PDA

View Full Version : Hoe in 2008 beter met jezelf en je medemens om te gaan


PollyCorrect
21 december 2007, 20:24
Ik las een paar keer deze Four Agreements, van het boek van Don Miguel Ruiz. Het ziet er simpel uit, maar in de werkelijkheid is het niet zo gemakkelijk... (Sorry, in het Engels, wie vertaling wil roept maar).

Ik denk dat deze vier 'Agreements' op het forum ook zouden kunnen helpen, enfin, af en toe toch, en allez, bij sommigen dan ;)

So how are you in these 4 agreements do some come easier than others?

The First Agreement is - Be Impeccable with your word
The Second - Dont take anything Personally
The Third - Dont make assumptions
The Fourth - Always do your best

BigF
21 december 2007, 21:34
Vanaf volgend jaar ga ik eens wat meer aan mezelf en de mijnen denken se.

Btw, als iedereen dat eens zou doen hoeft er niemand nog aan iemand anders te denken.

PollyCorrect
21 december 2007, 21:35
Vanaf volgend jaar ga ik eens wat meer aan mezelf en de mijnen denken se.

Btw, als iedereen dat eens zou doen hoeft er niemand nog aan iemand anders te denken.:lol: goeie! zijn we meteen van heel die oxfam 11 11 11 ellende af :lol:

Tavek
21 december 2007, 21:45
Met nr 2 heb ik veel problemen. Heel veel.

Eens aan werken dus....

Bovenbuur
22 december 2007, 12:31
The Third - Dont make assumptions
Onmogelijk, niks is helemaal zeker als feit neer te pennen, zelfs al ligt het maar aan licht verschillende interpretaties van je taalgebruik. Ik zie niet in waarom je geen aannames zou mogen maken en hoe je dat zou willen doen. "Dit forum zou er beter uitzien als men geen aannames zou maken" is ook een aanname. Het is een overtuiging en een mening, maar ook een aanname.

PollyCorrect
22 december 2007, 12:32
Ik probeer ook steeds minder kwaad te spreken. Ik ken wel één of twee mensen die dat nooit doen, en die zijn echt bewonderenswaardig. Hun woorden altijd clean.

Nummer 2, niks persoonlijk opnemen, is idd zeer moeilijk, maar wel lekker wanneer het lukt! je bent in het begin wel bang want je wilt altijd je ego verdedigen, maar wat een opluchting als je dat af en toe niet meer hoeft te doen, jong! Succes ermee, Tavek! :D

PollyCorrect
22 december 2007, 12:34
Onmogelijk, niks is helemaal zeker als feit neer te pennen, zelfs al ligt het maar aan licht verschillende interpretaties van je taalgebruik. Ik zie niet in waarom je geen aannames zou mogen maken en hoe je dat zou willen doen. "Dit forum zou er beter uitzien als men geen aannames zou maken" is ook een aanname. Het is een overtuiging en een mening, maar ook een aanname.
Nope. Dat is niet wat er bedoelt wordt, ten minste, dat neem ik aan ;)

Het is eerder in de zin van: die heeft dit of dat gedaan/gezegd, dus die zal wel dat of deze bedoelen, met het doel om hier of daar te geraken.
Dat zijn assumptions. Dingen die je projecteert op de ander, zonder het zeker te weten. Des projets d'intention in het Frans.

Kortom, het is beter bv een duidelijke vraag te stellen dan een bedoeling op iemand te projecteren.

berre
22 december 2007, 12:45
aah een wereld vol vrede en mensen van goede wil
goed zo

PollyCorrect
22 december 2007, 12:53
aah een wereld vol vrede en mensen van goede wil
goed zowacht maar tot je al het mogelijke cynisme tot je genomen hebt uit slimmigheid, en er een indigestie van overhoudt, berretje ;)

Pantoffeldiertje
22 december 2007, 12:58
Het is weer Kerstmis zeker. Een grote walgelijke commerce waarbij mensen zogezegd vredelievend zijn maar toch jaloers zijn omdat ze minder pakskes krijgen.

