Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Kosovo nieuwste staat in Europa (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102014)

Winterhamer 4 maart 2008 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3261572)
Van harte proficiat aan de Kosovaren. :-)

Je bent een hypocriet

met je bericht spreek je je eigen onderschift tegen:

Citaat:

"The nationalist not only does not disapprove of atrocities committed by his own side,
but he has a remarkable capacity for not even hearing about them."

Het nationalisme is een dodelijk gif - Mathias De Clercq

Bolsjewiek 4 maart 2008 17:35

Niet tevreden: hetr land is straatarm.
Europa en Amerika versterken hun miltaire macht ginder, en de etnische haat wordt enkel groter.
Het Servische deel van Kosovo heeft zich overigens in praktijk weer afgescheiden van Kosovo. Amerika en de Navo kijken likkebaardend toe.

Winterhamer 4 maart 2008 22:39

De Albanese terroristenorganisatie UCK, later samenwerkend met staatsterrorist Clinton heeft tienduizenden Serviërs uit merendeelalbanese gebieden weggepest en verjaagd.

is een feit dat de meeste Albanezen die voor 1999 in Kosovo woonden, er nog steeds wonen, en het is een feit dat 80% van de Serviers die voor 1999 in Kosovo woonden, verdreven zijn door de UCK en hun vieze vuile terroristenleiders, of zelfs vermoord en hun bezittingen in de fik gestoken net zoals hun kerken en kloosters.

De hele zogenaamde genocide op de albanozen heeft nooit plaatsgevonden en is een verzinsel van de VS en de UCK. Als er zoveel genocide heeft plaatsgevonden, hoe kan het dat er nog steeds evenveel albanozen wonen ?

Schandelijk is het hoe vele Europeanen gehersenspoeld zijn door de media en allemaal dezelfde propaganda als zoete koek naar binnen slikken.

Juist door deze onrechtmatige en illegale eenzijdige onafhankelheid zal de hele Balkan destabiliseren, let op mijn woorden!...het begint nu al in Bosnie waar weer onrusten zijn uitgebroken, maar daarbij zal het niet blijven.

Hoe lang nog zal de Nederlandse regering het schoothondje van de VS blijven ? En de EU met hun illegale occupatie in Kosovo genaamd EULEX? Die stelt helemaal niks voor, dat kunnen we beter meteen afschaffen.

Iceland 4 maart 2008 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer (Bericht 3287059)
...en het is een feit dat 80% van de Serviers die voor 1999 in Kosovo woonden, verdreven zijn ...

Volgens recente volkstellingen wonen er nu procentueel gezien evenveel Serviërs als Albanezen als vóór 1999 , het enige verschil is dat ze nu strikt gescheiden wonen .

Brandaan 4 maart 2008 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iceland (Bericht 3287133)
Volgens recente volkstellingen wonen er nu procentueel gezien evenveel Serviërs als Albanezen als vóór 1999 , het enige verschil is dat ze nu strikt gescheiden wonen .

Bron? Ik heb namelijk met regelmaat gehoord van getallen als 150.000, vaak meer Kosovo-Serviërs die nu verplicht in de rest van Servië wonen. Ook vanuit de Vn komen dit soort cijfers naar boven.

zorroaster 5 maart 2008 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus (Bericht 3285171)
De andere informatie berust of FEITEN, die jij wellicht niet wil kennen en negeert vanuit je kortzichtigheid en christianofobie.

Zoals het "feit" dat het Ottomaanse rijk zich volgens jou beperkte tot Korfu en een stuk Bulgarije zeker?

zorroaster 5 maart 2008 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus (Bericht 3285171)
Inderdaad, in Turkije mogen christenen niet dienen in het leger om maar één voorbeeld te noemen.

Daar geloof ik geen fluit van: In Turkije bestaat bij mijn weten dienstplicht voor elke man van Turkse nationaliteit, alleen homoseksuelen kunnen een vrijstelling krijgen.

Tenzij u een serieuze bron kunt geven?

