PDA

View Full Version : Kerstcadeautjes


Groentje-18
18 december 2007, 18:12
Wat verwachten jullie dit jaar onder de Kerstboom? En wat geven jullie? Of sla je het hele gedoe over wegens te weinig succesvol of ideologie?

DaBlacky
18 december 2007, 18:17
ik verwacht niets. Maar ik zie dat ik kleding ga krijgen. Ik geef mijn ma een boek. Maar tijdens de kerstdagen zelf heb ik zoveel mogelijk werkuren gevraagd. De 24ste werk ik van 14-22 en de 25ste van 9-17.30. En dat vooral omdat ik niet anders kon.

vercetti
18 december 2007, 19:17
Half Life; Orange Box
Twin Peaks seizoen twee, alhoewel ik denk dat die 8 afleveringen van seizoen 1 niet te evenaren zijn. :(

DaBlacky
18 december 2007, 19:46
ik verwacht niets. Maar ik zie dat ik kleding ga krijgen. Ik geef mijn ma een boek. Maar tijdens de kerstdagen zelf heb ik zoveel mogelijk werkuren gevraagd. De 24ste werk ik van 14-22 en de 25ste van 9-17.30. En dat vooral omdat ik niet anders kon.

En met "niet anders" bedoel ik dus "niet meer". Als ik kon, had ik gevraagd om de 24ste van 10 tot 22 en de 25ste van 12 tot 22u te werken of dergelijk.

rotdagen... Dit jaar toch.

BigF
18 december 2007, 19:55
Ik zit er sterk over te verzinnen om mij ne nieuwe gitaarversterker aan te schaffen.
Verschillende mensen in mijn omgeving (ook van die ouw zakken) zijn een instrument aan't aanleren en ik voel een reeks jamsessies aankomen...
:cheer:

Enige tips?
Mijn voorkeur gaat uit naar ne losse top met een speakerkast eronder. Dat klinkt toch nog altijd net ietsje meer uppercut dan een combo.

berre
18 december 2007, 20:17
pff ik ga eens moeten gaan zien voor wat kleine spullekes als kado's. heeft er iemand aanraders van zo van die kleine niet te dure spulletjes die ge kunt geven met kerstmis?

Nick_
18 december 2007, 20:20
pff ik ga eens moeten gaan zien voor wat kleine spullekes als kado's. heeft er iemand aanraders van zo van die kleine niet te dure spulletjes die ge kunt geven met kerstmis?

het traditionele paar sokken? :-P

Voodoo Child
18 december 2007, 20:24
Wat ik verwacht : http://forum.politics.be/showthread.php?t=99309
(gij se plagiatrice !)

Wat ik geef:
- Een bonsai
- Een tafelklok
- Cadeaubonnen

HAMC
18 december 2007, 20:32
Wat ik geef:
- Een bonsai

Een tweenaald den mag ik hopen?

Ben je een kweker misschien?

Voodoo Child
18 december 2007, 20:57
Een tweenaald den mag ik hopen?

Ben je een kweker misschien?
Serissa Foetida

Ik heb het verzorgen meegekregen van thuis uit en het is voor iemand in mijn directe omgeving, dus over verzorging hoeft die zich geen zorgen te maken :)

Dronkoers
18 december 2007, 20:57
Wat verwachten jullie dit jaar onder de Kerstboom? En wat geven jullie? Of sla je het hele gedoe over wegens te weinig succesvol of ideologie?

Ik hoef niks en ik geef niks, buiten een rondje ;-)

PollyCorrect
18 december 2007, 20:59
Wat verwachten jullie dit jaar onder de Kerstboom? En wat geven jullie? Of sla je het hele gedoe over wegens te weinig succesvol of ideologie?ideologie schmideologie!

Cadeautjes aub.

PollyCorrect
18 december 2007, 21:04
pff ik ga eens moeten gaan zien voor wat kleine spullekes als kado's. heeft er iemand aanraders van zo van die kleine niet te dure spulletjes die ge kunt geven met kerstmis?gewoon kleine spulletjes dan, maar wel bijzonder. Niet dat alledaagse gedoe. Goed zoeken, menneken! (en wegblijven uit oxfam ellendewinkels)

;)

PollyCorrect
18 december 2007, 21:07
ik heb reeds gegeven. Geven is léuk. Krijgen ook.

