Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   music for life (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133033)

kiko 2 januari 2010 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4521979)
Vergeet ook niet Adamo (en Rocco Granata, hoewel ik vermoed dat hij met Marina eerder een one-hit-wonder was)

Ik ben ze niet vergeten, maar ik denk niet dat ze in het buitenland veel brokken maken. Twee generaties geleden misschien eventjes.

Wie ik wel vergeten ben, is Toots Thielemans.

Pelgrim 2 januari 2010 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4521801)
de bekendste supermarkt-CD-rek-Vlaming blijft toch den Helmut :vlaander:

Die heeft dan ook wel een sterke stem. Helaas zuigt zijn muziek nogal hard.

Jedd 2 januari 2010 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4521813)
Zeker van? Alleszins, een oude Bask kwam me toch eens vertellen dat hij iets van Helmut gezien had op TV en dat prachtig vond. Ik heb hem daarna een paar cd's cadeau gedaan. Even later kwam de sympathieke eigenaar van een kleine koffiebranderij ook aandraven dat hij Helmut zo geweldig vond. Heb ik hem ook maar een paar cd's cadeau gedaan. ;-)

ge wilt niet weten in wat voor buitenlandse boerengaten ik den Helmut al ben tegengekomen.

Toegegeven, in een onooglijk Italiaans dorpje lag Novastar in de vitrine.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4521818)
Baseer jij je voor die 'hits' altijd op het aantal keer dat iets van die groepen aangeklikt werd op youtube of waarop in feite? En die spreiding naar populariteit, waarop is dat gebaseerd? Van waar komen die kaarten?

die kaarten vind je op youtube zelf (statistieken en gegevens openklappen - zit boven de comments))

Txiki 2 januari 2010 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4522052)
die kaarten vind je op youtube zelf (statistieken en gegevens openklappen - zit boven de comments))

Ah zo. Maar dat stelt toch niks voor?! Wat betekent dat nu, zoveel keer aangeklikt en "waar"?? Ach, elk z'n Alice in Wonderland zeker?

Everytime 3 januari 2010 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4521801)
de bekendste supermarkt-CD-rek-Vlaming blijft toch den Helmut :vlaander:

Helmut Lotti maak veel meer optredens in Duitsland dan in zijn eigen land. En dat is geen kwestie van populariteit : hij is even populair in Duitsland dan in zijn eigen land.

Everytime 3 januari 2010 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4521897)
En vooral: wie is Milow?

http://www.youtube.com/watch?v=pV11oDLtlmc

Dit is het origineel :
http://www.youtube.com/watch?v=_j_sblntjyA&feature=fvst

Everytime 3 januari 2010 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4521951)
Belgische sterren die internationaal doorgebroken zijn, zijn Vaya Con Dios (onlangs nieuw album uit) en Jacques Brel (wereldfaam).

dEUS en co betekent niet veel in het buitenland. Dit wil uiteraard niet zeggen dat het daarom slechte muziek is. Willem Vermandere is ook maar gekend tot amper net over de landsgrenzen, maar maakt m.i. heel goede muziek.

Neem zelf dancemusic : Tiesto is meer bekend in het buitenland dan Milk Inc. De Franse David Guetta heeft zelfs een Top10-hit in de VS :
http://www.youtube.com/watch?v=whw-7OWo_Ng

Waar zijn Milk Inc. en Sylver?

Everytime 3 januari 2010 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4521979)
Vergeet ook niet Adamo (en Rocco Granata, hoewel ik vermoed dat hij met Marina eerder een one-hit-wonder was)

Rocco Granata had toen van de "new beat periode" genoten om er een nieuwe versie van te maken :
http://www.youtube.com/watch?v=tyIbBxMPBY8

Everytime 3 januari 2010 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4521985)
Ik ben ze niet vergeten, maar ik denk niet dat ze in het buitenland veel brokken maken. Twee generaties geleden misschien eventjes.

Wie ik wel vergeten ben, is Toots Thielemans.

