Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   De beerput loopt weer over... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=148422)

Esperanza 26 december 2010 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5186908)
Ja.

(Alle vormen van godsdienst of alle gelovigen?)

Doe eens niet zo belachelijk, zeg.

Hou op met het begrip racisme te devalueren.

Vlaamse Leeuwin 26 december 2010 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5186908)
Ja.

(Alle vormen van godsdienst of alle gelovigen?)

Elke godsdienst.
En ja ook iedere gelovige die blindelings zijn of haar geloof volgt en als een fanatiekeling alles doet wat hun heilig boek voorschrijft. Maakt mij geen sikkepit uit of dat boek de bijbel is , of de koran of de thora,enz...

Ik moet gewoon niks van religie hebben, en niks of niemand kan iets aan mijn haat en afkeer tov religie veranderen. Als jij me daarom een racist wil noemen, ga je gang....

Pølle 26 december 2010 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen (Bericht 5185473)
Blijf hier weg als het je niet aanstaat dat mensen iedereen willen waarschuwen voor het vergif van de religieuze gekken.

Stem links naar de marginaliteit !


Stem voor verandering !

Wat moedig ben jij toch. Berichjes posten voor een betere wereld. Nog een geluk dat we jou hebben, of de wereld ging helemáál naar de verdoemenis.

Ik zou toch wat meer tekst in het vet zetten, en ook meer uitroeptekens gebruiken. Voor de dramatiek.

circe 26 december 2010 13:50

Citaat:

Hoe oud Aïsha toen was, is niet eenduidig te achterhalen.
http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert39.htm
Ik weet dat je de bovenstaande bron niet wil aanvaarden omdat ze niet in je kraam past, ze is nochtans ruim gedocumenteerd.
Bekeerlinge Linda-ik-pluk-mijn-kut-zodat-die-er-uit-ziet-als-een-kindermuisje Bogaert documenteert
NIKS. Er ZIJN GEEN teksten die de leeftijd van Aisha anders aangeven dan de algemeen aanvaarde (sahih) hadith waarin duidelijk staat dat ze zes was toen ze huwde en negen toen hij het huwelijk consummeerde!

artisjok 26 december 2010 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5186913)
Een hekel hebben aan belastingcontroleurs ... :lol:
In dit land zal de meerderheid dan wel racist zijn als je uw lat zo laag legt ... :-D

Waarom zou iemand een hekel hebben aan alle belastingscontroleurs?
Dat zijn mensen die hun werk doen.
Als je nu een onredelijke belastingscontroleur over de vloer krijgt; dat je die ene dan zou haten, dat kan ik nog begrijpen.

artisjok 26 december 2010 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5186921)
Hangt er van af wat uw beschrijving van het gegeven is hé ...
U haat racisten waarschijnlijk , dat zou u dan ook weer een racist maken aangezien die mensen geloven in racisme (geloof is geloof hé) ...

Neen, ik haat geen racisten.

Je zoekt nog verder naar een/het woord dat je wenst te gebruiken.
Zodra je een goed woord gevonden hebt laat je het ons weten.

manta 26 december 2010 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5187008)
Neen, ik haat geen racisten.

Je zoekt nog verder naar een/het woord dat je wenst te gebruiken.
Zodra je een goed woord gevonden hebt laat je het ons weten.

Waarom zou ik een woord moeten zoeken ?
Er was een woord dat het verschil tussen rassen aantoonde...
Dan was dat woord weer iets van superioriteitsgevoelens tegenover andere rassen en nu geeft u dat woordje een nieuwe dimensie , een hekel hebben aan belastingscontroleurs is nu ook racisme ...
Er is geen nieuw woord voor nodig , de betekenis ervan past u toch maar aan aan uw noden ... ;-)

Wisord 26 december 2010 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pølle (Bericht 5186987)
Wat moedig ben jij toch. Berichjes posten voor een betere wereld. Nog een geluk dat we jou hebben, of de wereld ging helemáál naar de verdoemenis.

Ik zou toch wat meer tekst in het vet zetten, en ook meer uitroeptekens gebruiken. Voor de dramatiek.

2 ...

artisjok 26 december 2010 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5186982)
Het leuke van je copy paste is dat er NERGENS teksten te vinden zijn waar die theorie duidelijk wordt vermeld.

