![]() |
Citaat:
|
Citaat:
En worden tussen die partijen géén wederzijdse verwijten uitgewisseld betreffende de aanpak van 'de zaak'? |
Citaat:
|
De traditionele tegenstellingen tussen politiek links en rechts zijn gestaag aan het vervagen. Er zijn tegenwoordig conservatieve partijen, die op sommige punten heel sociaal zijn en er zijn partijen die progressief zijn en tegelijkertijd tegen de EU zijn en dus nationalistische of pragmatisch isolationistische standpunten verkondigen. De politieke lappendeken is zeer bont geworden.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
2. Limburgers en Antwerpenaren schelden mij (voorlopig) niet om de haverklap uit voor racist, fascist, nazi, .... en ze hebben er doorgaans geen enkel probleem mee dat ik liever Nederlands dan Frans praat. Ze delen ook een culturele erfenis met mij, en schamen zich daar niet voor. Bovendien beschikken ze niet over alarmbellen. Dat scheelt op het lawaai dat ze (kunnen) maken. 3. Ja, we hebben gezien hoe goed dat kon. 4. Denkt u dat nu echt? |
Citaat:
2. Die blokkeringsmechanismen bestaan niet in een eenheidsstaat 3. Het unitaire België werkte zeer goed, tot nationalisten en taalregionalisten er zich mee kwamen bemoeien 4. De Benelux was een voortrekker in het Europese integratieproces |
Goede post 207 :-D
|
Citaat:
Gezien de riante verkiezingsuitslagen van de unitaristenpartijtjes, zegge minder dan 1% van de stemmen, moeten we vaststellen dat zowat 99% van de kiezers “er zich mee bemoeien” door overduidelijk geen unitair België te wensen. Het zal u maar overkomen, nietwaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Zij werden overigens destijds evenmin ondervraagd over de wenselijkheid van België zelf. In een democratie drukt de bevolking haar wens nopens dergelijke zaken uit middels verkiezingen. Wij moeten vaststellen dat de unitaristenpartijtjes daarbij minder dan 1% van de stemmen halen. Ergo : zowat 99% van de kiezers wensen overduidelijk geen unitair België. Als verkiezingen voor u kennelijk niet tellen, waarom neemt uw partijtje er dan aan deel ? En zouden ze nog steeds niet tellen indien uw partijtje bijvoorbeeld zestig procent van de stemmen zou halen ? Uw slogans raken kant noch wal, mijne heren BWarrior. |
Citaat:
Om alle misverstanden uit de wereld te helpen: ik ben zeker niet 'rechts' (vele 'rechtsen' vinden mij wellicht een onuitstaanbare linkiewinkie pamperflikker annex moslimvriendje), maar zou toch nooit durven beweren dat 'links' niet ook 'besmet' is door 'bedrog', noch dat 'rechts' niet zou weten wat 'waarheid' is of er in een wijde boog omheen zou lopen. Overigens blijf ik erbij dat 'de Vlamingen' er maar beter mee kunnen ophouden zich door Belgique te laten ringeloren. Het is nu echt wel welletjes geweest. Het zou zeer mooi meegenomen zijn mochten 'ze' zich tegelijkertijd weten te bevrijden van NAVO, EU, Citibank, McDonalds, ... (de hele rimram, quoi). |
Citaat:
En in een onafh. Vl. zal het FDF alleszins niet meer zo onfatsoenlijk véél lakens uit te delen hebben. 2. Neen, dat klopt. Vandaar ook mìjn streven naar een onafh. Vl., als tussenstap op weg naar een eenheid der Nederlanden, zonder �*ndere blokkeringsmechanismen dan het BROV. 3. Gesteld dat het unitaire Belgique zo goed werkte: hoe verklaart u dan het succes van de 'nationalisten' en 'taalregionalisten'? 4. Dat is best mogelijk, maar dat doet hier niet terzake. Het ging over de speelruimte waarbinnen 'Vlaanderen' en 'Nederland' met elkaar confederale banden kunnen creëren, zonder daarom noodzakelijkerwijze ook Wallonië en Luxemburg op sleeptouw te (moeten) nemen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2) De eenheid der Nederlanden door de zuidelijke Nederlanden op te splitsen :roll: 3) Haalden hoogstens 20% in een unitaire staat 4) "Op sleeptouw". . . nationalisme is gewoon een vorm van racisme die zijn naam niet zegt. |
Citaat:
waar kan ik tekenen? |
Citaat:
2) Zie punt 1) 3) De vraag was: W�*�*r kwamen ze vandaan? Anders geformuleerd: Waaròm doken ze op? Nog anders geformuleerd: Wat drééf die mensen? 4) Dat geldt alleszins voor het anti-Vlaamse Belgicisme waarvan ik hier in de hoofdstad van het land regelmatig getuige 'mag' zijn. Vraag maar eens aan de heer Philippe 'plutôt arabe que flamand' Moureaux waarover ik het zou kunnen hebben. Gelukkig laten de 'arabes' zich steeds minder tegen 'les flamands' opjutten. Overigens zijn wat mij persoonlijk betreft zowel Walen als Luxemburgers, zowel Kaapverdiërs als Surinamers, zowel Afrikaners als Antillianen, zowel Schotten als Zigeuners, ... hierbij van harte uitgenodigd méé te werken aan het opbouwen van de Confederatie der Nederlanden. We kunnen er zelfs een andere naam voor bedenken, ik zal daar niet dood van gaan. Wat dacht je bijvoorbeeld van - om maar wat te zeggen - Zéér-Groot-Noordzee-Vlaanderen-Aan-De-Gouden-Delta? :lol: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be