In Japan is Adamo een icoon. En in Franstalige landen of deelstaten is hij nog steeds even populair. Hij heeft onlangs een CD gemaakt waar hij zijn oude hits (plus een origineel liedje) met de Franstalige artiesten van de nieuwe generatie zingt, waaronder deze bijvoorbeeld :
http://www.youtube.com/watch?v=oUwLQyMVcYs
http://www.youtube.com/watch?v=FJbIONeukNg
http://www.youtube.com/watch?v=jyE6rJRmXMs
http://www.youtube.com/watch?v=zCudRclKO8A

alpina 3 januari 2010 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4521814)
Spreiding populariteit:

Milow

Front 242

Waarbij aangetekend dat de 25 miljoen hits van Milow voor Ayo significant waren (een echte wereldhit) , en de 1 miljoen hits van Front 242 aan de marginale kant.
Op de opvolger van Milow (you don't know) zat trouwens al niemand meer te wachten.

Nog leuker is het spreidingspatroon van DEUS:

Uitgeroepen worden door de Vlaamse staatsmedia tot wereldact. Zingen in het Engels (sort of), maar geen enkele interesse in een Angelsaksisch land of uberhaupt andere landen.
De ultieme boerelullenband in Kabouterland.

De hoogdagen van Deus liggen dan ook al 15 jaar achter ons. Nogal logisch dat er op een recent medium als youtube weinig van hun succes is terug te vinden. Dat ze meer dan 10 jaar geleden heel Europa rondtrokken voor volle zalen en zowat plat gedraaid werden op mtv zal u waarschijnlijk worst wezen.

Nu vind ik Deus ook maar plattekes tegenwoordig maar om ze te gaan vergelijken met een absolute zero als Milow is ronduit walgelijk. Net als die zero zijn muziek trouwens, om van te kotsen.

alpina 3 januari 2010 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4520652)
AC/DC is trouwens uit de top tien gezakt bij de radio2 top tweeduizend

ja u leest het goed. AC/DC stond hoger bij radio 2 dan bij stubru :D

Wat meteen alles over AC/DC zegt. Foormuziek met een gitaar blijft foormuziek.

Jaani_Dushman 3 januari 2010 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4522608)

Ah, dat gzaag dus... :?

Mitgard 3 januari 2010 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4521957)
Dus Front 242 heeft een aantal die hard fans die zitten te wachten op een nieuw album.

zijn dat die bompa's die met hun electronische ketelmuziek?
kheb daar eens ooit wat van beluisterd. ik bleef me maar afvragen wanneer het nu eindelijk 'goed' ging worden en toen was het nummer ineens gedaan.

Mitgard 3 januari 2010 13:16

belgische muziek en internationaal doorbreken, dat gaat niet samen.
kijk naar nederland. within temptation. cheesy gothic ja maar wel goed gemaakt.
verkopen miljoenen in de states.
blijf in belgië maar lekker 'tr00' op een paar bierkratten staan jengelen voor een publiek dat meer voor het zuipen komt dan voor de muziek.

From_Vlaanderen 3 januari 2010 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 4522732)
blijf in belgië maar lekker 'tr00' op een paar bierkratten staan jengelen voor een publiek dat meer voor het zuipen komt dan voor de muziek.

Dat is toch gewoon de max.:-o

Mitgard 3 januari 2010 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 4522740)
Dat is toch gewoon de max.:-o

nee, dat is gewoon barslechte muziek.
geen talent hebben heet dat.

Eberhard Leclerc 3 januari 2010 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina (Bericht 4522636)
De hoogdagen van Deus liggen dan ook al 15 jaar achter ons. Nogal logisch dat er op een recent medium als youtube weinig van hun succes is terug te vinden.

Daar heeft u een punt uiteraard.

Aan de andere kant zijn er vele Engelstalige acts die hun hoogtepunt een decennium geleden hadden, en wel een (weliswaar kleine) wereldwijde interesse genereren. Ook nu nog.

From_Vlaanderen 3 januari 2010 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 4522747)
nee, dat is gewoon barslechte muziek.
geen talent hebben heet dat.

Die café groepjes van tegenwoordig slecht zou ik ze nu niet direct noemen, misschien zelfs beter dan vroeger.

Eberhard Leclerc 3 januari 2010 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alpina (Bericht 4522636)
Nu vind ik Deus ook maar plattekes tegenwoordig maar om ze te gaan vergelijken met een absolute zero als Milow is ronduit walgelijk. Net als die zero zijn muziek trouwens, om van te kotsen.

Die "zero" haalt wel 25 miljoen hits op met de volgende spreiding (betreft "Ayo"):

Wat u of ik vinden van Ayo van Milow is ons goed recht, maar in alle objectiviteit kan gesteld worden dat het hier om een grote wereldhit ging.

