Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   Mijn kijk op de oorlog vanuit Erbil (Hewlêr) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=205878)

morte-vivante 13 augustus 2014 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elite (Bericht 7283360)
Omdat ik uw zelfverklaarde oorlogsmisdaad ga aangeven bij staatsveiligheid.

Stoer

Marnik 13 augustus 2014 21:36

't Is niet dat ik niet apprecieer wat je doet tegen IS, maar het gevaar zit er inderdaad in dat dit in België consequenties heeft (vechten in een buitenlands leger), en dat ze dit verslag als bewijs kunnen gebruiken. Wat ze bij moslims nalaten te doen, zal de Belgische overheid wel pogen te doen bij hun tegenstanders, vermoed ik. Twee maten en twee gewichten enz.

Doge 13 augustus 2014 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elite (Bericht 7283360)
Omdat ik uw zelfverklaarde oorlogsmisdaad ga aangeven bij staatsveiligheid.

Bijna grappig om dit te horen van iemand die ISIS aanhangt en geen probleem heeft met het executeren van duizenden soldaten.

The_Belgian_Kurd 13 augustus 2014 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marnik (Bericht 7283371)
't Is niet dat ik niet apprecieer wat je doet tegen IS, maar het gevaar zit er inderdaad in dat dit in België consequenties heeft (vechten in een buitenlands leger), en dat ze dit verslag als bewijs kunnen gebruiken. Wat ze bij moslims nalaten te doen, zal de Belgische overheid wel pogen te doen bij hun tegenstanders, vermoed ik. Twee maten en twee gewichten enz.

Er zijn verschillende artikels hier overgeweest, waar men zegt dat Koerden die vanuit Europa tegen ISIS gaan vechten waarschijnlijk geen sancties opgelegd krijgen.

The_Belgian_Kurd 13 augustus 2014 21:40

Het feit dat Elite, iemand die nog weinger weet van de toestand dan een kind van 3 mij wilt aanklagen is te grappig voor woorden.

Marnik 13 augustus 2014 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd (Bericht 7283374)
Er zijn verschillende artikels hier overgeweest, waar men zegt dat Koerden die vanuit Europa tegen ISIS gaan vechten waarschijnlijk geen sancties opgelegd krijgen.

Goed om horen! Niet dat dit opeens mijn aversie voor dubbele nationaliteiten wegneemt, maar liever vijanden van de islam dan islamieten.

The Paulus Experience 13 augustus 2014 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elite (Bericht 7283360)
Omdat ik uw zelfverklaarde oorlogsmisdaad ga aangeven bij staatsveiligheid.

Kufar staatsveiligheid is haram.
Wegblijven daar of ze houden je

The_Belgian_Kurd 13 augustus 2014 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marnik (Bericht 7283379)
Goed om horen! Niet dat dit opeens mijn aversie voor dubbele nationaliteiten wegneemt, maar liever vijanden van de islam dan islamieten.

Mijn Iraakse passport heb ik een tijdje geleden verbrand hoor. Zolang er geen Koerdische passport is zal ik alleen maar de Belgische hebben.

Doge 13 augustus 2014 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd (Bericht 7283365)
Wat ga je zeggen? Sorry meneer dat ik u stoor, maar euh, het zit zo dat er een Belgische Koerd is die meevecht met de Pêşmerge, die euh door ons wordt bewapend en hij heeft een ISIS lid, die hoogstwaarschijnlijk bloed van onschuldige mensen op zijn handen heeft,omgebracht ipv gefeliciteerd en koekjes gegeven.

De wetgeving in België is soms raar, zolang je moslim bent en zogezegd enkel in ambulances hebt gereden dan geven ze je OCMW en een gratis sociale woning. De rest daarentegen is een andere zaak, wij hebben andere wetten.

Geef ons een update dat je nog leeft maar niet teveel informatie over wat je zelf doet, die ISIS fanboy heeft wel gelijk dat je hierin voorzichtig moet zijn. Hoe graag we ook alles zouden willen horen van je, blijf voorzichtig als je ooit nog wil terugkeren, er lopen hier teveel moslim klootzakken rond.

Doge 13 augustus 2014 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd (Bericht 7283374)
Er zijn verschillende artikels hier overgeweest, waar men zegt dat Koerden die vanuit Europa tegen ISIS gaan vechten waarschijnlijk geen sancties opgelegd krijgen.

Ik hoop dat je gelijk hebt, dat zou inderdaad een goeie zaak zijn. Wel logisch als ze ex-IS strijders ook geen sancties geven.

The_Belgian_Kurd 13 augustus 2014 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doge (Bericht 7283382)
De wetgeving in België is soms raar, zolang je moslim bent en zogezegd enkel in ambulances hebt gereden dan geven ze je OCMW en een gratis sociale woning. De rest daarentegen is een andere zaak, wij hebben andere wetten.

Geef ons een update dat je nog leeft maar niet teveel informatie over wat je zelf doet, die ISIS fanboy heeft wel gelijk dat je hierin voorzichtig moet zijn. Hoe graag we ook alles zouden willen horen van je, blijf voorzichtig als je ooit nog wil terugkeren, er lopen hier teveel moslim klootzakken rond.

Je hebt idd gelijk. Vanaf nu hou ik de 'details' voor mezelf. Overigens wens ik jullie veel sterkte toe in Europa met een achterlijke religie die steeds meer aan aanhang wint

Doge 13 augustus 2014 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd (Bericht 7283386)
Je hebt idd gelijk. Vanaf nu hou ik de 'details' voor mezelf. Overigens wens ik jullie veel sterkte toe in Europa met een achterlijke religie die steeds meer aan aanhang wint

Inderdaad. :(

Jullie zijn helden, je Koerdisch paspoort kan niet vroeg genoeg komen. :-)

zonbron 13 augustus 2014 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doge (Bericht 7278409)
Maak jij je maar op om je Ottomaanse rijk te verdedigen tegen ISIS, Turkije is de volgende in de rij.

