![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ga maar eens naar de winkel , of vertrek maar eens op familiebezoek met heel't gezin.... Of een student de z'n examen op een terras wil vergeten... |
Citaat:
Waar jij het ineens over 'overvallers' en 'inbrekers' (beide woorden die duiden op het afnemen van bezit) wilt hebben, snap ik dan niet. |
Citaat:
Al vermoed ik dat jij dat niet begrijpt. Zolang je je maar kan wentelen in haat tegenover die aggressieve, krapuleuze nietsnutten. :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Zo, dat is ook weer genoteerd. Weet dat "afnemen van bezit" een rechtstreekse, aggressieve daad is. |
Citaat:
Dat noemt dan oogkleppen. |
Citaat:
ge·weld (het ~)1 uitoefening van macht => gewelddadigheid2 kracht die met hevigheid, onstuimigheid wordt uitgeoefend3 zeer sterk gedruis => rumoerIk heb het over die 2de notie, hoor. Jij? Afnemen van bezit kan zonder hevigheid en onstuimigheid. Overvallers en inbrekers die bezit afnemen, maar geen geweld gebruiken, mogen idd zelf geen geweld ondergaan. Principieel dan toch. Ik snap niet wat je probeert te bereiken? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik noem dat nog steeds 'stelen'. Maar goed. Dat is een andere discussie. |
Citaat:
Je hebt in ieder geval een bijzonder enge definitie van het concept 'geweld'. |
Citaat:
Kerel.. Vandale is nu niet echt dé filosofische referentie ter bepaling wat geweld is en wat niet.. |
Citaat:
Andere noties van geweld horen in andere discussies thuis. Ik herhaal. Wat probeer je te bereiken? Een discussie over wat geweld allemaal is? Een discussie over het recht op zelfverdediging? |
Citaat:
Ik herhaal. Wat is het concrete probleem dat je hier maar op moet blijven doorbomen? Wat wil je bereiken? Want je kunt een ferm stuk zagen. Als je wilt wilt bereiken, zeg het dan ineens. Diefstal is stelen. Punt. Dat kan door geweld (2de notie), dat kan zonder geweld (eerste notie) maar zal altijd een uitoefening zijn van macht (eerste notie). |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het enige dat je hebt bereikt is dat je de discussie van het onderwerp hebt afgeleid, puur omdat jij persé wilt doorbomen over mijn woordgebruik. Je zou denken dat mijn uitspraak toen duidelijk ging over de 2de notie van geweld, daar we het daar al heel de fucking tijd over hadden. Blijkbaar was het niet duidelijk en moet het voor jou nog eens extra worden uitgelegd. Laten we dus samenvatten. ge·weld (het ~) 1 uitoefening van macht => gewelddadigheid 2 kracht die met hevigheid, onstuimigheid wordt uitgeoefend 3 zeer sterk gedruis => rumoerDit is geweld. Geweld in de 2de notie hoort altijd bestraft te worden. Zelfverdediging logischerwijze niet, omdat het een respons is op geweld. Daar heb je zelf niet voor gekozen. Je 'kan' niet anders. Geweld in de eerste notie is heel dubieus. Stelen is daar een aspect van en dient ook verboden te worden. Belastingen heffen is daar ook een aspect van, maar je gaat maar weinigen vinden die vinden dat het bestraft moet worden. Een inbreker of een overvaller neerslaan/neerschieten is geweld. Mag dus enkel in het geval van zelfverdediging, niet in het geval van verdediging van bezit. (Maar dat is dubieus. Je kan je onterecht prsoonlijk bedreigd voelen. Wie dan een inbreker neerschiet/aanvalt is natuurlijk in fout, maar hoeft daarom niet persé vervolgd te worden.) |
Citaat:
Een dankjewel hoeft niet; |
Citaat:
is dat Nederlands of Engels volgens U ? |
Citaat:
Niet gehoord, dus. |
Citaat:
|
Citaat:
ge schiet wel een bok als ge het verschil tussen een leeuw en een bok niet ziet hopelijk zal uw god minder bijziend zijn, als hij de muizen van de bokken moet scheiden |
Citaat:
[FONT='Courier New']Il est 1h00, au commissariat central de Leuven.[/FONT][FONT='Courier New']Johnathan Vanden Borre et Jérôme Ollier se rendent au commissariat pour s'informer des conditions de détention de leurs camarades arrêtés �* 23h30 dans une rue de Leuven.[/FONT][FONT='Courier New'] [/FONT][FONT='Courier New']Ils ne trouvent pas l'entrée du commissariat central. Ils passent alors une entrée de parking et sont arrêtés par une vingtaine de policiers présents. Johnathan leur dit qu'ils cherchent l'entrée du commissariat. [/FONT][FONT='Courier New']4 des policiers les saisissent par les bras et les amènent violemment �* l'intérieur du bâtiment. Jonathan a par moment les pieds qui ne touchent plus le sol.[/FONT][FONT='Courier New']Une fois dans le bâtiment, les policiers procèdent �* une fouille musclée. Jonathan est jeté �* terre (blessé au genou) puis plaqué au mur (blessé au poignet). Jérôme est maintenu par deux policiers dont l'un exerce une clé de bras pour le faire crier en forçant l'étreinte lorsque d'autres officiers lui demandent son nom.[/FONT][FONT='Courier New'] [/FONT][FONT='Courier New']La fouille durera environ cinq minutes durant lesquelles le policier maintenant le bras gauche de Jérôme, exercera plus d'une trentaine de pressions sur son épaule.[/FONT][FONT='Courier New']Ils sont ensuite détenus dans une cellule de 15m sur 6m, avec 80 autres prisonniers. Une jeune femme d'Antwerpen a été arrêtée en sortant, seule, d'un train. Une personne de Leuven s'est fait arrêtée en se rendant �* un night shop, plusieurs autres passants ont été arrêtés dans la rue sans aucun lien avec les manifestations.[/FONT][FONT='Courier New'] [/FONT][FONT='Courier New']La température de la cellule oscille entre 25 et 30 degrés, seuls deux bancs longent la pièce, lumière allumée. Nous y rejoignons les 5 autres liégeois arrêtés �* 23h30 dans la rue, en dehors de toute manifestation. Plusieurs d'entre eux ont été l’objet de violences, Eric de Ruest porte des ecchymoses sur le bras droit.[/FONT] |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Edit: gij zijt een smeerlapke. :') Ik had je vraag anders gelezen. Juridisch = democratie Het vlak van moraliteit moet iedereen zelf beslissen, natuurlijk. Ik heb daar op geen enkel moment een uitspraak over gedaan, dus wat het hier ineens komt te doen, weet ik niet. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
niet dat het belangrijk is, maar er werd wel degelijk in het frans gescandeerd |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.garagetv.be/video-galerij...juni_2007.aspx |
Citaat:
Ik vind dat hetzelfde als gaan protesteren omdat er bomen in het bos staan. |
Citaat:
Citaat:
Of serieus gezegd; ik vind dat je je er hier een beetje makkelijk van af maakt. Citaat:
Ik gebruik mijn lichaam. Dat heet arbeid. Ik bezit dus oneindige arbeid. Ik zet deel van mijn arbeid om in productie. Ik bezit dus een geven productiviteit Ik verruil een deel van mijn productiviteit voor een goed. Ik bezit nu een goed. Een inbreker steelt mijn goed. Hij neemt dus mijn productiviteit weg. Hij neemt dus mijn arbeid weg. Hij neemt dus mijn lichaam. Noem jij dat geweld, ja of neen? Indien je neen zegt, mag je mij verklaren hoe je van mijn lichaam kan nemen zonder geweld te hanteren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
POLICE PARTOUT - JUSTICE NULLE PART en het is nog de waarheid ook, als je het mij vraagt |
Citaat:
Geweld (2de notie) dient altijd bestraft te worden indien jezelf de initiator bent. (Een beetje verfijnd. Je zou denken dat heden ten dage men zegt dat geweld altijd veroordeeld moet worden, men zelfverdediging a priori al uitsluit, maar blijkbaar moet dat erbij.) Citaat:
Maar dat is niet gewelde 2de notie, dus dien je daar ook neit geweld 2de notie op te reageren. |
Citaat:
|
Citaat:
Soit, als jij recht wil schrijven op basis van een woordenboek.. :? |
Citaat:
Citaat:
Ik verduidelijk zaken. Er is geen sprake van geweld in de zin van de 2de notie als iemand mijn pen steelt, terwijl ik niet kijk. Er is enkel sprake van een onrechtmatige machtsoefening. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be