Enige argwaan is op zijn plaats omdat de Vlaamsche Staatsomroep meestal hysterisch doet over de lokale Engelstalige rockbandjes als zijnde "wereldact".

Everytime 3 januari 2010 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4522756)
Die "zero" haalt wel 25 miljoen hits op met de volgende spreiding (betreft "Ayo"):

Wat u of ik vinden van Ayo van Milow is ons goed recht, maar in alle objectiviteit kan gesteld worden dat het hier om een grote wereldhit ging.

Enige argwaan is op zijn plaats omdat de Vlaamsche Staatsomroep meestal hysterisch doet over de lokale Engelstalige rockbandjes als zijnde "wereldact".

Europese hit wel maar niet wereldhit, overdrijf toch niet! Wereldhit past beter met de originele versie van 50 Cent en Justin Timberlake.

Eberhard Leclerc 4 januari 2010 00:29

Zo ziet een wereldwijde superhit van Lady GaGa eruit:

Er zijn nogal wat zieltjes klaarblijkelijk die het marketing-verhaaltje van de majors door het onwetende keeltje laten glijden.

Een kaartje, waaruit we af zouden kunnen leiden dat Duitsers en Afrikanen een stuk minder dom zijn dan sommigen durven te beweren.

Jaani_Dushman 4 januari 2010 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4523774)

Er zijn nogal wat zieltjes klaarblijkelijk die het marketing-verhaaltje van de majors door het onwetende keeltje laten glijden.

Een kaartje, waaruit we af zouden kunnen leiden dat Duitsers en Afrikanen een stuk minder dom zijn dan sommigen durven te beweren.

:cheer: Tsjaad rules!! :cheer:

Zwartengeel 17 december 2010 12:22

Nog even en de grote 'sus uw geweten'-show kan weer beginnen, zie. Dit jaar gelukkig niet langer in Gent, maar in Antwerpen.

Zwartengeel 17 december 2010 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 4523774)

Ik heb in tegenstelling tot een miljard idioten dus nog nooit een YouTube-link van Lady Gaga aangeklikt.

CyberpunX 17 december 2010 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 4522732)
belgische muziek en internationaal doorbreken, dat gaat niet samen.

Tsja, als de evolutie van ketelmuziek u voorbijgaat ... Daar waren we vrij goed en internationaal in.

Trixie 17 december 2010 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4505742)
:cheer: Oud Beersel :cheer:

Ja, oud Beersel van de 3 fonteienen. Den Armand dus.

PollyCorrect 17 december 2010 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 4505618)
drie halve zolen die gedurende zeven dagen van puur non-talent toch niks beters te doen hadden zijn in een glazen huis geplaatst.
daar zitten zij zeven dagen in perfect AN geinig tot bij momenten hilarisch te wezen op de tonen van aangevraagde plaatjes en begeleid door merkwaardige en markante ditjes en datjes vanwege de luisteraars. l�*chen.
het doel: zoveel mogelijk gratis muskietnetten naar afrika sturen zodat de locale kleinhandel van muskietnetten ginder failliet gaat.
solidariteit!
MFL voorziet dan ook niet zozeer in de reële behoeften van de afrikanen, maar vooral in de behoefte van vlamingen om zich ergens goed over te voelen.
die vlamingen kunnen dan de rest van het jaar met een gerust hart weer gewoon hun egoïstische zelf zijn.

échtheid is erg zeldzaam in deze wereld.
wie er nog wat vindt kan het best goed bewaren.

BRA-FREAKING-VO, Le Mit. :clapping:

Lekker makkelijk. Een vaag goed doeltje liefst zo ver weg mogelijk zodat we ons vooral niet de handen vuilmaken of erger nog: ons kunnen identificeren.

Wat geld sturen want dat is proper en dat is de enige waarde die we nog kennen.

(En ondertussen wordt Brussel een vervuild en verwilderd stuk non-land met Afrikanaane toestanden waar men liefst geen stap binnenzet). Dat is pas Een Goed Mens zijn! ;-)

Zwartengeel 17 december 2010 19:58

Arme MFL'ers. Niets wordt hun dit jaar bespaard. Zelfs de voorspelbare grappen over egoïstische N-VA'ers die ze ongetwijfeld maar al te graag de ether in hadden gegooid moeten ze willens nillens afvoeren. Je gaat immers je eigen sponsors toch niet aanvallen, toch?

