Tafelpoot |
24 juli 2012 07:49 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
(Bericht 6238570)
Eigenlijk overtuigt me dit juist niet, omdat bepaalde gewassen nu eenmaal voor de mens niet geschikt zijn. Wel voor dieren. Daarnaast gebruiken wij, mensen, nog talrijke andere producten die allemaal het nodige vragen aan grond- en waterverbruik. Gaan we op basis van dat principe die voortaan ook verbannen?
|
Aangezien ik helemaal niet van zin ben om u te overtuigen, en u blijkbaar toch uw mening al gevormd heb zou ik volgens uw eerdere reacties mij best onthouden van op u te antwoorden. Gelukkig voor u ken ik nog wel een elementair beleefdheidsniveau.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Waarom zou ik op uw vragen ingaan als u al op voorhand te kennen geef hierover negatief te denken? Wat heeft het voor zin parels voor de zwijnen te gooien zoals het evangelie al aangeeft?
|
Wel gewoon nog even melden dat de gewassen die voor veevoeders gebruikt worden als grondstof identiek zijn aan diegene die voor andere voedingsmiddelen gebruikt worden. Als u dan toch van mening bent (geloof) dat bijvoorbeeld soja (de grootste ingevoerde veevoedergrondstof) niet voor menselijk gebruik geschikt is, dan zou ik vooral van Chinees eten, Indisch eten, eigenlijk bijna de volledige Aziatische keuken, Geprepareerde Hamburgers uit een supermarkt, Chili's, voorgeprepareerde spaghettisuazen, veel plantaardige olie's en buoillons(TVP's en HVP's), enz... wegblijven. Meer nog, de Soja die als vleesvervangers worden verwerkt zoals tofu, ed. bevatten veel minder schadelijke stoffen dan de varianten van bovenstaand lijstje. Voor verder onderzoek als u zich geroepen voelt: http://www.soja-allergie.info/pagina4.html daar vindt u een lijst van alle mogelijke benamingen van soja-voedselcomponenten, U zal merken dat veel van de producten vandaag één van die zaken op hun etiket hebben staan.
Zelfde oefening kan gemaakt worden voor Maïs (veelgebruikt veevoeder), erwten (idem), enz... Er zijn natuurlijk ook klavers, ed. die niet geschikt zijn voor menselijke consumptie maar wel geproduceerd wordt als ruwvoeder:
1. die worden ook nooit verwerkt in vleesvervangers (Er is een sterke controle op vleesvervangers omdat die nog als redelijk exotisch beschouwd worden)
2. Die ruwvoeders worden meestal bij melkvee gebruikt omdat de vleesrunderen daar niet genoeg proteïnen uithalen.
Uiteindelijk is de beste manier om vlees te vervangen veel verschillende bonen eten bij de maaltijd en als tussensnacks noten (allerhande). Jammer genoeg worden noten kunstmatig duur gehouden om als luxeproduct verkocht te kunnen worden.
|