Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
(Bericht 3985796)
Moet dat niet zijn "extrapoleren"? Je kan Brussel niet naar heel Vlaanderen polariseren, je kan wel Brussel tegenover Vlaanderen plaatsen en die standpunten polariseren. Of bedoelde je toch iets anders?
|
Dat bedoel ik ja.
Er zijn hier een pak mensen die niets anders doen dan de Walen te bekakken.
Niets anders doen dan opsommen, tot vervelens toe hoeveel geld er jaarlijk naar de Walen gaat (transfers).
Niets anders doen dan lullen over hoe Wallonië Vlaanderen wil "verfransen".
Er zijn er zelfs bij die geen rijbewijs hebben maar toch rustig altijd dezelfde onzin uitkramen. Je gaat me toch niet vertellen dat je zonder rijbewijs veel van Wallonië gaat gezien hebben ? Diezelfde persoon doet niets anders dan uitkramen dat we moeten streven naar een Groot-Holland. Daar bedank ik voor. Keeskoppen in Holland, Vlamingen in België.
Bekijk de zaken eens anders.
Bedenk eens dat Vlaanderen zich gelukkig mag prijzen dat ze over meer werkgelegenheid beschikt.
Dat Wallonië en zijn inwoners niet monsters zijn die Vlaanderen willen inpalmen.
Dat Walen best aimabele mensen zijn die wel tot dialoog bereidt zijn.
Eens wat meer samenhorigheidsgevoel etaleren, samen naar oplossingen zoeken voor problemen die zich niet alleen in ons land stellen, problemen die mondiaal zijn.
Oké, er is een geldstroom van Noord naar Zuid. Die geldstroom is voor die mensen geen Luxe, maar een Noodzaak.
Zijn wij Vlamingen dan zo zuur geworden, zo racistisch, zo éénzijdig, zo verwerpelijk ?
Als dat zo is, dan ben ik niet meer trots op het feit dat ik zelf een Vlaming ben. Deze vaststelling doet pijn.
Dank U.