Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh
(Bericht 7129696)
Ik heb sowieso al nooit gezegd dat ze verkracht zou zijn, integendeel volgens het verhaal zoals ik het hoor was het met toestemming. Echter blijft het dan nog strafbaar als het om een -16 jarige gaat. En de ouders kunnen in haar plaats dan ook een klacht indienen tegen de +16 jarigen (hetgeen ze volgens het artikel overwegen).
De verjaringstermijn voor aanranding van eerbaarheid/verkrachting is 10 jaar vanaf de leeftijd van 18 te tellen als ik mij goed herinner, dus een paar maanden na datum is zeker nog op tijd.
|
Kort gezegd gaat het om wat hierboven staat. Er werd een strafbaar feit gepleegd, en dit op een eliteschool. De school kon daardoor niet anders dan de plegers van deze strafbare feite van school sturen. Volgens de wet was het meisje niet strafbaar, dus mocht het blijven.
De zoon van Milquet moet op dit ogenblik ongeveer 15 jaar oud zijn. Hij was dus minderjarig, maar jammer genoeg één van de aanwezigen tijdens de "spirituele retraite" in het klooster waar de groepssex plaatsvond.
De school vreest prestigeverlies,
wil ten allen prijze gerechtelijke problemen voorkomen, , en stuurt de groep jongens, waaronder de zoon van een federale minister, weg. Dit ondanks de "bemiddelingspoging" van zijn moeder.
De school verbiedt de leerlingen over de zaak te spreken, vooral tegen de media, maar dat geldt niet voor "de moeder" Milquet. Zij geeft een, weliswaar anoniem, interview in een in Franstalig België veel gelezen blad. Daarin schildert ze het slachtoffer van de groepssex af zoals verkrachters en pedofielen dat ook doen: "Ze vroeg er om".
Er wordt eveneens beïnvloeding door "de moeder" via andere kanalen geïnsinueerd, maar daar zullen we pas na de verkiezingen het fijne over te weten komen.
Volgens mij, (maar ik kan me vergissen) is de zoon van Milquet niet strafbaar vermits hij geen 16 jaar oud is. Zowel de school als Milquet proberen hun "goede naam" te beschermen. De school deed dit door iedereen het zwijgen op te leggen over het gebeuren in het betreffende klooster.
Milquet heeft dat gedaan door NIET te zwijgen, maar een anoniem interview te geven waarin ze het meisje, dat voorwerp was van de groepssex waarin haar zoon een rol speelde, als een slet afschilderde.