Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   De Belgische Unie: Enige BELGISCHE Partij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=17157)

Jan van den Berghe 4 juli 2004 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
13.151 om concreet te zijn... U mag ook gerust weten dat B.U.B. pas 2 jaar bestaat... En dit was trouwens (nogmaals) een stijging van 23%...

Die stijging is heel relatief. Immers, in de kiesomschrijvingen waar u voor de tweede keer opkwam, daalde het aantal stemmen (slechts met een uitzondering). U haalt enkel in totaal meer stemmen, doordat u in een aantal kiesomschrijvingen voor de eerste keer opkwam.

Jozef Ostyn 4 juli 2004 11:00

Citaat:

Ola, zitten er kapitalisten bij de LSP?

hahaha uw posts zijn nogal onzinnig... Stof tot nadenken?[/quote]

Dat u verstrikt geraakt in uw eigen tegenstrijdigheden kan ik ook niet helpen. Maar amusant is het wel.

tigerpants 4 juli 2004 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:

U kan u vertellen dat volgens decreten, alle politiek partijen die beneden de kiesdrempel scoren, en in alle kiesdistricten, welgeteld 1 minuut en 32 seconden zendtijd krijgen bij de openbare omroep!!! B.U.B. kwam bij de laatste verkiezingen niet op in Namen en Luxemburg (of was het Luik en Luxemburg?), mar dus niet in alle districten. Daar wordt aan gewerkt, maar zelfs met die 1 minuut en 32 seconden sta je nauwelijks ergens... (al is het uiteraard beter dan niks). Hoeveel mensen bereik je op 1 min. 32? En dan is die 1m 32 waarschijnlijk niet in prime time... En om mensen van iets te overtuigen moet je herhalen... (Vraag gerust aan propaganda-meesters al Gobbels of zijn collega's bij VB).

1. De BUB krijgt dus wèl zendtijd bij de VRT, maar het is haar eigen schuld dat dit nog niet gebeurd is. Nochthans, gezien de (volgens Hans) populariteit van jullie ideologie en programma mag het toch geen probleem zijn om ook in die twee laatste provincies mensen te vinden om op de lijst te gaan staan? Desnoods doet u het zoals in de andere provincies, waar de BUB de mensen ook zo hard aanspreekt dat de opvolgers op de kieslijst dezelfde zijn als de effectieven, en dat we sommige familienamen meer dan eens zien terugkomen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel]2. De meeste reclamespots duren maar 30 sec. Jullie hebben dus recht op 3 reclamespots. Zelfstandige ondernemers moeten daar veel centen voor neertellen.[/quote]

Alleen jammer dat wij geen zelfstandige onderneming zijn...

[quote=Distel
3. Gek toch hoe men de Goebbels-theorie over het steeds herhalen van slogans en de koppeling met het Blok brobeert aan de man te brengen door... dat steeds te herhalen. :lol:

uhu... Als u steeds onjuist dinge blijft herhalen, blijf ik ook de juiste dingen herhalen...

Citaat:

Trouwens, "Vraag gerust aan propaganda-meesters al Gobbels of zijn collega's bij VB", dat hoort evengoed thuis in het rijtje "Zo is het , en al de rest is zever" en "Leer ermee te leven of neem een kalmeringspilletje"... :roll:

Oh nee! Dat is enkel een verweizing naar de theorie van Gobbels (of Goebbels, als u dat absoluut wilt). "De rest is zever!" zegt niks!

Distel 4 juli 2004 11:04

Citaat:

Citaat:

U ziet de term "separatistisch" duidelijk als een belediging...
Blijkbaar gaat u zelfs ontkennen dat nagenoeg alle andere partijen (behalve Groen!) voor een verdere opsplitsing zijn tussen Vlaanderen en Wallonië??? Dat is anders wel vrij duidelijk een feit! En hoe noemt men dat feit? SEPARATISME!!!

Wij zijn tegen separatisme, maar daarom hebben we toch helemaal geen afgunst t.o.v. die partijen...

Dus B Plus is separatistisch?

?

