![]() |
Citaat:
|
Citaat:
hahaha uw posts zijn nogal onzinnig... Stof tot nadenken?[/quote] Dat u verstrikt geraakt in uw eigen tegenstrijdigheden kan ik ook niet helpen. Maar amusant is het wel. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat maakt u ervan... |
Citaat:
Gisteren stonden in het Belang van Limburg en de Morgen nog een paar artikels, waarin dit onderzocht werd... Bij Nederlandstalige Brusselaars voelt bijna 70% zich goed als BELG!! Limburgers voelen zich in 35% van de gevallen vooral Belg, ook 35% Limburger, slechts 13% voelt zich Vlaming. Gezien op Vlaams niveau, voelen 57% van de mensen zich Belg, 27% Vlamingen en slechts 2% provinciaal... Blijkbaar voelen nog steeds de meeste Vlamingen zich Belg... |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
B Plus is zeker niet separatistisch... Hoe u daarbij komt weet ik niet... |
Citaat:
|
Citaat:
We kunnen heus wel tussen de regels lezen, hoor. :roll: |
Citaat:
Ok; ben ik het mee eens... Maar dan kan u ook niet het tegendeel beweren... Wat u anders ook wel doet... |
Citaat:
|
Citaat:
Bplus is federalistisch, dus ook separatistisch. Aldus uw eigen voorzitter. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik citeer: "B-Plus, Beweging voor een federaal en vernieuwd België" "Deze basisbeginselen worden door B Plus nu al gedurende 5 jaar toegepast op de Belgische samenleving. Zij werden vertaald in een strijd voor het behoud van België als federale staat. Deze strijd is nodig, want sinds 1970 werd de Belgische democratie gemiddeld één keer om de 6 jaar telkens weer een beetje verder afgebroken. Hierbij is er één constante, namelijk dat de banden tussen Vlamingen, Franstaligen, Brusselaars en Duitstalige Belgen, elke keer losser worden gemaakt. B Plus trekt niet alle hervormingen in twijfel, maar betreurt in eerste instantie de wijze waarop zij werden doorgevoerd. Niet één enkele keer werd de vraag gesteld wat de bevolking van België hiervan vond. Nooit werd de mening van de burger gevraagd. B Plus is er nochtans van overtuigd dat Vlamingen, Walen, Brusselaars en Duitstalige Belgen zich nog steeds één voelen en met elkaar willen blijven samenleven. Via invloedrijke leden, en met behulp van zoveel mogelijk burgers, wil B Plus de beleidsmakers tot ditzelfde inzicht brengen. B Plus is niet tegen Vlaanderen en trekt het nut, noch de noodzaak van de Vlaamse Beweging in twijfel. De Vlaamse Beweging was absoluut nodig om de Nederlandstalige Belgen van discriminatie door Franssprekende elites en bewindsvoerders te behoeden. Maar de strijd van de Vlaamse Beweging is gestreden. De vertegenwoordigers van de Vlaamse Beweging die vandaag confederalisme en/of separatisme eisen, zijn ontspoorde uitlopers van een gerechtvaardigde, sociale (taal-)strijd die ooit een breed draagvlak bij de bevolking had. Dat dit draagvlak vandaag is weggevallen, mag duidelijk zijn." Klinkt mij niet erg separatistisch... |
Citaat:
|
Ik citeer ook:
"De macht dicht bij de burger De burger moet als kiezer op alle niveaus greep krijgen op het beleid. Het gaat om democratie, niet in de eerste plaats om nabijheid. Confederale elementen, o.a. op het gebied van de partijstructuren, brengen een democratisch deficit teweeg en vergroten de kloof tussen burger en politiek. Een hervorming van het kiesstelsel kan bijdragen tot het hertellen van het vertrouwen bij de kiezers. Ze kan erop gericht zijn de federalisering van de politieke partijen in de hand te werken en genoemd deficit op te heffen. Deze hervorming kan ook bijdragen tot het herstel van de dialoog tussen Nederlands- en Franstaligen. Het kiessysteem moet, zeker op Bussels niveau, de mogelijkheid geven tweetalige kieslijsten in te dienen. De hervorming moet het referendum mogelijk maken. Decentralisering federalisme verfijnt en verrijkt de democratie. Federalisme en het beginsel van subsidiariteit beperken zich niet tot de relatie tussen staat en deelgebieden. Naar boven wordt het federale niveau verlengd naar de Europese Unie, naar onder naar de gemeenten en provincies. De autonomie van elk niveau dient door de grondwet, basiswetten en Europese Verdragen gewaarborgd te worden. Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en Brussel, hoofdstad van België en Europa, hebben als ontmoetingsplaats tussen de twee grootste Gemeenschappen van ons land, een belangrijke rol te vervullen. Deze ontmoeting dient te geschieden in een geest van wederzijdse hoffelijkheid." Decentralisatie dus. En hoe doet u dat zonder te splitsen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be