Wanneer in het rijk van keizer Erdo de hel losbarst, dan zal het hier ook warmpjes worden. En dan denk ik bvb. aan steden zoals Berlijn ea.

zonbron 13 augustus 2014 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kunoichi (Bericht 7278657)
Istanbul zal tot het Kalifaat behoren.

Mmm! Chips, popcorn en een paar vaten bier! Het MB vs. ISIS aka AQ. Nice!

edit: en... het Turkse leger, het zal lang duren... :lol:

Marnik 13 augustus 2014 23:12

Geef Thracië eens terug aan de Grieken, dan is dat probleem al opgelost :-)

Wapper 13 augustus 2014 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The_Belgian_Kurd (Bericht 7283196)
Update:
Dag 5. Hevige gevechten vandaag. We werden rondstreeks 3 uur in de ochtend opgeschrikt door artellerie geschut. Bleek dat ISIS ons wou wegkrijgen. We namen snel onze posities in, en zagen aan de andere kant van de rivier gewapende mannen met RPG's en andere wapens. Toen voel in een mortier in. 5 gewonden aan onze zijde. We belden naar Commando centrum voor versterking, maar daarnaar konden we fluiten tot ongeveer 10 uur 's morgens. Ogenblikken voor dat de jets ISIS stellingen begonnen te bombarderen werd één persoon aan onze zijde geraakt door een scherpschutter van ISIS. Hij was op slag dood. Toen begonnen de luchtaanvallen en begonnen ze te vluchten als ratten. Na de bombardementen staken we voor even de rivier over om het aantal doden aan hun zijde te tellen. We telden 17 dode ISIS strijders,dat is toch wat we op dat moment dachten. Onder hun doden was waarschijnlijk de scherpschutter die iemand van onze brigade had gedood. Hij had blond haar en blauwe ogen, waarschijnlijk Tsjetecheens. Onze commandant stak na het inspecteren van de lijken terug de rivier over. Ik en 5 andere bleven over aan de andere kant om zeker te zijn dat er rond de rivier geen ISIS meer overgebleven waar. 200m verder van waar we overstaken zagen we naast een dode ISIS rat nog eentje, deze beweegde wél. Hij had lichtbruin haar en groene ogen. Ik roepte alle 5 andere en omsingelden hem. We ondervroegen hem kort. Hij bleek geen Arabische sunni te zijn, maar een bekeerde Duitser. We vroegen wat die hier aan het doen was. "Het pad van de profeet volgen". Dat waren ook zijn laatste woorden. Ik maakte hem af nadat hij zijn laatste zin had uitgesproken.

Het zal wel aan mij liggen, maar dit lijkt me een typisch stoer verhaal vernomen uit tweede/derde hand. Er zal ongetwijfeld wel een kern van waarheid in zitten, maar of onze Belgische Koerd dit echt allemaal echt meegemaakt heeft?
Hij zal echt betere "bewijzen" moeten voorleggen dan een foto van een schietgeweer ....

zonbron 13 augustus 2014 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7283452)
Het zal wel aan mij liggen, maar dit lijkt me een typisch stoer verhaal vernomen uit tweede/derde hand. Er zal ongetwijfeld wel een kern van waarheid in zitten, maar of onze Belgische Koerd dit echt allemaal echt meegemaakt heeft?
Hij zal echt betere "bewijzen" moeten voorleggen dan een foto van een schietgeweer ....

Ik lees reeds langer zijn posts en hij komt me helemaal niet stoer over. Dit betekent heus niet dat ik het steeds met hem eens ben.

Opmerking: Via dit forum hoeft niemand 'bewijzen voor te leggen' indien hij of zij dat niet wilt noch kan, om welke reden dan ook. Wees tevreden met de aangeboden informatie en heb geduld, ook ik volg dit topic hoor. ;-)

Indien dit een waar verhaal is, dan kunnen we daar later mss. meer over vernemen, wanneer de rust terugkeert en TBK daar iets wenst over te vertellen.

Wees gerust, dit zijn zeldzame posting die 'gevolgd' worden. Zo hoort het ook.

Wapper 13 augustus 2014 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 7283463)
Ik lees reeds langer zijn posts en hij komt me helemaal niet stoer over. Dit betekent heus niet dat ik het steeds met hem eens ben.

Opmerking: Via dit forum hoeft niemand 'bewijzen voor te leggen' indien hij of zij dat niet wilt noch kan, om welke reden dan ook. Wees tevreden met de aangeboden informatie en heb geduld, ook ik volg dit topic hoor. ;-)

Indien dit een waar verhaal is, dan kunnen we daar later mss. meer over vernemen, wanneer de rust terugkeert en TBK daar iets wenst over te vertellen.

Wees gerust, dit zijn zeldzame posting die 'gevolgd' worden. Zo hoort het ook.

Zeldzaam = waar?

zonbron 13 augustus 2014 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marnik (Bericht 7283449)
Geef Thracië eens terug aan de Grieken, dan is dat probleem al opgelost :-)

Prachtig voorstel, maar Griekenland is een pion van de EU of beter EUrabia en Turkije=NAVO.

Het Westen doet het goed de laatse tijd, met terroristen als ISIS(AQ) en Neo Nazi's aan hun zijde... Persoonlijk laat de strijd om macht me koud, maar hun hypocriet gelul en het menselijk leed is er ver over.

Nota: Het fascisme is terug, in volle glorie. Van Europa tot hartje Kalifaat en Washington.

zonbron 13 augustus 2014 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 7283465)
Zeldzaam = waar?

Leest U elders beter = waar?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be