Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

Rudy 3 november 2011 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5778497)
en zonder de islam misschien met 11 miljard wat die allemaal hebben uitgemoord...

Dixie. Lees en leer eerst iets over de massamoorden in de geschiedenis. De Chinezen weten er alles van.

Dixie 3 november 2011 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5778516)
Dixie. Lees en leer eerst iets over de massamoorden in de geschiedenis. De Chinezen weten er alles van.

ik ken duidelijk meer over de geschiedenis dan de dhimmietude versie ervan:lol:

Rudy 3 november 2011 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5778525)
ik ken duidelijk meer over de geschiedenis dan de dhimmietude versie ervan:lol:

Je zou dus beter moeten weten.

Dixie 3 november 2011 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5778533)
Je zou dus beter moeten weten.

tuurlijk ik ben dan ook geen dhimmie!

the_dude 3 november 2011 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5778516)

Iedereen kent er alles van. Enkel religieuzen wijzen steevast met het vingertje naar de anderen;
Rudy toch, ik had meer van u verwacht :)

Rudy 3 november 2011 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5778430)
Wel ik zeg u , een verdraagzame religie bestaat niet, doen alsof dat wel mogelijk is, staat gelijk aan schuldig verzuim.

Dude. Daar ben ik het volledig mee eens. Ik stel dan ook voor dat wij ongelovigen - humanisten - niet dezefde fout maken. Er bestaat geen verdraagzame religie. Religie verziekt, en leidt tot onverdraagzaamheid.
Ik heb de neiging alles nogal vanop afstand te bezien. Zowel de eeuwenoude verziekte katholieken in de bus, als de moderne moslims.
Na 50 jaar ben ik nog steeds niet uit over de vraag waarom een mens nu tegenwoordig nog gelovig kan zijn. Ik laat ze doen. Zolang ze mij niet schaden. En zolang ik ook eens kritiek mag geven.

Paulus 3 november 2011 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5778492)
Niet van mij alleszins noch de meerderheid der moslims. Maar die kerel uit Ekeren beweert van wel. Een leugenachtige beschuldiging dus.

Ik herinner mij anders heel levendig grote betogingen die opriepen tot Wraak met een hoofdletter, door miljoenen moslims in quasi alle moslimstaten. Eén derde van het journaal was er aan gewijd.

Wat ik niet zag, waren betogingen contra door de zogenaamde gematigde moslims. Nergens.

Paulus.

porpo 3 november 2011 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5777701)
Wil je nu zeggen dat christenen en joden hier zouden gediscrimineerd worden?

Dat ook niet.

Cynara Cardunculus 3 november 2011 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5778555)

nu zijt ge toch aan het zwansen hoor! 8-)

porpo 3 november 2011 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5778497)
en zonder de islam misschien met 11 miljard wat die allemaal hebben uitgemoord...

En zonder het nationalisme 17 miljard.

suqar_7loe 3 november 2011 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5778593)
Ik herinner mij anders heel levendig grote betogingen die opriepen tot Wraak met een hoofdletter, door miljoenen moslims in quasi alle moslimstaten. Eén derde van het journaal was er aan gewijd.

Wat ik niet zag, waren betogingen contra door de zogenaamde gematigde moslims. Nergens.

Paulus.

Onnozele tegenbetogingen organiseren?
Gematigde moslims zijn het Vlaams blok niet zulle. Mensen hebben nog een leven. Ik zie niet in waarom gematigden zich om te haverklap schuldig moeten beginnen voelen om wat één of andere idioot elders uitspookt. Gematigden hebben wel wat beters te doen hoor.

Cynara Cardunculus 3 november 2011 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 5778612)
En zonder het nationalisme 17 miljard.

zes miljard doden door WOII?? is dat niet een beetje veel ?

Paulus 3 november 2011 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5778614)
Gematigde moslims zijn het Vlaams blok niet zulle. Mensen hebben nog een leven. Ik zie niet in waarom gematigden zich om te haverklap schuldig moeten beginnen voelen om wat één of andere idioot elders uitspookt. Gematigden hebben wel wat beters te doen hoor.

Het gaat niet om één of andere idioot, maar om miljoenen moslims die op straat kwamen. Een tegenbetoging zou in elk geval helpen, om het beeld, dat alle moslims Mohammedcartoons wraakroepend vinden, uit de wereld te helpen.

Maar volgens u hebben ze wel wat beters te doen, lees ik.

Paulus.

