Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Zwarte Piet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=203564)

Thuleander 16 augustus 2014 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SCORHORSE (Bericht 7287011)
De jaarlijkse sinterklaashysterie in nederland (met snoeshaan prem op kop) heeft niets te maken met de historische achtergronden die tot het huidige sintverhaal leidde.

Natuurlijk niet.
Het heeft alles te maken met blanke autochtone Nederlanders hun tradities en daarmee hun identiteit als volk af te nemen.

Zeus 16 augustus 2014 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7287033)
Natuurlijk niet.
Het heeft alles te maken met blanke autochtone Nederlanders hun tradities en daarmee hun identiteit als volk af te nemen.

En ze trappen er nog in ook. Slavenmoraal....

circe 16 augustus 2014 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck (Bericht 7286933)
Racisme is geen cultuur!

In Nederland hebben ze het begrepen!

De helpers van de Sint zullen alle kleuren hebben: geel, rood, blank, bruin en zwart!
Zo hoort het!

Zwarte Piet= R.I.P.

nee hoor : Zwarte Piet mag vooral géén negroide kenmerken hebben. Negers mogen dus niet meer meespelen.

SCORHORSE 16 augustus 2014 15:41

http://www.npowetenschap.nl/programm...er/20-okt.html

De link waar ik het in mijn vorige post over had (excuses voor de link niet in de vorige post te plaatsen

Schimmelpenninck 16 augustus 2014 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7287084)
nee hoor : Zwarte Piet mag vooral géén negroide kenmerken hebben. Negers mogen dus niet meer meespelen.

Voor mij mogen zwarte pieten nog wel op voorwaarde dat er ook blanke, gele, bruine en rode zijn!

Het Oosten 16 augustus 2014 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck (Bericht 7287163)
Voor mij mogen zwarte pieten nog wel op voorwaarde dat er ook blanke, gele, bruine en rode zijn!

Inderdaad.

Doge 16 augustus 2014 17:05

Citaat:

Rode zwarte pieten?

Waarom nog geen chinese sinterklaas en een paasvarken nu we toch bezig zijn.

Marie van de koster 16 augustus 2014 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck (Bericht 7285747)
Nederland mag trots zijn dat ze inzien dat het zo niet verder kon en zwarte piet racistisch en beledigend is!

Vlaanderen zal snel volgen, de grote warenhuisketens werken aan een regeling in die richting!

Piet zal niet perse zwart meer zijn, maar kan alle kleuren hebben!

Ik lees net een citaat van een Ghanese schrijver, George Ayittey :
"Bijna elk zwart probleem leggen we uit in termen van racisme, wat het beeld geeft dat we eerst het racisme moeten uitroeien voordat we andere problemen kunnen oplossen. Maar er zal altijd racisme blijven bestaan in het Westen. Moeten wij zwarten, wachten op het einde van racisme voordat we zelf het initiatief nemen om onze eigen problemen op te lossen?”
http://www.alforto.nl/waaromisafricaarm.html
Als ze eerst eens beginnen met de echte problemen op te lossen in de plaats van een oude blanke traditie te veroordelen als racisme!

Marie van de koster 16 augustus 2014 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck (Bericht 7286935)
Toen kwam Sinterklaas allang niet meer hoor!

Ik vond het toen al racistisch...

Kwam Sinterklaas niet bij u? Dat vind ik echt zielig, hoor!

Marie van de koster 16 augustus 2014 17:14

Ik wens hier de stiefmoeder van Sneeuwwitje aan te klagen omwille van haar moorddadige houding ten opzichte van haar stiefdochtertje met de mooie blanke huid! :evil:

Het Oosten 16 augustus 2014 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7287183)
Ik lees net een citaat van een Ghanese schrijver, George Ayittey :
"Bijna elk zwart probleem leggen we uit in termen van racisme, wat het beeld geeft dat we eerst het racisme moeten uitroeien voordat we andere problemen kunnen oplossen. Maar er zal altijd racisme blijven bestaan in het Westen. Moeten wij zwarten, wachten op het einde van racisme voordat we zelf het initiatief nemen om onze eigen problemen op te lossen?”
http://www.alforto.nl/waaromisafricaarm.html
Als ze eerst eens beginnen met de echte problemen op te lossen in de plaats van een oude blanke traditie te veroordelen als racisme!

Daar is wel wat van waar natuurlijk. Maar de figuur van Zwarte Piet en de manier waarop hij afgebeeld werd, is zonder meer het product van onderhuids racisme.