Heb onlangs DRIE pakketten uit de U, S and A ontvangen met leuks.
Snowman poop, inpakpapier met als design speklappen, echte homebrand Starbcuks koffie, een tshirt met glitters, heerlijke mintpatties,...

Fun!!

Mitgard
18 december 2007, 21:07
Ik zit er sterk over te verzinnen om mij ne nieuwe gitaarversterker aan te schaffen.
Verschillende mensen in mijn omgeving (ook van die ouw zakken) zijn een instrument aan't aanleren en ik voel een reeks jamsessies aankomen...
:cheer:

Enige tips?
Mijn voorkeur gaat uit naar ne losse top met een speakerkast eronder. Dat klinkt toch nog altijd net ietsje meer uppercut dan een combo.

ik wil ook ne nieuwe versterker, een kleintje voor op mijn kamer. iets van 20 watt ofzo, roland cubeke misschien.
ik heb nu zo'n lullige zware JCM 900 maar dat is totaal niet practisch.

The Paulus Experience
18 december 2007, 21:22
Ik zit er sterk over te verzinnen om mij ne nieuwe gitaarversterker aan te schaffen.
Verschillende mensen in mijn omgeving (ook van die ouw zakken) zijn een instrument aan't aanleren en ik voel een reeks jamsessies aankomen...
:cheer:

Enige tips?
Mijn voorkeur gaat uit naar ne losse top met een speakerkast eronder. Dat klinkt toch nog altijd net ietsje .
meer uppercut dan een combo
:lol:

plugt uw gitaar eens in een Blues Deville van Fender en leeft eens ;-)
Mijne Deville 60 Watt blaast gewoon die 100 Watt Marshall-mormels wenend naar huis. En zéker wat betreft geluidskwaliteit
Of probeer es nen Vox AC30.

BigF
18 december 2007, 21:31
Hier thuis speel ik over mijn Apple door een 50W Marshall comboke. Dat Marshall comboke doet niet meer dan versterken, net zo hard als de gain open kan voor-ie begint te oversturen want dat is echt huilen met de pet op.

Maar voor thuis voldoet dat prima.

Voor een repetitiehok voel ik toch meer voor een top en een kast. En het merk maakt me niet uit maar ik wil van vrij clean tot behoorlijk overstuurd een goed geluid hebben.
Echt geen idee momenteel.

Die Fender is een leuke tip; ik heb eigenlijk nog nooit op ne Fender versterker gespeeld...
:oops:

HAMC
18 december 2007, 21:40
Serissa Foetida

Ik heb het verzorgen meegekregen van thuis uit en het is voor iemand in mijn directe omgeving, dus over verzorging hoeft die zich geen zorgen te maken :)

S. Foetida, ik ken het wel. Klein fijn groen blaadje met een wit streepje, gewoonlijk.

Ik ben lang geleden bij Danny Use les gaan volgen in Kei Bonsai Kai, bangelijke kerel op gebied van bomen. In die tijd kwamen er geregeld Japaners workshops geven. Veel geleerd daar.

Mitgard
18 december 2007, 21:42
versterker is toch niet zo belangrijk meer tegenwoordig, hetgeen wat telt zijn uw effecten. ne boss GT8 ofzo en het maakt toch niet meer uit waarop ge speelt. ik heb een bescheiden me30, niet slecht qua geluid maar switchen van een effect naar een ander geeft een kleine stilte tussenin, crappy voor live te spelen dus. maar wel goeie fuzzy distortion.

HAMC
18 december 2007, 21:43
versterker is toch niet zo belangrijk meer tegenwoordig, hetgeen wat telt zijn uw effecten. ne boss GT8 ofzo en het maakt toch niet meer uit waarop ge speelt. ik heb een bescheiden me30, niet slecht qua geluid maar switchen van een effect naar een ander geeft een kleine stilte tussenin, crappy voor live te spelen dus. maar wel goeie fuzzy distortion.

Versterker is niet belangrijk?

The Marshall noise!

