Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bart De Wever haalt zwaar uit naar collega: “een bedrieger” (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271986)

De gemuilkorfde 28 april 2024 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 10347363)
Een laatste dan. Punten voor de realisaties van de regering De Croo volgens Het Nieuwsblad...

Score voor realisaties
3,5/5

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

fox 28 april 2024 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 10347363)
Een laatste dan. Punten voor de realisaties van de regering De Croo volgens Het Nieuwsblad.

Score voor realisaties
3,5/5



Dat is een 7/10. Merk op: ik zeg dat dus niet, maar het kan wel tellen.

Dat is op zijn zachtst gezegd vreemd te noemen aangezien er helemaal niets gerealiseerd werd. Misschien is het daarom dat ze een 7 kregen. De krant dacht misschien dat we er nu nog erger aan toe zouden zijn moest Vivaldi daadwerkelijk iets gedaan hebben. Soms is niets doen beter dan iets doen vandaar misschien de 7

Knuppel 28 april 2024 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 10347363)
Een laatste dan. Punten voor de realisaties van de regering De Croo volgens Het Nieuwsblad.

Score voor realisaties
3,5/5

Dat is een 7/10. Merk op: ik zeg dat dus niet, maar het kan wel tellen.

Het kan zo goed tellen dat de VLD aan het staartje van het politieke peloton hangt. Het Vlaams Belang, dat "aan de kant" moest blijven staan, haalt drie keer zoveel stemmen als de "Vlaamse" flutpartijtjes van de regering De Croo.

Wie was dat weer die zopas liet horen dat Vivaldi geen kibbelregering is (hij maakt er zélf deel van uit) maar een hanengevecht van stervende zwanen?

Knuppel 28 april 2024 17:26

Uit de enige geloofwaardige krant volgens Het Oosten:

‘Dit is de regering die niemand wilde’.

https://www.demorgen.be/politiek/dit...trum~b2aa2277/

jogo 28 april 2024 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 10347422)
Het kan zo goed tellen dat de VLD aan het staartje van het politieke peloton hangt. Het Vlaams Belang, dat "aan de kant" moest blijven staan, haalt drie keer zoveel stemmen als de "Vlaamse" flutpartijtjes van de regering De Croo.

Wie was dat weer die zopas liet horen dat Vivaldi geen kibbelregering is (hij maakt er zélf deel van uit) maar een hanengevecht van stervende zwanen?

Het rendement van die VB stemmen scoort erbarmelijk slecht, daar wordt zelfs niet mee gekibbeld.

Knuppel 28 april 2024 17:29

Citaat:

Politicoloog Carl Devos snoeihard voor premier De Croo en Vivaldi
24.11.2022

De federale regering lijkt op sterven na dood. De voorbije weken liep alles dat in het honderd kan lopen ook effectief verkeerd.

Binnen Vivaldi is er volgens politicoloog Carl Devos niemand meer die doet wat er moet gedaan worden. Het is niet alleen erg voor de regering, maar ook voor de politiek.

Voor Devos is het duidelijk wat er moet gebeuren. Je kan er nog iets van proberen te maken tot begin 2024, of beslissen om er de stekker uit te trekken. Maar geen van de twee gebeurt.
https://www.redactie24.be/politiek/p...vivaldi-147360

Knuppel 28 april 2024 17:32

Citaat:

Carl Devos
@devoscarl
Veel kiezers zijn niet dankbaar omdat Vivaldi de koopkracht beschermde. Ze verwachten niet dat het beste nog moet komen. Als ze daar wel van overtuigd zouden zijn, zou migratie minder als een bedreiging aanvoelen
https://twitter.com/devoscarl/status...97911611342906

Knuppel 28 april 2024 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 10347430)
Het rendement van die VB stemmen scoort erbarmelijk slecht, daar wordt zelfs niet mee gekibbeld.

Daarom dat er het al migratie is dat de klok slaat. HET thema van het Vlaams Belang.