Het leuke een de link die ik gaf; is dat er daar wel teksten te vinden zijn.
Het leuke aan mijn post is dat ik expliciet schreef
Ik geef toch even het besluit, voor degenen die wel nog open geest hebben.
Je weet wat een besluit is. Voor de volledige uiteenzetting (met teksten) moet je dus op de link klikken die ik gaf.
http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert39.htm

Ik schreef in de post die je citeerde ook :

2 pedofiel : iem. die een seksuele voorkeur voor kinderen of zeer jonge personen heeft

Maar waar het eigenlijk over ging :

3
"Wie met een dergelijk vocabulaire 'meningen' spuit is niet bereid om de discussie aan te gaan en dient geband te worden van dit discussieforum. Hij/Zij is niet de enige."
klopt; in het forumreglement staat er immers :
Onmiddellijke verbanning
In sommige gevallen zal de moderatie onmiddellijk overgaan tot een ban. Dit is onder andere het geval in onderstaande situaties:
* dubbelnicks die gebruikt worden om een ban te omzeilen
* forumgangers die bedreigingen uiten aan het adres van de moderatie (bijv. gerechtelijke stappen)
* forumgangers die zich beperken tot one-liners, smileypostings, provocatie om de provocatie, copy-pastes, spam, eindeloos getrol, etc.

circe 26 december 2010 14:09

Citaat:

4.2. Hadiths volgens dewelke Aisha op 9-jarige leeftijd huwde
ik was nu niet van plan om meerdere hadith hier te plaatsen, maar gezien Linda bekeerlinge bogaert er ééntje vantussen haalt en dan gaat beweren dat deze niet sahih zou zijn omdat er één on bekende persoon tussenzit, ben ik nu wel verplicht om al de SAHIH hadith wèl te vermelden.

Dit is één van de overduidelijke voorbeelden van de valsheid en manipulatieve manier waarop deze achterlijke geit meent haar door de belgische belastingbetaler gesubsidieerd stukje goebelliaanse desinformatie te mogen spuien (Anciaux betaalt ze jaarlijks nog steeds 200.000 euro).

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door linda bogaert
Er zijn maar een handvol hadiths die de huwelijksleeftijd van Aisha bevatten - wat op zich al aangeeft dat haar leeftijd niet ongewoon was voor die tijd. Deze hadiths stellen dat zij 9 was bij haar verloving en/of huwelijk. Daar waar veel geleerden deze hadiths beschouwen als accuraat, kunnen er volgens anderen vragen gesteld worden bij de betrouwbaarheid ervan. Een aantal van deze hadiths zouden gemeld zijn op gezag van 'Urwah door zijn zoon Hisham, nadat hij op 71 jarige leeftijd van Medina naar Irak verhuisd is, of zouden via een Irakees uit die periode verteld zijn. Malik ibn Anas, Hisham's pupil, alsook een aantal vroege historici, stelden dat de hadiths van Hisham uit zijn Iraakse periode niet betrouwbaar zijn omdat hij toen aan ernstig geheugenverlies leed. [18] Sommige geleerden vinden deze hadiths daarom niet betrouwbaar. Anderen echter zijn het met deze analyse niet eens; zij citeren uit werken van andere vroegere historici die stellen dat hoewel Hisham inderdaad geheugenproblemen had, deze problemen niet van die aard waren dat hij er helemaal verward van was.

Ik haal ze dus niet van deze éne Hisham die ze met geheugenproblemen voorstelt, maar uit de SAHIH collectie (deze die met zekerheid zijn goedgekeurd) van Bukhari en Muslim (ik citeer ze zelfs niet allemaal).
Het is overduidelijk dat Linda Bogaert deze ALGEMEEN AANVAARDE ahadith dus zeker NIET wou vermeld zien!

en ja, in tegenstelling tot madame "ik maak jullie wijs wat ik wil" Bogaert plaats ik WEL een link:

http://www.usc.edu/schools/college/c...muslim/hadith/



SAHIH BUKHARI:
Volume 5, Book 58, Number 234:
Narrated Aisha:

The Prophet engaged me when I was a girl of six (years). We went to Medina and stayed at the home of Bani-al-Harith bin Khazraj. Then I got ill and my hair fell down. Later on my hair grew (again) and my mother, Um Ruman, came to me while I was playing in a swing with some of my girl friends. She called me, and I went to her, not knowing what she wanted to do to me. She caught me by the hand and made me stand at the door of the house. I was breathless then, and when my breathing became Allright, she took some water and rubbed my face and head with it. Then she took me into the house. There in the house I saw some Ansari women who said, "Best wishes and Allah's Blessing and a good luck." Then she entrusted me to them and they prepared me (for the marriage). Unexpectedly Allah's Apostle came to me in the forenoon and my mother handed me over to him, and at that time I was a girl of nine years of age.



