Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Arabische lente (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=220)
-   -   Joden gijzelen onze EU voor de zoveelste keer: Asma Assad geviseerd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169139)

Aligator 14 september 2012 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina (Bericht 6052861)
Israël bestond al duizenden jaren voor er nog maar sprake was van de naam "palestina". Wat mij betreft zijn de Joden daar eerder autochtone inwoner dan Arabische kolonisten. Dat er onrust is in het midden-oosten is niet te wijten aan Israël wel eerder aan de onverdraagzaamheid tegenover alles wat niet islamitisch is.

Denk ik ook ongeveer...

Aligator 14 september 2012 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6054567)
Ik? Neen, wel is het duidelijk geworden met de komst van Jezus dat de Joden zich van Hem afkeerden. Nu zijn de christenen het uitverkoren volk en getuigt het Joodse relictvolk van haar vroegere status. Vandaar blijft het wel een rol spelen in de heilsgeschiedenis, maar niet meer zoals voorheen.

God heeft de Joden dat land gegeven, maar ze zijn eruit verdreven, net zoals God de mensen uit hun steden en dorpen heeft verdreven tijdens de zondvloed. Omwille van hun zonden en fouten. De Joden hebben zelf Jezus' bloed over zich geworpen, vandaar.

De Arabieren woonden in dat gebied. Bijgevolg was het een onrecht die mensen uit hun huizen en dorpen te verdreven om een, naar seculiere begrippen, zogezegd actueel heilsrecht voor de Joden in te lossen.

Jij bent even gestoord als islamfundi's en orthodoxe joden. Wat een bulshit ! Een middelleeuwse preek gepleegd door een godsdienstfreak !
En voor ZO een zever maken die mensen oorlog met elkaar !

Aligator 14 september 2012 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6054572)
Dat is gewoon de christelijke zienswijze zoals de Kerk in Oost als West al van in den beginne leert. Of wist u dat niet, misschien?

Nee wist ik niet. Ik wist niet dat ze het ZO erg zitten hadden. Geloof jij ook dat de wereld enkel 6500 jaar oud is, zoals die pseudo wetenschappellijke idioten in de USA ?

Aligator 14 september 2012 00:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina (Bericht 6054641)
Dus als u uit uw huis gedreven wordt door krakers is het na uw dood eigendom van de krakers en niet van uw kinderen. Mooie denkwijze hebt u..:roll:

:lol: Jan waar woon je ?:lol:

Aligator 14 september 2012 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6054643)
Dit gaat niet over de kinderen, maar wel dan over de achterachterachterachterachterachter...kleinkinder en.

Dan kunnen even goed de Friezen allerlei huizen in Noord-Holland binnenstappen met de medeling: "Oprotten, jullie. Het gebied waar dit huis staat, behoorde ooit toe aan de Friezen! Eruit!"

Onzin natuurlijk. Net zo is het even grote onzin dat de Joden gebieden claimen die ze al eeuwen en eeuwen niet meer bewoonden.

Wie ben JIJ om dat te beslissen ?

Traianvsdecivs 18 september 2012 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 6053303)
:-D:-D:-D:-D


en toch zou ik er niet gerust op zijn moest ik daar wonen...

Als je het aantal oorlogen sinds '48 bekijkt wordt het statistisch stilaan tijd voor weer eens een grote, is beetje zoals aardbevingen. Ik geloof dat iedereen daar wel met dat idee rekening houdt zeker sinds de 'arabische lente' en de relatie VS/Islam die meer en meer onder druk staat mede door de steun aan israel.

Maori 19 september 2012 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aligator (Bericht 6325353)
Denk ik ook ongeveer...

+2

Nr.10 21 september 2012 14:33

Die Wahrheit über Syrien - Univ. Prof. Dr. Günter Meyer im Bayern2-Interview
Geüpload door MrWotan77 op 25 jan 2012
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6335328)
Meer informatie over Dr. Meyer hier


Nr.10 5 oktober 2012 20:15

1 Bijlage(n)
Hier, nog eentje die mogelijk haar haar liet doen.
Het zal de laatste keer geweest zijn.
Om het af te leren.
Door een sluipschutter gedode vrouw in de stad Rastan.
bron
4 oktober 2012

Aligator 5 oktober 2012 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6046018)
Syrië past ook niet het zwart-wit verhaal die de zionisten willen ophangen van de Arabische of moslimlanden. De salafisten als de zionisten zijn elkaars bondgenoten. Vaak strijden ze samen voor hetzelfde doel. Bin Laden kwam goed uit voor de regering Bush om Irak binnen te vallen.

Dat is juist. Bin laden was dan ook iemand die 10 jaar lang voor de CIA gewerkt heeft. Gesproten uit één der rijkste familie's van Saudi Arabië, die de allerbeste betrekkingen had met de familie Bush, en waaarvan een deel zelfs aanwezig was in de USA ten tijde van de Twin Tower aanslagen...
Men zou zich ten langen leste toch vragen beginnen stellen...

Aligator 5 oktober 2012 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 6052669)
Misschien moeten die Joden dan eerst eventjes Israël onder handen nemen: een staat die gegrond werd op onrechtmatige aanspraken en die slechts kon ontstaan door anderen hun rechten volledig te ontnemen.

Er zal slechts rust en vrede in het Midden-Oosten heersen wanneer Israël er niet meer zal zijn.

Hmm hmm dit riekt sterk naar jodenhaat...Behoor je tot de VB-fractie dewelke geen joden kan uitstaan, in navolging van het Grote Duitse voorbeeld ?

Aligator 5 oktober 2012 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 6052677)
Rust & vrede in 't midden oosten?

