![]() |
8-)
|
Citaat:
|
Citaat:
Wel mijn Vlaanderenland ;-) |
De meest verachte partij op dit forum, de Open VLD, scoort beter en beter. Het stinkend plebs van het Vlaams Belang daarentegen begint stilaan definitief de kiesdrempel te bereiken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
O grote Panda, Kan je je vraag wat verduidelijken aub ? PS. Mijn conclusie dat de grootste politieke familie in dit land, te vinden is in 1 taalgroep van dit land is dus correct. |
Citaat:
|
Citaat:
De partijen zijn dan wel gesplitst, als het gaat om de macht (en het initiatiefrecht) dan zijn het opeens weer unitaire partijen. En vermits de N-VA geen "familie" heeft over de taalgrens..... |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is het nu net : als n-va de grootste politieke familie zal zijn op 26 mei zoals de peilingen lijken aan te geven dan hebben zij initiatiefrecht. Heb jij altijd zoveel uitleg nodig om iets eenvoudig te snappen ? |
Citaat:
Te moeilijk om te snappen ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je maakt het je gemakkelijk door te zeggen dat de N-VA initiatiefrecht verdient als ze op haar eentje de traditionele families overstijgt, goed wetend dat dit weinig waarschijnlijk is. Bovendien is de N-VA vet met initiatiefrecht als dezelfde trucs als vorige keer worden gebruikt om haar buiten spel te krijgen. Ik ben nog niet vergeten wat jij in werkelijkheid als meest voor het hand liggende scenario in gedachten had. Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=110 |
initiatiefrecht is het recht om het eerste initiatief te nemen. Meer niet. Als er in het parlement een meerderheid kan genomen worden zonder de grootste partij dan is dat even legitiem. De regering Di Rupo heeft momenteel een meerderheid, en dat zal na 25 mei ook zo zijn. Helaas, maar zo is het. N-VA mag dan de grootste zijn, maar het blijft nog altijd maar 30%. Als de rest samen een overeenkomst kan maken, dan is dat democratisch gelegitimeerd, ze vertegenwoordigen namelijk de meerderheid.
Calimerogejank gaat daar niet veel aan helpen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be