--------------------------------------------------------------------------------
Volume 5, Book 58, Number 235:
Narrated 'Aisha:

That the Prophet said to her, "You have been shown to me twice in my dream. I saw you pictured on a piece of silk and some-one said (to me). 'This is your wife.' When I uncovered the picture, I saw that it was yours. I said, 'If this is from Allah, it will be done."



--------------------------------------------------------------------------------
Volume 5, Book 58, Number 236:
Narrated Hisham's father:

Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married 'Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed that marriage when she was nine years old.
Volume 7, Book 62, Number 64:
Narrated 'Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).
--------------------
Volume 7, Book 62, Number 65:
Narrated 'Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that 'Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death)." what you know of the Quran (by heart)'
---------------------------
Volume 7, Book 62, Number 88:
Narrated 'Ursa:

The Prophet wrote the (marriage contract) with 'Aisha while she was six years old and consummated his marriage with her while she was nine years old and she remained with him for nine years (i.e. till his death).
--------------------------------
Sahih Muslim

Book 008, Number 3309:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Messenger (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house at the age of nine. She further said: We went to Medina and I had an attack of fever for a month, and my hair had come down to the earlobes. Umm Ruman (my mother) came to me and I was at that time on a swing along with my playmates. She called me loudly and I went to her and I did not know what she had wanted of me. She took hold of my hand and took me to the door, and I was saying: Ha, ha (as if I was gasping), until the agitation of my heart was over. She took me to a house, where had gathered the women of the Ansar. They all blessed me and wished me good luck and said: May you have share in good. She (my mother) entrusted me to them. They washed my head and embellished me and nothing frightened me. Allah's Messenger (, may peace be upon him) came there in the morning, and I was entrusted to him.


--------------------------------------------------------------------------------
Book 008, Number 3310:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Apostle (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house when I was nine years old.


--------------------------------------------------------------------------------
Book 008, Number 3311:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported that Allah's Apostle (may peace be upon him) married her when she was seven years old, and he was taken to his house as a bride when she was nine, and her dolls were with her; and when he (the Holy Prophet) died she was eighteen years old.

-----------------------

Aisha was wel het enige kind dat de oude geile bok huwde, de rest van zijn harem was iets ouder en varieerde tussen de 17 en 35 toen hij al lang over de vijftig was.

Dat zijn eerste vrouw zelf 15 jaar ouder was (maar wèl rijk) klopt natuurlijk niet in het Bogaert plaatje dat ze allemaal de gewoonte hadden om met kinderen te huwen.
Bovendien klopt het evenmin dat ze allemaal stierven voordat ze 20 waren (dat wou ze ons ook graag laten geloven) maar zijn haremvrouwen die hem dus allemaal overleefde werden wèldegelijk 60 en 70 jaar oud. Ook d�*t zou voor Bogaert een beetje vervelend zijn.

artisjok 26 december 2010 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 5186984)
Hou op met het begrip racisme te devalueren.

In afwachting van een woord voor racisme gebaseerd op andere criteria dan ras; gebruik ik het woord racisme.
Jij mag gerust ook een voorstel doen.

artisjok 26 december 2010 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin (Bericht 5186986)
Elke godsdienst.
En ja ook iedere gelovige die blindelings zijn of haar geloof volgt en als een fanatiekeling alles doet wat hun heilig boek voorschrijft. Maakt mij geen sikkepit uit of dat boek de bijbel is , of de koran of de thora,enz...

Ik moet gewoon niks van religie hebben, en niks of niemand kan iets aan mijn haat en afkeer tov religie veranderen. Als jij me daarom een racist wil noemen, ga je gang....

Je hebt dus geen afkeer voor elke gelovige; maar voor elke gelovige die.....
Dan moet je een gelovige eerst leren kennen om te weten of hij/zij voldoet aan de voorwaarden die je stelt om er een afkeer voor te hebben.

circe 26 december 2010 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5187030)
Het leuke een de link die ik gaf; is dat er daar wel teksten te vinden zijn.

de desinformatie die uit de pen van Bogaert komt noem ik geen "tekst". Dat is zuivere propaganda en leugenachtige gevolgtrekkingen.

