Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Forummer van de week (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=169)
-   -   Firestone de eerste gedwongen forummer (-ster) van de week (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124557)

Firestone 2 februari 2010 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4578447)
meestal ? ;-)

Wel ja, je kunt toch ook zo rondlopen op het strand:



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4578447)
ik ga dinsdagavond naar 'a serious man' :)

20u10

jij ook ?

Neen, zeker niet. Vanavond heb ik een veel boeiender programma, met een hoogtepunt in de Delhaize!

Firestone 2 februari 2010 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nubian (Bericht 4578485)
@Vuursteentje
Wat is de mooiste plek op aarde?

Een plek in de buurt van Neuchâtel waar ik ooit ben geweest.

Of: zie infra ... :)

Firestone 2 februari 2010 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4578489)
:cheer: honeybee :cheer:

@Vuursteentje
Zou dat een verlaten stukje strand waar ook ter wereld in t gezelschap van je geliefde kunnen zijn ?

:-P

Dat zou kunnen, ja.
Dat hoeft niet eens een verlaten stukje strand te zijn. Van een drukke avenue in een wereldstad kan ik ook wel genieten met mijn geliefde aan mijn zij.

Anna List 2 februari 2010 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4578571)
Wel ja, je kunt toch ook zo rondlopen op het strand:



Neen, zeker niet. Vanavond heb ik een veel boeiender programma, met een hoogtepunt in de Delhaize!

ik bedoelde volgende dinsdag de 9e ... my bad

Firestone 2 februari 2010 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pølle (Bericht 4578564)
Welke kranten, tijdschriften, websites, ... lees jij?

Papieren kranten en tijdschriften zelden. Occasioneel kopen we een weekblad (The Economist bijvoorbeeld).
Oh ja, bijna elke dag de Metro! :)

Websites voor nieuws, vooral de klassiekers denk ik.
De Standaard, De Tijd, Le Monde, NRC, New York Times, Haaretz, BBC, ...
Soms ook Al Jazeera (in het Engels dan).
Vroeger ook prisonplanet ed, kwestie van mijn vriendjes voor te zijn. :)

Naargelang de actualiteit varieert dat echter. Als er (ik zeg maar wat) in Oostenrijk iets interessants gebeurt, zal ik eens wat Oostenrijkse websites bekijken.

Firestone 2 februari 2010 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pølle (Bericht 4578567)
Ben je je ervan bewust dat deze thread met deze post evenveel posts heeft als recordhoudster Duupje?

Ja, dat is me niet ontgaan. :|
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pølle (Bericht 4578567)
Kan je 't je voorstellen wat het is om evenveel te moeten posten als hier maar dan in één week ipv in een half jaar :p?

Neen, ik kan me dat nauwelijks voorstellen. Geen flauw idee hoe ze daar in geslaagd is.

Ik heb het even bekeken, Duupje presteerde daar gemiddeld zo'n 123 posts per dag! 8O
Ter vergelijking, ik zit hier nu aan 895 posts in 239 dagen, dat zijn er 3.74 per dag.
Straffe madam, die Duupje!

Anna List 2 februari 2010 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4578596)
Papieren kranten en tijdschriften zelden. Occasioneel kopen we een weekblad (The Economist bijvoorbeeld).
Oh ja, bijna elke dag de Metro! :)

Websites voor nieuws, vooral de klassiekers denk ik.
De Standaard, De Tijd, Le Monde, NRC, New York Times, Haaretz, BBC, ...
Soms ook Al Jazeera (in het Engels dan).
Vroeger ook prisonplanet ed, kwestie van mijn vriendjes voor te zijn. :)

Naargelang de actualiteit varieert dat echter. Als er (ik zeg maar wat) in Oostenrijk iets interessants gebeurt, zal ik eens wat Oostenrijkse websites bekijken.

wat vind je van

victa placet mihi causa (opent heel traag!)
lvb.net
brussels journal
de werktitel

Anna List 2 februari 2010 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4578599)
Ja, dat is me niet ontgaan. :|Neen, ik kan me dat nauwelijks voorstellen. Geen flauw idee hoe ze daar in geslaagd is.

Ik heb het even bekeken, Duupje presteerde daar gemiddeld zo'n 123 posts per dag! 8O
Ter vergelijking, ik zit hier nu aan 895 posts in 239 dagen, dat zijn er 3.74 per dag.
Straffe madam, die Duupje!

zij had een week verlof, me dunkt :-)


ps heb je volgende dinsdagavond (9/2) al plannen ? zo ja, welke ? :-P

Burkide 2 februari 2010 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4578231)
'Verdiepen' is veel gezegd.
Een tijdje geleden las ik een boek over de geschiedenis van het Byzantijnse Rijk, en daar speelden de "Roes" een belangrijke rol in.

Welk?

Firestone 2 februari 2010 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4578672)
wat vind je van

victa placet mihi causa (opent heel traag!)
lvb.net
brussels journal
de werktitel

Een beetje moeilijk voor de vuist weg een oordeel te vellen over websites die ik niet of nauwelijks ken.

Iha wantrouw ik websites of blogs met een "missie". Ze geven vaak een scheefgetrokken beeld van de werkelijkheid. Niet noodzakelijk door te liegen of te vervalsen zoals bijvoorbeeld conspiracy-sites systematisch doen, maar door selectief voornamelijk wat bij de missie past te belichten.

Firestone 2 februari 2010 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4578675)
ps heb je volgende dinsdagavond (9/2) al plannen ? zo ja, welke ? :-P

Da's nog ver, al gaan we zelden tijdens de week naar de cinema.
Eigenlijk moet dat sinds een goed jaar zijn: we gaan nu zelden naar de cinema.

