Weezer |
17 juni 2008 22:21 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu
(Bericht 3507437)
Weezer, graag uw mening over de volgende stellingen :
- heel Nederland is calvinistisch/protestants ingesteld, ondanks het seculiere karakter
|
Brabant en Limburg zijn sowieso niet calvinistisch/protestants, net als bijvoorbeeld Twente en de regio rondom Haarlem. Het karakter van de Nederlandse staat is wellicht wat meer protestant en Nederland is natuurlijk ook eeuwenlang gevormd door de christelijke cultuur. Dat is niet op een generatie weg.
Citaat:
- Nederlanders hebben te weinig interesse in Vlaanderen
|
Ik merk in mijn omgeving dat die interesse toeneemt.
Citaat:
- Vlamingen moeten meer respect voor de eigen (standaard)taal opbrengen
|
Ten opzichte van verkavelingsvlaams of wat bedoel je? Vorige week zat ik even een kwartiertje te kijken naar die uitzending rondom koningin Fabiola. Toen waren er beelden van de bruiloft. Het accent van die commentator bevreemdde mij eerlijk gezegd wel, het leek (beetje overdreven gesteld) wel Hollands. Ik luister ook graag naar het keurige Nederlands van bijvoorbeeld Jan Becaus, het zou m.i. zonde zijn die norm los te laten.
Citaat:
-Nederland is veel angelsaksischer ingesteld, meer pro-israel en meer pro-vsa dan Vlaanderen
|
Angelsaksischer ingesteld? Economisch gezien bedoel je? De Nederlandse regering is wellicht wel meer pro-USA. Met de oorlog in Irak bijvoorbeeld namen Nederland en België (Vlaanderen heeft tot nader order geen eigen ministerie van Buitenlandse Zaken) wel tegengestelde standpunten in. Nederland is in het algemeen pro-Israël, België weet ik niet zo.
Citaat:
- Nederlanders eten niet lekker genoeg op oudejaarsavond (:-P)
|
Oudejaarsavond is een kutfeest.
Nuff said
|