Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Forummer van de week (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=169)
-   -   Weever is de zevenenvijftigste forummer van de week (https://forum.politics.be/showthread.php?t=107666)

Weezer 17 juni 2008 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander (Bericht 3507177)
Wat vind je er van dat er geen enkele Zeeuws ploeg op hoog voetbalniveau speelt?

De enige Zeeuwse 'sportploeg' op hoog niveau zijn de biljarters van Ockenburg uit Goes. Maar om het ff bij voetbal te houden: erg spijtig ja. VC Vlissingen heeft het twee jaar mogen proberen, maar die gingen aan wanbeleid ten onder. Er moet toch voldoende draagvlak voor zijn. Als een eveneens perifere regio als Drenthe een profclub kan herbergen, kunnen wij het ook. De jeugdopleidingen van clubs als NAC en RBC Roosendaal zitten vol met Zeeuwse jongens en veel haken er af doordat ze tussen wal en schip vallen (niet goed of rijp genoeg voor het eerste elftal) en vanwege de reisafstand. Mocht je zulke jongens in eigen provincie weten te houden, kan het best wat worden. Ik zou er i.i.g best af en toe eens naar gaan kijken.

Weezer 17 juni 2008 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander (Bericht 3507180)
Mountainbike of racefiets?

Pfff, ben geen fietsliefhebber, hou meer van hardlopen. Maar goed, doe maar een racefiets, wegens gebrek aan bergen hier.

Weezer 17 juni 2008 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander (Bericht 3507183)
Zijn er dingen in je leven die je nu anders doet, vanwege kennis opgedaan op dit forum?

Visite komt binnen, vind je het goed dat ik deze vraag even 'parkeer'?

Weezer 17 juni 2008 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3507187)
Gelukkig stond die laatste zin daar, of ik wist het nog nie :mrgreen:

Wie mag er naast Nederland nog doorgaan van u (zelfde pool wel te verstaan)?

Ik heb Italië gepronostikeerd bij aanvang van het toernooi en daar hou ik me aan.

evilbu 17 juni 2008 20:03

Weezer, graag uw mening over de volgende stellingen :

- heel Nederland is calvinistisch/protestants ingesteld, ondanks het seculiere karakter

- Nederlanders hebben te weinig interesse in Vlaanderen

- Vlamingen moeten meer respect voor de eigen (standaard)taal opbrengen

-Nederland is veel angelsaksischer ingesteld, meer pro-israel en meer pro-vsa dan Vlaanderen

- Nederlanders eten niet lekker genoeg op oudejaarsavond (:-P)

Weezer 17 juni 2008 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 3507437)
Weezer, graag uw mening over de volgende stellingen :

- heel Nederland is calvinistisch/protestants ingesteld, ondanks het seculiere karakter

Brabant en Limburg zijn sowieso niet calvinistisch/protestants, net als bijvoorbeeld Twente en de regio rondom Haarlem. Het karakter van de Nederlandse staat is wellicht wat meer protestant en Nederland is natuurlijk ook eeuwenlang gevormd door de christelijke cultuur. Dat is niet op een generatie weg.

Citaat:

- Nederlanders hebben te weinig interesse in Vlaanderen
Ik merk in mijn omgeving dat die interesse toeneemt.

Citaat:

- Vlamingen moeten meer respect voor de eigen (standaard)taal opbrengen
Ten opzichte van verkavelingsvlaams of wat bedoel je? Vorige week zat ik even een kwartiertje te kijken naar die uitzending rondom koningin Fabiola. Toen waren er beelden van de bruiloft. Het accent van die commentator bevreemdde mij eerlijk gezegd wel, het leek (beetje overdreven gesteld) wel Hollands. Ik luister ook graag naar het keurige Nederlands van bijvoorbeeld Jan Becaus, het zou m.i. zonde zijn die norm los te laten.

Citaat:

-Nederland is veel angelsaksischer ingesteld, meer pro-israel en meer pro-vsa dan Vlaanderen
Angelsaksischer ingesteld? Economisch gezien bedoel je? De Nederlandse regering is wellicht wel meer pro-USA. Met de oorlog in Irak bijvoorbeeld namen Nederland en België (Vlaanderen heeft tot nader order geen eigen ministerie van Buitenlandse Zaken) wel tegengestelde standpunten in. Nederland is in het algemeen pro-Israël, België weet ik niet zo.

Citaat:

- Nederlanders eten niet lekker genoeg op oudejaarsavond (:-P)
Oudejaarsavond is een kutfeest.
Nuff said

Weezer 17 juni 2008 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander (Bericht 3507183)
Zijn er dingen in je leven die je nu anders doet, vanwege kennis opgedaan op dit forum?

