Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Gaza offensief (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=192)
-   -   Waarheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=119421)

Francientje 10 maart 2009 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 4016001)
Ik dacht dat niemand ook israel niet met al zijn moderne technologie kan verhinderen dat raketjes afgevuurd worden. volgens mij moet israel eerst aantonen hoe ze dergelijke lanceringen kunnen verhinderen, en die techniek ter beschikking stellen van de wettelijk verkozen regering. Als dat allemaal gedaan is, en Hamas laat nog betijen, dan kan je ze daarvoor verantwoordelijk achten. Nu lijkt wat mij betreft israel van Hamas iets te eisen, wat ze zelf niet eens kunnen, en grijpen het nog aan als reden om een bloedbad aan te richten.

Kan u ook aangeven hoe Hamas haar bevolking kan beschermen tegen de militaire overmacht van israel ? Israel heeft zowat alles gebombardeerd, ook civiele en internationale gebouwen. waar zou het volgens u zijn bevolking dan wel moeten onderbrengen?

mogelijks zien de fundamentalistische leiders kinderen als schild en propaganda, maar ik kan me dat echt niet voorstellen dat alle ouders hun kinderen daartoe zouden lenen, en hen zouden opofferen voor politieke doeleinden. Ik denk niet dat je zover mag gaan in je minachting voor een tegenpartij.

Kijk Sphere, als Hamas niet kan verhinderen dat er dag in dag uit kassams
op Israel worden afgevuurd doet Hamas er verstandig aan af te treden.
En voor het geval dat je denkt dat die kassams niet voor constante ellende
zorgden: in Sderot bestaat er zoiets als de douche-van-één-minuut. Dat is dus de tijd dat je daar onder stromend water mag blijven staan om je te
wassen zonder risico te lopen. Kleuterklassen bevinden zich voor een groot
deel onder aards. De mensen die daar wonen zijn niet rijk en hebben niet
de optie van verhuizen.
JIj kunt je niet voorstellen dat ouders zich to zo iets zouden lenen? Ga even
terug in de geschiedenis, verdraaid. Kijk naar wat sommige ouders nu
hier en het hoeven niet eens zeer kroostrijke gezinnen te zijn hun kinderen
aandoen. Lees wat Dickens en leer hoe kinderen uit arme gezinnen in zijn
tijd in Groot Bretagne werden gebruikt en misbruikt en vermoord.
Zullen we het even over de kinderkruistocht hebben ?
De meeste van de Palestijnse clans leven en denken nog feodaal.
Stel ( de hemel moge je ervoor behoede!) dat je een dochter hebt. Vijftien
jaar laten we zeggen. Nou goed, op een dag wordt ze aangerand en verkracht. Afschuwelijk niet? Juist ja, maar als ze tot bepaalde Palestijnse
clans behoort wordt het NOG afschuwelijker. Want dan moet jij haar de
keel afsnijden ...om de eer van de familie te redden.
Dus alle ouders doen daar niet aan mee, niet. Maar vele ouders die grote
gezinnen hebben beschouwen het als een eer dat een stuk of wat van hun
kinderen opgeofferd worden aan de goede zaak. Dat kun je niet ontkennen.

goodwill 10 maart 2009 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 4015838)
Ik heb een probleem, ik zit met een geweten dat zich moeilijk iets laat wijsmaken, en voor het militaire princiepe van zich wegsteken achter een bevel heb ik al evenmin begrip. volgens mij is ieder individu verantwoordelijk voor zijn daden.
Zelfs de peptalk die de militaire leiding dan gebruikt, om van een boer(echte) een potentieel doelwit te maken en van kinderen als levend schild, gaat er bij mij niet in, kinderen zijn per definitie onschuldig en moeten gespaard blijven, ook al verschuilt de grootste schurk ter wereld zich achter hen, ook al zijn ze zo geindooctrineerd dat ze de rol als hun plicht zien.

Het idee dat mijn vliegtuigbom naast het geviseerde doel, ook bijna onvermijdelijk onschuldigen inclusief kinderen zou doen sterven zou voor mij ondragelijk zijn.

