Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   11.000 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201221)

NieuwNoors 11 september 2020 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9445573)
De beste albums vond ik altijd die waar de teletijdsmachine aan te pas kwam. Zoals de Nerveuze Nerviers of De Koning Drinkt. De Tataarse Helm was speciaal. Daar gingen ze naar het verleden zonder teletijdmachine.

Ik vond vooral de begin-albums de beste. ZO tot eind jaren'70.

Elio di Supo 11 september 2020 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 9445578)
Ik vond vooral de begin-albums de beste. ZO tot eind jaren'70.

Mja, toen Paul Geerts het overnam was het vet al van de soep. Maar wat er daarna nog kwam stond heel ver af van het werk van wijlen Willy.

Rudy 11 september 2020 17:33

De Brullende Berg vond ik de max.

En dan een zeer oude. De Klankentapper. Waar Sus en Wis een toestelletje hadden om met de planten te communiceren. Toen nog in blauwe druk.

Rudy 11 september 2020 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 9445578)
Ik vond vooral de begin-albums de beste. ZO tot eind jaren'70.

Dat is ook zo. Het zijn en blijven de beste.

Toen 'k in de lager school zat werd het lezen van stripverhalen eigenlijk afgeraden. De meester raadde dat af. Dus ook thuis.
Dus werd er gelezen in de bibliotheek zelf, op een stoeltje bij een stoof die brandde op mazout.

NieuwNoors 11 september 2020 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9445587)
De Brullende Berg vond ik de max.

En dan een zeer oude. De Klankentapper. Waar Sus en Wis een toestelletje hadden om met de planten te communiceren. Toen nog in blauwe druk.

Ja! Dat was ook één van mijn favoriete albums.
Evenals " de spokenjagers" en de "Knokkersburcht".

Rudy 11 september 2020 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9445583)
Mja, toen Paul Geerts het overnam was het vet al van de soep. Maar wat er daarna nog kwam stond heel ver af van het werk van wijlen Willy.

Juist. Er zit ondertussen te veel moraal in het verhaal. Een boodschap. En soms wat politiek ook ...

De oude verhalen spreken enkel tot de fantasie. Gewoon een mooi verhaal dat tot de fantasie spreekt.

Rudy 11 september 2020 21:16

Nog een sigaret op terras, en dan dodo.
Slaapwel.

Marie van de koster 12 september 2020 09:50

Goedemorgen zenuwzieken :-D

Marie van de koster 12 september 2020 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9445534)
Bladzijde 1000 denk ik.

Lap, ik heb die helemaal gemist! :-o

Marie van de koster 12 september 2020 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9445556)
De 19991 kan ik niet laten liggen hé.

:lol: Leg uit! :lol:

Marie van de koster 12 september 2020 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9445573)
De beste albums vond ik altijd die waar de teletijdsmachine aan te pas kwam. Zoals de Nerveuze Nerviers of De Koning Drinkt. De Tataarse Helm was speciaal. Daar gingen ze naar het verleden zonder teletijdmachine.

De Ringelingeschat vond ik een heel goed verhaal. Ook goed getekend. Het zicht van die goudschat deed mij gapen van ver(be)wondering. Dat verhaal wakkerde bij mij ook de interesse in Duitse sagen aan.

Marie van de koster 12 september 2020 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 9445578)
Ik vond vooral de begin-albums de beste. ZO tot eind jaren'70.

Ja, daarna werden ze veel minder plezant en moest er altijd een stevige moraal aan te pas komen.

Marie van de koster 12 september 2020 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9445587)
De Brullende Berg vond ik de max.

En dan een zeer oude. De Klankentapper. Waar Sus en Wis een toestelletje hadden om met de planten te communiceren. Toen nog in blauwe druk.

Oh ja, ik was nog klein toen ik De Brullende Berg voor het eerst las en ik vond het wel een beetje beangstigend :oops:

Marie van de koster 12 september 2020 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9445594)
Dat is ook zo. Het zijn en blijven de beste.

Toen 'k in de lager school zat werd het lezen van stripverhalen eigenlijk afgeraden. De meester raadde dat af. Dus ook thuis.
Dus werd er gelezen in de bibliotheek zelf, op een stoeltje bij een stoof die brandde op mazout.

Bij ons thuis waren ze redelijk streng maar ze hebben ons nooit afgeraden om stripverhalen te lezen. Ik heb zo'n stil vermoeden dat mijn moeder het zelf veel te plezant vond :-)

Marie van de koster 12 september 2020 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 9445575)
Dat was met die met zijn droge lever!

Nummer 20000 is onopgemerkt gepasseerd met een verhaal over een droge lever. Hier had eigenlijk een fles champagne moeten worden opengedaan :cheer:
:clapping: :multi: :onfire: :cheer: :cheer: :cheer:

NieuwNoors 12 september 2020 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9445963)
Bij ons thuis waren ze redelijk streng maar ze hebben ons nooit afgeraden om stripverhalen te lezen. Ik heb zo'n stil vermoeden dat mijn moeder het zelf veel te plezant vond :-)

Ik had ook strenge ouders (amai ni!) maar stripverhalen lezen was geen probleem.
Mijn moeder werkte indertijd in een winkel en zowat om de 10 dagen- 2 weken kocht ze dan een nieuw stripverhaal voor mijn zus en voor mij.
Wij waren alletwee fanatieke lezers en konden echt uren aan een stuk boeken of stripverhalen lezen.
Mijn allereerste leesboekje toen ik net in het eerste leerjaar zat en nog niet echt alle letters van het alfabet kende heette: " de appel en het ei". Ik denk van Bruna.
Toen ik enkele maanden later wat beter kon lezen kreeg ik het boek: " de circustent". Toen kende ik wel alle letters :-D

NieuwNoors 12 september 2020 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9445965)
Nummer 20000 is onopgemerkt gepasseerd met een verhaal over een droge lever. Hier had eigenlijk een fles champagne moeten worden opengedaan :cheer:
:clapping: :multi: :onfire: :cheer: :cheer: :cheer:

Ik vind champagne echt duur, maar ik heb hier nog lekkere schuimwijn staan uit Alsace. :-)

Elio di Supo 12 september 2020 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9445958)
De Ringelingeschat vond ik een heel goed verhaal. Ook goed getekend. Het zicht van die goudschat deed mij gapen van ver(be)wondering. Dat verhaal wakkerde bij mij ook de interesse in Duitse sagen aan.

Ik vond de naam van die draak schitterend. Total-Krieg :lol:

Maar ik begrijp je volkomen. Het album genaamd Het Spaanse Spook deed mij interesse krijgen naar de geschiedenis van de Spaanse bezetting van de Nederlanden.

Elio di Supo 12 september 2020 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9445959)
Ja, daarna werden ze veel minder plezant en moest er altijd een stevige moraal aan te pas komen.

Er zat altijd wel een zekere moraal in verweven maar Willy deed dat subtieler. De Gladde Glipper is daar een mooit voorbeeld van. Enerzijds diefstal en misdaad afkeuren maar tegelijk begrip hebben voor de achterliggende factoren.

NieuwNoors 12 september 2020 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9446274)
Er zat altijd wel een zekere moraal in verweven maar Willy deed dat subtieler. De Gladde Glipper is daar een mooit voorbeeld van. Enerzijds diefstal en misdaad afkeuren maar tegelijk begrip hebben voor de achterliggende factoren.

Klopt!
Het album "de gekke gokker" was daar ook een goed voorbeeld van.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be