Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Schietpartij Antwerpen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=128)
-   -   Droeg de Malinese vrouw een hoofddoek? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=51372)

Lincoln 28 mei 2006 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alle (Bericht 1732315)
is het dat wat de islam zegt? proficiat :lol:

Begrijpend lezen , zegt u dat iets ??

Alle 28 mei 2006 15:52

ik had het op uw taalgebruik, zegt u dat iets?

Lincoln 28 mei 2006 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alle (Bericht 1732339)
ik had het op uw taalgebruik, zegt u dat iets?

Wat is er daar aan ??

Kim 28 mei 2006 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alle (Bericht 1732317)
argumenten? u behoort gewoon tot de volksverraders, meer niet.

:rofl:

HI-LA-RISCH

Mephisto 28 mei 2006 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 1729830)
Waarom is dit "niet onbelangrijk"? :?

Is het vermoorden van een vrouw met hoofdoek minder erg dan het vermoorden van een vrouw zonder hoofdoek???

Waarlijk, een goed punt heeft u hier.
En is het dan ook van belang of de doek van zijde is of katoen?
Want katoen is immers ook inferieur aan zijde, volgens sommigen..

Eerlijk, niet te volgen. Mensen die zoiets als motief durven aanslepen moeten zichzelf eens laten nakijken. En wat minder luisteren naar de xenofobe opruiïngspraat van *knip* bepaalde mensen.

Mephisto 28 mei 2006 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alle (Bericht 1732317)
argumenten? u behoort gewoon tot de volksverraders, meer niet.

Wáár heb ik dat nóg gehoord..

Basy Lys 28 mei 2006 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd (Bericht 1730481)
U kletst (zoals wel vaker) uit uw nek. ...

Leuk, naar iemand uithalen in de ijdele hoop dat de andere dan in een hoekje kruipt?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd (Bericht 1730481)
... We zien weinig straatcriminaliteit gepleegd door Joden (orthodoxe of anderen). Dat betekent niet dat er geen witteboordcriminaliteit is. Maar ondanks het feit dat het daar vaak om veel meer geld en dus veel grotere schade aan de samenleving gaat, vinden sommigen dat om één of andere bizarre reden veel minder belangrijk.

Kan u uw bewering staven dat Joden crimineler, c.q. dat hun criminaliteit belangrijker is dan die van (andere) allochtonen?

sodoirt 28 mei 2006 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd (Bericht 1730481)
Ons onderwijs is niet in staat om �*lle kinderen een geschikte opleiding aan te bieden en �*lle kinderen tot aan een einddiplome te begeleiden. Dat zijn de feiten.
U kan het verwijt aan de allochtonen sturen maar dan moet u mij maar eens uitleggen waarom diezelfde allochtonen van Marokkaanse afkomst er in Zweden, Noorwegen en Nederland wél in slagen.
Als het elders wél kan, maar hier niet, dan ligt de oorzaak dus niet bij de allochtonen (of niet uitsluitend) maar bij het onderwijs. Onze Minister heeft dt beter begrepen dan u en men wil daar nu ook dringend werk van maken.

Ha? Bedoelt u dat er dus geen allochtonen slagen in België en alle allochtonen WEL slagen in Zweden, Noorwegen en Nederland. Ik veronderstel dat u dus over goede statistieken beschikt om dat te documenteren? Indien niet, laat dan maar; we zullen het dan bij de urban legends plaatsen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd (Bericht 1730481)
Je kan van mensen die hier komen wonen verwachten dat ze zich integreren. Dat ze zich eerst en vooral economisch integreren en dat wij dat proces vergemakkelijken. Het is nogal in ons eigen belang dat dat gebeurt.
Ik vind het logisch dat je die mensen begeleidt en hen aanspoort om Nederlands of Frans te leren, dat ze onderwijs krijgen gericht op inzicht in onze structuren en normen en waarden.