Ik ben dus waardeloos als militair. Gelukkig ben ik nu oud en afgetakeld genoeg om daar niet meer toe gedwongen te worden, een hele opluchting.

beste spherelike,

een "goede militair" is niet noodzakelijk een goed mens. Militairen verschuilen zich achter bevelen (ook tijdens WOII hebben de Duitse soldaten verscholen achter een "bevel" om hun daden te verzdoezelen), ofwel ontmenselijken ze de ander (zie Mai lai in Vietnam "het zijn geen mensen, dus mogen we ze doden, of het nu kinderen, vrouwen of mannen zijn, gewapend of ongewapend, doet er niet toe ; afmaken allemaal"), ofwel zijn de kinderen "strijders" (zie bepaalde leden op dit forum, waarvan één een naam heeft die begintmet een F en een ander met P),... allerlei excuses om tregedies te veroorzaken; "collateral damage', 'verkeerde afgestelde projectiel" (na het neerleggen van flatgebouwen met bewoners en al), "het zijn als boeren verklede terroristen", " ze zijn minderwaardig" (zie apartheidsregime en afkooksels ervan), ...
Ik vind militairen die op hun eigen mensen schieten zielig: ze zijn zodanig voortvarend om anderen af te maken, dat ze wat te enthousiast zijn; dit toont hoe ridicuul ze zijn, hoe imbeciel, hoe waardeloos, ..

spherelike, ik vind dat jij moedig bent om duidelijk en OBJECTIEF weer te geven wat je van de smerige praktijken vind. Doe zo verder en laat je zeker niet afleiden door allerlei propaganda en verdraaiingen.

roodhaar 10 maart 2009 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francientje (Bericht 4016127)
Kijk Sphere, als Hamas niet kan verhinderen dat er dag in dag uit kassams
op Israel worden afgevuurd doet Hamas er verstandig aan af te treden..

zolang de bezetting duurt, zal er een Hamas zijn. aftreden ? omdat ze zich niet laten doen door de israeli's en (zeer beperkt weliswaar kunnen) terugslaan , dat Aftreden is natuurlijk wel wat Israel wil. maar u moet er maar aan beginnen te wennen dat wat Israel wil, niet meer verwezenlijkt wordt . en zelfs minder en minder....en dat is nog maar het begin.

Citaat:

En voor het geval dat je denkt dat die kassams niet voor constante ellende
zorgden: in Sderot bestaat er zoiets als de douche-van-één-minuut. Dat is dus de tijd dat je daar onder stromend water mag blijven staan om je te
wassen zonder risico te lopen. Kleuterklassen bevinden zich voor een groot
deel onder aards. De mensen die daar wonen zijn niet rijk en hebben niet
de optie van verhuizen.
ja, daar moet je medelijden mee hebben. types (die ook te zien waren op de hill of shame zichzelf verheugend op het immense vuur op de burgerbevolking in Gaza )die weten en willens op een voormalig en quasi door hen verwoest Palestijns dorp zijn komen wonen waar de autochtone palestijnse bevolking door hen verdreven werd en door het Palestijns verzet daartegen zich nu niet meer ongestoord kunnen douchen.....

roodhaar 10 maart 2009 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goodwill (Bericht 4016140)
beste spherelike,

een "goede militair" is niet noodzakelijk een goed mens. Militairen verschuilen zich achter bevelen (ook tijdens WOII hebben de Duitse soldaten verscholen achter een "bevel" om hun daden te verzdoezelen), ofwel ontmenselijken ze de ander (zie Mai lai in Vietnam "het zijn geen mensen, dus mogen we ze doden, of het nu kinderen, vrouwen of mannen zijn, gewapend of ongewapend, doet er niet toe ; afmaken allemaal"), ofwel zijn de kinderen "strijders" (zie bepaalde leden op dit forum, waarvan één een naam heeft die begintmet een F en een ander met P),... allerlei excuses om tregedies te veroorzaken; "collateral damage', 'verkeerde afgestelde profiel" (na het neerleggen van flatgebouwen met bewoners en al), "het zijn als boeren verklede terroristen", " ze zijn minderwaardig" (zie apartheidsregime en afkooksels ervan), ...
Ik vind militairen die op hun eigen mensen schieten zielig: ze zijn zodanig voortvarend om anderen af te maken, dat ze wat te enthousiast zijn; dit toont hoe ridicuul ze zijn, hoe imbeciel, hoe waardeloos, ..

spherelike, ik vind dat jij moedig bent om duidelijk en OBJECTIEF weer te geven wat je van de smerige praktijken vind. Doe zo verder en laat je zeker niet afleiden door allerlei propaganda en verdraaiingen.

mooie bijdrage goodwill :-)

types die geilen op kinderlijkjes of dit trachten te verrechtvaardigen zijn idd monsterlijk en zouden in een éénentwintigste eeuw uitroeingskamp niet misstaan.:|

Jozef Ostyn 10 maart 2009 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar (Bericht 4016165)
types die geilen op kinderlijkjes of dit trachten te verrechtvaardigen zijn idd monsterlijk en zouden in een éénentwintigste eeuw uitroeingskamp niet misstaan.:|


Goede typering van Hamas.

