Distel |
23 december 2011 19:36 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique
(Bericht 5882568)
Wat doet de N-VA er aan ?
|
Het enige dat ze kunnen doen: oppositie voeren.
Citaat:
Dan moet je je schikken naar de meerderheid. Zeker als je de grootste fractie wordt. Gelijk welk anders argumenteren is pleiten voor totalitaire regimes.
|
Je moet je dan inderdaad schikken naar de meerderheid in termen van wie het beleid bepaalt, maar daarom niet in termen van wat je stemt.
Citaat:
Blijkbaar neem je er wel genoegen mee. Ik laat je dit zelf argumenteren:
|
Hadden ze de N-VA niet opzij geschoven, dan zaten we nu niet met een prutsersregering, maar ofwel met een deftige regering, ofwel geen regering. Ik neem er dus geen genoegen mee. Leg mij geen woorden in de mond.
Citaat:
Zij kunnen dit enkel doen bij gratie van de grootste fractie. Als N-VA dat laat begaan is dat hun verantwoordelijkheid. Als ze betere structurele maatregelen kunnen implementeren en hier ook een meerderheid voor vinden en dit nalaten dan is dat schuldig verzuim.
|
Bullshit. De politiek gezien vertaalt "grote fractie" zich slechts in "veel zetels". Een coalitie die meer zetels omvat is dus het equivalent van een grotere fractie. Zolang een grote fractie geen meerderheid heeft, en er een grotere fractie (i.c. de regering) een andere kant op wilt, dan is die laatste fractie daarvoor verantwoordelijk.
Hoe bedoel je, hoezo? Jij suggereert dat de N-VA mijn werkgever is. Kort van geheugen?
|