Cynara Cardunculus 3 november 2011 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5778647)
Het gaat niet om één of andere idioot, maar om miljoenen moslims die op straat kwamen. Een tegenbetoging zou in elk geval helpen, om het beeld, dat alle moslims Mohammedcartoons wraakroepend vinden, uit de wereld te helpen.

Paulus.

zou ze denken dat Salman Rushdie een Antwerpenaar is en dat de VB'ers hem een fatwa aan zijn been lapten? De jeugd van tegenwoordig .... geen enkele vorm van algemene kennis meer. Tijd die moet besteed worden aan het aanleren van de nederlandse taal voor nederlandsonkundigen zeker?

Enfin, het heeft Rushdie geen windeieren gelegd denk ik. Wel zijn een paar van zijn uitgevers eenkopje kleiner gemaakt, waaronder een Skandinavische uitgever en een japanse vertaler staat me voor.
Het is dat ze te lui is om linkjes te volgen of ik zou haar wat meer informatie kunnen doorgeven zodat ze niet meer de ridicule fout maakt om een internationaal bekende schrijver te linken aan "iemand uit Ekeren".
(en d�*t geeft les aan onze kinderen!!!)

allez, totaal ontdaan door zoveel onkunde heb ik het toch maar zelf even gegoogled, zo leert ze er nog wat van:

Citaat:

Op 14 februari 1989 sprak Ayatollah Ruhollah Khomeini een fatwa over Rushdie uit die zijn executie aankondigde. Khomeini, de leider van Iran, noemde het boek "godslasterlijk" en "een belediging van de islam". Verder veroordeelde Khomeini Rushdie voor de "misdaad" van afvalligheid (het verlaten van de islam). Volgens Khomeini's interpretatie van de islamitische wetten staat daar de doodstraf op. In het boek zou Rushdie laten blijken niet meer in de islam te geloven. Khomeini riep alle "vrome moslims" op de schrijver ter dood te brengen, alsmede de uitgevers van het boek. Khomeini zette een premie van drie miljoen Amerikaanse dollar op het hoofd van Rushdie. Daarna is Rushdie ondergedoken en boden de Britten hem bescherming.

Gedurende deze periode vielen tijdens gewelddadige demonstraties verschillende doden in India, Pakistan en Egypte. Moslimgemeenschappen over de gehele wereld organiseerden protestbijeenkomsten waarin exemplaren van het boek werden verbrand. Zelfs de populaire zanger Yusuf Islam (beter bekend als Cat Stevens) uitte indirect zijn instemming met de fatwa.
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Duivelsverzen

porpo 3 november 2011 18:19

Citaat:

Paulus.

Ieder doet het op zijn of haar eigen manier. Wie geen aandacht besteedt aan een of een andere idioot, protesteert ook.

porpo 3 november 2011 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5778617)

Ja het nationalisme en WOII niet meegerekend.

Xenophon 3 november 2011 18:21

Citaat:

Paulus.

Ahja, het zijn geen VB'ers he... :D

Paulus 3 november 2011 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door porpo (Bericht 5778664)
Ieder doet het op zijn of haar eigen manier. Wie geen aandacht besteedt aan een of een andere idioot, protesteert ook.

Mij lijkt eerder het spreekwoord "Wie zwijgt, stemt toe toepasselijk". Zeker als anderen een bepaald beeld van je ophangen.

paulus.

Xenophon 3 november 2011 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5778617)

Misschien moeten we dat ook maar eens wettelijk vastleggen.

Het kan toch niet dat men dit ongestraft kan ontkennen.

Rudy 3 november 2011 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5778555)
Iedereen kent er alles van. Enkel religieuzen wijzen steevast met het vingertje naar de anderen;

Ja, en ?

Cynara Cardunculus 3 november 2011 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5778675)

:-D:-D

porpo 3 november 2011 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5778670)
Mij lijkt eerder het spreekwoord "Wie zwijgt, stemt toe toepasselijk". Zeker als anderen een bepaald beeld van je ophangen.

paulus.

Moesten die "anderen" het waard zijn, dan was het zeker gebeurd. Je hebt een andere soort van "anderen" die ervan uitgaan dat ze het kunnen begrijpen, en weer een andere soort van "anderen" die zeggen "dat ze het begrijpen, maar het zou beter kunnen zijn moesten die 3 of 5 betogers niets in brand steken".

Je hebt kleuren van "anderen".

Hertog van Gelre 3 november 2011 18:34

Citaat:

paulus.