http://www.n-va.be/blikvangers/n-va-...sbrief%20%2322

Geert C 17 december 2010 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 5171638)
Arme MFL'ers. Niets wordt hun dit jaar bespaard. Zelfs de voorspelbare grappen over egoïstische N-VA'ers die ze ongetwijfeld maar al te graag de ether in hadden gegooid moeten ze willens nillens afvoeren. Je gaat immers je eigen sponsors toch niet aanvallen, toch?

http://www.n-va.be/blikvangers/n-va-...sbrief%20%2322

Heb je al ooit dergelijke grappen gehoord op onze openbare radio? :|

Dat Calimerocomplex loopt echt de spuigaten uit... nu beginnen ze al te lullen over grappen over de N-VA "die ze ongetwijfeld maar al te graag de ether in hadden gegooid"... Ze beelden zich nu al aanvallen in om vervolgens op die verbeelding te reageren...

Zwartengeel 17 december 2010 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 5171788)
Heb je al ooit dergelijke grappen gehoord op onze openbare radio? :|

Dat Calimerocomplex loopt echt de spuigaten uit... nu beginnen ze al te lullen over grappen over de N-VA "die ze ongetwijfeld maar al te graag de ether in hadden gegooid"... Ze beelden zich nu al aanvallen in om vervolgens op die verbeelding te reageren...

Sommige luitjes op dit forum moeten hier echt eens het begrip 'ironie' opnieuw leren ontdekken, alsmede de essentie van het subforum 'Koetjes en Kalfjes'... :?

Wat kan het mij verdomme schelen dat de N-VA Music For Life sponsort, alsjeblieft!? Indien je de moeite gedaan had om mijn vorige posts in deze draad te lezen, had je geweten dat MFL aan mijn reet kan roesten. Wat kan het engagement van de N-VA daarbij mij dan bommen, laat staan over hoe de organisatoren van dat evenement persoonlijk over die partij denken?

Eberhard Leclerc 17 december 2010 22:34

Feiten zijn dat mfl, in Antwerpen Noord nota bene, blanke Engelstalige bands uitnodigt.

Got the message?

Terwijl er daar in de 2060 een boy rondloopt die beter doet:

http://www.youtube.com/watch?v=HdfYIdgviNA
Ashkan - Mijn Begin (97.000 hits) 2010

Geen wit vel, én in het Nederlands, dus hoe zouden de witte Vlaamse dj's dit in godsnaam moeten kennen?

Txiki 17 december 2010 22:47

MLF is stierenstront. De moderne paterkes van Broederlijk Delen. Ga het geld halen waar het zit. Politieke partijen die omwille van de show (waarvoor anders) eraan meedoen, zijn hypocriet.

Zwartengeel 17 december 2010 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5171996)
MLF is stierenstront. De moderne paterkes van Broederlijk Delen. Ga het geld halen waar het zit. Politieke partijen die omwille van de show (waarvoor anders) eraan meedoen, zijn hypocriet.

Voila, zie. Ik had het niet beter kunnen zeggen.

bgf324 18 december 2010 03:35

Sam De Bruyn binnenkort op TV :cheer:

Txiki 18 december 2010 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5172302)
Sam De Bruyn binnenkort op TV :cheer:

:cheer: schaduwrijke tetten :cheer:

elsina 19 december 2010 14:22

Het draait daar allemaal maar rond 1 zaak, nml geld geld en nog eens geld.
Het kapitalisme heeft zelfs via het goede doel gewonnen

bgf324 19 december 2010 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elsina (Bericht 5174419)
Het draait daar allemaal maar rond 1 zaak, nml geld geld en nog eens geld.
Het kapitalisme heeft zelfs via het goede doel gewonnen

Met te bidden en goede wensen te doen lost het aidsprobleem niet op.

Of wel? Wat zou jij dan doen, wijsneus?

lantjes 19 december 2010 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5174473)

condomen uitdelen?

Txiki 19 december 2010 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5174473)

Met shows als mfl lost het aidsprobleem evenmin op. Er is geld genoeg om het wel op te lossen. Daarvoor krijgt de farmaceutische industrie meer dan geld genoeg. Dat is net de kern van de boodschap die Urbanus eens bracht door een boterham op de wereldbol te plakken. Dat lost ook niks op.

Kern van de zaak is: wil men dat probleem wel oplossen?

mfl is bullshit.

Zeno! 19 december 2010 16:54

Het was druk op de Groenplaats. Leuk evenement, zo tijdens de kerst :thumbsup:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be