LiberaalNL 10 maart 2009 13:59

Ondertussen zijn er na de officiele wapenstilstand alweer 130 raketten afgevuurd op Israel, maar uiteraard kijkt men hier enkel naar Israel en kaart je het aan, dan zit je in een zionistisch complot.http://www.elsevier.nl/web/10226498/...n-uit-Gaza.htm

goodwill 10 maart 2009 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4016170)
Goede typering van Hamas.

je moet het niet eens te zijn met hamas. Ik ben het zekere niet eens met de ideologie van hamas.

MAAR dit mag ons er niet van weerhouden om de waarheid te vertellen, de waarheid over wat er allemaal werkelijk gebeurd is, welke tragedie is veroorzaakt, over de apartheidspolitiek, verdrijvingen, verbranden van dorpen, doden van onschuldigen, vertellen van leugens en propaganda, de slogan "een lander zonder vol voor een volk zonder land", "recht van terugkeer", ....

goodwill 10 maart 2009 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4016179)
Ondertussen zijn er na de officiele wapenstilstand alweer 130 raketten afgevuurd op Israel, maar uiteraard kijkt men hier enkel naar Israel en kaart je het aan, dan zit je in een zionistisch complot.

waar was men tijdens WOII ? waarom heeft men in Nederland heel weinig gedaan om de klopjacht en moord op joodse nederladners te stoppen ? vertel dit eens.

roodhaar 10 maart 2009 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4016170)
Goede typering van Hamas.

iedereen weet wel welke nicks dit op dit forum doen. het zijn steeds dezelfde israel fundamentalisten met meerdere nicks.;-)

Jozef Ostyn 10 maart 2009 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar (Bericht 4016185)
iedereen weet wel welke nicks dit op dit forum doen. het zijn steeds dezelfde israel fundamentalisten met meerdere nicks.;-)

Het forum is virtueel. Het geilen van Hamas op kinderlijken is zeer reeel.

JeeBee 10 maart 2009 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goodwill (Bericht 4016180)
MAAR dit mag ons er niet van weerhouden om de waarheid te vertellen

Ondertussen worden mensen die proberen een enigszins genuanceerd beeld te geven evenveel afgeblaft als mensen die de zaak meer eenzijdig belichten en worden mensen die de zaak eenzijdig vanaf de andere kant bezien nooit afgeblaft.

En laat nu net dat je waarheidsstreven een wrang en onwaar smaakje geven.

LiberaalNL 10 maart 2009 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door goodwill (Bericht 4016184)
waar was men tijdens WOII ? waarom heeft men in Nederland heel weinig gedaan om de klopjacht en moord op joodse nederladners te stoppen ? vertel dit eens.

Je wijkt van het onderwerp af, maar als je het wilt weten: door het zeer nauwkeurige personenregister konden de Nazi's de Joden erg gemakkelijk vinden en oppakken. Daarnaast was Nederland erg verzuild en was er enkel een wisseling van de bovenste macht, waardoor veel Nederlanders gewoon hun gang bleven gaan. Pas vanaf het moment dat duidelijk was dat de Nazi's de oorlog niet konden winnen en er harder werd opgetreden, begon op grotere schaal verzet.

roodhaar 10 maart 2009 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee (Bericht 4016191)
Ondertussen worden mensen die proberen een enigszins genuanceerd beeld te geven evenveel afgeblaft als mensen die de zaak meer eenzijdig belichten en worden mensen die de zaak eenzijdig vanaf de andere kant bezien nooit afgeblaft.

En laat nu net dat je waarheidsstreven een wrang en onwaar smaakje geven.

nee, vroeger werd het aantonen van de misdaden van Israel en zijn oorzaak en dito agressor zijn , steeds "afgeblaft". Nu begint zowat heel de wereld het monsterlijke zionisme te zien als datgene wat het is, zeker na de zoveelste slachtpartij op Palestijnse kinderen in gaza.

