Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   appel aan peter dedecker (https://forum.politics.be/showthread.php?t=198988)

ViveLaBelgique 15 juni 2014 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 7197375)
Euh, de volgende ministeres van Onderwijs heet Tinne, voor zover je dat nog niet wist. Zij voldoet aan alle estetische normen en waarden die gelden binnen de tsjevenclub.

Bijlage 94509

N-VA eist de ministerpost voor onderwijs op.

4x10E6 17 juni 2014 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 7197690)
Nice try ...

.. nice ? .. meer dan aardig zouik zeggen .. u doet mij en mijn venijn echt wel oneer aan .. jij kon je vinger alvast niet van de trekker houden .. tussen ons gezegd en gezwegen .. ben jij toevalligerwijs niet met kathleen keutels getrouwd ?

4x10E6 17 juni 2014 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7197730)
N-VA eist de ministerpost voor onderwijs op.

.. allé Vief .. weet jij daniets wat wij niet weten .. ik meende begrepen te hebben van Zwarte Heert uit Izzeghem dat er niet getemporiseerd wordt (watdefok dat ook moge zeggen wil) en van quasi alle andere vlaems-nazionalistische pieffen dat het nv-a helemaal niet begaan is met postjes .. kan iemand me vertellen waarom ik nu niet verbaasd ben ..

schietboog 17 juni 2014 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 7200915)
.. nice ? .. meer dan aardig zouik zeggen .. u doet mij en mijn venijn echt wel oneer aan .. jij kon je vinger alvast niet van de trekker houden .. tussen ons gezegd en gezwegen .. ben jij toevalligerwijs niet met kathleen keutels getrouwd ?

Zo'n goeie was het nu ook weer niet ;-)

Nee, ik ben niet met haar getrouwd, maar ken haar man wel goed.

4x10E6 18 juni 2014 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 7200955)
Zo'n goeie was het nu ook weer niet ;-)

Nee, ik ben niet met haar getrouwd, maar ken haar man wel goed.

.. allright ..

4x10E6 3 juli 2014 19:16

.. dedecker (peter) op de radio vanavond .. "ik heb altijd al gezegd dat de staatswaarborg niet haalbaar is .. er moet een oplossing komen voor de arco coöperanten" ..

.. geens (koen) op canvas vanavond .. "ik ben een redelijk consistent man .. ik heb altijd gezegd dat in het kader van de regeringsonderhandelingen een oplossing gevonden moet worden opdat de arco spaarders - en als u zegt arco coöperanten daar ga ik geen ruzie over maken met u - hun inleg terug zouden krijgen .. "

.. kortom de vlaems-nazionalisten hebben zoals steeds geen idee hoe iets op te lossen en kijken dan maar naar geens ..

dot net

hamac 3 juli 2014 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 7221574)
8<
.. kortom de vlaems-nazionalisten hebben zoals steeds geen idee hoe iets op te lossen en kijken dan maar naar geens ..

Van wie is het probleem eigenlijk, beste trolleman?

Nierika 4 juli 2014 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 7221574)
.. dedecker (peter) op de radio vanavond .. "ik heb altijd al gezegd dat de staatswaarborg niet haalbaar is .. er moet een oplossing komen voor de arco coöperanten" ..

.. geens (koen) op canvas vanavond .. "ik ben een redelijk consistent man .. ik heb altijd gezegd dat in het kader van de regeringsonderhandelingen een oplossing gevonden moet worden opdat de arco spaarders - en als u zegt arco coöperanten daar ga ik geen ruzie over maken met u - hun inleg terug zouden krijgen .. "

.. kortom de vlaems-nazionalisten hebben zoals steeds geen idee hoe iets op te lossen en kijken dan maar naar geens ..

dot net

Beste trollemans, Beweging.net moet meebetalen volgens NVA, da's hun oplossing.
Maar CD&V is tegen. Aan hun geld wordt niet geraakt!

ViveLaBelgique 4 juli 2014 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 7222065)
Beste trollemans, Beweging.net moet meebetalen volgens NVA, da'shun oplossing.
Maar CD&V is tegen. Aan hun geld wordt niet geraakt!

Bron ?

Knuppel 4 juli 2014 10:48

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ar...=2079934128043

Nierika 4 juli 2014 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7222067)
Bron ?

Kijk eens op de website van de Knack en lees het artikel Arco en de vraag van 1,2 miljard: NVA of CD&V zal moeten inbinden...

Niet verder vertellen hé!

Nierika 4 juli 2014 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7222071)

Merci, was te lui om te linken met m'n I-phone.

Nierika 4 juli 2014 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7222067)
Bron ?

Wist je dat trouwens écht niet?
Het valt me op dat jij en bepaalde geestesgenoten altijd de laatsten zijn om zaken op te pikken. Bepaalde zaken tenminste...

Knuppel 4 juli 2014 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 7222088)
Wist je dat trouwens écht niet?
Het valt me op dat jij en bepaalde geestesgenoten altijd de laatsten zijn om zaken op te pikken. Bepaalde zaken tenminste...

Selectieve (ver)blindheid heet dat.