Ha? Is het niet in hun iigen belang dat ze dat ook proberen? Moeten sommige groepen meer gepamperd worden dan andere die zich wel goed integreren zonder de "nodige" pampers?
Wat dan met sommige allochtonen die geen lessen biologie of zelfs aardrijkskunde willen volgen wanneer die volgens hen (en hun imam) in strijd durven te zijn met integristische interpretatie van de Koran?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd (Bericht 1730481)
Maar ook in het feit dat die normen en waarden dynamisch zijn en dus aan verandering onderhevig. Een cultuur is niet statisch, dat verandert de hele tijd. Ondermeer door de influx van buitenlanders of door de ontwikkeling van technoligie. Denk maar aan tv.

als ze natuurlijk allen alleen maar naar Al Jazeera gaan kijken met hun milieu-verontreining satelliet ontvangers zullen ze wel goed bekend worden met onze kultuur.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd (Bericht 1730481)
Godsdienst afleggen? Enzo ja, waarom wel voor Moslims en niet voor Joden, Hindus, Taoisten, Evangelisten?
Ik heb veel problemen met de doorsnee Vlaming. Ik vind ze doorgaans dom, getuigen van slechte smaak, bang en een totaal gebrek aan cultuur hebben. Ik wil mezelf daar niet aan aanpassen en ik verwacht ook niet dat iemand anders dat doet.

Uw reactie toont absoluut een hogere intelligentie. Voorzeker stamt u uit een groep waar veel Nobelprijswinnaars waren!
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd (Bericht 1730481)
Misschien is er wel een verband tussen het feit dat iemand zich economisch kan ontplooien en daarom geen zichtbare criminele daden pleegt?
Overigens zou ik uw uitspraak ook wat willen nuanceren. We zien weinig straatcriminaliteit gepleegd door Joden (orthodoxe of anderen). Dat betekent niet dat er geen witteboordcriminaliteit is. Maar ondanks het feit dat het daar vaak om veel meer geld en dus veel grotere schade aan de samenleving gaat, vinden sommigen dat om één of andere bizarre reden veel minder belangrijk.

Hebt u ook weeral gegronde statistieken dat er "weinig", wat betekent dus WEL, straatcriminaliteit wordt gepleegd door Joden. Hebt u daar soms al persoonlijk last van gehad?
En wat witteboordcriminaliteit betreft zou ik in uw geval maar eerst met echte gegevens afkomen voor dat u zonder enig bewijs een groep gaat stigmatizeren.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaatd (Bericht 1730481)
Sinds 1973 zitten we in een tweeledige spiraal: enerzijds een economische crisis (met steeds korter wordende heropflakkeringen) die een eind heeft gemaakt aan de quasi volledige tewerkstelling zoals we die eind jaren zestig in heel Europa kenden en anderzijds een reactionaire golf die daarmee gepaard gaat. Dat verhevigende fanatisme is een resultaat van de economische onzekerheid. Die maakt mensen namelijk bang en bange mensen zijn reactionaire mensen. Automatisch.
Dat fanatisme ziet u alleen bij de Islam, maar het doet zich evenzeer in de VS voor (de neocons) als bij ons (het VB) als in Afghanistan (Taliban). Dat zijn allemaal facetten van dezelfde reactionaire golf waar ook u deel van uitmaakt.

Sinds 1973 zitten we in een economische crisis, specifiek georganiseerd door de oliesjeiks die niet konden kroppen dat Israël niet vernietigd werd. Ik raad u aan om het boek Eurabia eerst te lezen voor u eender wat komt posten.

En laat me ook eens weten hoeveel vrouwen de neocons reeds gestenigd hebben of hoeveel minderjarigen werden opgeknoopd door hen, enz....

filosoof 28 mei 2006 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto (Bericht 1732505)
Waarlijk, een goed punt heeft u hier.
En is het dan ook van belang of de doek van zijde is of katoen?
Want katoen is immers ook inferieur aan zijde, volgens sommigen..

Eerlijk, niet te volgen. Mensen die zoiets als motief durven aanslepen moeten zichzelf eens laten nakijken. En wat minder luisteren naar de xenofobe opruiïngspraat van *knip* bepaalde mensen.

