Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   COLUMN. VERBIJSTERENDE STILTE (Tom Naegels) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97730)

slobodan 17 november 2007 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3078658)
Gedeeltelijk juist. Velen komen uit een land waar het opperste gezag tevens geestelijk leider is.
Het zijn de regimes die in de fout zijn. Niet de inwoners.

Welk Islamitisch land dan ? Misschien is dat alleen in Iran het geval. In de meeste Allah-landen probeert de overheid juist de extreme moslims en hun obsessies juist wat onder de duim te houden, denk maar aan Algerije, Egypte, Turkije.

Rudy 17 november 2007 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slobodan (Bericht 3078739)
Welk Islamitisch land dan ? Misschien is dat alleen in Iran het geval. In de meeste Allah-landen probeert de overheid juist de extreme moslims en hun obsessies juist wat onder de duim te houden, denk maar aan Algerije, Egypte, Turkije.

Ook juist, hoewel ik niet goed de bedoeling van je reactie begrijp.

Wat niet belet dat in deze landen de krachten om het regime te destabiliseren niet te onderschatten zijn.

slobodan 17 november 2007 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3079247)
Ook juist, hoewel ik niet goed de bedoeling van je reactie begrijp.

Ik bedoel dat de religieuze onderdrukking niet door de overheid wordt georganiseerd maar eerder in brede lagen van de moslim-bevolking leeft. het heeft dus geen zin de onderdrukten daar als "slachtoffers van het regime" te beschouwen maar als slachtoffers van de islam-ideologie zelf.

Herr Oberst 17 november 2007 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3078433)
Ik ben het met je eens dat een cultuur mag worden beschermd.

Blij het te horen.

Citaat:

Zolang het geen obsessie wordt
Protesteren tegen de sterk toenemende islamisering van onze grootsteden is geen obsessie, vind ik.

Citaat:

en nostalgie naar enkele decennia geleden niet de overhand heeft.
Ik begrijp niet wat u precies bedoelt.

Rudy 17 november 2007 23:28

Citaat:

en nostalgie naar enkele decennia geleden niet de overhand heeft.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 3079734)
Ik begrijp niet wat u precies bedoelt.

Ik had erbij gezegd dat ik er niets op tegen heb dat een cultuur, de Vlaamse in dit geval, wordt beschermd.

Wat ik bedoel is het volgende. Zelfs in Vlaamse regio's die nog niet, of bitter weinig worden geconfronteerd met andere culturen van buiten de Westerse grenzen is het verlangen naar de tijd van toen, de nostalgie, zeer sterk. Bij heel wat mensen toch. Veel gewoontes, gebruiken, kermissen, weet ik veel, zeg maar een stuk van de lokale cultuur, gaat verloren, exponentieel zelfs. Vandaag is het niet meer zoals het tien jaar geleden was. Cultuur is sowieso vluchtiger geworden, wordt anders. En ik heb begrip voor de nostalgie.
Het zijn dus niet enkel de invloeden of de aanwezigheid van buitenlandse culturen, of andere godsdiensten, die onze Vlaamse cultuur beïnvloeden.

TypO 18 november 2007 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sn00py (Bericht 3062199)
Wat is dat: een bericht possen?

haha

Idd. Filou is zeer zwakjes de laatste tijd.
Ik denk dat de echte filou naar een moslim-vrij oord getrokken is en het gezever en gezwets op het forum aan een ghostwriter heeft overgelaten

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be