Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   vluchten uit europa: waarnaartoe? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=206684)

Jay-P. 17 juni 2015 04:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7700363)
Van Europa naar Europa?

't Ziet er daar ook niet gezond uit: bekijk de foto maar.
Ten zuiden van de Quatre Bras daar is er precies ook een bommeke ontploft?

zonbron 17 juni 2015 04:13

De oplossing:

http://www.youtube.com/watch?v=vFo428N7xec

Universalia 17 juni 2015 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 7307744)
Zuid-Amerika is ook een goede optie, als men wil vluchten. Dat wisten de Duitsers na de Tweede Wereldoorlog ook.

cookie monster 18 juni 2015 02:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 7702381)
't Ziet er daar ook niet gezond uit: bekijk de foto maar.
Ten zuiden van de Quatre Bras daar is er precies ook een bommeke ontploft?

Bwa , 't is maar hoe ge't bekijkt !! ;)
Daar was een knalfuif , welk een beetje is uitgelopen :lol:

Jan van den Berghe 18 juni 2015 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 7699682)
Wat vind jij daar zo onsympathiek aan?

De vraag is wat u daar sympathiek aan vindt. Met dat citaat weet ik niets over uw persoonlijk aanvoelen.

cookie monster 19 juni 2015 02:30

De oplossing met onze politiekers:
http://www.demorgen.be/buitenland/ho...uropa-a2294410
21-04-15 , 21.14u - door: Ann De Nil - Bron: Washington Post

Met incluis een leuke gemanipuleerde foto ;)

HOUZEE ! 24 september 2015 19:12

Leuk, ik was zo'n beetje informatie aan het opzoeken op het web, en blijkbaar is dat hier ook al eens besproken. :D

Nou ja, ik overweeg Zuid-Amerika. In die landen verwerf je nog tientallen hectaren grond waar je hier maar een rijhuis voor hebt.

Gipsy 24 september 2015 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 7834804)
Leuk, ik was zo'n beetje informatie aan het opzoeken op het web, en blijkbaar is dat hier ook al eens besproken. :D

Nou ja, ik overweeg Zuid-Amerika. In die landen verwerf je nog tientallen hectaren grond waar je hier maar een rijhuis voor hebt.

Te zien waar natuurlijk. Dat vind je in Europa ook. Altijd beter prime space te kopen dan land dat er binnen 50 jaar nog even desolaat zal bijliggen.

djoebidoebidoe 24 september 2015 20:53

Citaat:

Ik blijf ook met Zuid amerika in mijn achterhoofd zitten, spaans is niet zo moeilijk. Toch zijn er een aantal zaken om rekening mee te houden:

- Het land moet een marionet zijn van de VS zijn, en dit op lange termijn. Anders is het risico is te groot dat de CIA het land om zeep helpt. Uruguay lijkt me leuk, maar omwille van bovenstaande argument misschien een probleemgeval.
- Veel geld zal nodig zijn! Het sociale systeem lijkt me voldoende voor basisverzorging, maar om aan onze west europese normen te voldoen zal men hoogstwaarschijnlijk toch naar de privé moeten stappen. (wat niet persé superduur hoeft te zijn)

djoebidoebidoe 24 september 2015 20:57

Citaat:

Kan je eigenlijk als europeaan zomaar grond en vastgoed kopen in Zuid amerika? Lijkt me toch wel een voorwaarde.
(Zonder te trouwen met zo een indiaanse met een hoedje op hé!!!)

Thuleander 25 september 2015 10:14

Eender waar jullie zouden wonen op deze planeet, 'vluchtelingen' gaan jullie komen zoeken om uit jullie ruif te vreten.
Snap je het dan nog niet?

TV-verslaafde 25 september 2015 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7835311)
Eender waar jullie zouden wonen op deze planeet, 'vluchtelingen' gaan jullie komen zoeken om uit jullie ruif te vreten.
Snap je het dan nog niet?

Euhm. Misschien zijn die vluchtelingen een voorbode voor een groter conflict en heeft Europa dringend kanonnenvoer nodig. Want onze blanke vriendjes willen geen oorlogje meer spelen... Moslims daarentegen.....

