Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   "wat heeft de n-va al gerealiseerd ? Niks, rien " (https://forum.politics.be/showthread.php?t=179739)

ViveLaBelgique 24 november 2012 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6430211)
NVA heeft Di Rupo geen premier gemaakt maar het was wel een godsgeschenk om te bewijzen dat België voor Vlaanderen geen bestaansreden meer heeft.

Nu weten we wie de hogere instanties zijn waar N-VA zich sidderend en bevend naar schikt.

ViveLaBelgique 24 november 2012 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' (Bericht 6430226)
Als de Vlaamse traditionele partijen niet voor de postjes, maar voor Vlaanderen waren gegaan, was Di Rupo in lichtjaren geen premier geworden. De traditionele partijen hebben er anders over beslist.

De "traditionele" partijen zeggen stuk voor stuk dat ze met weinig enthousiasme in de federale regering zitten.

Gwylan 24 november 2012 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6430299)
De "traditionele" partijen zeggen stuk voor stuk dat ze met weinig enthousiasme in de federale regering zitten.

De euforie omdat zij er in geslaagd waren om de N-VA uiteindelijk aan de kant te zetten is inderdaad inmiddels verdwenen, vermits ze nu ook zelf – althans sommigen onder hen – beginnen te begrijpen dat het een enorme stommiteit was.

Enkelen snappen zelfs al dat hun partijtjes bij de eerstvolgende verkiezingen tot schroot zullen herleid worden, en dat zij dan – zoals in Antwerpen – braafjes aan het handje van de N-VA zullen mogen lopen willen ze nog een paar postjes in de wacht kunnen slepen.

Schelfie 24 november 2012 14:59

Toen ik trouwens di Rupo dat zei over de N-va, moest ik eigenlijk direct aan dit denken:

http://www.youtube.com/watch?v=Qc7HmhrgTuQ

Jakko 24 november 2012 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6430332)
Toen ik trouwens di Rupo dat zei over de N-va, moest ik eigenlijk direct aan dit denken:

Mijn gedachten gaan in de eerste plaats uit naar die kwiet van "le modele fédéral est �* la fin de son latin" en nu als een zot staat te applaudiseren omdat hij in deze PS-regering mag zetelen. Rare snuiters bij de CD&V.

Gwylan 24 november 2012 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6430332)

Het is ongetwijfeld al te ondeugend, maar vermits u Monty Python aanhaalt : als ik Di Rupo in uw Belgische nieuwsfilmpjes zie en hoor doet het mij aan dit denken :

http://www.youtube.com/watch?v=19fcN...eature=related

Nu ja, gezien de welbekende zin voor humor van de belgicisten, mijnheer Raf incluis, zullen ze er ook wel kunnen mee lachen, denk ik.

fcal 24 november 2012 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 6429764)
²

Hoewel ik geenszints akkoord ben met de huidige besparingsmaatregelen en zelfs vind dat enkele daarvan quasi onmiddellijk teruggedraaid zouden moeten worden.

Vooral de als besparingsmaatregels voorgstelde belastingverhogingen kunnen inderdaad best onmiddellijk afgevoerd worden en vervangen door uitgavenbeperkingen bij de overheid. Meer geld bij elke burger, minder geld bij elke politicus en zijn of haar suite.

Hypochonder 24 november 2012 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mister Hyde (Bericht 6430399)
Is er nu écht geen éne enkele goede politicus in België & Wallonië ?

Er is een spreekwoord dat zegt "het volk krijgt de leiders dat het verdient."

andev 24 november 2012 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6429513)
BDW is er op federaal niveau onderuit gemuisd. Ik ben blij voor jou dat jij zoveel vertrouwen hebt in onze federale regering.

Neen, hij is er niet van onder gemuisd...
Hij heeft gewoon geweigerd het franstalig spelletje mee te spelen, zoals de andere "democratische" partijen die dat al decennia gewoon zijn!
De NVA krijgt wellicht binnenkort de kans om te bewijzen dat het in la Belgique niet enkel de franstaligen zijn die de dienst uitmaken! De paniek meteen na de verkiezingen toen de score van de NVA bekend geraakte was aandoenlijk! De nodige conclusies trekken was simpel...
En wat de Vlamingen vinden van het regeringswerk van Di Rupo scheert precies ook geen hoge toppen! Een hoop gerommel dat weinig of geen zoden aan de dijk brengt want ze kunnen meteen beginnen denken hoe ze de miljarden van de volgende jaren bij elkaar gaan toveren.
Proberen hun zootje over de verkiezingen van 2014 te tillen zeker?