Jazeker
18 december 2007, 21:50
versterker is toch niet zo belangrijk meer tegenwoordig, hetgeen wat telt zijn uw effecten. ne boss GT8 ofzo en het maakt toch niet meer uit waarop ge speelt. ik heb een bescheiden me30, niet slecht qua geluid maar switchen van een effect naar een ander geeft een kleine stilte tussenin, crappy voor live te spelen dus. maar wel goeie fuzzy distortion.

Onwetende.... Een jaren 60 hoogvermogende versterker met goede Leak boxen knallen jou tegen de muur...

Mitgard
18 december 2007, 21:58
Onwetende.... Een jaren 60 hoogvermogende versterker met goede Leak boxen knallen jou tegen de muur...

zwijgen gij n00b!

Voodoo Child
18 december 2007, 22:05
zwijgen gij n00b!
:lol: :D

The Paulus Experience
18 december 2007, 22:08
Hier thuis speel ik over mijn Apple door een 50W Marshall comboke. Dat Marshall comboke doet niet meer dan versterken, net zo hard als de gain open kan voor-ie begint te oversturen want dat is echt huilen met de pet op.

Maar voor thuis voldoet dat prima.

Voor een repetitiehok voel ik toch meer voor een top en een kast. En het merk maakt me niet uit maar ik wil van vrij clean tot behoorlijk overstuurd een goed geluid hebben.
Echt geen idee momenteel.

Die Fender is een leuke tip; ik heb eigenlijk nog nooit op ne Fender versterker gespeeld...
:oops:

NOOIT op ne Fender gespeeld? :-o

'k moet wel zeggen dat die Deville TE luid is gewoonweg.
Ge gaat beter voor de 40 Watt versie.
Clean zowel als overdrive méér dan luid genoeg voor het repetitiehok én kleine café optredens. (alles wat groter is doe je sowieso toch via de P.A.)
De 60 Watt zou nog wel een zaaltje van 200 koppen aankunnen.
'k zal u es nen tip geven qua cleane sound die er staat : Faylon
Ik denk een Belgisch merk uit de jaren '60 - '70 dat op de fles gegaan is in het transistor tijdperk. Je vindt ze voor een goede prijs
vb hier: http://www.2dehands.be/faylon-head-versterker-jaren-70-32744831.html?afdeling=muziek&qq=faylon

BigF
18 december 2007, 22:09
Onwetende.... Een jaren 60 hoogvermogende versterker met goede Leak boxen knallen jou tegen de muur...
en dan met overal bloed en hele kleine stukjes hersenen die van de muur druipen enzo

best wel gortig, maar dat heb je blijkbaar met van die Leak boxen...
die zijn voor niks verlegen

ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord en nu ik dat wel heb hoop ik ze ook nooit te moeten horen.

The Paulus Experience
18 december 2007, 22:12
Versterker is niet belangrijk?

The Marshall noise!

noise idd! :lol:

Marshall is ok als je van metal houdt.
voor de rest moet je tussen hun ouwe combo's gaan zoeken om nog eens een geluid uit uw gitaar te krijgen.

BigF
18 december 2007, 22:12
NOOIT op ne Fender gespeeld? :-o

'k moet wel zeggen dat die Deville TE luid is gewoonweg.
Ge gaat beter voor de 40 Watt versie.
Clean zowel als overdrive méér dan luid genoeg voor het repetitiehok én kleine café optredens. (alles wat groter is doe je sowieso toch via de P.A.)
De 60 Watt zou nog wel een zaaltje van 200 koppen aankunnen.
'k zal u es nen tip geven qua cleane sound die er staat : Faylon
Ik denk een Belgisch merk uit de jaren '60 - '70 dat op de fles gegaan is in het transistor tijdperk. Je vindt ze voor een goede prijs
vb hier: http://www.2dehands.be/faylon-head-versterker-jaren-70-32744831.html?afdeling=muziek&qq=faylon
Nooit van gehoord.
Maar meer een hebbeding dan een dagdagelijkse versterker denk ik.
Ik moet eens dringend een muziekwinkel binnenspringen waar ze teen en tander hebben staan...