Bepaalde "verknipte" mensen? (ik kon 't niet laten...)

filosoof 28 mei 2006 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 1730477)
zeg;, tussendoor: leer eens deftig kwoten jong.

knorretje quoot van mij liever een zinsdeel dat uit zijn verband gerukt is dan een volledige zin...toeval, geknoei of kwade trouw:roll:

Alle 28 mei 2006 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1732390)
:rofl:

HI-LA-RISCH

dank u, ik heb altijd een gevoel voor humor gehad ;-)

ik ben trouwens vereerd dat u mij quote in uw "handtekening" :vlaander:

spread the word!

kaatd 29 mei 2006 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt (Bericht 1732858)
Bedoelt u dat er dus geen allochtonen slagen in België en alle allochtonen WEL slagen in Zweden, Noorwegen en Nederland. Ik veronderstel dat u dus over goede statistieken beschikt om dat te documenteren? Indien niet, laat dan maar; we zullen het dan bij de urban legends plaatsen.

Natuurlijk niet dat er GEEN allochtonen slagen in België en dat ALLE allochtonen in Zweden wél slagen. De wereld is niet zwart-wit. Maar het is geen urban legend. De gegevens komen uit het PISAonderzoek en de OESO trekt uit dat onderzoek ondermeer devolgende conclusie:


Citaat:

Daarvoor legden vijftienjarigen een wiskunde-, wetenschappen- en leestest af. De analyse van nu onderscheidt drie groepen: autochtone, leerlingen van de eerste generatie die elders geboren zijn, en scholieren van de tweede generatie, waarvan de ouders niet in België geboren zijn maar de kinderen zelf wel.
Dat jongeren van de eerste generatie het slechter doen, is te verwachten, vinden de onderzoekers. Maar de tweede generatie zou wel volledig geïntegreerd moeten zijn. In landen als Zweden blijkt dat inderdaad het geval te zijn. Daar is nauwelijks nog een kloof met de autochtone tieners.
De studie kan u hier vinden. Daarin leest u ondermeer:

Citaat:

Wanneer we in onderstaande figuur de gemiddelde prestaties voor wiskundige geletterdheid van autochtone leerlingen en eerste-generatieleerlingen vergelijken, stellen we voor het merendeel van de landen grote en statistisch significante voordelen vast voor de autochtone leerlingen.

In de Franse Gemeenschap (56), Oostenrijk (56), Denemarken (70), de Duitstalige Gemeenschap (66), Zwitserland (59) en Nederland (59) schommelt het voordeel voor de autochtone leerlingen tegenover de eerste-generatieleerlingen rond één volledig vaardigheidsniveau (63 punten). In Duitsland (93) en Belgie (91) stijgt dit verschil al naar anderhalf vaardigheidsniveau, maar Vlaanderen staat aan de absolute top met een verschil van maar liefst twee vaardigheidsniveaus
(122 punten).

Zoals te verwachten is, liggen de prestaties van de leerlingen uit “geïmmigreerde gezinnen” in de meeste landen nog lager
dan die van de eerste-generatieleerlingen. De grootste kloof tussen de prestaties van autochtone leerlingen en leerlingen uit
geïmmigreerde gezinnen wordt opgetekend voor Belgie
(109 punten).
Andere landen hebben dergelijke kloof niet, waaruit we alleen kunnen concluderen dat het niet aan de allochtonen maar aan het onderwijs ligt.
Citaat:

als ze natuurlijk allen alleen maar naar Al Jazeera gaan kijken met hun milieu-verontreining satelliet ontvangers zullen ze wel goed bekend worden met onze kultuur.
'tuurlijk, iedereen moet naar Fox news en VTM kijken want al de rest is louter propaganda, dat weet mijn grootmoe ook ...

Citaat:

Hebt u ook weeral gegronde statistieken dat er "weinig", wat betekent dus WEL, straatcriminaliteit wordt gepleegd door Joden. Hebt u daar soms al persoonlijk last van gehad?
Nee, ik stel dat we daar weinig van merken. Ik schrijf niet 'niets' omdat ik de mogelijkheid niet uitsluit dat er ergens ooit wel eens een Joods jongetje iets zou kunnen gedaan hebben. Maar ik heb daar geen weet van, nee. En al helemaal geen last.