Knuppel 28 april 2024 18:00

Over het rendement van de "normale" partijen zullen we maar zwijgen, zeker?

jogo 28 april 2024 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 10347448)
Daarom dat er het al migratie is dat de klok slaat. HET thema van het Vlaams Belang.

Thema van het blok : België >slecht, anti-Vlaams, ondemocratisch ,corrupt...
België > te goed, heel de wereld wil hier naartoe...

Dadeemelee 28 april 2024 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 10347558)
Thema van het blok : België >slecht, anti-Vlaams, ondemocratisch ,corrupt...
België > te goed, heel de wereld wil hier naartoe...

Eigenlijk zouden die Blokkers gewoon huisruil moeten doen met die immigranten. Ze zijn hier toch niet graag, dus …

Pandareus 28 april 2024 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10347560)
Eigenlijk zouden die Blokkers gewoon huisruil moeten doen met die immigranten. Ze zijn hier toch niet graag, dus …

:lol:

Jay-P. 29 april 2024 02:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10346583)
Het is de kiezer, en de kiezer alleen, die lesjes te leren heeft.
De kiezer heeft van de nva vooralsnog geen elf-partijtje gemaakt.

Merci, nu snap ik dat kloten-fetisjisme beter.

Vlad 29 april 2024 06:35

Beste De Wever ik wil geen lagere belastingen, beste Magnette ik wil geen hogere belastingen. Ik wil een begroting op orde, een staatsschuld van 60% en een goede werking van de overheid.

(en ook nog wel een minder hoge bevolkingsdichtheid, meer groen en minder verkeerslawaai als het even kan)

quercus 29 april 2024 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10347615)
Beste De Wever ik wil geen lagere belastingen, beste Magnette ik wil geen hogere belastingen. Ik wil een begroting op orde, een staatsschuld van 60% en een goede werking van de overheid.

(en ook nog wel een minder hoge bevolkingsdichtheid, meer groen en minder verkeerslawaai als het even kan)

Ik wil vooral dat er eens flink gesnoeid wordt in de uitgaven. Vooral dan in de eindeloze drainage van belastinggeld naar “subsidies” allerhande. Die moeten allemaal eens ernstig onder de loupe genomen worden en afgeschaft of minstens sterk afgebouwd.

Knuppel 29 april 2024 08:36

Ik las vanmorgen op mijn smartphone dat en gezin bijna 7000 euro per maand "verdient", zonder dat er één persoon van werkt.

Knuppel 29 april 2024 08:42

Citaat:

Bijna 7.000 euro uitkeringen voor één gezin: N-VA-schepen klaagt ‘constructiefouten’ sociale zekerheid aan

Sommige gezinnen ontvangen maandelijks bijna 7.000 euro van de sociale zekerheid doordat ze leeflonen en sociale uitkeringen voor ouders én (volwassen) kinderen combineren. Veel meer dan eigenlijk nodig is, vindt Tomas Roggeman (N-VA), parlementslid en schepen voor Sociale Zaken in Dendermonde. Hij klaagt de ‘constructiefouten’ aan met enkele praktijkvoorbeelden, waarbij vier gezinnen duizenden euro’s per maand ontvangen.
https://www.hln.be/binnenland/bijna-...-aan~ab70c65d/

De verkiezingen komen er aan, zeker?

Herr Flick 29 april 2024 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10347663)
Ik wil vooral dat er eens flink gesnoeid wordt in de uitgaven. Vooral dan in de eindeloze drainage van belastinggeld naar “subsidies” allerhande. Die moeten allemaal eens ernstig onder de loupe genomen worden en afgeschaft of minstens sterk afgebouwd.

Inderdaad, wil je een hobby, wel betaal ze dan zelf, en ga anders om een gratis boek in de bib of zo.

en dan snijden in ambetenaren apparaat, vooral de asielindustrie , financien en sociale accidenten daar kan goed in gecut worden of herverdeeld.

stroomlijnen van procedures en regels en je kan minstens 50 % van de waterhoofd saneren.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be