Distel 4 juli 2004 11:08

Citaat:

Gelukkig voor u. Een failissement is nooit leuk.

Citaat:

Citaat:

3. Gek toch hoe men de Goebbels-theorie over het steeds herhalen van slogans en de koppeling met het Blok brobeert aan de man te brengen door... dat steeds te herhalen. :lol:

uhu... Als u steeds onjuist dinge blijft herhalen, blijf ik ook de juiste dingen herhalen...
:lol: Vooral blijven herhalen. Misschien overtuigt u uzelf nog wel eens.

Citaat:

Citaat:

Trouwens, "Vraag gerust aan propaganda-meesters al Gobbels of zijn collega's bij VB", dat hoort evengoed thuis in het rijtje "Zo is het , en al de rest is zever" en "Leer ermee te leven of neem een kalmeringspilletje"... :roll:

Oh nee! Dat is enkel een verweizing naar de theorie van Gobbels (of Goebbels, als u dat absoluut wilt). "De rest is zever!" zegt niks!
Een idiote link tussen het Blok en een nazi zegt ook niks.

Jan van den Berghe 4 juli 2004 11:28

Citaat:

Citaat:

Dus B Plus is separatistisch?

?

O, de vraag is al meermaals gesteld, maar dan worden de Bubbels plotseling doof.

Spelev 4 juli 2004 12:07

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Ken uw spelling zou ik zo zeggen: "Goebbels". Fijn dat u iets heeft bijgeleerd vandaag.

Bent u wel een echte Vlaming? In het Nederlands wordt deze naam wel eens ver-Nederlandst naar Gobbels...

En fier 8)

tigerpants 4 juli 2004 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Citaat:

Ik weet niet hoe dat bij LSP zit, maar ik veronderstel dat er bij hun één, of een paar, geldbommen zitte waardoor het mogelijk is om die propagande te betalen.

Ola, zitten er kapitalisten bij de LSP?[/quote]

Dat maakt u ervan...

tigerpants 4 juli 2004 12:28

Citaat:

Citaat:

En de Bubbels zouden maar al te graag die theorie zelf toepassen: ze willen immers het unitaire gedachtegoed weer in de hoofden van de mensen rammen, mensen die er juist helemaal niet van willen weten.

Gisteren stonden in het Belang van Limburg en de Morgen nog een paar artikels, waarin dit onderzocht werd...

Bij Nederlandstalige Brusselaars voelt bijna 70% zich goed als BELG!!
Limburgers voelen zich in 35% van de gevallen vooral Belg, ook 35% Limburger, slechts 13% voelt zich Vlaming.

Gezien op Vlaams niveau, voelen 57% van de mensen zich Belg, 27% Vlamingen en slechts 2% provinciaal...

Blijkbaar voelen nog steeds de meeste Vlamingen zich Belg...

tigerpants 4 juli 2004 12:33

Citaat:

Citaat:

Als een bedrijf zijn product weet te verkopen aan 13.151 kan je niet bepaald van een failissement spreken... Maar dit is zowieso een domme vergelijking... En doet niet terzake

Citaat:

Citaat:

Ik ben al lang overtuigd, maak u daar alvast geen zorgen over... Doet tevens eveneens niet terzake...

Citaat:

Citaat:

Die link maak jij!! Het is algemeen geweten dat het VB erg sterk is in propaganda! En Go(e)bbels was dat ook... Over de gelijkenissen tussen de twee heb ik het niet gehad, dus dat verzin je zelf...

tigerpants 4 juli 2004 12:36

Citaat:

Citaat:

?

O, de vraag is al meermaals gesteld, maar dan worden de Bubbels plotseling doof.

B Plus is zeker niet separatistisch... Hoe u daarbij komt weet ik niet...

Distel 4 juli 2004 12:40

Citaat:

Citaat:

En de Bubbels zouden maar al te graag die theorie zelf toepassen: ze willen immers het unitaire gedachtegoed weer in de hoofden van de mensen rammen, mensen die er juist helemaal niet van willen weten.

Gisteren stonden in het Belang van Limburg en de Morgen nog een paar artikels, waarin dit onderzocht werd...