Neptunus 5 maart 2008 15:04

Dat niet-moslims niet in het Turkse leger mogen is een feit. Ga eens te rade bij Ergün Top, dit is bovendien al genoeg aan bod gekomen in Terzake. Wellicht kijk jij niet naar informatieve programma's, lees je nooit boeken, kranten en tijdschrijften en reis je ook nooit, vandaar je onwetendheid en schromelijk gebrek aan achtergrondkennis. Lees de posts ook eens volledig in plaats van selectief en bevooroordeeld.

Metternich 6 maart 2008 00:34

Sodomis 6 maart 2008 12:43

Leg het standpunt van het NSV eens uit?

Enerzijds zijn ze VOOR onafhankelijkheid van bevolkingsgroepen,
anderzijds zijn ze TEGEN (zoals in Kosovo).

Enerzijds zijn ze TEGEN een Islamitsche bevolkingsgroep in de EU,
maar als Kosovo een deel van Servië zou blijven wil dat zeggen dat
er een Islamitsche bevolkingsgroep automatisch deel zal gaan
uitmaken van de EU wanneer Servië bij de EU komt.

Vlaams-nationalist 6 maart 2008 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 3289029)
Leg het standpunt van het NSV eens uit?

Enerzijds zijn ze VOOR onafhankelijkheid van bevolkingsgroepen,
anderzijds zijn ze TEGEN (zoals in Kosovo).

Enerzijds zijn ze TEGEN een Islamitsche bevolkingsgroep in de EU,
maar als Kosovo een deel van Servië zou blijven wil dat zeggen dat
er een Islamitsche bevolkingsgroep automatisch deel zal gaan
uitmaken van de EU wanneer Servië bij de EU komt.

http://www.nationalisme.info/archiev....html#extended

zorroaster 7 maart 2008 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus (Bericht 3287943)
Wellicht kijk jij niet naar informatieve programma's, lees je nooit boeken, kranten en tijdschrijften en reis je ook nooit, vandaar je onwetendheid en schromelijk gebrek aan achtergrondkennis. Lees de posts ook eens volledig in plaats van selectief en bevooroordeeld.

Uit uw postings blijkt daarentegen een welhaast academische kennis van het onderwerp: Historische flaters (Ottomaanse rijk liep tot Korfu en een stukje Bulgarije), integrale copy/pastes van anti-Islamsites en beweringen doen die gestaafd worden met "da's ooit gezegd op Terzake"...

Dus exjoes mie dat ik mij van uw gezagsargumenten niet veel aantrek!

Montalcino 7 maart 2008 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster (Bericht 3287473)
Daar geloof ik geen fluit van: In Turkije bestaat bij mijn weten dienstplicht voor elke man van Turkse nationaliteit, alleen homoseksuelen kunnen een vrijstelling krijgen.

Tenzij u een serieuze bron kunt geven?

Turkije is waarschijnlijk dan koploper wat betreft homoseksualiteit? :-)

zorroaster 10 maart 2008 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 3290799)
Turkije is waarschijnlijk dan koploper wat betreft homoseksualiteit? :-)

Ik zou er toch eerder voor opteren om platvoeten te simuleren, want zo'n "pain in the ass" kan een jaar legerdienst onmogelijk zijn! ;-)

kroa 24 maart 2008 17:11

Servië stelt voor Kosovo te delen

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...te-delen.dhtml

mss een goede oplossing, weet het zelf ook niet zo goed.

DenKempenzoon 24 maart 2008 18:00

Wie ben ik om de Kosovaren de onafhankelijkheid niet te gunnen maar het moet wel werkbaar blijven.
Als zo dadelijk de Servische meerderheid in de noordelijke steden van Kosovo ook onafhankelijk wil worden kan je hen dat ook niet ontzeggen lijkt me... Voor je het weet bestaat het vroegere Joegoslavië uit 245811 landen...

Mr.Perfect 25 maart 2008 06:28

En nu met z'n 25000 aan 't werk in het vaderland!

Geert C 25 maart 2008 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kroa (Bericht 3320239)
Servië stelt voor Kosovo te delen

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...te-delen.dhtml

mss een goede oplossing, weet het zelf ook niet zo goed.

Lijkt me eerder een 'face-saving solution', een diplomatieke oplossing met iets minder gezichtsverlies voor beide partijen. :?

siegfried1648 24 januari 2021 16:13

Hoeveel Serviërs wonen daar nog? Just asking..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be