ViveLaBelgique 4 juli 2014 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 7222088)
Wist je dat trouwens écht niet?
Het valt me op dat jij en bepaalde geestesgenoten altijd de laatsten zijn om zaken op te pikken. Bepaalde zaken tenminste...

Dat is me nog niet opgevallen. Bedankt voor de feedback. Kan je dat eens concreet duiden ? Ik leer graag bij, ook al zijn het zaken die de mindere kantjes van mijn persoonlijkheid betreffen.

ViveLaBelgique 4 juli 2014 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nierika (Bericht 7222081)
Kijk eens op de website van de Knack en lees het artikel Arco en de vraag van 1,2 miljard: NVA of CD&V zal moeten inbinden...

Niet verder vertellen hé!

Lees ook eens wat er in het bericht staat. Ik lees tegenwoordig liever De Tijd dan de Knack. Als het over miljarden gaat geeft De Tijd een meer abstracte weergave dan de doorsnee dag- en weekbladen die hun verslaggeving laten leiden door de emotie van de dag.

Knuppel 4 juli 2014 13:40

Het gaat hier niet over wat jij liever leest maar over wat er in de Knack te lezen staat, . en dat is alles behalve wat jij in een aantal draden hebt zitten bijeen te trollen.

Citaat:

N-VA wil dat de christelijke zuil mee opdraait voor de ARCO-waarborgregeling. CD&V wijst dat af.

CD&V wil dat de gedupeerden een waarborg krijgen. N-VA wil dat ook, maar voor de Vlaams-nationalisten moet Beweging.net - het oude ACW - mee opdraaien daarvoor.

En dus is de vraag van 1,2 miljard - de kost van het ARCO-debacle: wie slikt de woorden en eisen in? CD&V of N-VA? Beiden zetten zich schrap, schrijft De Morgen. 'Het ACW is niet schuldig aan de ondergang van Dexia (wat uiteindelijk het ARCO-debacle veroorzaakte, red),' maakt CD&V duidelijk in de krant. 'Dedecker weet trouwens heel goed dat het ACW niet genoeg geld heeft om alle gedupeerden terug te betalen. Ze spelen een spel.'

Maar ook N-VA zal niets cadeau geven: 'Het is niet omdat we graag een centrumrechtse regering willen vormen, dat we al onze uitspraken zomaar gaan inslikken. Zo werkt het niet met onze partij.'



ViveLaBelgique 4 juli 2014 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7222273)
Het gaat hier niet over wat jij liever leest maar over wat er in de Knack te lezen staat, . en dat is alles behalve wat jij in een aantal draden hebt zitten bijeen te trollen.

Als het op politieke uitspraken lees ik liever degelijke opinies of letterlijke citaten dan de Knack. Ik heb De Tijd gelezen omtrent waar dezelfde Arco communicatie werd verslagen.

4x10E6 4 juli 2014 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 7222280)
Als het op politieke uitspraken lees ik liever degelijke opinies of letterlijke citaten dan de Knack. Ik heb De Tijd gelezen omtrent waar dezelfde Arco communicatie werd verslagen.


dedecker (Jean-Marie) vandaag in DM : "De nv-a heeft zich voor de verkiezingen geprofileerd als aanklager van de acw-graaicultuur. ZAl die zich nu neerleggen bij de wijsheid van de EC of zijn ziel verkopen op het altaar van de regeringsvorming. Wordt de vlaamse leeuw een haan en zal hij drie keer kraaien?"

dedecker (Peter) vandaag in DS : "het is nu geen tijd om politieke spelletjes te spelen"

.. wat bij mij tot het volgende appel aan meneer dedecker (peter) leidt : wanneer was de tijd wel opportuun voor u om politieke spelletjes te spelen ?

Knuppel 4 juli 2014 18:24

Een korte samenvatting uit De Tijd.


Geens beweert dat coöperatieve deelbewijzen als een spaarproduct moeten beschouwd worden en is het om die reden niet eens met het oordeel van de Europese Commissie. Volgens hem kan Europa enkel staatssteun aan vennootschappen verbieden, maar niet aan natuurlijke personen zoals de coöperanten. Vreemd want een coöperatie IS een vennootschap van natuurlijke en/of rechtspersonen dat tot doel heeft winst te maken. Het Belgische rechtskader bepaalt duidelijk dat financiële coöperaties vennootschappen zijn.

"Bijdragen in het kapitaal van dergelijke coöperaties gebeuren in de vorm van eigen-vermogens en dragen dus ook het risico dat aan eigen vermogen verbonden is", luidt het oordeel van de Europese commissie. De waarborgregeling voor de Arco-coöperanten van de Belgische regering is volgens de EC om die reden niet verenigbaar met de Europese staatssteunregels.
In principe zullen de Arco-beleggers hun centen die ze door het Dexia-debacle zijn verloren dus niet terugzien.


Geens werkt achter de schermen al aan een plan B om de Arco-coöperanten schadeloos te stellen. Maar dat moet nog concreet uitgewerkt worden door de volgende federale regering.
Sommige advocaten betwijfelen echter of er nog wel een oplossing mogelijk is. Eender welke regeling zal als staatssteun worden beschouwd, luidt het.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be