Thuleander 25 september 2015 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 7835328)
Euhm. Misschien zijn die vluchtelingen een voorbode voor een groter conflict en heeft Europa dringend kanonnenvoer nodig. Want onze blanke vriendjes willen geen oorlogje meer spelen... Moslims daarentegen.....

Wat een geraaskal.
Komt dat door je TV-verslaving?

TV-verslaafde 25 september 2015 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 7835331)
Wat een geraaskal.
Komt dat door je TV-verslaving?

Je kan ook gewoon toegeven dat Europa veel te soft aan het worden is. :-) Je zegt het altijd zelf met al die linkse wereldverbeteraars en vredelievende hippies.

Thuleander 25 september 2015 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 7835339)
Je kan ook gewoon toegeven dat Europa veel te soft aan het worden is. :-) Je zegt het altijd zelf met al die linkse wereldverbeteraars en vredelievende hippies.

Eerst samenhangende gedachten vormen, dan heldere zinnen formuleren in je hoofd en pas dan neertypen.
Niet rechtstreeks vanuit de buik typen.
Is dat zo moeilijk?

Gamla 25 september 2015 10:52

Als je van plan bent om te emigreren ben je het beste af als je uit het beroepsonderwijs komt.
Dan ken je een vak. Probeer het noordwesten van de Verenigde Staten. Het is de meest blanke regio daar.

Voor degenen met twee linkerhanden zoals mezelf: wees bereid om te sterven.
Niet als een lafaard. Ga strijdend ten onder.

Ik zei het eerder al. Het is uit.

HOUZEE ! 25 september 2015 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 7835359)
Als je van plan bent om te emigreren ben je het beste af als je uit het beroepsonderwijs komt.
Dan ken je een vak. Probeer het noordwesten van de Verenigde Staten. Het is de meest blanke regio daar.

Voor degenen met twee linkerhanden zoals mezelf: wees bereid om te sterven.
Niet als een lafaard. Ga strijdend ten onder.

Ik zei het eerder al. Het is uit.

Mja ik ben ingenieur en 't is op basis daarvan dat ik mij daar wel kan 'verkopen', hoop ik althans. Enkele kennissen van me zijn enkele jaren geleden naar Uruguay geëmigreerd en 't schijnt daar hemel op aard te zijn. Ze hebben mij alleszins uitgenodigd om eens een kijkje te komen nemen, om te zien of het daar niks voor mij is, en dat ga ik komende winter, in de Kerstperiode, ook eens doen. Zo eens kennismaken met dat land en de mogelijkheden die ze bieden aan Europese vluchtelingen. Een andere familie die ik ken is naar Canada gevlucht en daar is 't ook wel goed, maar inderdaad streng.

djoebidoebidoe 25 september 2015 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 7835587)
Mja ik ben ingenieur en 't is op basis daarvan dat ik mij daar wel kan 'verkopen', hoop ik althans. Enkele kennissen van me zijn enkele jaren geleden naar Uruguay geëmigreerd en 't schijnt daar hemel op aard te zijn. Ze hebben mij alleszins uitgenodigd om eens een kijkje te komen nemen, om te zien of het daar niks voor mij is, en dat ga ik komende winter, in de Kerstperiode, ook eens doen. Zo eens kennismaken met dat land en de mogelijkheden die ze bieden aan Europese vluchtelingen. Een andere familie die ik ken is naar Canada gevlucht en daar is 't ook wel goed, maar inderdaad streng.

hou er wel rekening mee, zelfs Syrische vluchtelingen willen niet in Uruguay blijven! :-D:-D:-D
http://www.reuters.com/article/2015/09/07/us-uruguay-refugees-idUSKCN0R72C720150907

Gamla 25 september 2015 13:59

Citaat:

Doen, HOUZEE. Je bent ingenieur. Je hebt zo werk.
Maak dat je wegkomt. En geen heimwee. Het 'heim' bestaat niet meer.
Nee, niet Canada. Het is een schrikbewind daar. Uruguay.

fred vanhove 25 september 2015 15:00

Citaat:

Ik was er een tijdje en iid leuk relaxt land en ook heel progressief.Het heeft ook een lekker klimaat...beetje vergelijkbaar met het Zuiden van Spanje alhier.En als je graag een jointje rookt...wiet is er legaal;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be