kans in dat er op federaal niveau een coalitiewissel komt na de regionale verkiezingen?

Peace
28 februari 2004, 23:40
Frank Vandenbroucke,

Komen er op 13 juni ook federale verkiezingen?

Is het waar dat de VLD de coalitie met de SP-a wil opzeggen?

Peace,

Ik denk niet dat er na 13 juni ook federale verkiezingen komen. Dit zou echt enorm veel tijdverlies met zich brengen voor de federale regering. Die heeft nog zeer veel werk te doen. Maar ik denk wel dat de Vlaamse verkiezingen invloed zullen uitoefenen op de politieke verhoudingen in het federale parlement, en dus op de federale regering.

Ik weet niet of de VLD de coalitie met de sp.a wil opzeggen; als dat zo is, dan zal men dat niet komen vertellen aan ons. Wij zijn wel bezorgd dat er in Vlaanderen, na 13 juni, een VLD-CD&V-NVA coalitie tot stand zou komen. Daarom hopen wij er toch zo goed mogelijk uit te komen.

Frank

Ik ga er niet meer over in detail, maar er is iets aan het rommelen.
Ik heb geen glazen bol, maar de kans is reeel dat deze regering deze regering 13 juni niet meer gaat halen.

Ondanks dat de meeste polls tot op heden geen slecht uitslagen voor de SP-a hebben voorspelt, ben ik van mening dat de SP-a er een stuk op achteruit zal gaan op 13 juni.

Ik wil het nogmaals herhalen. U bent in mijn ogen de meest bekwame man binnen de SP-a. Na de antwoorden die ik van u heb mogen lezen ben meer meer dan ooit ervan overtuigd dat u niet in de juiste partij zit. Dit land heeft geen politiekers maar managers nodig met economische inzichten en wat nog veel belangrijker is, een visie.
U bent in mijn ogen meer manager dan politieker en uw bekwaamheid komt in de SP-a niet tot zijn recht.
Alhoewel ik uw antwoorden hier en daar met een korreltje zout heb genomen waren ze toch vrij verhelderent.
Ik hoop althans dat wij u ook nog eens na 29 februari op dit forum mogen begroeten.
Wij kunnen misschien iets van u leren, maar ik ben er van overtuigd dat dit wederzijdig is.

Groetjes Peace,