Waarom zou een gematigde moslim zich verbonden moeten voelen met een extremistische moslim? Voor wat 'de buren' denken? Om te zeggen 'Wij zijn zo niet'?
U en ik zijn toch ook niet de straat opgegaan in een tegenbetoging? Ik voel me ook niet verbonden met een extremistische moslim.

Het conflict gaat niet tussen moslims en de rest, het conflict gaat tussen gematigden van elke religie en afkomst, en extremisten van elke religie en afkomst.

the_dude 3 november 2011 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5778611)
nu zijt ge toch aan het zwansen hoor! 8-)

't kind binnenin heeft ook voedsel nodig :p

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5778582)
Dude. Daar ben ik het volledig mee eens. Ik stel dan ook voor dat wij ongelovigen - humanisten - niet dezefde fout maken. Er bestaat geen verdraagzame religie. Religie verziekt, en leidt tot onverdraagzaamheid.
Ik heb de neiging alles nogal vanop afstand te bezien. Zowel de eeuwenoude verziekte katholieken in de bus, als de moderne moslims.
Na 50 jaar ben ik nog steeds niet uit over de vraag waarom een mens nu tegenwoordig nog gelovig kan zijn. Ik laat ze doen. Zolang ze mij niet schaden. En zolang ik ook eens kritiek mag geven.

en we horen toch te letten dat kritiek blijvend geuit kan worden, hoop ik.
Ik ben akkoord met de moeilijkheden tot aanvaarden dat er effectief nog mensen rondlopen die geen waarde hechten aan hun bestaan, dat is spijtig.

Eigenzinnig 3 november 2011 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 5778717)
Waarom zou een gematigde moslim zich verbonden moeten voelen met een extremistische moslim? Voor wat 'de buren' denken? Om te zeggen 'Wij zijn zo niet'?
U en ik zijn toch ook niet de straat opgegaan in een tegenbetoging? Ik voel me ook niet verbonden met een extremistische moslim.

Het conflict gaat niet tussen moslims en de rest, het conflict gaat tussen gematigden van elke religie en afkomst, en extremisten van elke religie en afkomst.

Het (religieus) bloed kruipt waar het niet gaan kan...ook 'onze' forummoslims zijn beduidend 'milder' voor hun extremistische geloofsgenoten als de rest...

Moslim! 3 november 2011 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5778614)

En niet gematigde moslims betogen nog minder.;-)

Moslim! 3 november 2011 18:51

Citaat:

Paulus.

Waarom mag er niet betoogd worden als die mensen zich verontwaardigd voelen?

Moslim! 3 november 2011 18:56

Citaat:

paulus.

Dus alle katholieken vinden dat je kinderen mag verkrachten?
waar zijn de massale betogingen van katholieken tegen pedofilie in de kerk?
Nochtans wordt er massaal melding gemaakt van misbruiken. En dat op een verhouding van nog geen 1000 geestelijken...
Je hoort hier toch de moslims die niet oproepen tot wraak maar je blijft hameren dat we zwijgen. En bovendien kijk hoe de profeet Mohamed saw zichzelf nooit heeft gewroken hoewel hij meer vernederingen heeft moeten ondergaan dan een paar spotprenten, blijkbaar zijn de meeste moslims niet fundamentalistisch genoeg.

Quorn 3 november 2011 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 5778777)
waar zijn de massale betogingen van katholieken tegen pedofilie in de kerk?
Nochtans wordt er massaal melding gemaakt van misbruiken. En dat op een verhouding van nog geen 1000 geestelijken...
Je hoort hier toch de moslims die niet oproepen tot wraak maar je blijft hameren dat we zwijgen. En bovendien kijk hoe de profeet Mohamed saw zichzelf nooit heeft gewroken hoewel hij meer vernederingen heeft moeten ondergaan dan een paar spotprenten, blijkbaar zijn de meeste moslims niet fundamentalistisch genoeg.

Massale slachtingen van karavanen tijdens de 3 maanden wapenstilstand waar hij later "ramadabbadan" van maakte was idd geen wraak :twisted:

artisjok 3 november 2011 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5778109)

Is een katholiek de de regels en ideologie van de katholieke kerk niet volgt een katholiek?

Is een christen die de regels en ideologie van de katholieke kerk niet volgt een christen?

artisjok 3 november 2011 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5778430)
huh? ik definieer nooit (of 't is bij ondoordachtzaamheid) de religie. Eender welke eengodreligie is in hetzelfde bedje ziek.
Omdat ik nu per toeval iemand ken (ik ken er enkele maar 1 die het licht gezien heeft;) die niet meer naar huis kan omdat ze niet langer blindelings fantasietjes wil geloven en ik reageerde gewoon omdat er gepost werd dat dat zogezegd niet kan in een verdraagzame religie.
Wel ik zeg u , een verdraagzame religie bestaat niet, doen alsof dat wel mogelijk is, staat gelijk aan schuldig verzuim.

