Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Israëli's volgen bombardementen op Gaza met tuinstoelen en popcorn (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204594)

Miauw! 17 juli 2014 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7237732)
Ja, zo stond 't in de gazet.

Verschillende foto's van dat strand, verschillende versies etc...

Ik geloof dat allemaal alsof ik er zelf bij was.

Nochtans zijn de bronnen niet van de minsten. Wel wat anders dan brabosh, israeltoday of Likudnl.

Eliyahu 17 juli 2014 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7237729)
Met dat verschil dat toen aan de kant van de agressor ook slachtoffers vielen, en dat het nu bepaald eenzijdig is: 213-1. Niet dat dat laatste getal de hoogte in moet, het had gewoon 0-0 moeten zijn.

Bs'd

Vind ik ook, dat 0-0.

Maar als de arabieren 1500 raketten op je afschieten in een paar dagen dan wordt dat 0-0 toch wel erg moeilijk.

SDX 17 juli 2014 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7237733)
Nochtans zijn de bronnen niet van de minsten. Wel wat anders dan brabosh, israeltoday of Likudnl.

Wat hebben die 'niet van de minste bronnen' gezien, dat er 'n raket of granaat of wat dan ook op 't strand ontplofte.

Niet waar 't vandaan kwam, want daar waren al verschillende versies over, en ook niet WIE 't afvuurde, want dat hebben ze NIET gezien.

Eliyahu 17 juli 2014 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Soeraya (Bericht 7230765)
Israëli's volgen bombardementen op Gaza met tuinstoelen en popcorn

Bs'd

Maar wat is er nou mis met tuinstoelen en popcorn??

circe 17 juli 2014 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7237714)
Ofwel kan Israël niet mikken, ofwel hebben ze doelbewust die kinderen op het strand vermoord. In beide gevallen even erg, in het eerste geval is het een blamage voor het "beste" leger ter wereld, in het tweede geval voor het "meest morele leger ter wereld".

Probeer even rustig te blijven en logisch te denken.

Israel doet er alles aan om - alvast in de media - niet over te komen als bewuste kindermoordenaars.
Hamas heeft er geen enkel probleem mee, om hun kinderen en burgers om te brengen en te gebruiken in propaganda doeleinden, en geven dat ook toe! Ik neem aan dat je ook de moeite hebt genomen om de verschillende video's met interviews met Hamas kopstukken ook te bekijken?

Er is dus geen enkele reden waarom Israel BEWUST die 4 kinderen zouden hebben gebombardeerd. Hamas heeft er wel veel baat bij: kijk, in het zicht van de journalisten.... kijk eens wat die stoute joden doen!

Er k�*n altijd sprake zijn van een vergissing, maar: lag er een opslagplaats? werden er reeds raketten vanop die plaats afgevuurd? door kinderen? waarom niet, ze gebruiken hun kinderen toch als kanonnenvoer.

Of zoals SDX reeds aangaf: lagen er wapens op het strand ? en wie heeft die daar dan gelegd, in het zicht van de journalisten?

Miauw! 17 juli 2014 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7237729)
Met dat verschil dat toen aan de kant van de agressor ook slachtoffers vielen, en dat het nu bepaald eenzijdig is: 213-1. Niet dat dat laatste getal de hoogte in moet, het had gewoon 0-0 moeten zijn.

't Is amper bij te houden: nu is het al 227-1.

Miauw! 17 juli 2014 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7237738)
Bs'd

Vind ik ook, dat 0-0.

Maar als de arabieren 1500 raketten op je afschieten in een paar dagen dan wordt dat 0-0 toch wel erg moeilijk.

Zo moeilijk niet, gezien die 1500 raketten tot nu toe verantwoordelijk zijn voor 1 dode! Gelukkig maar: voor mij hoeft de "stand" helemaal niet gelijk te worden, hoor!

Eliyahu 17 juli 2014 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7238278)
't Is amper bij te houden: nu is het al 227-1.

Bs'd

Oorlog is een vreselijk iets.

Jammer dat de arabieren weer een nieuwe begonnen zijn.

Miauw! 17 juli 2014 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 7237739)
Wat hebben die 'niet van de minste bronnen' gezien, dat er 'n raket of granaat of wat dan ook op 't strand ontplofte.

Niet waar 't vandaan kwam, want daar waren al verschillende versies over, en ook niet WIE 't afvuurde, want dat hebben ze NIET gezien.