Firestone 2 februari 2010 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 4578695)
Welk?

Byzantium - Judith Herrin

Pølle 2 februari 2010 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4578596)
Vroeger ook prisonplanet ed, kwestie van mijn vriendjes voor te zijn. :)

:rofl:

Burkide 2 februari 2010 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4578818)
Byzantium - Judith Herrin

De moeite?

Maximus Aurelius 2 februari 2010 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4578379)
Jay Leno

zwak! echt zwak!

conan all the way!




volgens mij ga je nog zeggen dat je studeert voor ingenieur of zo.

Anna List 3 februari 2010 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4578813)
Een beetje moeilijk voor de vuist weg een oordeel te vellen over websites die ik niet of nauwelijks ken.

Iha wantrouw ik websites of blogs met een "missie". Ze geven vaak een scheefgetrokken beeld van de werkelijkheid. Niet noodzakelijk door te liegen of te vervalsen zoals bijvoorbeeld conspiracy-sites systematisch doen, maar door selectief voornamelijk wat bij de missie past te belichten.

hihi grappig, ik wantrouw media zonder missie ...

vroeger (laat ons zeggen dat ik heel jong begonnen ben met kranten lezen ;) ) hadden alle media een kleur, heel open ... je las dan drie kranten (plus t Pallieterke) en dan kon je perfect geinformeerd je mening vormen, alle standpunten gehad, alle missies gezien

nu hebben we 'kleurloze' kranten, zogezegd objectief (maar om een paar voorbeelden te noemen wat moet je nu met een objectieveling als Cochez of Pauli, VDKelen of VDMeersch ??? om over Desmet en Depreter nog maar te zwijgen ?! die mannen maken allemaal nog evenveel politiek, maar ze zijn erin geslaagd om 'de lezer' (de meeste lezers) wijs te maken dat de zuilen weg zijn en dat zij het monopolie hebben op 'objectief' nieuws (as if there were such a thing)
dus als je mij zou laten kiezen, ik ging direct terug naar de 'kleur'kranten zoals in de jaren 70/80.



ah ja, en on topic : werk je vandaag een hele dag ? ga je mee iets drinken tussen de middag ?

Anna List 3 februari 2010 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4578817)
Da's nog ver, al gaan we zelden tijdens de week naar de cinema.
Eigenlijk moet dat sinds een goed jaar zijn: we gaan nu zelden naar de cinema.

da's omdat je nog vasthoudt aan het concept van samen te gaan

laat hem babysitten, en onderhoud jij je cultuur :D

wat vind je trouwens van 'a serious man' ?

Firestone 3 februari 2010 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 4579120)
De moeite?

Voor mij in elk geval wel.
Al overloopt het boek zo'n 1000 jaar, het blijft dankzij de meer thematische dan chronologische indeling overzichtelijk. Ik heb er veel uit geleerd, weliswaar vertrekkend van bijna zero-kennis.

Firestone 3 februari 2010 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius (Bericht 4579151)
zwak! echt zwak!

Het spijt me dat ik jouw hooggespannen verwachtingen niet waar kan maken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius (Bericht 4579151)
conan all the way!

Formidabel!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius (Bericht 4579151)
volgens mij ga je nog zeggen dat je studeert voor ingenieur of zo.

Alweer spijt het me dat je hier twee keer fout zit.

Firestone 3 februari 2010 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4579858)
hihi grappig, ik wantrouw media zonder missie ...

vroeger (laat ons zeggen dat ik heel jong begonnen ben met kranten lezen ;) ) hadden alle media een kleur, heel open ... je las dan drie kranten (plus t Pallieterke) en dan kon je perfect geinformeerd je mening vormen, alle standpunten gehad, alle missies gezien

nu hebben we 'kleurloze' kranten, zogezegd objectief (maar om een paar voorbeelden te noemen wat moet je nu met een objectieveling als Cochez of Pauli, VDKelen of VDMeersch ??? om over Desmet en Depreter nog maar te zwijgen ?! die mannen maken allemaal nog evenveel politiek, maar ze zijn erin geslaagd om 'de lezer' (de meeste lezers) wijs te maken dat de zuilen weg zijn en dat zij het monopolie hebben op 'objectief' nieuws (as if there were such a thing)
dus als je mij zou laten kiezen, ik ging direct terug naar de 'kleur'kranten zoals in de jaren 70/80.

Bah ja, je moet natuurlijk elk medium kritisch benaderen.

Waar ik (om het met een voorbeeld te illustreren) op doelde is dat louter afgaan op bepaalde blogs een heel vertekend beeld van de realiteit kan geven. Zo lees ik op ons aller forum geregeld beweringen over de enorme bevoorrechting van allochtonen in België. Dit verzinsel wordt volgens mij gevoed door blogs die heel eenzijdig anekdotische verhaaltjes buiten alle proporties opblazen, zonder naar het groter geheel te kijken. Bovendien worden er via een indrukwekkende collectie stropoppen en wat gescheld met "poco" of "dhimmi" iedereen die niet blindelings volgt karikaturale standpunten over "verrijkers" toegeschreven.

Je hebt dan aan de andere kant ook idioten (of mensen met een andere missie) die elk probleem tot in het absurde toe ontkennen, bij alles schermen met racisme of fascisme, of nog de aandacht naar minder geliefde minderheden proberen af te leiden (d�*t racisme mag dan weer wel). Ze storen me evenzeer.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 4579858)
ah ja, en on topic : werk je vandaag een hele dag ? ga je mee iets drinken tussen de middag ?

Ja. Neen. :lol:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be