![]() |
Als Jan niet in staat is te werken, dan helpen we Jan.
Wat is het probleem? |
Citaat:
Misschien laten we Jan aan z'n lot over. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als de voordelen van een beslissing voor jouw en je kennissen voldoende groot zijn, en de nadelen vallen bij mensen die je van haar noch pluim kent, ergens ver achter de horizon - ja, dan is de kans groot dat die andere mensen gezien zijn. |
Citaat:
Ik zie ze elke dag staan bedelen bij het station alhier, jongeren die niet meer bij hun ouders of verwanten willen aankloppen en dan maar bij de sociale dienst aankloppen, en daar er achter komen dat de sociale dienst je drugsgebruik ook niet financiert. |
Citaat:
Als je het mij vraagt is solidariteit niet meer dan een overlevingsstrategie en wordt deze alleen beoefend wanneer men er nood aan heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jezus; moet ik sebiet ook nog 1+1 = 2 uitleggen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Solidariteit heeft namelijk grenzen en kan zeer wreed zijn tegenover derde. Solidatiteit is namelijk een bescherming van zwakkere dat binnen de kudde word gedeelt, maar is ook het beschermen van deze veiligheid tegen indringers die er misbruik van willen maken en die deze veiligheid voor eigen leden in gevaar brengen. Solidariteit is namelijk een vorm van zelfbescherming van de kudde. En deze bescherming en overlevingsvorm gaat binnen de natuur zelfs zo ver, dat een sterkere kudde en zwakkere kudde opjaagt en opofferd aan roofdieren om zichzelf te beschermen. |
Citaat:
|
Citaat:
Wiki: Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Bon; je kan mijn terminologie inderdaad overdreven noemen. Daar heb je een punt.
Het onderliggende, belangrijkere punt blijft: De SOC verloor aan macht door concurrentie. |
Citaat:
|
Citaat:
Een economie zonder financieel winstoogmerk en enkel gericht op wetenschappelijke vooruitgang en/of maatschappelijke vooruitgang is hetgeen waar wij naar toe kunnen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be