"Did Hamas just fire a rocket? But it was the sound of an incoming round."
"Later, the Israel Defense Forces issued a statement calling the civilian casualties "a tragic outcome," saying the target of the strike was "Hamas terrorist operatives."

Hoe dikwijls moet ik dit citaat nog herhalen voor je het eindelijk eens wil lezen?

Miauw! 17 juli 2014 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7238282)
Bs'd

Oorlog is een vreselijk iets.

Jammer dat de arabieren weer een nieuwe begonnen zijn.

De 11e, 12e, 13e keer dat je dit zinnetje schrijft? Frappant dat je dit enkel plaatst telkens je een waarheid niet kan ontkennen.

Eliyahu 17 juli 2014 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7238292)
De 11e, 12e, 13e keer dat je dit zinnetje schrijft? Frappant dat je dit enkel plaatst telkens je een waarheid niet kan ontkennen.

Bs'd

Niet overdrijven, de 8e keer. (niet zelf geteld)

En het is toch de waarheid wat ik schrijf? Dat oorlog vreselijk is en dat het jammer is dat de arabieren weer een nieuwe zijn begonnen? (9e keer)

IanVD 17 juli 2014 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7238296)
Bs'd

Niet overdrijven, de 8e keer. (niet zelf geteld)

En het is toch de waarheid wat ik schrijf? Dat oorlog vreselijk is en dat het jammer is dat de arabieren weer een nieuwe zijn begonnen? (9e keer)

Sorry, maar met enkele varianten komt u daadwerkelijk aan 11 (wel zelf geteld).

Miauw! 17 juli 2014 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7238289)
"Did Hamas just fire a rocket? But it was the sound of an incoming round."
"Later, the Israel Defense Forces issued a statement calling the civilian casualties "a tragic outcome," saying the target of the strike was "Hamas terrorist operatives."

Hoe dikwijls moet ik dit citaat nog herhalen voor je het eindelijk eens wil lezen?

Blijkbaar zijn de kinderen, die nog renden voor hun leven, geraakt door 2 granaten die zijn afgevuurd door een Israëlisch marine schip. "Ze zagen de kinderen voor vluchtende Hamas-strijders aan." Ja, 't zal wel! :roll:

maddox 17 juli 2014 17:59

Ik zou toch willen weten wat soort granaat het dan was, kinderen zomaar laten verdwijnen, alsof het een truk van david Copperfield was.

Eliyahu 17 juli 2014 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IanVD (Bericht 7238345)
Sorry, maar met enkele varianten komt u daadwerkelijk aan 11 (wel zelf geteld).

Bs'd

Ik denk dat ik daar wel mee kan leven.

IanVD 17 juli 2014 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu (Bericht 7238421)
Bs'd

Ik denk dat ik daar wel mee kan leven.

Dan is het goed.

Miauw! 17 juli 2014 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7238419)
Ik zou toch willen weten wat soort granaat het dan was, kinderen zomaar laten verdwijnen, alsof het een truk van david Copperfield was.

Waarom heb je het steeds over "verdwijnen"? Ze zijn nog naar het ziekenhuis gebracht, dus niet bepaald "verdwenen".

Nierika 17 juli 2014 18:33

Erg voor die jongens, maar wat ik me toch herhaaldelijk heb afgevraagd de voorbije dagen...
Moesten die duizenden YouTube filmpjes waarin de mensenrechten constant op de walgelijkste manier met de voeten worden getreden door trotse jihadi's, in Syrië, in Irak, en op zoveel andere plaatsen waar honderdduizenden mensen worden afgeslacht, of duizenden keer meer dan in dit conflict, op eenzelfde koortsige wijze becommentarieerd worden...

Hoeveel minuten zou het dan duren alvorens het internet crasht?

En waarom precies die selectieve verontwaardiging?

Miauw! 17 juli 2014 18:35

Tja, het enige dat je daar kan doen, is je afschuw en walging uitdrukken, waarop honderdduizenden anderen het roerend met je eens zullen zijn en hetzelfde doen. Niémand immers zal daar zeggen dat het de "schuld" van die onschuldige slachtoffers is. Weinig aanleiding tot uitgesponnen discussies dus.....

Nierika 17 juli 2014 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! (Bericht 7238448)
Waarom heb je het steeds over "verdwijnen"? Ze zijn nog naar het ziekenhuis gebracht, dus niet bepaald "verdwenen".

Vier erbij, bij de duizenden moslims die in de islamitische brandhaarden overal ter wereld zijn gesneuveld vandaag.
Het ene is onlosmakelijk met het ander verbonden, ondanks Israël...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be