Marie van de koster 16 augustus 2014 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7287226)
Daar is wel wat van waar natuurlijk. Maar de figuur van Zwarte Piet en de manier waarop hij afgebeeld werd, is zonder meer het product van onderhuids racisme.

Sinds enkele jaren wordt de figuur van Zwarte Piet als een toonbeeld van racisme beschouwt.
Vroeger was er geen kat die er ook maar iets verkeerds in zag. Maar vroeger deden de mensen normaal. Nu zoeken ze voortdurend spijkers op laag water. Als ze de kans hebben om wat dan ook aan te klagen, zullen ze het doen omdat de mensen enggeestiger en bekrompener worden naarmate de wereld meer en meer een dorp wordt!
Niemand zag Zwarte Piet vroeger als een minderwaardig iemand. Integendeel! Hij was een soort vrolijke held. Maar dat mag niet meer. Zwarte Piet moet en zal een trieste sukkelaar worden die we gebruiken om onze kindjes te indoctrineren.
Er gebeuren veel ernstiger indoctrinaties op dit eigenste moment in de wereld maar ze zijn te laf om daar iets tegen te doen!
Die madam die in de UNO zo van haar tak maakte over Zwarte Piet, heb ik niks horen zeggen over die kinderen die denken dat ze strijder moeten worden of zelfmoordterrorist naargelang het Allah belieft. Kinderen die zo'n dingen voorgeschoteld krijgen en moeten slikken zijn een grotere bedreiging voor de wereldvrede dan kinderen die denken dat Zwarte Piet cadeautjes brengt!

Thuleander 16 augustus 2014 23:19

Citaat:

Nee, er hoeven helemaal geen gele, bruine en rode pieten te zijn.
Dat is nergens voor nodig.

Thuleander 16 augustus 2014 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Archibald (Bericht 7287745)
Waar bemoeit dat woestijnvolk zich mee?

Het zijn vooral witte gutmenschen die de aanstokers zijn van die anti-pieten hysterie.
De meeste allochtonen hebben heus geen probleem met zwarte piet.

Adam Smith 17 augustus 2014 02:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7287770)
Het zijn vooral witte gutmenschen die de aanstokers zijn van die anti-pieten hysterie.

nou.... in Nederland zijn er ook een aantal vrij vocale Surinaamse en Antilliaanse groepen, die het wel als een koloniale erfenis zien. Terwijl de meerderheid van de bevolking van het 19e eeuwse Nederland weinig contact had met de Koloniën.
De uitdossing van Piet zelf dateert uit de de periode van Karel V (tenminste dat moet het voorstellen).

cookie monster 17 augustus 2014 04:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schimmelpenninck (Bericht 7286935)
Toen kwam Sinterklaas allang niet meer hoor!

Ik vond het toen al racistisch...

Hoe oud was je toen ??

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 7286936)
En te zeggen dat de sossen zo graag Sinterklaas spelen.

:lol:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7287189)
Ik wens hier de stiefmoeder van Sneeuwwitje aan te klagen omwille van haar moorddadige houding ten opzichte van haar stiefdochtertje met de mooie blanke huid! :evil:

:lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doge (Bericht 7287179)

:thumbsup: :lol: ▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂ :lol: :thumbsup:

circe 17 augustus 2014 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7287770)

Grote aansteker is zeurpiet Quincy die er een trauma aan over heeft gehouden dat men zijn moeder (die te laat kwam) als "hier komt onze zwarte piet" hadden benoemd. Daarom (en ook omdat hij meer in het nieuws wou komen als standup comedian) heeft hij het drama georganizeerd. Ik hoorde dat hij zich nu uit de strijd heeft teruggetrokken..... piet mag nog wel zwart zien, maar mag geen negroide trekken vertonen van de rechtbank. byebye bijverdienste voor een deel echte zwarte pieten tijdens de sintperiode.

Doge 17 augustus 2014 09:57

Dus als negers zwarte piet spelen moeten ze hem zwart schminken? :-)

alberto 17 augustus 2014 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doge (Bericht 7288070)
Dus als negers zwarte piet spelen moeten ze hem zwart schminken? :-)

Neen, ge moet zijn oorbellen en dikke lippen weg maskeren.

circe 17 augustus 2014 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 7288227)
Neen, ge moet zijn oorbellen en dikke lippen weg maskeren.

een neuscorrectie laten uitvoeren, lipcorrectie.... lenzen voor blauwe ogen....

zwarte piet m�*g dankzij de VN en zeurpiet quincy, van de rechtbank géén negroide kenmerken meer hebben!

Vraagje is nu of die zwartgeschminkte witte zwarte piet nog wel rode lippenstift zou mogen gebruiken..... die gebruiken wij hier tenslotte ook

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be