Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Vlaanderen nog niet rijp voor onafhankelijkheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=150503)

Hollander 6 februari 2011 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5279952)
U speculeert wederom.

Niet netjes zouden de Ollanders zeggen.

De Ollanders uit Olland, Holland of uit Nederland?

Henri1 6 februari 2011 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5279964)
De Ollanders uit Olland, Holland of uit Nederland?

De hele reutemeteut. :cheer:

Hollander 6 februari 2011 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5279967)
De hele reutemeteut. :cheer:

:cheer: een grote gezellige familie :cheer:

hollande 6 februari 2011 15:43

hollandse grote gezellige familie

tschoon verdiep 6 februari 2011 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5279934)
Ge je dan ook de Rupelstreek opeisen voor Nederland, daar zit nogal wat klei?

Helaba, geen hollenders in mijn streek he, dat ze maar ten noorde van Antwerpen blijven.

Garry 6 februari 2011 16:46

Even ter opfrissing. Het ging hier niet over Holland, Nederland of gelijk hoe, het ging hier over;

Vlaanderen nog niet rijp voor onafhankelijkheid, wordt er door velen hier beweerd, en misschien moet ik mij daarbij aansluiten. Wanneer ge naar "Man bijt hond" kijkt, en je ziet wat voor halve gare men moeiteloos weet te vinden om te interviewen, denk je dat ze op een andere planeet bezig zijn. Eentje waar ze nog maar net het stenen tijdperk ontgroeid zijn.

Soms schept het wel het beeld dat al die achter boemerskonte gelegen gehuchten een en al instelling zijn voor achterlijke. Ik kan me levendig voorstellen hoe dat soort kwieten in een stemhokje staat te twijfelen wat ze nu met dat potlood moeten aanvangen.

Misschien zullen we nog een generatie moeten wachten alvorens ze daar weten waar Wallonië eigenlijk ligt en dat ook dat deel tot België behoort. Dan ze nog aan de weet brengen wat dat gebied ons kost en hoe ze daar op onze zak teren, en misschien dat het dan wel lukken zal.

Raymond.De.Koninck 6 februari 2011 16:54

Waarom zou Vlaanderen niet rijp genoeg zijn? Het gaat eigenlijk meer om hoe bereid de meeste partijen zijn.

Opzich is Belgie al een twee landen land dus ik zou niet snappen waarom Vlaanderen niet rijp genoeg is.

kizzy 6 februari 2011 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5279800)
Geografisch gezien is het zelfs andere grond dan Vlaanderen (klei als de rest van Zeeland en Holland, tegenover zand in VL)

Alsof wij hier in Vlaanderen geen kleigrond hebben. Van kortzichtigheid gesproken. Als we nu de landen al gaan indelen volgens grondsoort :crazyeye:

Hollander 6 februari 2011 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kizzy (Bericht 5280164)
Alsof wij hier in Vlaanderen geen kleigrond hebben. Van kortzichtigheid gesproken. Als we nu de landen al gaan indelen volgens grondsoort :crazyeye:

van jou had ik toch wel een andere reactie verwacht, gezien hoe kritisch je bent ten aanzien van expansionisme en annexatiedrang. Als een Belg oproept om een stuk Nederland te annexeren vind je dat kennelijk wél normaal.

Als twee maten twee gewichten kan dat tellen.

HomoErgaster 6 februari 2011 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kizzy (Bericht 5278517)
ze palmen in wat ze kunnen

Gemeentes zoals Baarle-hertog Voeren en Braschaat worden binnen kort dus opgeeist, of wat bedoel je hier mee?

kizzy 6 februari 2011 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5280203)
van jou had ik toch wel een andere reactie verwacht, gezien hoe kritisch je bent ten aanzien van expansionisme en annexatiedrang. Als een Belg oproept om een stuk Nederland te annexeren vind je dat kennelijk wél normaal.

Pardon???? 8O onderstaande posts al gelezen? Waar heb ik ooit nog maar gesuggereerd dat ik Zeeland bij Vlaanderen zou willen voegen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5278781)
Ben ik het niet met je eens. Persoonlijk vind ik dat Zeeuws-Vlaanderen onmiddelijk moet worden ingelijfd, zelfs al is Vlaanderen nog niet onafhankelijk.

Bij uitbreiding wil ik Frans-Vlaanderen en eventueel Nederlands Limburg er ook nog bij, maar dat zijn zaken die zelfs niet als "toekomstmuziek" kunnen omschreven worden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kizzy (Bericht 5279637)
Poekie spreekt voor zichzelf; ik hoor nergens zulke stemmen opgaan. Dat zou al net zo belachelijk zijn als Vlaanderen bij Nederland voegen.

poekieJ 6 februari 2011 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5280203)

Begrijp mij niet verkeerd he, als Vlaanderen iets mag annexeren mogen anderen dat ook he. Duitsland mag de Oostkantons hebben, Luxemburg mag de gelijknamige provincie annexeren, Frankrijk mag de rest van Wallonië inlijven en Polen Kaliningrad, daar heb ik geen enkel probleem mee.;-)

kizzy 6 februari 2011 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HomoErgaster (Bericht 5280216)
Gemeentes zoals Baarle-hertog Voeren en Braschaat worden binnen kort dus opgeeist, of wat bedoel je hier mee?