Om eens iets te noemen: ik heb een hoop bijgeleerd rondom de communautaire kwestie en ben zo'n beetje beter op de hoogte van de Belgische politiek dan van de Nederlandse. Toen ik op kamers zat, ware er wat studiegenoten bij me thuis de dag dat de beruchte stemming rondom BHV live op tv was. Die snapten in eerste instantie al niet waarom ik dat wou zien en niet wegzapte. We hebben toen een heel gesprek gehad over de Vlaamse zaak en dergelijke (de betreffende mensen waren allemaal van boven de rivieren, Vlaanderen zei ze dus to-taal niets) en ik merk dat wanneer België weer eens in het nieuws kwam, dit interessante discussies aan de koffieautomaat opleverde. Een van die gasten studeert trouwens nu in Leuven, die jongen valt van de ene verbazing in de andere (komt uit een gereformeerd milieu op de Veluwe).

Burkide 18 juni 2008 06:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 3507775)
Oudejaarsavond is een kutfeest.
Nuff said

:cheer:

Wat denk je van de volgende stelling: Nederland moet meer aandacht voor de eigen (standaard)taal opbrengen?

(Ofte: Neejdujland moet meej aandacht fooj de aaichu (standaard)taal opbrengu :p)

duveltje382 18 juni 2008 13:28

Lat relatie,of huwelijk?

duveltje382 18 juni 2008 13:29

De zee,of Parijs?(drie dagen hé)

duveltje382 18 juni 2008 13:30

Koers of voetbal?

Weezer 18 juni 2008 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3507973)
:cheer:

Wat denk je van de volgende stelling: Nederland moet meer aandacht voor de eigen (standaard)taal opbrengen?

Mee eens. Ik erger me aan de verplatting van de uitspraak op tv en in het openbaar. Het nette Nederlands zoals bijvoorbeeld Boudewijn de Groot het praat moet de norm blijven vind ik. Overigens heb ik niks tegen dialect, maar dat terzijde.
Verder erger ik me kapot aan de zogenaamde msn-taal. Als ik bijvoorbeeld mijn nichtje van 14 op msn zie met een naam als NiEk je bEn me sGatjuH, duSHis 4eVah! zit ik echt met gekrulde tenen achter het scherm. Er zijn echt heel veel jongeren die amper normaal Nederlands kunnen schrijven. Je wil niet weten wat ik af en toe voor proefwerken terugkreeg (schoolstages).

Citaat:

(Ofte: Neejdujland moet meej aandacht fooj de aaichu (standaard)taal opbrengu :p)
:rofl:

Weezer 18 juni 2008 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3508679)
Lat relatie,of huwelijk?

Nogmaals, ben een beetje conservatief in die dingen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3508683)
Koers of voetbal?

Zie een pagina terug in mijn fvdw-sessie.

Weezer 18 juni 2008 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3508681)
De zee,of Parijs?(drie dagen hé)

Doe maar Parijs, da's al lang geleden, de zee heb ik hier om de hoek 8-)

roger verhiest 18 juni 2008 16:02

Voelt men zich in Nedeland op taalgebied bedreigd ? (Door het Frans, Engels, Duits,
Turks, Arabisch, Hebreeuws, Jiddisch ..)

Burkide 18 juni 2008 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 3508705)
Mee eens. Ik erger me aan de verplatting van de uitspraak op tv en in het openbaar. Het nette Nederlands zoals bijvoorbeeld Boudewijn de Groot het praat moet de norm blijven vind ik. Overigens heb ik niks tegen dialect, maar dat terzijde.
Verder erger ik me kapot aan de zogenaamde msn-taal. Als ik bijvoorbeeld mijn nichtje van 14 op msn zie met een naam als NiEk je bEn me sGatjuH, duSHis 4eVah! zit ik echt met gekrulde tenen achter het scherm. Er zijn echt heel veel jongeren die amper normaal Nederlands kunnen schrijven. Je wil niet weten wat ik af en toe voor proefwerken terugkreeg (schoolstages).

Troost je: in het Frans, met z'n relatief complexere spelling, is het nog erger gesteld ;-)

Maar euh... wat wou je nichtje daarmee zeggen? "Niek, je bent m'n schatje" en "for erver", maar dat daartussen kan ik niet meteen ontcijferen.

Met m'n eigen nichtje is het trouwens even erg gesteld.

Andere vraag: ik zie dat je theologie gestudeerd hebt. Mag ik aannemen dat je gelooft in (een of meerdere) goden? Zo ja, is dat louter "geloof" (of "vertrouwen", zou ons aller kardinaal Danneels zeggen), of is dat ook op basis van rationele overwegingen/onderbouwing.

Txiki 18 juni 2008 17:24

Hoe zegt een beer "nee"?

Pluche 18 juni 2008 17:27

Vind je ook als je naar 'Villa Poltica' ziet het belgisch en Vlaams parlement op een kleutertuin lijkt?

Pluche 18 juni 2008 17:27

Heb je huisdieren?

Pluche 18 juni 2008 17:28

Heb je ooit aan een bekend persoon een handtekening gevraagd?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be