The Paulus Experience
18 december 2007, 22:15
versterker is toch niet zo belangrijk meer tegenwoordig, hetgeen wat telt zijn uw effecten. ne boss GT8 ofzo en het maakt toch niet meer uit waarop ge speelt. ik heb een bescheiden me30, niet slecht qua geluid maar switchen van een effect naar een ander geeft een kleine stilte tussenin, crappy voor live te spelen dus. maar wel goeie fuzzy distortion.

Ja, hoe meer effecten hoe beter uwe klank.




En dit allemaal in een andere dimensie

BigF
18 december 2007, 22:17
Effect-toestanden probeer ik ook zoveel mogelijk te vermijden.
Beetje reverb op de versterker en dan kan ik met nen enkele volume-pedaal en nen eventuele wahwah verder.

Op den duur zit ge meer op die lampkes te letten dan op de tetten op de eerste rij...

The Paulus Experience
18 december 2007, 22:18
Nooit van gehoord.
Maar meer een hebbeding dan een dagdagelijkse versterker denk ik.
Ik moet eens dringend een muziekwinkel binnenspringen waar ze teen en tander hebben staan...

bwa, meer een werkpaard dan iets om mee te stoefen zenne ;-)
Stoefen doe je met een marshallstack.
Afgaan doe je met hetzelfde plugged in ;-)

The Paulus Experience
18 december 2007, 22:23
http://www.blacklabelsociety.net/gear/zakkstack.jpg

yeah!grrr!

HAMC
18 december 2007, 23:02
noise idd! :lol:

Marshall is ok als je van metal houdt.
voor de rest moet je tussen hun ouwe combo's gaan zoeken om nog eens een geluid uit uw gitaar te krijgen.

Dat is misschien waarvoor Marshall het meest gebruikt wordt, maar je kan toch moeilijk stellen dat de mannen van de Who enzo metal speelden he? Townsend is denk ik trouwens een van de redens waarom de Marshall Stack ontwikkeld werd.

Marshall beperken tot metal is in mijn opinie wat overdreven. Alleszins, ik speel er inderdaad metal door, het is te zeggen, Motorhead, oude Metallica, Black Sabbath, gewoon voor de fun. Ik speel alleen nog wat voor mijn eigen, de zever en truut van groepen ben ik nu wel beu.
Dien drummer die ofwel schijttezat onder een bus rijdt of zijn moeder heeft een nieuw lief en hij moet die gaan halen, altijd zever en truut. Of de nieuwe zanger die in B begint te zingen terwijl de groep in A mineur speelt. Die draait zich om en zegt: hey, jullie spelen vals!

Laat maar voor mij, ik ben er te oud voor zeg maar. Maar, als ik songs hoor zoals, "For whom the bell tolls" van Metallica of "Traitor Traitor" van Motorhead dan denk ik toch, waar is mijn guitar? Dan laat ik die vingers nog eens gloeien.

MaGNiFiCaT
18 december 2007, 23:04
Eigenlijk doe ik daar niet graag aan mee, maar de familie is daar gek van, dus doe ik maar mee.;-)

HAMC
18 december 2007, 23:06
Ja, hoe meer effecten hoe beter uwe klank.




En dit allemaal in een andere dimensie

Als je guitartechniek niet goed is, zoals de eerste jaren dat je speelt, wil je sound nogwel eens beter zijn met wat effecten.

Later plug je gelijk rechtsstreeks in de amp in, of misschien een tube screamer voor tijdens de solo's. Dat was zowat alles dat ik gebruikte, zelfs gene noisegate.

Djiezes
18 december 2007, 23:08
Ik zit er sterk over te verzinnen om mij ne nieuwe gitaarversterker aan te schaffen.
Verschillende mensen in mijn omgeving (ook van die ouw zakken) zijn een instrument aan't aanleren en ik voel een reeks jamsessies aankomen...
:cheer:

Enige tips?
Mijn voorkeur gaat uit naar ne losse top met een speakerkast eronder. Dat klinkt toch nog altijd net ietsje meer uppercut dan een combo.

http://www.marshallamps.com/downloads/files/stackwallpaper.jpg

HAMC
18 december 2007, 23:08
http://www.blacklabelsociety.net/gear/zakkstack.jpg

yeah!grrr!

Bangelijke guitarist hè?