Ik ken per toeval meerdere mensen die niet meer in de islam geloven; en wel nog naar huis kunnen.

Rudy 3 november 2011 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5778675)

Xeno. Zes miljard. Dan waren wij alleen op deze wereld. Kan best leuk zijn maar ik heb er geen behoefte aan.
Het aantal is ondertussen gekend. Daar hoeven we niet meer over te palaveren, laat staan wetenschappelijk onderbouwen.
Wie zich betrokken voelt heeft geen behoefte aan wettelijke onderbouwing. Hoe zou je zelf zijn.

Rudy 3 november 2011 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door negerpenis (Bericht 5778843)
Proficiat. NEGEN leugens in 5 zinnen... Zo zie je maar, iedereen heeft een talent,

Negerpenis. Wil je dan eens de negen leugens opsommen aub.

Rudy 3 november 2011 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 5778749)

Uw zin onsnapt mij niet. Wat bedoel je nu eigenlijk. Dat de radicaalste thuisblijven, en afwachten, en liefst geen blikschade aanrichten ? We hebben je begrepen en onthouden dit ook.

suqar_7loe 3 november 2011 20:20

Citaat:

Voor zover ik je zin begrijp: mee eens.

Rudy 3 november 2011 20:21

Wat niet belet dat de vraag werd gesteld hoe het zit met het racisme op dit forum. De vraag werd gesteld door een moderator van dit forum.

porpo 3 november 2011 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 5778777)

Nee, volgens mij is dit geen gepaste vraag.;-)
Die opmerking is niet katholiek, maar extreem-rechts, dus alle extreemrechtsen vinden dat je met Hans Van Themsche mag instemmen?

Rudy 3 november 2011 20:28

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5778982)
Voor zover ik je zin begrijp: mee eens.

De smiley heb je dus niet opgemerkt.

Mijn interpretatie van zijn uitdukking is dat wie of wat zich schuilhoudt, de grootste boosdoener kan zijn.

Ik kan mij ook vergissen.

Moslim! 3 november 2011 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5778979)
Uw zin onsnapt mij niet. Wat bedoel je nu eigenlijk. Dat de radicaalste thuisblijven, en afwachten, en liefst geen blikschade aanrichten ? We hebben je begrepen en onthouden dit ook.

Neen dat het zever is. Een mens moet zich baseren op wat hij beleeft, en blijkbaar leven de mensen teveel met hun kop in hun tv. De taliban is slecht de mujhaidien tegen rusland waren goed, tis allemaal beeldvorming elke islamdebat gaat over die beelden niet over de realiteit, en daarom vind ik het onnozel. Ik beschouw mezelf als een radicale moslimfundamentalist, en niet als een gematigde moslim, maar ik vind die termen dan ook belachelijk. En ik zou niet betogen, dus kies zelf maar wat ik ben. Ik volg de Koran en de soenna en ik ken het leven van de profeet saw en ik weet dus hoe ik daar op moet reageren (die cartoons etc) en dat is daar geen aandacht aan schenken. Samengevat voert men een oorlog tegen de islam, mss omdat het toevallig nodig is om de wereld te kunnen onderwerpen of misschien om nog andere reden ik kan het alleen vaststellen.

Another Jack 3 november 2011 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5776587)
Dat is daar al ingevoerd! wat dacht je? De nato heeft er in Libië zelfs aan meegeholpen! In Egypte is de sharia ondertussen ook van kracht en in Marokko zelfs nooit weggeweest (wel heeft MoVI recent de mutawwa wat willen aanpassen aan moderne eisen, maar de basis blijft).

Marokko: niet (ondanks je gekref, hebben ze de Franse code civil overgenomen)
Algerije: niet.
Tunesië: niet.
Libië: niet.(ondanks je gezwets dat men op 2 weken tijd een gloednieuw rechtssysteem heeft ontworpen)
Egypte: niet.(ook daar is het niet omdat brandstichters zich erop beroepen dat het ook van kracht is)
...

Enkel Saoudi-Arabië valt in de categorie: sharia-wetgeving (en daar kan daar nog over gediscussieerd worden, maar die nuance zal uw zwart/wit Disney wereldbeeld geruisloos voorbijgaan).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be