Schelfie 24 november 2012 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 6430409)
Het is ongetwijfeld al te ondeugend, maar vermits u Monty Python aanhaalt : als ik Di Rupo in uw Belgische nieuwsfilmpjes zie en hoor doet het mij aan dit denken :

http://www.youtube.com/watch?v=19fcN...eature=related

Nu ja, gezien de welbekende zin voor humor van de belgicisten, mijnheer Raf incluis, zullen ze er ook wel kunnen mee lachen, denk ik.

Die kende ik zelfs nog niet. Was wel lachen. :D

andev 24 november 2012 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 6429740)
Inderdaad, want dan moeten we kiezen: voor of tegen de austeriteit. Laat ons hopen, voor het welzijn van onze kinderen en van hun kinderen, dat de austeriteitswaanzin het onderspit delft. :|

Dat zullen de franstaligen, uit jarenlange gewoonte, ook wel hopen...
Tot we helemaal op Griekenland lijken!
Het welzijn van onze kinderen loopt inderdaad gevaar als we kijken naar het duivenkot voor al de wereldmiserie die hier aanspoelt. En daarop aansluitend al het belastingsgeld dat over de balk gegooid wordt in die bodemloze en steeds groter wordende put...

andev 24 november 2012 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6429859)
Ik wil gerust proberen je parlé te begrijpen maar leg eerst eens uit wat een "belgicistisch circus" is. Je zal beter begrepen worden als je jouw vocabulaire beperkt tot woorden die in een woordenboek staan.

Iets zegt me dat je maar al te goed begrijpt waar het over gaat...
Maar je bent blijkbaar "geprogrammeerd" om het tegenovergestelde van de feiten te blijven zien.

Shadowke 24 november 2012 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 6430462)
Maar je bent blijkbaar "geprogrammeerd" om het tegenovergestelde van de feiten te blijven zien.

en weer te geven ...

peter1962 24 november 2012 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 6429979)
Hahahahaha,al er eens aan gedacht dat voor u nét hetzelfde geldt zelfverklaarde rijkaard....:lol::lol:

Jomme,jomme,ze vliegen weer laag door de bomen...8-)

Het is weer dolle pret in het rust & verzorgingstehuis. Dolle pret tot de verpleegster om 19 u langskomt met het dagelijkse slaappilletje.

ViveLaBelgique 24 november 2012 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 6430315)
De euforie omdat zij er in geslaagd waren om de N-VA uiteindelijk aan de kant te zetten is inderdaad inmiddels verdwenen, vermits ze nu ook zelf – althans sommigen onder hen – beginnen te begrijpen dat het een enorme stommiteit was.

Enkelen snappen zelfs al dat hun partijtjes bij de eerstvolgende verkiezingen tot schroot zullen herleid worden, en dat zij dan – zoals in Antwerpen – braafjes aan het handje van de N-VA zullen mogen lopen willen ze nog een paar postjes in de wacht kunnen slepen.

Daar is nooit euforie geweest in deze federale regering, ook niet toen te betreuren viel dat N-VA zich uit de coalitiegesprekken manoeuvreerde.

ViveLaBelgique 24 november 2012 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 6430462)

Ik besef maar al te goed dat dit vakbondsdenken is. Zoals de vakbond praat over "de rijken", "het patronaat", en "de bazen" spreken ze hier over het "Belgicistisch circus".

peter1962 24 november 2012 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' (Bericht 6430226)
Als de Vlaamse traditionele partijen niet voor de postjes, maar voor Vlaanderen waren gegaan, was Di Rupo in lichtjaren geen premier geworden. De traditionele partijen hebben er anders over beslist.

