artisjok |
26 juli 2011 05:58 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto
(Bericht 5587638)
Nu is het wel zo dat ik hoop dat de forumleiding hier eens goed nadenkt over het extreem-rechtse, Islam-hatende klimaat hier en wat het bv in Oslo teweeg heeft gebracht.
Net zoals Behring Breivik, is een aantal forummers hier van mening dat 'links' moet gestraft worden vanwege tolerantie.
Er was zelfs een draad in die richting.
Net zoals Behring Breivik vinden die forummers dat alle moslims moeten verwijderd worden.
Net zoals Behring Breivik vinden ze dat de multiculturele samenleving moet verdwijnen
Deze walgelijke gebeurtenis in Oslo, gepleegd door iemand met dezelfde meningen als enkelen op dit forum moet een waarschuwing zijn waar onze wereld heen gaat indien zulke haat-dragende 'mensen' hun meningen in praktijk brengen.
Ik hoop dat iedereen die hun bijdragen leest Behring Breivik en zijn acties in gedachten houdt.
|
Ik hoop ook dat de moderatie nadenkt hoe ze het haatzaaien en verspreiden van racisme op dit forum aan banden kan leggen.
Bij mijn weten is dit immers nog altijd onwettelijk.
Dat er kritiek geuit wordt, begrijp ik volkomen; maar velen geraken niet verder dan wat volgens de vuistregels overeen komt met racisme van type C
Zelf hanteren wij deze vuistregels:
A. 'Ik haat moslims' = Niet fijnzinnig maar geen racisme. Het gaat om een groep gelovigen, in dezelfde lijn als katholieken, joden, protestanten;
B. 'Ik haat Marokkanen/Joden/Turken/Walen/Hollanders' = Wel racisme maar niet strafbaar.
C. 'Marokkanen/Joden/Turken/moslims/Walen/Hollanders zijn dom/gemeen/inhalig/werkschuw' = Wel racisme maar niet strafbaar. (Pas op: Als u veel van dit type berichten plaatst zouden wij dit wel als geheel kunnen laten vallen onder 'haatzaaien' waarvoor we al eerder een forummer hebben verbannen.)
D. 'Ze moeten Marokkanen/Joden/Turken/moslims/Walen/Hollanders deporteren/niet toelaten op de bus/hoofddoekjes van de kop trekken/anders behandelen/doden/bombarderen' = Strafbaar racisme (gekoppeld aan een oproep tot discriminatie of geweld). http://forum.politics.be/showthread.php?t=153381
Waarbij een woordenschat gebruikt wordt, die in onze Nederlands taal, normaal gezien gebruikt wordt voor dieren en dingen; niet voor mensen. Waarbij een beledigende en denigrerende taal gebruikt wordt. Waarbij men zeer goed weet, dat wanneer een leugen voldoende herhaald wordt, men die leugen begint te geloven en voor waar aanneemt. Vandaar dat diezelfde forumgebruikers allergisch zijn aan bronnen.
|