![]() |
Citaat:
Meestal is de taak van de vrouw in de kerk beperkt tot schoonmaken. Citaat:
De positie van de vrouw is anders in Saoudie Arabië dan in Bosnië, Turkije, Senegal, Marokko. De positie van de vrouw in België is anders dan die in Polen; waar, te zien in man bijt hond op reis, de kuisvrouw zelf vertelde dat ze geen voet mag zetten op het apsis. Dat is alleen voor mannen! Feministische theologiehttp://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitisch_feministe Citaat:
|
Citaat:
de rest is een QED van uw 'dhimmietude'...voorbeelden van RKK discriminaties en een ridicuul voorbeeld van 'islamitisch feminisme'.... De positie van de vrouw in een religie wordt bepaald door de positie van een religie in een maatschappij..is de religie dominant zoals in veel islamlanden dan is de positie van de vrouw heikeler... |
Citaat:
Een excuus om de gevallen van niet-moslims die een eremoord plegen te negeren. Citaat:
Citaat:
Want dan zou de positie van de vrouw in alle landen met eenzelfde religie dezelfde zijn. Dat is overduidelijk niet zo. |
Citaat:
Het is net andersom truus, je sleept er afgelegen siciliaanse bergdorpen en een Boliviaans oerwouddorp bij om de islamitische eremoorden in onze straat te kunnen nuanceren... Ik heb nog nooit van een eremoord gehoord, gepleegd door nieuwe belgen uit sicilië of bolivië... Nu ineens is de islam een homogene religie, toch als het in uw kraam past...:lol::lol: arme dhimmie, straks heb je nog een hernia van al dat gekronkel.. |
Citaat:
Ik gaf enkel de lijst uit een onderzoek, een lijst die jij hier opzettelijk verkeerd weergeeft. Past die lijst niet in je kraam of zo? Citaat:
De positie van de vrouw in een religie wordt bepaald door de positie van de vrouw binnen de maatschappij.Jij stelt de een religie homogeen is. De positie van de vrouw in een religie wordt bepaald door de positie van een religie in een maatschappij..is de religie dominant zoals in veel islamlanden dan is de positie van de vrouw heikeler...Dit klopt niet. Want dan zou de positie van de vrouw in alle landen met eenzelfde religie dezelfde zijn. Dat is overduidelijk niet zo. |
Citaat:
Het topic ging over eremoorden in ONS LAND en niet over een geval in verweggiestan...een zeldzaam geval in een corsicaans (christelijk) achterlijk bergdorp erbij sleuren is stropopperij... Eremoorden in het westen gebeuren voor quasi 100% in islamitische kringen |
Citaat:
Je kunt daar onze eigen cultuur in Belgie als voorbeeld van nemen, de positie van vrouwen verbeterde vooral door de komst van de pil, daardoor werden vrouwen zelf meester over het aantal kinderen wat ze wel of niet kregen. De pastoor kon dat niet verhinderen, ookal is dit wel geprobeerd, omdat de macht van religie al zo beperkt was dat onderzoek wat tot het ontstaan van dat voorbehoedsmiddel leidde, mogelijk was. Het is niet " toevallig" dat veel ontwikkelingen die vooruitgang betekenen, niet in de Islamitische wereld van vandaag gebeuren. De macht van religie bepaald dus vooruitgang, emancipatie en zelfs welvaart. Paradoxaal betekent dit dus dat hoe beter de positie van vrouwen, hoe minder macht religie heeft, dat geldt voor alle religie, maar zeker voor islam.Armoede houdt bdus mensen gelovig en vrouwen onder de knoet. Omdat en dat weet iedereen die de koran eens zelf las, deze religie vrouwen onderwerpt aan mannen, en dit onveranderbaar is omdat Allah dat zo heeft bepaald; aldus de koran. Gelijkwaardigheid houdt dus nooit het begrip van gelijkheid in zoals dit vanuit Westers oogpunt wordt ingevuld, zeggen dat dit wel zo is , is gewoon onzin. Daarvoor is de afstand tussen de islamitische betekenis van gelijkheid en wat het Westen hieronder verstaat, veel te groot. |
Citaat:
Citaat:
De maatschappij bepaalt, de religie volgt. Citaat:
Citaat:
De maatschappij bepaalt, de religie volgt. Ook armoede is iets wat bepaalt wordt door de maatschappij. Armen zijn altijd gemakkelijker onder de knoet te houden. Citaat:
Hoe komt dat dan? |
Citaat:
Dat is gelukkig bij ons niet zo. |
Citaat:
Verder maakt het niet uit wie het eerst was..de supermachocultuur of de islam..feit is dat instructies uit de 8ste eeuw die strikt moeten geinterpreteerd worden niks bijdragen aan emancipaties of mensenrechten..integendeel..zij zijn een 'goddelijke' vrijgeleide voor het in stand houden van 'middeleeuwse' praktijken... |
Citaat:
Daar gaat de argumentatie van jou, Alice, en vele anderen. |
Citaat:
;-) |
Citaat:
Citaat:
Ik zie op het internet in ieder geval toch al een goede aanzet om dergelijke wanpraktijken af te keuren vanuit de moslimwereld: In dit artikel op sunni.nl wordt door ene Sheikh Zaid Shakir onomwonden duidelijk gemaakt dat "eerwraak" noch door de islam, noch door de sharia kan gerechtvaardigd worden. Op Een Vandaag vind je een reportage over twee imams (Rotterdam en Deventer) die hun gemeenschap in klare taal duidelijk maken dat eerwraak niet acceptabel is, ook niet voor islam. Het zijn misschien nog maar beperkte een eerder schuchtere initiatieven, maar ik vind ze niettemin het vermelden waard. Er lijkt alleszins toch wel wat te bewegen op dat vlak. Citaat:
Wat mij betreft kunnen de daders èn mededaders in deze zaak niet streng genoeg gestraft worden. Ik zou zelfs zo ver willen gaan om de religieuze motieven als verzwarende omstandigheden te zien. Als die daders christenen, joden, boeddhisten of volgelingen van Baghwan waren geweest, moeten ze voor mijn part even streng bestraft worden. Maar om de hele moslimwereld of het hele geloof aansprakelijk te stellen, is me een brug te ver. |
Citaat:
Tenzij je gelooft dat die teksten integraal van Allah komen... |
Citaat:
De koran staat vol racistische en mensonterende regeltjes en verzen...doordat veel moslims hun geloof een 'humanistische' interpretatie geven is de islam nog enigzins leefbaar maar de basis van dit geloof is fundamenteel fout.. |
Citaat:
Wat dit betreft is het wederom heel simpel: Hier past geen eerwraak, da's trouwens een van die vele concepten door de menselijke psyche gecreëerd en moet daar ook sterven. En niet toegelaten zijn bij wet. |
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat om de vernietiging van een individu omdat die persoon anders denkt. De term 'vernietiging' gebruik ik omdat het zelden een daad is van een eenling die door al de rest wordt afgekeurd. Het is een collectieve daad die naast een emotioneel aspect ook een maatschappelijk aspect bevat. Dat afscheiden en onderscheiden, dat onderdrukken van individueel denken, dat bekijken van een minderwaardige levensvorm is wel degelijk perfect verenigbaar met de Islam. Daardoor beschouw ik de daders in zekere zin (en slechts tot op zekere hoogte) als slachtoffers. En wat betreft de verlichting die van 'binnenuit' komt, ik neem aan dat je zoiets terugneemt. Graag een voorbeeld anders van een onderdrukkend systeem dat zichzelf opgaf. Of vind je dat wij maar indezelfde achterlijke samenleving moeten gaan zitten totdat het licht aangaat? Lijkt me doldrieste bourgeoistaal te zijn, zoiets zoals Woeste in de 19° eeuw. Het wordt tijd dat de echt communisten terug opstaan. |
Citaat:
De communisten van vandaag (genre PVADA) zijn voor het recht op achterlijkheid. Hoe achterlijker, hoe islamitischer, hoe harder ze er zich voor uitsloven. |
Citaat:
Dus wie geeft hier een verkeerde lijst weer? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=159 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be