![]() |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb net een Sus-en Wis draadje geopend. |
Goedemorgen kapoenen :-D
|
bwondjorno,
kom, de plicht roept, we gaan wat met de bosmaaier netels maaien. Ook op zondag dient er gewerkt te worden luiwammesen. :? |
Seffens ga ik in de nieuwe draad van NiNo kijken en dus moet ik hier een ander onderwerp zien te lanceren: de kapoentjes! Piet Fluwijn en Bolleke! Wie herinnert zich die nog?
|
Citaat:
Eerder Zonnekind, Zonnestraal, en Zonneland |
Citaat:
Piet Fluwijn en Bolleken en de reeks van De Kapoentjes verschenen eerst in dagblad "Het Volk" en later in een apart bladje 't Kapoentje. Ik geloof dat Piet Fluwijn getekend werd door Marc Sleen. Zowat iedere vakantie verscheen er een dik boek met al die verhalen + een aantal geschreven verhalen voor kinderen en wat puzzels. Wij konden ons urenlang amuseren met die boeken. Ze waren gedrukt op heel goedkoop papier en dus voor een doorsnee gezin heel betaalbaar. Ik denk dat mijn zus en ik die allemaal gehad hebben. Maar die versleten ook gauw ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Dat herinner ik me nog goed. |
Citaat:
De meester gebruikte dat al eens om een lesje over te geven. Later, in het vierde leerjaar moesten we het kruiswoordraadsel in Zonnestraal als huiswerk oplossen. Het zou ook Zonneland kunnen geweest zijn. Maar het leukste vonden we nog altijd, inderdaad dat stripverhaaltje, op de laatste pagina. Rikske en Fikske, oh my god. |
Citaat:
Zonnestraal was voor het 3de en 4de leerjaar en Zonneland voor het 5de en 6de leerjaar. In de kleuterklas was het de "Doremi". |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En de Flurk niet vergeten. |
Citaat:
Leerkrachten van onze generatie moeten dat zeker kennen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08. |
|
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be