Jaja, verwijt me maar dat ik cynisch ben :P

berre
22 december 2007, 13:00
wacht maar tot je al het mogelijke cynisme tot je genomen hebt uit slimmigheid, en er een indigestie van overhoudt, berretje ;)*gaat naar Van Dale en zoekt op wat indigestie betekend*

berre
22 december 2007, 13:05
Jaja, verwijt me maar dat ik cynisch ben :Pje bent cynisch.

Dronkoers
23 december 2007, 01:04
:cheer: Duvel :cheer:

PollyCorrect
23 december 2007, 10:48
:cheer: Duvel :cheer:hé dronkie, ben je nooit bang van karikaturen? :lol:

MaGNiFiCaT
23 december 2007, 16:10
Hoe in 2008 beter met jezelf en je medemens om te gaan.



Volgens mij mogen hier serieus wat mensen op dit forum zich over deze vraag bezinnen..........

Vorenus
23 december 2007, 16:13
Ik behandel mensen zoals ik wil en iet volgens regeltjes.

Dus aan 99,9 van de mensheid, KUST MIJN KLOTEN (nee Rafke, niet letterlijk)

berre
23 december 2007, 16:17
Dus aan 99,9 van de mensheid, KUST MIJN KLOTENwauw !
dat is rebels
stoer, moet ik ook wel zeggen

Vorenus
23 december 2007, 16:19
wauw !
dat is rebels
stoer, moet ik ook wel zeggen


Ben geen hypocriet dat Miss-tekstjes afleest en sprookjesbeloftes doet.

berre
23 december 2007, 16:20
Ben geen hypocriet dat Miss-tekstjes afleest en sprookjesbeloftes doet.natuurlijk, maar ik ben ook geen zak.

Vorenus
23 december 2007, 16:32
natuurlijk, maar ik ben ook geen zak.


Van mijn uitspraken moet je niets van aantrekken. Ik stoor me niet wat andere mensen van mij denken, laat staan dat ik me er iets van aan trekt. Opgedreven vriendelijkheid om vriendelijk te zijn is aan mij niet besteed.

berre
23 december 2007, 18:04
Van mijn uitspraken moet je niets van aantrekken. idem

Ik stoor me niet wat andere mensen van mij denken, laat staan dat ik me er iets van aan trekt. idem

Opgedreven vriendelijkheid om vriendelijk te zijn is aan mij niet besteed. idem

er is echter nog wel een verschil tussen een natuurlijke vriendelijke omgang en bezorgdheid met mensen, en een totale onverschilligheid wat betreft ieder ander die niet behoort tot u kring (lees: kust mijn kloten). ik zit ook niet onozele wensen te verkondigen, ik probeer gewoon een klein beetje, in de mate van het mogelijk, deze waar te maken.

hoogdravende wensen verkondigen is naïef en/of schijnheilig. wat gij zegt is dan weer stoer willen zijn, of gewoon effectief een egocentrist zijn.

PollyCorrect
23 december 2007, 18:49
idem

idem

idem

er is echter nog wel een verschil tussen een natuurlijke vriendelijke omgang en bezorgdheid met mensen, en een totale onverschilligheid wat betreft ieder ander die niet behoort tot u kring (lees: kust mijn kloten). ik zit ook niet onozele wensen te verkondigen, ik probeer gewoon een klein beetje, in de mate van het mogelijk, deze waar te maken.

hoogdravende wensen verkondigen is naïef en/of schijnheilig. wat gij zegt is dan weer stoer willen zijn, of gewoon effectief een egocentrist zijn.
Voil�*. Leve de gulden middenweg. Die is het moeilijkste trouwens

Dronkoers
23 december 2007, 22:32
Hoe in 2008 beter met jezelf en je medemens om te gaan


'k Ben al veel te goed ;-)