![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Rechtlijnigheid is voor mij nog altijd alle gevallen van discriminatie op gelijke voet behandelen/bestraffen. |
Citaat:
|
Citaat:
Paulus. |
Citaat:
Leuk voor de persoon uit de minderheidsgroep wanneer hij een job krijgt omdat hij tot die groep behoort (alhoewel ik liever op eigen kracht ergens zou raken), maar minder leuk voor de sollicitant die de job niet krijgt omdat ie tot de verkeerde groep bedoelt. Maar net zoals racisme volgens de directeur van een bepaald Belgisch instituut enkel vanwege een meerderheidsgroep tov een minderheidsgroep (of leden ervan) kan bestaan, is discriminatie blijkbaar enkel negatief als een lid uit een minderheidsgroep ermee te maken krijgt. Ik vind het larie. Jij niet, dat weet ik. Maar toch, het principe voelt ergens verkeerd aan. |
Citaat:
Of hoe discrimineren plots positief wordt, goed en aanvaardbaar dus, en hoe woorden plots hun betekenis verliezen. Het is wel discrimineren, maar als we er positief voorzetten, zullen de mensen het wel aanvaarden... Een werknemer heeft het recht te aanvaarden wie hij wil. Hij hoeft daarvoor geen verantwoording af te leggen. Gedachten zijn vrij. Die ga je nooit kunnen manipuleren. Daar gaat de overheid finaal in de fout, en ooit zal dit als een boomerang terug in hun gezicht kletsen. Laat de mensen vrij in hun gedachten, in hun voorkeur. |
Citaat:
Wat voor een land is dat hier als je zelfs niet het recht hebt om je eigen werknemers en medewerkers uit te kiezen zonder daar tekst en uitleg bij te geven aan de overheid ? Als ik liever met blanken werk, of met vrouwen, of met negers of aziaten, dan zijn dat toch mijn zaken ? Dat gaat niemand iets aan. |
Citaat:
Discriminatie is altijd negatief voor IEMAND. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het ook spijtig dat die tweede nodig is, maar ken jij een beter alternatief om die eerste tegen te gaan? |
Citaat:
en niet op criteria zoals afkomst, geslacht, seksuele voorkeur, religie,... Citaat:
Citaat:
Je leeft in een maatschappij, een gemeenschap. |
Citaat:
Citaat:
Het individu gaat voor op de gemeenschap. |
Citaat:
Het is gewoon een politieke mening, zonder meer... Paulus. |
Citaat:
|
Citaat:
Gastarbeiders werden naar hier gelokt op vraag van de werkgevers, omdat er "nood" was aan goedkope werkkrachten. Die mensen zijn er. Leer daar nu eindelijk eens mee leven; en maak er het beste van. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik betaal hem, en hij mag weer naar huis als het werk klaar is. En daar is niks racistisch aan. Paulus. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be