Dan gaan de mohamedanen ophouden met mekaar uit te moorden?

:lol:

Eens Israël verdwenen, en de joden uitgeroeid, zullen ze verder elkaar afslachtten ( soennieten> sjieten ), en/of hun bebloedde klauwen inéénslaan, en hun verenigde machten tegen het westen richtten.

-Jo- 7 oktober 2012 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aligator (Bericht 6355158)
Eens Israël verdwenen, en de joden uitgeroeid, zullen ze verder elkaar afslachtten ( soennieten> sjieten ), en/of hun bebloedde klauwen inéénslaan, en hun verenigde machten tegen het westen richtten.

Hoe sneller hoe liever, dat Westen kan maar beter zo snel mogelijk verdwijnen.

-Jo- 7 oktober 2012 01:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aligator (Bericht 6355156)
Hmm hmm dit riekt sterk naar jodenhaat...Behoor je tot de VB-fractie dewelke geen joden kan uitstaan, in navolging van het Grote Duitse voorbeeld ?

Realiteitszin en kennis van de historische achtergrond is volgens u dus jodenhaat?

Israël heeft geen bestaansrecht tenzij als gebied binnen de grenzen van de USA.

Dixie 7 oktober 2012 03:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aligator (Bericht 6355156)
Hmm hmm dit riekt sterk naar jodenhaat...Behoor je tot de VB-fractie dewelke geen joden kan uitstaan, in navolging van het Grote Duitse voorbeeld ?

heb jij Jan nog niet door?

Dixie 7 oktober 2012 03:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6356805)
Realiteitszin en kennis van de historische achtergrond is volgens u dus jodenhaat?

Israël heeft geen bestaansrecht tenzij als gebied binnen de grenzen van de USA.

enkel in de hoofden van neo nazi's de normale mensen zijn het met jullie oneens

Maori 7 oktober 2012 05:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- (Bericht 6356805)
Realiteitszin en kennis van de historische achtergrond is volgens u dus jodenhaat?

Israël heeft geen bestaansrecht tenzij als gebied binnen de grenzen van de USA.

Als Israël geen bestaansrecht heeft, dan wil ik geen enkele maar dan ook geen enkele arabier/moslim en meer van dat soort in de westerse wereld zien. Juist is juist.
Trouwens, waarom zou Israël geen bestaansrecht hebben??? Een volk dat geen recht heeft op een eigen land? Hoe kan je zo'n stelling verdedigen??

We zetten al de arabieren/moslims enz buiten, ik ben er zeker van dat in Europa alleen al de vrijgekomen ruimte meer dan genoeg zou zijn voor een joodse staat waar wij als westerlingen wel in vrede kunnen mee samenleven.

Ja, ik vind dit een schitterend voorstel. Ik kijk er zelfs al naar uit.

Maori 7 oktober 2012 05:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 6356820)
enkel in de hoofden van neo nazi's de normale mensen zijn het met jullie oneens

+1

slegie 7 oktober 2012 09:30

stop toch het gezeik van wie er volgens de geschiedenis nu recht op dat land heeft, daar gaat deze hele kwestie niet meer om.

Het is zo dat aan beide kanten extreem nationalisten idioten de baas zijn en zolang dat is, kan er geen vrede zijn.

Israël : een deel van de Israelische bevolking is grote voorstander van vrede en samenwerking met de Palestijnen en zien ook de onrechtvaardigheden die het Israëlische leger uitvoert. Maar de Israëlische leiders hebben een andere agenda en willen helemaal geen vrede, de vredesconferentie zijn er alleen maar om de wereld te sussen.

Palestijnse kant : Hier zijn extremisten aan de macht, het vermoeden dat je ook maar een beetje pro Israël bent of praat over vrede met Israël kan leiden tot ophanging. De greep van de extremisten word versterkt door het Israëlische leger en de Israëlische politiek. Zij zorgen dat er geen infrastructuur is of vernield word, ze zorgen voor angst, haat en woede, ze zorgen dat er weinig of geen eten is, welvaart ontbreekt etc... ze duwen gewoon de palestijnse bevolking in de armen van de extremisten want u opofferen levert uw familie geld op en status binnen de bevolking.

Zal ik het zo zeggen : de Israëlische leiders hebben de extremisten nodig en de extremisten hebben de Israëlische leiders nodig om aan de macht te blijven, zo simpel is het.

Hoe kun je die smodder oplossen ginder.

Het oprichten van een leefbare Palestijnse staat
in deze staat voor een VN troepenmacht gestationeerd, zij zullen de taak hebben om de grenzen met Israël te bewaken, zorgen dat Israël niet zomaar weer bulldozers de grens kan oversteken etc...
Er word door de VN een tijdelijke regering geinstalleerd. later volgen democratische verkiezingen

Zorg dat er terug hoop komt voor beide partijen en neem de macht van de extremisten aan beide kanten weg.

In het begin is er heel veel protest tegen Israël als staat geweest en er zal altijd wel haat blijven maar ik ben er zeker van dat heel veel palestijnen nu gewoon iets hebben van, het is genoeg geweest laten gewoon terug in vrede leven en terug iets op bouwen wat nog van ons is. het is nutteloos om tegen een leger te gaan vechten dat jaarlijks 3 miljard dollar steun krijgt.

Nr.10 21 oktober 2012 18:48

1 Bijlage(n)
Didier Reynders op privébezoek in Israël. Zoveel interesse heeft deze liberale politicus voor de mensenrechten waaronder ook het respect voor andermans eigendom behoort, nochtans fundamentele liberale principes. Toch op papier. Zijn tranen over de Syriërs zijn dan ook van een gelijkaardig niveau.

bron
19 oktober 2012


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be