Djiezes
18 december 2007, 23:14
Ik had vroeger een Marshall Valvestate 80W, deze dus...

http://www.lnlrecording.com/images/Studio/MarshallAmp.jpg

Heerlijk geluid, zowel clean, crunch, als met gain helemaal open. Reverb op de amp was ook heel goed.

HAMC
18 december 2007, 23:20
Ik had vroeger een Marshall Valvestate 80W, deze dus...

http://www.lnlrecording.com/images/Studio/MarshallAmp.jpg

Heerlijk geluid, zowel clean, crunch, als met gain helemaal open. Reverb op de amp was ook heel goed.

Ik speel op een JCM 800 Marshall, de 50 Watt. De reverb op die dingen vindt ik niet echt goed, men zou die wat fijner moeten kunnen afstellen inplaats van te veel of te weinig.

The Paulus Experience
18 december 2007, 23:37
Als je guitartechniek niet goed is, zoals de eerste jaren dat je speelt, wil je sound nogwel eens beter zijn met wat effecten.

Later plug je gelijk rechtsstreeks in de amp in, of misschien een tube screamer voor tijdens de solo's. Dat was zowat alles dat ik gebruikte, zelfs gene noisegate.

gitaar-kabel-amp.

Het is de enige manier, in deze dimensie :-D
Het effect moet de gitarist zijn

The Paulus Experience
18 december 2007, 23:50
Dat is misschien waarvoor Marshall het meest gebruikt wordt, maar je kan toch moeilijk stellen dat de mannen van de Who enzo metal speelden he? Townsend is denk ik trouwens een van de redens waarom de Marshall Stack ontwikkeld werd.

Marshall beperken tot metal is in mijn opinie wat overdreven. Alleszins, ik speel er inderdaad metal door, het is te zeggen, Motorhead, oude Metallica, Black Sabbath, gewoon voor de fun. Ik speel alleen nog wat voor mijn eigen, de zever en truut van groepen ben ik nu wel beu.
Dien drummer die ofwel schijttezat onder een bus rijdt of zijn moeder heeft een nieuw lief en hij moet die gaan halen, altijd zever en truut. Of de nieuwe zanger die in B begint te zingen terwijl de groep in A mineur speelt. Die draait zich om en zegt: hey, jullie spelen vals!

Laat maar voor mij, ik ben er te oud voor zeg maar. Maar, als ik songs hoor zoals, "For whom the bell tolls" van Metallica of "Traitor Traitor" van Motorhead dan denk ik toch, waar is mijn guitar? Dan laat ik die vingers nog eens gloeien.

De jonge Who staan niet direct bekend om hun liederlijk gedrag en zachte muziek eh ;-)

Het is misschien niet helemaal fair om Marshall exclusief aan metal te koppelen (noch om deze topic te kapen ;-) ) maar het is een imago dat ze zo'n beetje zelf gezocht hebben eh.
Je kan ze uiteraard voor andere zaken ook inzetten, alhoewel het wat overkill (om in motörhead termen te spreken :-D ) om een stack mee te sleuren met bv Lais.
Het voornaamste verschil zit 'm voor mij in de gebruikte buizen.
De dynamiek bij clean spelen van de Fenders steekt ver uit boven die van de Marshalls. Het verschil bij overdrive is, vind ik, dat een Marshall een zeer gecompresseerd geluid produceert dat perfect bruikbaar is voor de hardere muzieksoorten, terwijl de Fender gewoon heel erg 'ruig' begint te klinken.


En het is idd altijd wat in van die bandjes.

Jazeker
19 december 2007, 12:58
Wat verwachten jullie dit jaar onder de Kerstboom? En wat geven jullie? Of sla je het hele gedoe over wegens te weinig succesvol of ideologie?

Ik sla dat liefst over. In vorige jaren deden we het eerder zo:

Ieder geeft 1 geschenk maar weet niet voor wie het zal zijn (loting) en het mag niet meer dan 10 euro kosten. Zo kon je dus een cadeautje krijgen met daarin een pak spaghetti, een doos suiker, een asbakje en nog wat meer om tot aan die 10 euro te komen. Was veel leuker dan elkaar te overtroeven in groter, beter, duurder, mooier of beter verpakt.

