marie daenen |
22 december 2020 17:37 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON
(Bericht 9553152)
Als ik me niet vergis zijn de Franstaligen erin geslaagd om die faciliteiten zonder einddatum in de grondwet te laten opnemen . Daar er om die te veranderen een 3:4 de meerderheid moet zijn (en daar hebben de Vlamingen indertijd over gekeken) zijn die dus voor eeuwig.........Ondertussen , en dat heb ik persoonlijk ervaren, zij er hoe langer hoe meer bewoners van die faciliteitengemeenten die denken en vast geloven dat het de Vlamingen zijn die nu tijd krijgen om zich aan te passen..
|
La Belgique toch ten voete uit...
Ik denk dat er voor de francofonie toch wel een adder onder het gras zit en dat in het voordeel van Vlaanderen speelt...
Vroeger wouden die franstaligen partijen niet liever dan dat de rand een groot Brussels gewest zou worden... Liefst heel Vlaams Brabant erbij...
Maar nu er steeds meer en meer franstalige Brusselaars uit Brussel wegtrekken denk ik dat ze voor geen geld nog bij dat corrupte Brussel willen horen en Vlaanderen en de Vlaamse welvaart verkiezen...
En daarom zouden ze die alleenheerserij van hun franse taal wel eens kunnen afzweren...
Ik weet het niet maar ik kan verkeerd zijn...
Maar ik heb al meerdere franstaligen horen klagen en zagen over de grotere en grotere belabbering van Bruselles en dat ze daar liefst zo vlug mogelijk weg willen en ik denk niet dat zij, naar de rand getrokken terug het onheil om bij Bruxelles ingelijfd te worden wensen te ondergaan...
|