Citaat:

En wat witteboordcriminaliteit betreft zou ik in uw geval maar eerst met echte gegevens afkomen voor dat u zonder enig bewijs een groep gaat stigmatizeren.
Ik stigmatiseer niemand, ik schrijf alleen dat het niet is omdat we geen straatcriminaliteit vaststellen, dat er helemaal geen criminaliteit is. Maar we sluiten onze ogen voor de ene vorm van criminaliteit hoewel de andere vorm de samenleving ook grote schade berokkend. Maar troost u, ik wil helemaal niet beweren dat witteboordcriminaliteit typisch Joods zou zijn of met de Joodse gemeenschap geassocieerd moet worden.

Kim 29 mei 2006 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alle (Bericht 1732955)
dank u, ik heb altijd een gevoel voor humor gehad ;-)

ik ben trouwens vereerd dat u mij quote in uw "handtekening"

spread the word!

Als u zich vereerd voelt door het feit dat ik u daarmee vierkant uitlach, mij goed.

Ga je die bewering nu nog altijd staven of blijf je bij wat hol gezwam?

kaatd 29 mei 2006 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys (Bericht 1732711)
Kan u uw bewering staven dat Joden crimineler, c.q. dat hun criminaliteit belangrijker is dan die van (andere) allochtonen?

Dat schrijf en bedoel ik helemaal niet. Ik schrijf dat het ontbreken van straatcriminaliteit niet betekent dat er geen andere criminaliteit is. En dat die andere, witteboordcriminaliteit de samenleving ook en zo mogelijk nog meer schade berokkent.
Voor de duidelijkheid: het is niet typisch voor de Joodse gemeenschap.

circe 29 mei 2006 14:15

Citaat:

Andere landen hebben dergelijke kloof niet, waaruit we alleen kunnen concluderen dat het niet aan de allochtonen maar aan het onderwijs ligt.
je reinste onzin. In andere landen is de KLOOF niet zo groot, omdat de autochtonen lager scoren:

Citaat:

Het Vlaamse onderwijssysteem slaagt er wel in om autochtone leerlingen gemiddeld naar de eerste plaats in de wereld voor wiskunde te brengen, maar slaagt daar niet in voor de amper zeven procent allochtone leerlingen. Bijna vier op tien allochtone leerlingen verwerft de basisvaardigheden voor wiskunde niet. Van de autochtone leerlingen is dat minder dan één op tien.
Citaat:

Een Vlaamse autochtone leerling scoort gemiddeld op competentieniveau vier, een Vlaamse allochtone leerling scoort gemiddeld op competentieniveau twee.
Hoeveel scoort een Zweedse of Nederlandse autochtone leerling?

Grijze Wolf 29 mei 2006 14:23

Ik zie beter een jonge dame met een hoofddoek dan een meisje met een ring door haar neus.

Grijze Wolf 29 mei 2006 15:00

Een jonge dame, met een hoofddoek, vind ik nog altijd beter dan een meisje met een ring in haar neus.

Ploertendoder 29 mei 2006 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 1732153)
Want in jouw opinie is het feit dat een vrouw een hoofddoek draagt een voloende motief om op haar te schieten met een dodelijk wapen? :shocked!:

Ben jij een mens of wat eigenlijk? :evilbat:
__________________________________________________ _____
Overigens ben ik van mening dat één forumdeelnemer hier, om consequent te blijven met zijn pseudo, aan zelfdoding zou moeten doen

ALS Van Temssche allochtonen of moslims wilde raken, dan was die hoofddoek een bewijs dat de vrouw die dat droeg een moslim was en een potentieel slachtoffer voor hem.

Wat ik wil zeggen is, dat als die vrouw niet had geprovoceerd met haar hoofddoek, ze voor Hans Van Temssche geen potentieel slachtoffer zou geweest zijn.

Dus gelieve geen onzinnige conclusies te trekken, filosoofke van m'n voeten!

Ploertendoder 29 mei 2006 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grijze Wolf (Bericht 1733659)
Een jonge dame, met een hoofddoek, vind ik nog altijd beter dan een meisje met een ring in haar neus.

Waarom?

EXTREEM 29 mei 2006 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grijze Wolf (Bericht 1733604)
Ik zie beter een jonge dame met een hoofddoek dan een meisje met een ring door haar neus.

Hoofdoek heeft niks meer tezien met een dame!
Ze zijn slaafs


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be