Stratcat
19 december 2007, 13:48
Die Fender is een leuke tip; ik heb eigenlijk nog nooit op ne Fender versterker gespeeld...
:oops:

Ik ben nogal tevreden over dit ding

29081

Ik weet niet of ze die nieuw nog maken.

Jazeker
19 december 2007, 14:00
Ik weet niet of ze die nieuw nog maken.

Misschien maken ze ze nog oud?

Stratcat
19 december 2007, 14:02
dubbel

met die telenetsupersnelheden heb je een bericht gepost voor je het weet

Stratcat
19 december 2007, 14:02
Misschien maken ze ze nog oud?

Ja ja, 't is al goed, wijsneus.

Jazeker
19 december 2007, 14:05
dubbel

met die telenetsupersnelheden heb je een bericht gepost voor je het weet

Pas maar op... met die dubbelposts ben je zo doorheen je maandlimiet.

Jazeker
19 december 2007, 14:05
Ja ja, 't is al goed, wijsneus.

8-) and damn proud of it.

Groentje-18
19 december 2007, 14:05
Thuis koopt eenieder een cadeau voor degene wiens naam hij getrokken heeft via loting. Maar voor het eerst wil ik echt meedoen in het kerstgebeuren en ga ik voor iedereen een cadeau kopen. Voor mijn mama heb ik al een lederen handtas, voor mijn broer en zus ben ik nog op zoek. Mijn broer heeft mij geloot, wat betekent dat ik weet wat ik kan verwachten. Ik heb een lijstje moeten maken en daar meteen de prijs en vindplaats bijgeschreven, met mannen weet je anders nooit.

Jazeker
19 december 2007, 14:07
Ik heb een lijstje moeten maken en daar meteen de prijs en vindplaats bijgeschreven, met mannen weet je anders nooit.

Is er dan nog wat leuks aan zo'n cadeau? Dan kan hij je evengoed het geld geven en kan je het zelf gaan halen.

En foei Groentje... een LEDEREN handtas? :magniet:

Groentje-18
19 december 2007, 14:14
Is er dan nog wat leuks aan zo'n cadeau? Dan kan hij je evengoed het geld geven en kan je het zelf gaan halen.

Neen. Inderdaad, dat is zo. Maar toch liever op deze manier, dan door rechtstreeks geld te geven. Want dan kunnen jullie beide mekaar evenveel geld geven, en kan je 't bijgevolg net zo goed houden.

En foei Groentje... een LEDEREN handtas? :magniet:Ik weet het, maar voor mijn mama wil ik mijn ideologie wel even opzij zetten.

DaBlacky
19 december 2007, 20:01
Pas maar op... met die dubbelposts ben je zo doorheen je maandlimiet.

DaBlacky
19 december 2007, 20:03
Ik weet het, maar voor mijn mama wil ik mijn ideologie wel even opzij zetten.

Pfff, watje... Hier pakt die grap niet :p (maar ik krijg dan ook regelmatig een rekening voor mijn neus wegens grotere uitgaven dan verwacht).

Gogolski
21 december 2007, 12:47
Het mooiste cadeau dat ik weggeef dit jaar is ongetwijfeld "Starcraft: the Boardgame"...


http://images.boardgamegeek.com/images/pic250218_lg.jpg (http://www.boardgamegeek.com/game/22827)

lombas
21 december 2007, 13:13
Dat ziet er machtig uit.

Combo Magic/poppetjes?

Hoeveel min. spelers?

Gogolski
21 december 2007, 13:43
2 - 6 spelers (+/- een uur speelduur per speler)

Het spel vraagt een ietwat aggressieve/offencieve speelstijl. (Je kan bijna onmogelijk zeer defensief spelen en ook nog eens winnen....)

De gevechten worden afgerond door de units van aanvaller en verdediger te paren en er kaarten aan toe te voegen (combatkaarten en technologiekaarten) Elke speler heeft zijn eigen deck en breidt deze uit gedurende het spel. Elke speler heeft unieke units.

Officiele site (http://www.fantasyflightgames.com/starcraft.html)
spelregels (http://www.fantasyflightgames.com/PDF/StarCraft_rules.pdf) (dikke 40 pagina's)
BGG-entry (http://www.boardgamegeek.com/game/22827)