Limburgers voelen zich in 35% van de gevallen vooral Belg, ook 35% Limburger, slechts 13% voelt zich Vlaming.

Gezien op Vlaams niveau, voelen 57% van de mensen zich Belg, 27% Vlamingen en slechts 2% provinciaal...

We hebben al andere studies gezien die andere dingen "bewijzen" (o.a. een nipte meerderheid voor meer bevoegdheden voor de deelregio's, aldus de GVA). Hopelijk klampt u zich dus niet te hard vast aan dergelijke statistieken, want ze zeggen eigenlijk helemaal niets.

Distel 4 juli 2004 12:40

Citaat:

Citaat:

Als een bedrijf zijn product weet te verkopen aan 13.151 kan je niet bepaald van een failissement spreken... Maar dit is zowieso een domme vergelijking... En doet niet terzake

Citaat:

Ik ben al lang overtuigd, maak u daar alvast geen zorgen over... Doet tevens eveneens niet terzake...

Citaat:

Die link maak jij!! Het is algemeen geweten dat het VB erg sterk is in propaganda! En Go(e)bbels was dat ook... Over de gelijkenissen tussen de twee heb ik het niet gehad, dus dat verzin je zelf...

U zei nochthans duidelijk: "Vraag gerust aan propaganda-meesters al Gobbels of zijn collega's bij VB".

We kunnen heus wel tussen de regels lezen, hoor. :roll:

tigerpants 4 juli 2004 12:46

Citaat:

Citaat:

We hebben al andere studies gezien die andere dingen "bewijzen" (o.a. een nipte meerderheid voor meer bevoegdheden voor de deelregio's, aldus de GVA). Hopelijk klampt u zich dus niet te hard vast aan dergelijke statistieken, want ze zeggen eigenlijk helemaal niets.

Ok; ben ik het mee eens... Maar dan kan u ook niet het tegendeel beweren... Wat u anders ook wel doet...

Distel 4 juli 2004 12:51

Citaat:

Citaat:

B Plus ijvert naar een België met de nodige bevoegdheden voor de deelregio's. Ze staan allerminst afkerig tegen decentralisatie. Enkele pagina's terug zei u nog dat een verdere splitsing gelijk staat aan separatisme. Ik zie niet hoe u kan decentraliseren zonder verder te splitsen.

Jan van den Berghe 4 juli 2004 12:53

Citaat:

O? U weet het niet? U moet dan toch dringend eens gaan praten met uw doorluchtige voorzitter. Immers, hij beweert dat alle Vlaamse partijen separatistisch zijn. Welnu, enkele daarvan zijn nog steeds federalistisch (in het bijzonder de SP.a). Een federalistische partij is volgens uw doorluchtige voorzitter voor het leven separatistisch.

Bplus is federalistisch, dus ook separatistisch.

Aldus uw eigen voorzitter.

Distel 4 juli 2004 12:57

Citaat:

Citaat:

Ok; ben ik het mee eens... Maar dan kan u ook niet het tegendeel beweren... Wat u anders ook wel doet...

De partijen die voorstander zijn van meer bevoegdheden voor de deelregio's (separatisme, confederalisme, ...) zijn in stemmenaantal veruit in de meerderheid. U zegt bovendien zelf dat u heel wat mensen kent die niet op de BUB stemmen omdat ze dat een verloren stem vinden (omwille van de kiesdrempel). Bovendien is er voor 13 juni opvallend veel gesproken over het splitsen van bevoegdheden en over de transfers, en heeft de kiezer de partijen in kwestie toch nog beloond met (moesten ze samenwerken) een meerderheid. We kunnen dus allerminst stellen dat het unitarisme hoog op de prioriteitenlijst van de doorsnee burger staat.

tigerpants 4 juli 2004 13:02

Citaat:

Citaat:

B Plus ijvert naar een België met de nodige bevoegdheden voor de deelregio's. Ze staan allerminst afkerig tegen decentralisatie. Enkele pagina's terug zei u nog dat een verdere splitsing gelijk staat aan separatisme. Ik zie niet hoe u kan decentraliseren zonder verder te splitsen.