Is Brasschaat dat dan nog niet? ;-)

HomoErgaster 6 februari 2011 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kizzy (Bericht 5279647)
En dat is precies de reden waarom Nederland nooit Zeeuws-Vlaanderen uit handen zal geven, ook al roeren hier en daar de Zeeuwen zich in die richting.

Deze stelling verwerp ik als complete bullshit , tenzij je ze kan staven. Zoals de link naar wiki van zwartengeel aangeeft waren ze er fel tegen, en ik heb geen reden om aan te nemen dat dat verandert zou zijn.

HomoErgaster 6 februari 2011 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kizzy (Bericht 5280229)
Is Brasschaat dat dan nog niet? ;-)

je noemden "inpalmen wat ze kunnen" als negatieve eigenschap van de Nederlanders. dus het loutere feit dat ze hier komen wonen ervaar jij als een negatieve eigenschap?

ah neen wacht, ze plasten ook overal tegen he? ja, ik snap het nu, teritorium markeren --> inpalmen.

kizzy 6 februari 2011 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HomoErgaster (Bericht 5280235)
Deze stelling verwerp ik als complete bullshit , tenzij je ze kan staven. Zoals de link naar wiki van zwartengeel aangeeft waren ze er fel tegen, en ik heb geen reden om aan te nemen dat dat verandert zou zijn.

Hier en daar, zoals ik al zei. Enkele jaren geleden voor het eerst uit de mond van Zeeuwen gehoord dat ze zich eerder Vlaming voelden (mijn mond viel nogal open van verbazing, moet ik toegeven). Tussenin af en toe nog zulke berichten gehoord - van Zeeuwen.
Onlangs nog een Zeeuw horen zeggen dat hij best bij Vlaanderen zou willen aansluiten als het onafhankelijk zou worden.

Wat niet wil zeggen dat ik vind dat ze zich bij ons zouden moeten aansluiten of dat ik er op hoop. Noch dat ik denk dat die gedachte een overwicht zou hebben in Zeeland. Maar bij enkelingen leeft het blijkbaar. Wat mij betreft, is dat hun materie en bemoei ik me er niet mee. Zeeland is voor mij Nederland en de Zeeuwen zijn voor mij Nederlanders.

Hollander 6 februari 2011 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kizzy (Bericht 5280221)
Pardon???? 8O onderstaande posts al gelezen? Waar heb ik ooit nog maar gesuggereerd dat ik Zeeland bij Vlaanderen zou willen voegen?

Ok, die had ik gemist.

HomoErgaster 6 februari 2011 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kizzy (Bericht 5280248)
Hier en daar, zoals ik al zei. Enkele jaren geleden voor het eerst uit de mond van Zeeuwen gehoord dat ze zich eerder Vlaming voelden (mijn mond viel nogal open van verbazing, moet ik toegeven). Tussenin af en toe nog zulke berichten gehoord - van Zeeuwen.
Onlangs nog een Zeeuw horen zeggen dat hij best bij Vlaanderen zou willen aansluiten als het onafhankelijk zou worden.

Wat niet wil zeggen dat ik vind dat ze zich bij ons zouden moeten aansluiten of dat ik er op hoop. Noch dat ik denk dat die gedachte een overwicht zou hebben in Zeeland. Maar bij enkelingen leeft het blijkbaar. Wat mij betreft, is dat hun materie en bemoei ik me er niet mee. Zeeland is voor mij Nederland en de Zeeuwen zijn voor mij Nederlanders.

ok, dat enkelingen dat vinden kan ik inkomen. Maar zich Vlaming voelen is nog niet hetzelfde als zich Bij Belgieë willen aansluiten.

kizzy 6 februari 2011 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HomoErgaster (Bericht 5280244)
je noemden "inpalmen wat ze kunnen" als negatieve eigenschap van de Nederlanders. dus het loutere feit dat ze hier komen wonen ervaar jij als een negatieve eigenschap?

ah neen wacht, ze plasten ook overal tegen he? ja, ik snap het nu, teritorium markeren --> inpalmen.

Zeg dat aan de Brasschaatenaars die geen betaalbare woning meer kunnen vinden...

Wat het urineren betreft: goed gevonden HomoErgaster! Die ga ik zeker nog kunnen gebruiken.:clapping:

Hollander 6 februari 2011 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HomoErgaster (Bericht 5280253)
ok, dat enkelingen dat vinden kan ik inkomen. Maar zich Vlaming voelen is nog niet hetzelfde als zich Bij Belgieë willen aansluiten.

Net als Noord Frankrijk.

Overigens is Zeeland een 'founding father' van Nederland. Ze zullen we zo hun redenen hebben gehad. Het lijkt me heel sterk dat Zeeland liever bij Vlaanderen zou zitten dan bij Nederland.

Mijn voorkeur is liever alles samen, maar dat mag je hier niet te hard roepen als Ollander.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be