D�*t geeft een wrang smaakje. aan zionisten omdat het taboe over hun oorlogsstoken/voeren voorgoed is doorbreken en steeds harder klinkt.

goodwill 10 maart 2009 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee (Bericht 4016191)
Ondertussen worden mensen die proberen een enigszins genuanceerd beeld te geven evenveel afgeblaft als mensen die de zaak meer eenzijdig belichten en worden mensen die de zaak eenzijdig vanaf de andere kant bezien nooit afgeblaft.

En laat nu net dat je waarheidsstreven een wrang en onwaar smaakje geven.

ik besef wel dat alle partijen soms eenzijdig kunnen zijn.
Ik kan niet overal zijn, dus focus ik mij enkel op bepaalde commentaren die haaks staan op de waarheid.

ps: ik zie je weinig optreden tegen eenzijdige meningen van vb. Francientjes en co.

Jozef Ostyn 10 maart 2009 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar (Bericht 4016200)
nee, vroeger werd het aantonen van de misdaden van Israel en zijn oorzaak en dito agressor zijn , steeds "afgeblaft". Nu begint zowat heel de wereld het monsterlijke zionisme te zien als datgene wat het is, zeker na de zoveelste slachtpartij op Palestijnse kinderen in gaza.

D�*t geeft een wrang smaakje. aan zionisten omdat het taboe over hun oorlogsstoken/voeren voorgoed is doorbreken en steeds harder klinkt.

Dergelijke posting zegt vooral veel over uzelf.

LiberaalNL 10 maart 2009 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar (Bericht 4016200)
nee, vroeger werd het aantonen van de misdaden van Israel en zijn oorzaak en dito agressor zijn , steeds "afgeblaft". Nu begint zowat heel de wereld het monsterlijke zionisme te zien als datgene wat het is, zeker na de zoveelste slachtpartij op Palestijnse kinderen in gaza.

D�*t geeft een wrang smaakje. aan zionisten omdat het taboe over hun oorlogsstoken/voeren voorgoed is doorbreken en steeds harder klinkt.

Doordat Hamas hun als menselijk schild gebruikt.

goodwill 10 maart 2009 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4016196)
Je wijkt van het onderwerp af, maar als je het wilt weten: door het zeer nauwkeurige personenregister konden de Nazi's de Joden erg gemakkelijk vinden en oppakken. Daarnaast was Nederland erg verzuild en was er enkel een wisseling van de bovenste macht, waardoor veel Nederlanders gewoon hun gang bleven gaan. Pas vanaf het moment dat duidelijk was dat de Nazi's de oorlog niet konden winnen en er harder werd opgetreden, begon op grotere schaal verzet.

beste bedankt voor deze verklaring. Alhoewel ik mijn twijfels heb over de geminimaliseerde rol van Nederlanders.
Maar waar ik naartoe wil gaan is het volgende: ik vind het hypocriet dat men onvoorwaardelijke steun levert, en de andere partij ontmenselijkt, terwijl de eigen natie helemaal niet zo kosher te werk ging tijdens WOII, toen de holocaust plaatsvond. Het is precies dat men de eigen schuld wenst weg te wassen door onvoorwaardelijke steun te leveren: nee dat gaat niet, want gedane feiten nemen geen terugkeer.
Wat men wel kan doen: objectief en evenwichtig naar de feiten kijken.

roodhaar 10 maart 2009 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4016207)
Dergelijke posting zegt vooral veel over uzelf.

ah u bent de volgende ad hominem nick die uit is op een persoonlijke vete om toch maar van het onderwerp af te wijken. zoals al eerder gezegd : ik speel jullie spelletje niet mee.

goodwill 10 maart 2009 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4016207)
Dergelijke posting zegt vooral veel over uzelf.

Dit zegt niets over wie dan ook.

Maar één ding moet je zeker weten : de waarheid moet kunnen verteld worden. Mag dit niet ?

roodhaar 10 maart 2009 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4016208)
Doordat Hamas hun als menselijk schild gebruikt.

nee, omdat een burgerbevolking van meer als een miljoen inwoners op een klein stukje afgesloten grond met zowat de grootste bevolkingsdichtheid wel degelijk uit heel wat kinderen bestaat....en zeker afgemaakt wordt als je ze met clustermunitie en fosforgas begint te besproeien :|


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be