Ik citeer:

"B-Plus, Beweging voor een federaal en vernieuwd België"

"Deze basisbeginselen worden door B Plus nu al gedurende 5 jaar toegepast op de Belgische samenleving. Zij werden vertaald in een strijd voor het behoud van België als federale staat. Deze strijd is nodig, want sinds 1970 werd de Belgische democratie gemiddeld één keer om de 6 jaar telkens weer een beetje verder afgebroken. Hierbij is er één constante, namelijk dat de banden tussen Vlamingen, Franstaligen, Brusselaars en Duitstalige Belgen, elke keer losser worden gemaakt. B Plus trekt niet alle hervormingen in twijfel, maar betreurt in eerste instantie de wijze waarop zij werden doorgevoerd. Niet één enkele keer werd de vraag gesteld wat de bevolking van België hiervan vond. Nooit werd de mening van de burger gevraagd. B Plus is er nochtans van overtuigd dat Vlamingen, Walen, Brusselaars en Duitstalige Belgen zich nog steeds één voelen en met elkaar willen blijven samenleven. Via invloedrijke leden, en met behulp van zoveel mogelijk burgers, wil B Plus de beleidsmakers tot ditzelfde inzicht brengen.

B Plus is niet tegen Vlaanderen en trekt het nut, noch de noodzaak van de Vlaamse Beweging in twijfel. De Vlaamse Beweging was absoluut nodig om de Nederlandstalige Belgen van discriminatie door Franssprekende elites en bewindsvoerders te behoeden. Maar de strijd van de Vlaamse Beweging is gestreden. De vertegenwoordigers van de Vlaamse Beweging die vandaag confederalisme en/of separatisme eisen, zijn ontspoorde uitlopers van een gerechtvaardigde, sociale (taal-)strijd die ooit een breed draagvlak bij de bevolking had. Dat dit draagvlak vandaag is weggevallen, mag duidelijk zijn."

Klinkt mij niet erg separatistisch...

Jan van den Berghe 4 juli 2004 13:05

Citaat:

Klinkt mij niet erg separatistisch...

Uw doorluchtige leider en voorzitter voor het leven, Han I de Grote, heeft op dit forum al vele malen gesteld dat federalisme in ons land hetzelfde is als separatisme. Aan u om uw voorzitter hierover aan te spreken.

Distel 4 juli 2004 13:05

Ik citeer ook:

"De macht dicht bij de burger

De burger moet als kiezer op alle niveaus greep krijgen op het beleid. Het gaat om democratie, niet in de eerste plaats om nabijheid. Confederale elementen, o.a. op het gebied van de partijstructuren, brengen een democratisch deficit teweeg en vergroten de kloof tussen burger en politiek. Een hervorming van het kiesstelsel kan bijdragen tot het hertellen van het vertrouwen bij de kiezers. Ze kan erop gericht zijn de federalisering van de politieke partijen in de hand te werken en genoemd deficit op te heffen. Deze hervorming kan ook bijdragen tot het herstel van de dialoog tussen Nederlands- en Franstaligen. Het kiessysteem moet, zeker op Bussels niveau, de mogelijkheid geven tweetalige kieslijsten in te dienen. De hervorming moet het referendum mogelijk maken. Decentralisering federalisme verfijnt en verrijkt de democratie. Federalisme en het beginsel van subsidiariteit beperken zich niet tot de relatie tussen staat en deelgebieden. Naar boven wordt het federale niveau verlengd naar de Europese Unie, naar onder naar de gemeenten en provincies. De autonomie van elk niveau dient door de grondwet, basiswetten en Europese Verdragen gewaarborgd te worden. Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en Brussel, hoofdstad van België en Europa, hebben als ontmoetingsplaats tussen de twee grootste Gemeenschappen van ons land, een belangrijke rol te vervullen. Deze ontmoeting dient te geschieden in een geest van wederzijdse hoffelijkheid."

Decentralisatie dus. En hoe doet u dat zonder te splitsen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be