Met "tekst" bedoel ik originele geschriften (of gedegen vertalingen ervan) die duidelijk zeggen dat het kind geen negen was toen hij het huwelijk consummeerde op zijn 53ste

artisjok 26 december 2010 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5186993)
Bekeerlinge Linda-ik-pluk-mijn-kut-zodat-die-er-uit-ziet-als-een-kindermuisje Bogaert

Is dit je gebruikelijke niveau van argumenteren?
Je bent toch niet verwonderd dat sommigen dan niet begrijpen dat je permban opgeheven werd.
Gezien je toch het niveau van gescheld en beledigen niet kan overstijgen, vind ik het toch ook beter dat jij je opnieuw uitleeft op je behangpapier.
Citaat:

documenteert
NIKS.
Toch wel. Klik tenminste op de link; en lees de tekst.

circe 26 december 2010 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5187066)
Is dit je gebruikelijke niveau van argumenteren?
Je bent toch niet verwonderd dat sommigen dan niet begrijpen dat je permban opgeheven werd.

Ach, sorry! het moest zijn:

"Linda-ik-epileer-mijn-schaamhaar-omdat-dit-zo-moet-van-mijn-profeet-zodanig--dat-mijn-venusheuvel-lijkt-op-die-van-een-negenjarig-kind"
Dit ligt meer in uw manier van argumenteren zeker?
Waarom dacht je anders dat muzelvrouwen VERPLICHT zijn om hun schaamhaar uit te trekken? (niet scheren, EPILEREN, ook wel "plukken" genoemd).




Citaat:

Gezien je toch het niveau van gescheld en beledigen niet kan overstijgen, vind ik het toch ook beter dat jij je opnieuw uitleeft op je behangpapier.
te laat! alles is klaar.
en heb ik JOU beledigd? Heet jij soms ook Linda-etcetera?


Citaat:

Toch wel. Klik tenminste op de link; en lees de tekst.
deed ik. heb zelfs een stukje gequote... misschien toch eens anderen hun postings volledig lezen?
Ik vind geen rechtstreekse tekst uit de SAHIH ahadith met bronvermelding, buiten degene die ze dan als niet betrouwbaar (niet-sahih) aanmerkt. Kwestie van een goebbeliaanse perceptie te propageren doet ze het echt niet slecht!

filosoof 26 december 2010 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5186938)
Neen, ik weet niet zo veel af van de islam als jij en andere imams.

Hoe oud Aïsha toen was, is niet eenduidig te achterhalen.
http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert39.htm
Ik weet dat je de bovenstaande bron niet wil aanvaarden omdat ze niet in je kraam past, ze is nochtans ruim gedocumenteerd.
Ik geef toch even het besluit, voor degenen die wel nog open geest hebben.


BESLUIT
Op grond van de islamitische bronnen is niet met 100% zekerheid te zeggen hoe oud Aisha was bij haar huwelijk, maar als zij op 9-jarige leeftijd trouwde, was dit niet onwelvoeglijk voor haar tijd. Ook in onze streken lag de huwbare leeftijd in de pre-moderne samenlevingen rond deze leeftijd en werd de stap van kindertijd naar volwassenheid zonder tussenliggende lange adolescentie gezet. Pas de voorbije 150 jaar werd parallel met de ingrijpende veranderingen in de samenleving en demografie ten gevolge van de industrialisatie de leeftijd van meerderjarigheid geleidelijk opgetrokken.

Dergelijke leeftijdsgrenzen hangen samen met de structuur en demografie van een pre-moderne samenleving en met de veel lagere algemene levensverwachting die toen gold. Historische informatie dient bekeken te worden in de context van de periode waarin ze zich voordeed, niet vanuit een waarde-oordeel dat men enkele honderden jaren later zou uitspreken mochten dezelfde feiten zich vandaag voordoen.

Profeet Mohamed op grond van zijn huwelijk met Aisha een pedofiel noemen, getuigt op zijn minst van onwetendheid, op zijn slechtst van kwaadwilligheid en is hoe dan ook een ernstige vorm van laster. Laster houdt in dat men iemand - in dit geval profeet Mohamed - in het openbaar ten onrechte beschuldigt van feiten die niet waar zijn met als doel zijn reputatie te ruïneren [44]. En zoals altijd het geval is met laster, zegt dit iets over denkwereld van diegene die de laster uitspreekt, maar niets over diegene die belasterd wordt.

De analyse van Linda Bogaert is interessant.

Deze spreekt in dezelfde zin: http://www.scribd.com/doc/12868006/R...as-a-Pedophile

Deze ook:

http://aerinndis.wordpress.com/the-t...-hazrat-aisha/

Vlaamse Leeuwin 26 december 2010 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5187073)
Ach, sorry! het moest zijn:

"Linda-ik-epileer-mijn-schaamhaar-omdat-dit-zo-moet-van-mijn-profeet-zodanig--dat-mijn-venusheuvel-lijkt-op-die-van-een-negenjarig-kind"

Even offtopic.....

meestal sta ik achter jou standpunten, maar hier kan ik mij toch niet in vinden.
Er is niks mis met het epileren van de schaamstreek, integendeel zelfs.
Zou bij wet zelfs verplicht moeten worden! Zowel voor mannen als voor vrouwen. Niks zo hatelijks dan haar tussen je tanden of in je mond...om letterlijk van te kotsen. Jakkes!!! :x

En who the f*uck is die Linda?