Als BDW in 2010 duidelijk gemaakt had dat hij als grootste winnaar van de verkiezingen het initiatiefrecht opeiste, dan had de geschiedenis anders zijn kunnen verlopen. In Vollezele zelf zeggen dat federaal meeregeren genetisch erg moeilijk ligt bij de traditionele achterban van de n-va was een stommiteit van galactisch niveau. Dan nog hopen dat je door een uitputtingsslag je eigen boodschappenlijstje voor de volle % gaat kunnen realiseren door te dreigen van niet mee te spelen is simpelweg dom, politiek achterlijk en een bewijs dat men de politieke besluitvorming niet enkel niet begrijpt maa ook niet in staat is dit wel te doen. Samengevat : amateurisme.
De kingmaker van di rupo is BDW, omdat die laatste schrik had om uit te moeten leggen aan zijn plus-65 jarige kernleden die nog meevolgden vanuit de volksunie dat Di Rupo nu eenmaal de grootste politieke familie van belgie vertegenwoordigt en dus traditioneel initiatiefrecht heeft.
Hij was maar wat blij dat hij geen belgisch compromis moest gaan verdedigen bij zijn achterban want dan zou hij noooooit een verkiezingsoverwinnning hebben kunnen behalen in antwerpen in 2012.

ViveLaBelgique 24 november 2012 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 6430447)
Neen, hij is er niet van onder gemuisd...

Toch wel, ik laat je zelf de argumentatie geven, waar je argumenteerd dat ze nooit met enige ernst aan de federale regeringsonderhandelingen deelnamen:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 6430447)
Hij heeft gewoon geweigerd het franstalig spelletje mee te spelen, zoals de andere "democratische" partijen die dat al decennia gewoon zijn!
De NVA krijgt wellicht binnenkort de kans om te bewijzen dat het in la Belgique niet enkel de franstaligen zijn die de dienst uitmaken! De paniek meteen na de verkiezingen toen de score van de NVA bekend geraakte was aandoenlijk! De nodige conclusies trekken was simpel...
En wat de Vlamingen vinden van het regeringswerk van Di Rupo scheert precies ook geen hoge toppen! Een hoop gerommel dat weinig of geen zoden aan de dijk brengt want ze kunnen meteen beginnen denken hoe ze de miljarden van de volgende jaren bij elkaar gaan toveren.
Proberen hun zootje over de verkiezingen van 2014 te tillen zeker?

'XIII' 24 november 2012 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6430299)

Maar ze doen dat toch? Reden? Postjes? België redden? Eretitels verzamelen? Of alles tezamen ... de Verherstraeten-'ideologie'?

'XIII' 24 november 2012 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6430511)
Als BDW in 2010 duidelijk gemaakt had dat hij als grootste winnaar van de verkiezingen het initiatiefrecht opeiste, dan had de geschiedenis anders zijn kunnen verlopen. In Vollezele zelf zeggen dat federaal meeregeren genetisch erg moeilijk ligt bij de traditionele achterban van de n-va was een stommiteit van galactisch niveau. Dan nog hopen dat je door een uitputtingsslag je eigen boodschappenlijstje voor de volle % gaat kunnen realiseren door te dreigen van niet mee te spelen is simpelweg dom, politiek achterlijk en een bewijs dat men de politieke besluitvorming niet enkel niet begrijpt maa ook niet in staat is dit wel te doen. Samengevat : amateurisme.
De kingmaker van di rupo is BDW, omdat die laatste schrik had om uit te moeten leggen aan zijn plus-65 jarige kernleden die nog meevolgden vanuit de volksunie dat Di Rupo nu eenmaal de grootste politieke familie van belgie vertegenwoordigt en dus traditioneel initiatiefrecht heeft.
Hij was maar wat blij dat hij geen belgisch compromis moest gaan verdedigen bij zijn achterban want dan zou hij noooooit een verkiezingsoverwinnning hebben kunnen behalen in antwerpen in 2012.

Ga je nu ook zeggen dat BDW door zijn verkiezingsoverwinning in Antwerpen in 2012 te verzilveren een hypotheek heeft gelegd op 2014? Of was al het voorgaande ook maar wat fanta? BTW: je ziet waar het Belgisch compromis, ons Vlamingen, weer brengt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be