![]() |
Vermits de nervositeit op het forum in verband met het BHV-circus de voorbije dagen hoogtij vierde, heb ik mij afzijdig gehouden. Ik weet immers dat elk welgemeend woord komende uit het buitenland (vooral vanuit Olland, weliswaar) tot afreageren van frustraties leidt, met erbij horende scheldpartijen.
Ik hoop evenwel dat u mij deze vraagjes zult toestaan : 1. Ik hoor in de videocommentaren dat diverse Belgische franstalige politiekers een eventuele stemming in het federaal parlement inzake de splitsing van BHV als “een staatsgreep” betitelen. Waarom gebeurt dit, vermits het in werkelijkheid om niets méér gaat dan een eenvoudige democratische stemming in het parlement bij daartoe door een Belgische wet voorziene meerderheid ? Waarom laten de journalisten van de Nederlandstalige pers deze eigenaardige omschrijving zonder meer voorbijgaan zonder de geïnterviewde op het hiervoor gestelde te wijzen ? 2. Er van uitgaand dat objectieve media zelf geen polarisatie van de berichtgeving dienen na te streven, waarom laten uw Vlaamse televisiezenders (voor zover ik dat uit de op het internet te ziene videofragmenten kan uitmaken) dan enerzijds Maingain aan het woord, maar anderzijds bijvoorbeeld niet volksvertegenwoordigers van het Vlaams Belang ? 3. Waarom laat een staatssysteem van zogenaamd parlementaire democratie toe dat aan een oplossing van een politiek probleem op een gegeven moment richting gegeven wordt door een onverkozen staatshoofd ? Dient dit onverkozen staatshoofd zich niet ten allen tijde te onthouden van deelname aan het politiek spel, en is het vanuit een oogpunt der democratie aanvaardbaar dat bedoeld onverkozen staatshoofd in de door hem gekozen opties in de kaart speelt van een welbepaalde bevolkingsgroep, en aldus partijdigheid aan de dag legt ? Mijn dank aan elkeen die mijn vraagjes op een zinnige manier wil beantwoorden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Regimecrisis ? Neen, geen regimecrisis. Wij zien nu omdat het BHV-spel op de spits gedreven wordt het werkelijke gezicht van het regime. Alle registers gaan open. De media liegen, ridiculariseren en minimaliseren. Zij maken deel uit van het regime. Zij doen aan politiek. Alles behalve echte democratie is toegelaten. Alle hens aan dek. Alle oude knarren en B+-professoren worden van stal gehaald. De belgische particratie geeft haar wingewest niet af. Vanavond liet mini-Croo zich vakkundige afmaken bij Phara. Een bleuke tegenover 3 politieke profs. Wat een ijdele overmoed. |
Citaat:
|
Citaat:
In Frankrijk hebt u ook het phenomeen van talkshows waar politiek ook aan bod komt : Ruquier heeft NOOIT FN-leden in zijn uitzending uitgenodigd! En als ze in andere talkshows uitgenodigd zijn, is dat zeer zeldzaam vergeleken met politici uit andere Franse partijen. |
14.116 mensen stemmen nee op de vraag " wilt u nieuwe verkiezingen ?" in het hln.be poll .
Te lui om zondag uit hun bed te komen ? Ik begin dat vlaamse boerenvolk beu te worden. Als je die reacties van die hasseltse mensen zag in Phara moest ik kotsen van hun mentaliteit . Of de VRT heeft weer mooi knip en plak werk geleverd . Alle vlaamse partijen willen bhv in het parlement maar dan komt dewael af dat het geen gewoonte is .Tegelijk besluiten die partijen dan weer om geen vergadering te doen . Ze willen het eenzijdig splitsen maar tegelijk willen ze onderhandelen . Nu bemoeit die Koning zich ermee en wss gaat die man zorgen voor 1 of andere wijze zodat Belgie het EU voorzitterschap ( is da nu zo belangrijk ? ) overleeft . Dan krijg je je verkiezingen in 2011 waar diezelfde partijen de meeste stemmen halen en het NVA wordt afgestraft omdat het hun schuld zal zijn . De Vlaamse boer weet niet beter en gelooft de slappe pers ( die overigens geen kritiek geeft zoals hallebarde al liet verstaan ) en dan belanden we weer in dat cirkeltje . Dan nog een zwakke Vlaams MP die je niet hoort ( het gaat over "zijn" Vlaanderen ) . De Vlamingen die mekaar zitten te bekampen en de Walen die duidelijk slimmer zijn . DAT zijn politiekers , die vlamingskes zijn een bende onnozelaars met geen verstand in hunne kop . Als Vlaams-Nationalist doet het pijn om het fiere Vlaanderen waarvoor onze voorouders hebben gestreden zo de afgrond in te zien sukkelen . |
Hallebarde, Belgische politiek gaan niet samen met verstand, inzicht en logica, het enige wat telt is het regime (en dus het geld) te behouden koste wat kost.
|
Citaat:
De erg schaarse televisiekijkster die ik ben kan niet akkoord gaan met wat u over Olivier Besancenot en bijvoorbeeld Marine Le Pen van het Front National zegt. Besancenot komt inderdaad wel eens aan bod (hij heeft meestal ook zinnige dingen te zeggen), maar het FN minstens evenzeer. Maar goed, dat heeft allemaal weinig te maken met (mijn vraag over) de media-situatie in België, nietwaar. |
Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/me...10200/1.765083 |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat de Vlamingen - zeer veralgemenend weliswaar - het inmiddels dermate gewoon zijn van onder één of andere knoet te leven, dat zij dit als "normaal" en zelfs aanvaardbaar zijn gaan beschouwen, en niet meer reageren zoals het van een bevolkingsgroep met enige fierheid kan verwacht worden. Des te meer dient derhalve de hoed afgenomen te worden voor degenen die zich niettemin en met passende gedrevenheid blijven inzetten voor het welzijn van Vlaanderen. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De Walen spreken over staatsgrepen, agressie, racisme & weet ik veel wat, de Vlaamse media doet of haar neus bloedt. Hoe is zoiets mogelijks? Damned if i knew. Citaat:
Vraag aan de mensen op straat of ze wakker liggen over BHV, de meesten zullen zeggen *NEE*, voor de mens in de straat maakt BHV dan ook geen bal uit, het splitsen van BHV maakt in wezen ook geen verschil, enkel bij verkiezingen, en *DAAR* zit het hem net... het is enkel & alleen belangrijk voor de werknemers van Wetstraat 16 & hun portemonnee, de burger moet maar zwegen & betalen. Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
En die twee fossielen Eyskens en Vande Lanotte probeerden Decroo dan nog woorden in de mond te leggen die hij totaal niet gezegd had. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be