Terug on topic:

Ben je een ook een racist als je een afkeer en haat hebt voor mensen die nooit hun schaamstreek waxen,scheren of trimmen en die dus met zo'n ontplofte-mol-kapsel in hun slip rondlopen? :oops:

EDIT: weet ondertussen wie die Linda is, had er over gelezen 8-)

Sus Iratus 26 december 2010 14:42

'Racisme' is, samen met het vaak in één adem genoemde 'fascisme' en 'nazisme', een magisch toverwoord gebleken voor degenen die hun politieke tegenstanders de mond willen snoeren: Bevalt iets niet, wordt er al snel op bijkans hysterische wijze 'racisme' gekreten.

De betekenis van 'racisme' wordt door deze lieden dan ook keer op keer verkracht, uitgebreid en aan de noden aangepast van degenen die vaak geen inhoudelijke argumentatie meer hebben. Het is er hen vooral om te doen om zichzelf als goed weg te zetten en de ander als moreel door en door slecht.
De zichzelf 'anti-racisten' e.d. noemenden, hebben 'racisten' hard nodig om hun eigen zelfbeeld van 'goed' mens te bevestigen. En aangezien er maar zeer, zeer weinig echte racisten zijn, worden er door de zogenaamde anti-racisten gemakshalve maar 'racisten' gecreëerd. Dat ze dan, volgens hun eigenste definitie van 'racisme' nota bene, zelf ook 'racisten' zijn, ontgaat deze lieden ten ene male.

Persoonlijk ben ik gaandeweg 'racist' als eretitel, als geuzennaam, gaan beschouwen wanneer en indien het weer eens afkomstig is uit de hoek van dit soort Gutmenschen die het toch alleen maar misbruiken ten bate van hun eigen politieke agenda.

artisjok 26 december 2010 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5187073)
Ach, sorry! het moest zijn:

"Linda-ik-epileer-mijn-schaamhaar-omdat-dit-zo-moet-van-mijn-profeet-zodanig--dat-mijn-venusheuvel-lijkt-op-die-van-een-negenjarig-kind"

te laat! alles is klaar.
en heb ik JOU beledigd? Heet jij soms ook Linda-etcetera?

Je geeft hier toe dat je beledigt.
Dat is dus je "taalgevoeligheid".

Wat kom jij eigenlijk doen op een discussieforum? Tonen welke leuke beledigingen je kent.

circe 26 december 2010 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin (Bericht 5187105)
Even offtopic.....

meestal sta ik achter jou standpunten, maar hier kan ik mij toch niet in vinden.
Er is niks mis met het epileren van de schaamstreek, integendeel zelfs.
Zou bij wet zelfs verplicht moeten worden! Zowel voor mannen als voor vrouwen. Niks zo hatelijks dan haar tussen je tanden of in je mond...om letterlijk van te kotsen. Jakkes!!! :x

Net zoals we recent onze okselharen scheren uit hygienische standpunten, doen we dit nog meer recentelijk (enkele decennia?) met het schaamhaar. Ondertussen is de trend wel al terug aan het afzwakken en mag het schaamhaar blijkbaar terug blijven staan.

Ik ga het hier niet verder over schaamhaar tussen de tanden hebben...:?

Moslima's daarentegen zijn van hun religie (profeet) VERPLICHT om hun schaamhaar uit te trekken (niet scheren) (voor alle duidelijkheid: niet hun okselharen, en het verwijderen van gezichtsharen is blijkbaar VERBODEN, Mohammed was dol op dikke wenkbrauwen (en blijkbaar ook een dos cervezas snor? blijkbaar).

Dat het verwijderen van het schaamhaar gebaseerd is op het onvolgroeide lichaam van Aisha is algemeen aangenomen. Raar dat de vezelige groente daar weer niks van gehoord heeft. Zij vindt het anderzijds blijkbaar wèl kunnen dat ouderlingen van 53 kinderen van negen penetreren. Blijkbaar is het volgens haar een "gebruik eigen aan een tijdsgeest?"....

Ik neem aan dat uw hygienische bikini-wax niks te maken heeft met het nabootsen van kinderlichaampjes.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be